بنتلیفوردمرسدس بنزمک لارنهفته نامه

چهار برداشت مختلف از گرند تورر توسط فورد، مرسدس، بنتلی و مک‌لارن

در دنیای خودرو، مفهوم گرند تورر به خودرویی اسپرت که برای پیمودن مسافت‌های طولانی با سرعت‌های بالا طراحی شده و ترکیبی از راحتی و پرفورمنس را ارائه می‌کند اطلاق می‌شود. زمانی که این مفهوم اوایل دههٔ ۵۰ میلادی از اروپا پدید آمد، کمتر کسی فکر می‌کرد گرند تورر این‌قدر فراگیر شده و مخفف آن یعنی GT به یک نام تبدیل شود. مطمئناً افسانه‌هایی مثل مرسدس بنز ۳۰۰SL و جگوار XK120 که نمونه‌های اولیهٔ GT بودند، هیچ‌کس را گیج نمی‌کردند اما در سال‌های اخیر، نشان GT در خودروها به ترفندی برای بازاریابی و راهی برای اعلام اسپرت بودن خودروها تبدیل شده است.

به همین دلیل امروزه از این نام در خودروهای زیادی استفاده می‌شود. به‌عنوان‌مثال، در رقابت ستاره‌های سال ۲۰۲۰ مجلهٔ اتومبیل، چهار شرکت‌کننده شامل بنتلی کانتیننتال GT، فورد موستانگ شلبی GT500، مک‌لارن GT و مرسدس AMG GT63 S در نام خود حروف GT را داشتند. این موضوع موجب شد نگاه دقیق‌تری داشته باشیم تا بفهمیم کدام‌یک از این جی‌تی‌های حاضر در رقابت ستاره‌های سال ۲۰۲۰ به هدف اصلی شخصیت گرند توررها نزدیک‌تر است.

فورد موستانگ شلبی GT500، جی‌تی آمریکایی

هرچند موستانگ شلبی GT500 برخی از ویژگی‌های کلی گرند توررها یعنی ترکیب موتور جلو، محور عقب با سبک ۲+۲ صندلی‌ها را دارد اما نیروگاه سوپرشارژ ۷۶۰ اسب بخاری آن بدین معنا است که احتمالاً بجای خروج از شهر و رفتن به یک سفر طولانی با چند سرنشین، بیشتر در پیست‌های درگ به دود کردن لاستیک خواهد پرداخت. نشان GT اما از ابتدای حیاط موستانگ یعنی زمانی که به‌عنوان یک پکیج ظاهری برای نمونه‌های اولیهٔ آن ارائه شد، همواره بخشی از خانوادهٔ این ماسل کار بوده است. سپس از اواسط تا اواخر دههٔ ۶۰ که کارول شلبی اقدام به تقویت و اصلاح موستانگ‌ها نمود، آن‌ها را GT350 و GT500 نام نهاد. این مدل‌ها ساخته شده بودند تا به‌اندازهٔ جهنم سریع باشند.

این ویژگی در GT500 جدید هم وجود دارد و علت اصلی آن نیروگاه ۵.۲ لیتری V8 سوپرشارژ جهنمی است که به یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه با تعویض دنده‌های سریع متصل شده است. به لطف این ترکیب، GT500 ظرف ۳.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. GT500 با ترکیبی از قابلیت‌های برجستهٔ پیست، قدرت خارق‌العاده و قابلیت استفادهٔ همه‌جانبه، آزمایش‌کنندگان را شوکه کرد. در همین حال، این شلبی جدید با کابینی لوکس‌تر از هر موستانگی در تاریخ، قابلیت حرکت در حالت «ساکت» و رفتار نسبتاً آسان در جاده، مطمئناً نزدیک‌ترین موستانگ تاریخ به فرمول سنتی GT محسوب می‌شود و این در حالی است که همهٔ این‌ها را با استعداد ذاتی آمریکایی‌ها یعنی دود کردن لاستیک ترکیب کرده است.

مک‌لارن GT، جی‌تی موتور وسط

زمان رونمایی مک‌لارن GT، مقامات این شرکت اظهار داشتند که GT به‌عنوان خودرویی طراحی شده که بتواند به‌خوبی وظایف یک گرند تورر را انجام دهد اما در پکیج چابک‌تر و تیزتر تا این حفره را در بازار خودرو پُر کند؛ اما GT حفره‌ای تقریباً به همان اندازه را هم در سبد محصولات مک‌لارن پُر کرده و پکیجی را ارائه کرده که گفته می‌شود خریداران این برند می‌خواستند. با توجه به اینکه مقامات مک‌لارن اطمینان داده‌اند که هرگز کراس‌اوور نخواهند ساخت، اگر کسی می‌خواست با یک مک‌لارن به همراه یک سرنشین به سفری چندروزه برود باید خیلی خیلی سبک سفر می‌کرد؛ اما مک‌لارن GT به‌گونه‌ای طراحی شده تا به‌طور خاص این مشکل را برطرف کند زیرا مجموعاً فضای باری برابر با ۵۷۰ لیتر را ارائه می‌کند. این عدد، مجموع فضای بار صندوق جلو و قسمت بار عقب است که تقریباً روی موتور ۴ لیتری V8 توئین توربو با ۶۲۰ اسب بخار قدرت قرار دارد.

تیم مک‌لارن به‌خوبی می‌دانند که ترکیب موتور وسط GT و ویژگی‌هایی مثل فقدان صندلی‌های عقب کاملاً با تعریف سنتی یک گرند تورر در تضاد است اما آن‌ها اعتقاد دارند که همین ویژگی‌ها GT را به گرند تورری منحصربه‌فرد تبدیل کرده‌اند. به‌طورکلی، آزمایش‌کنندگان چیزهای خوبی در مورد GT گفتند زیرا درهرصورت این یک مک‌لارن است یعنی شرکتی که پیش‌ازاین با محصولاتی مثل ۷۲۰S همه را تحت تأثیر قرار داده و بسیاری آن‌را یکی از بهترین سوپراسپرت‌های تاریخ می‌دانند؛ اما بااین‌حال این احساس وجود دارد که GT کمی از ویژگی‌های فوق‌العادهٔ ساخته‌های مک‌لارن مثل پویایی را قربانی مواردی مثل فضای بار و راحتی بیشتر کرده است.

مرسدس AMG GT63 S، جی‌تی چهاردر

هنگامی‌که مرسدس برای اولین بار مدل AMG GT را معرفی کرد، از اکثر خصیصه‌های یک گرند تورر مثل موتور جلو، محرک عقب، پرفورمنس بالا، کابین لوکس و فضای بار کافی برخوردار بود. البته مطمئناً این کوپهٔ آلمانی خودروی سنگینی بود و از صندلی‌های عقب هم در آن خبری نبود اما بسیار عالی به نظر می‌رسید و با ارائهٔ انواع مختلفی از آن مثل AMG GT R، بهتر هم شد؛ اما چیزی که در اینجا حضور دارد یک خودروی چهاردر است که این یعنی از لحاظ فنی واقعاً نمی‌تواند یک گرند تورر باشد اما AMG GT63 S حد نهایی یک ماشین پرفورمنس لوکس است. زیر کاپوت این سوپرسدان قوی‌ترین نسخهٔ پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی مرسدس قرار گرفته که ۶۴۰ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

این نیرو توسط یک گیربکس نُه سرعتهٔ اتوماتیک به سامانهٔ چهارچرخ محرک ۴Matic+ آام‌گ تحویل داده می‌شود. GT63 S همچنین به سیستم فرمان گیری چهارچرخ هم مجهز است که در پیست موجب عملکرد شگفت‌انگیزی برای خودرویی به این بزرگی شد. علاوه بر ین، بدون شک این ماشین با اتاقی برای چهار نفر و صندوق بار بزرگ، جادارترین گرند تورر این جمع محسوب می‌شود؛ اما هرچند GT63 S تمام فضایی که برای یک سفر طولانی نیاز است را ارائه می‌کند، سواری آن در خیابان‌ها بیشتر از همه آزمایش‌کنندگان را متعجب کرد زیرا این GT چهاردر حتی اگر همه‌چیز آن در راحت‌ترین حد ممکن تنظیم شود، بازهم روی هر مسیری غیر از آسفالتی به صافی شیشه، سواری خشنی دارد که این شاید برای بزرگراه‌ها خوب باشد اما برای جاده‌های واشنگتن هرگز مناسب نیست.

بنتلی کانتیننتال GT، جی‌تی واقعی

وقتی چیزی که یک گرند تورر باید باشد را مجسم می‌کنیم، در دوران مدرن هیچ خودرویی این کار را بهتر از بنتلی کانتیننتال GT انجام نمی‌دهد. این ماشین تقریباً با همهٔ معیارهای سنتی یک GT واقعی مطابقت دارد: موتور جلو، محرک عقب، صندلی‌ها ۲+۲، صندوق بار بزرگ، قدرتمند، لوکس، راحت. البته مطمئناً این پسر بزرگ، وزن زیادی دارد اما درعین‌حال با هر دو موتور W12 یا V8 بسیار سریع است. نمونهٔ مورد آزمایش ما به پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو با ۵۵۰ اسب بخار قدرت و ۷۷۰ نیوتن متر گشتاور مجهز بود.

به لطف سیستم چهارچرخ محرک فعال که بسته به شرایط مختلف گشتاور را به شکل متغیر بین چرخ‌های جلو و عقب توزیع می‌کند و همین‌طور سیستم تعلیق خاص کانتیننتال یعنی Dynamic Ride که از آنتی‌رول بار فعال با تعلیق بادی سه‌بخشی و کمک‌فنرهای قابل تنظیم مداوم استفاده می‌کند، گرند تورر بنتلی هندلینگ فوق‌العاده‌ای هم دارد. کانتیننتال GT را همچنین می‌توان به چرم باکیفیت، تریم فلزی و سایز متریال سطح بالا هم مجهز کرد. در سرعت‌های بالا، این خودرویی ساکت و راحت است و می‌توان با آن کیلومترهای بی‌شماری را بدون خستگی رانندگی کرد و درعین‌حال، در جاده‌های باریک و پرپیچ‌وخم نیز می‌تواند خودی نشان دهد. این تجسم مدرن گرند تورر است.

بدون تردید طی سال‌های متمادی تعریف خودروی GT تکامل یافته، شکل گرفته و گسترش پیدا کرده است و به همین دلیل هر چهار خودرویی که بررسی کردیم می‌توانند به‌نوعی یک گرند تورر باشند. پس می‌توان گفته جوهره و فلسفهٔ گرند تورر هنوز هم در اکثر خودروهایی که نشان GT را در نام خود دارند جاری است.

مشخصات فنی

موستانگ شلبی GT500

مک‌لارن GT

مرسدس AMG GT63 S

بنتلی کانتیننتال GT

پیشرانه ۵.۲ لیتری V8 سوپرشارژ ۴ لیتری V8 توئین توربو ۴ لیتری V8 توئین توربو ۴ لیتری V8 توئین توربو
قدرت ۷۶۰ اسب بخار ۶۲۰ اسب بخار ۶۴۰ اسب بخار ۵۵۰ اسب بخار
گشتاور ۸۴۷ نیوتن متر ۶۳۰ نیوتن متر ۹۰۰ نیوتن متر ۷۷۰ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه ۷ سرعته دوکلاچه ۹ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته دوکلاچه
محور محرک عقب عقب چهارچرخ چهارچرخ
شتاب صفر تا ۹۶ ۳.۵ ثانیه ۲.۸ ثانیه ۲.۹ ثانیه ۳.۴ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۱.۴ ثانیه ۱۰.۷ ثانیه ۱۱.۱ ثانیه ۱۱.۸ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۹۰ کیلومتر بر ساعت ۳۲۵ کیلومتر بر ساعت ۳۱۵ کیلومتر بر ساعت ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت
وزن ۱۸۴۱ کیلوگرم ۱۵۷۱ کیلوگرم ۲۱۲۳ کیلوگرم ۲۲۰۰ کیلوگرم
ظرفیت سرنشین ۲+۲ نفر ۲ نفر ۴ نفر ۲+۲ نفر
حجم صندوق بار ۳۹۶ لیتر ۵۷۰ لیتر ۴۵۳ لیتر ۳۹۶ لیتر
مصرف سوخت ۱۶.۸ لیتر ترکیبی ۱۳.۸ لیتر ترکیبی ۱۳.۸ لیتر ترکیبی ۱۲.۴ لیتر ترکیبی
قیمت پایه ۷۱,۴۹۵ دلار ۲۱۳,۱۹۵ دلار ۱۶۰,۹۹۵ دلار ۲۰۱,۲۲۵ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
AutomobileMag

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۶ دیدگاه‌ها

  1. امین

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (119 ديدگاه)

    چقدر رنگ بنتلی و مک لارن و مرسدس بهشون میاد
    من از بین این سه تا بنتلی رو انتخاب میکنم اوح مهندسی انگلیسی

    موافقم 2
    مخالفم 2
    1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

      ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      مهندسی آلمانیش، خیلی بیشتره:)

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. Range Rover

        ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (191 ديدگاه)

        زیر مجموعه شدن با مهندسی فرق میکنه دوست عزیز هر کدوم از زیر مجموعه ها گروه مهندسی خودشون حفظ کردن.
        بنتلی از اول بنتلی اشرافی سلطنتی بوده و هست و خواهد بود اونم با مهندسی ناب انگلیسی

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. امیر علی

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (399 ديدگاه)

    گرندتور فقط بنتلی کانتیننتال هرکی موافق لایک

    موافقم 3
    مخالفم 0
  3. مهراد

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (762 ديدگاه)

    بیتعارف هر ۴ تاشون فوق العادن

    ذره ای برام اهمیت نداره که واسه کشورای مختلفن ، هر کدوم به نوعی فانتزی و رویای یک عشق ماشینن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Shelby

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (13 ديدگاه)

    علاقه شخصی ماستنگ GT500 البته با رنگ سفید با دوخط سرمه ای مسابقه ای….ولی منم تعجب کردم تو قسمت گرند تور دیدمش!!
    البته کانتیننتال هم انتخابمه واقعا یه GT واقعی…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. رامین

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (919 ديدگاه)

    هر چهارتاشون عشقن عشق. ولی بنتلی یه چیزه دیگس

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. Hamidreza

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (2444 ديدگاه)

    GT350 هم گرند تورر حساب میشه؟ اگه اره که من به GT500 ترجیح میدمش
    انتخابم به ترتیب :
    1 بنتلی
    2 مک لارن
    3 شلبی GT350
    4 مرسدس

    اما اگه بخوام انتخاب هوشمندانه ای داشته باشم مرسدس بر میدارم

    موافقم 1
    مخالفم 1
  7. حمید

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (107 ديدگاه)

    گرند تورر یعنی بنتلی
    مکلارن!!!من ک بعید میدونم ..
    موستانگ و مرسدس حالا حرفی واسه گفتن دارن.

    موافقم 0
    مخالفم 1
  8. Ali

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (10 ديدگاه)

    رولز رویس داون جاش خالیه
    در این باره پیشنهاد میکنم اپیزور ۳ فصل یک مستند گرند تور رو ببینید

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. ak_007

      ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (562 ديدگاه)

      فکر میکنم منظورتون ریث باشه

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. Ali

        ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (10 ديدگاه)

        داون و ریث جفتشون نوعی گرندتورر به حساب میان

        موافقم 0
        مخالفم 1
  9. ممد ژانگولر

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (3531 ديدگاه)

    از نظر من شلبی از همه مقرون به صرفه تره
    الباقی پولشم یک خونه پر از باکس آب معدنی میگیرم صفا سیتی منگوله ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Cowboy

      ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (120 ديدگاه)

      این آب معدنی استعاره از چیزیه شیطون؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ممد ژانگولر

        ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (3531 ديدگاه)

        نه جیگر
        صلوات بفرست
        نیت مهمه ?

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. کارلوس کاستاندا

        ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (97 ديدگاه)

        وژندانا .

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. VIPER

      ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (2598 ديدگاه)

      اب معدنی صفا سیتی منگوله
      هر کی که اینقد آب داره شنگوله
      ★★★★★

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. Sajjad

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    از نظر طراحی اولین باره که با مک لارن حال نمیکنم
    ولی این رخ موستانگ و اون ذات امریکاییش بیشتر از کابین فوق العاده بنز و بنتلی منو جذب میکنه
    اما در کل خودروی گرند تور فقط بنتلی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Farzad

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    Wow عجب چیزااایی !!
    چه جذبه ای داره این کانتینتال ، کابینشم که مثل یه هتل لوکسه ( آلمینیوم برس خورده ، چرم و چوب ) اوووومممم ، به به …
    اما چه کنم که شلبی gt500 ( هیولا ) رو بهش ترجیح میدم !!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. موهاوی

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (5 ديدگاه)

    پدال بازی snowrunner رو پوشش بده نبرد دیفرانسیل و گیربکس و چرخ ها و موتور با برف یخ گل و باتلاق واییییییییی دارم حال میکنم مخصوصا با هامر و yar و نفربرش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. سینا BMW

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    اینجا مشخص میشه هیچ وقت نباید به شتاب اعلامی کارخونه اعتماد کرد.همیشه یا بدتره یا بهتر—–> شتاب هایی که نوشته تست خودشونه.
    خود بنز شتاب رو بالای ۳ ثانیه اعلام کرده ولی ۲.۹ ثانیه باهاش رفتن مثل m5 و اونتادور
    یا مثلا سایپا میگه محصولاتش شتابش ۱۵ یا ۱۶ ثانیه است ولی از ۲۱ ثانیه دیگه بهتر نمیشه??
    کلا موستانگ فقط اسمش GT هست ولی یه ماسل کار هستش و خیلی اسپرت تره و بنز GT63S هم همینطوره و بیشتر سدانه
    هرچی که اسمش GT هست که نباید گرند تورر باشه، اگه اینطوریه کیا اپتیما GT-LINE و گلف GTi هم گرندتورر هستن!!!
    اگر بخوام یکی رو انتخاب کنم به عنوان گرندتورر مکلارن و بنتلی
    اگر بخوام به عنوان یه ماشین برای خرید انتخاب کنم اول بنز و سپس موستانگ

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mercedes benz

      ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (77 ديدگاه)

      سلام عرض ادب
      سینا bmw داداش دارم درست میبینم یا نه؟
      عکس c63 سلطان رو گذاشتی رو پروفایلت؟
      باو دمت گرم به مولا ایول حاجی
      من فک میکردم از مرسدس بنز بدت میاد
      ستونی به مولا
      یا علی مدد

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سینا BMW

        ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (2427 ديدگاه)

        من عاشق بنز هستم، شاید از قیمت GT63S بدم بیاد ولی خودشو دوست دارم، مگه طرفدار ب‌ام‌و ای هست که عاشق بنز نباشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  14. شاهین

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (1167 ديدگاه)

    اگه gt به معنی راحتی در کنار پرفورمنسه خب اینجا شلبی و مکلارن نزدیک تر به gt هستن بنز و بنتلی هم راحت ترن ولی پرفورمنس خاصی ندارن
    درکل بنظرم فراری 812 بهترین gt هستش

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

      ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      پرفورمنس خاصی ندارن؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! از‌ اون حرفا بود!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. شاهین

        ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (1167 ديدگاه)

        بنز و بنتلی مثلا بجز سرعت رفتن تو خط مستقیم چه پرفورمنسی دارن؟
        اون بنزی که من دیدم حتی تو خط مستقیم هم از ام5 جا میمونه و وظیفشو خوب انجام نمیده

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

          ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (3019 ديدگاه)

          یعنی واقعا نمیدونی که AMG GT63 S تا الان رکورد چند تا پیست رو تو کلاس خودش شکونده؟!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. mercedes benz

          ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (77 ديدگاه)

          سلام عرض ادب

          داداش GT63S پرفورمنس خاصی نداره؟؟؟؟؟؟
          ساقیت کی بوده به مولا؟
          GT63S با وزن خیلی بیشتر از M5 C دقیقا تایم یکسانی رو توی خط مستقیم ینی 400 متر زده و توی رولینگ ریس و کفی کاملا از M5 سریعتره. داداش شما برو تایمی کهGT63S توی پیست زده رو ببین که M5 و حتی خیلی از ماشینای پیست محور به گرد پاشم نمیرسن
          هر وقت شرکتی تونست یه ماشین با اون قدرت و وزن 2180 کیلوگرم بسازه و بتونه هم چین پرفورمنسی داشته باشه اونوقت بیا اینجا با هم حرف میزنیم
          یا علی مدد

          موافقم 0
          مخالفم 0
  15. مهرداد

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (80 ديدگاه)

    بنتلی کاملترین GT هست و حرفی توش نیست ولی یه ماشین GT لوکس بهتره بگیم. اگه پارامتر لوکس بودن برای شخص مهم نباشه شاید بهترین انتخاب نباشه. شتاب 0-100 و لانچ هیچ اهمیتی برای ماشین GT نداره (در کل به نظر بدرد هیچ کسی هم نمیخوره). ماشین GT باید راحت باشه ، هندلینگ عالی داشته باشه ، ظاهر جذاب و هم شیک داشته باشه و مهمتر از همه وقتی پدال گاز رو فشار میدی (رولینگ) تو هر سرعتی لبخند به لبت بشونه و همه روجا بگذاره. صدای موتور و اگزوزش هم جذاب و بلند باشه و هم در صورت نیاز ساکت و آروم. اگه این پارامترها رو در نظر بگیریم هیچ ماشین دیگه ای بخوبی شلبی GT500 نیست و علاوه بر اینها میتونه تو پیست هم کاملا سرگرم کننده و قدر باشه. با پرداخت 76 هزار دلار به ازای هر سنتش کلی ماشین دریافت میکنی. حتی اکثر تست ها از اینکه این ماشین توی خیابون و جاده چقدر راحته و توی پیست چقدر فلت و خوش دسته تعریف کردن. فورد با 75 هزار تا یه شاهکار خلق کرده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. Aran Milan

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (280 ديدگاه)

    لطفا یه فورد!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. عشق فقط ماشین آمریکایی

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (21 ديدگاه)

    چهره ی شلبی gt500 منو دیوونه میکنه ???????❤️❤️❤️❤️❤️❤️???????????????????????????

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. Dr.ALi

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (1043 ديدگاه)

    یکی از بهترین های این کلاس آستون مارتین راپید هستش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. سارا

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (217 ديدگاه)

    مقایسه منصفانه ای نبود !
    نه آستون مارتین DBS نه بی ام و M8 نه لکسس LC نه حتی مازراتی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. Mclaren

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (4 ديدگاه)

    بنتلی و مکلارن رو انتخاب میکنم
    بنتلی چون بهترین گرندتور با اختلاف هست.
    مکلارنم دلیل خاصی ندارم ولی چون به برندش علاقه دارم و اگر رنگش ابی کاربنی بود خیلی جذاب تر میبود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. آریا ماشین

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (661 ديدگاه)

    از نظر من که شلبی و مک لارن اصلا گرند تورر به حساب نمیان ، یکی ماسل کاره و اون یکی یه سوپرکار و اما بین مرسدس و بنتلی باید بگم که رو دست کانتیننتال کسی نیست اما مرسدس دل منو برده?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. علی آرین

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (39 ديدگاه)

    مک لارن یه سوپراسپرت و شلبی یه ماسل وحشی هست
    بنتلی یه جی تی واقعی هست
    یه ماشین جی تی به نظرم باید تنفس طبیعی و دنده دستی باشه ک بشه از روندنش نهایت لذت رو برد ک توی این 4 ماشین هیچکدوم این دو خصوصیت رو ندارن
    911 gt3 و شلبی GT350 دو ماشینی هستن ک آرزوی هر راننده ای هستن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا