مرسدس بنز

آشنایی با کانسپت‌های کمپر مرسدس

مرسدس از یک جفت کانسپت کمپر که بر پایه پیکاپ تراک جدید X کلاس ساخته شده‌اند در نمایشگاه CMT اشتوتگارت رونمایی کرد.


این خودروهای مفهومی نشان دهنده توانایی X کلاس در تبدیل شدن به پایه و اساس جدید برای اهداف کمپر بوده و مرسدس یکی از آن‌ها را با کابین قابل جدا شدن ساخته شده توسط Tischer نشان داده است. کانسپت دیگر نیز دارای سیستم آشپزخانه‌ای بوده که توسط VanEssa ساخته شده و با تخت یکپارچه شده است.


مرسدس همچنین هر سه عضو خانواده کمپرهای مارکوپولو شامل ون مسافرتی مارکوپولو، مارکوپولو اکتیویتی و مارکوپولو هوریزون را به نمایش گذاشته است.


Volker Mornhinweg رئیس بخش ون‌های مرسدس بنز می‌گوید:

اینکه خودروهای ما جذابیت کافی برای سازندگان ون‌های کمپر را هم داشته باشند بسیار مهم می‌باشد. X کلاس فوراً جایگاه خود در سبد محصولات ما را یافته است. ما مفتخر به معرفی اولین ون کمپری هستیم که تنها دو ماه پس از عرضه پیکاپ X کلاس و با همکاری کمپانی‌های Tischer و VanEssa ساخته شده‌اند.

کابین جداشدنی Tischer فضای سر کافی حدود ۲ متری، سیستم خواب راحت، آشپزخانه با گاز سه شعله و صندلی برای سه نفر را دارد که به راحتی به تخت دوم تبدیل می‌شود. همچنین یک حمام یکپارچه و واحد دستشویی نیز تدارک دیده شده است.


کانسپت دوم که توسط VanEssa توسعه یافته دارای ماژول هِوی دیوتی است که با یک آشپزخانه کاملاً مجهز وزن حدود ۲۵۰ کیلوگرمی دارد. این آشپزخانه شامل کول باکس، تأسیسات پخت‌وپز و شست‌وشو و… می‌باشد. مدول دوم نیز فضای بیشتری را ارائه کرده و بخش ذخیره‌ای آن پوشش چوبی دارد. این پوشش چوبی در عرشه قایق‌ها نیز بکار رفته است.


بازار ون‌های کمپر در آلمان رشد داشته به گونه‌ای که انجمن صنعت کاروان این کشور اعلام کرد بین ژانویه تا اکتبر سال ۲۰۱۷ حدود ۳۸ هزار دستگاه از این نوع خودروها فروخته شده که حدود ۵ هزار دستگاه بیشتر از مدت مشابه سال پیش آن می‌باشد.


مرسدس معتقد است علاقه زیادی به ون‌های کمپر وجود دارد زیرا مشتریان تمایل دارند خانه‌های خود را روی چرخ‌ها بنا کنند. این امر باعث می‌شود ون‌های کمپر به لطف توانایی‌های آفرود خود کاملاً ایده آل باشند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. ایران خودرو = فرغون سازی (ویران خودرو)

    ۱۸ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (990 ديدگاه)

    دوستان پرفروشترین خودرو سازهای دنیا کدوم شرکتها هستن البته منظورم گروه ها نیست مثل گروه فولکس با تمام برندها بلکه به صورت جدا و تک برند منظورمه اگه میدونین 10 اول اعلام کنید ممنون

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. pool

      ۱۸ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (12 ديدگاه)

      اولیش تویوتا هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Raha

    ۱۸ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (288 ديدگاه)

    تولید پیکاپ توسط بنز رو میپسندید؟؟؟؟؟
    بله ???
    خیر ???

    موافقم 0
    مخالفم 1
  3. pool

    ۱۸ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (12 ديدگاه)

    اولیش تویوتا هست

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا