مرسدس بنز

نخستین برخورد با GLA45 AMG

کراس اوور کوچک GLA در دستان AMG تبدیل به یک ستاره پر نور در دنیای خودروهای جدید شده است. خودرویی که اکنون بدون تغییر خاصی نسبت به مدل کانسپت، پا به دنیای واقعی می‌گذارد در حالی که قلبی پر توان را در سینه دارد.

2014 Mercedes-Benz GLA 45 AMG
۲۰۱۴ Mercedes-Benz GLA 45 AMG

با تنها ۴ سیلندر و حجم اندک ۲.۰ لیتری انتظار قدرت غیر قابل باور ۳۵۵ اسبی و تورگ ۴۵۰ نیوتن متری را از این خودرو نداشتیم. گرچه بسیاری از این توان را به توربوشارژر دوقلوی خود مدیون است. انتقال نیرو به هر چهار چرخ از طریق سیستم مدرن ۴Matic توسط یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک صورت می‌گیرد. از حالت سکون تنها در ۴.۸ ثانیه می توان به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت رسید. و نهایت سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت را نیز تجربه کرد. سیستم ۴MATIC می‌تواند ۵۰ درصد از گشتاور را به چرخهای عقب منتقل کند. اما در حالت رانندگی معمول، متکی به چرخهای جلو است.
جالب اینجاست که مصرف سوخت این خودرو تنها ۷.۵ لیتر در صد کیلومتر و میزان گاز CO2 تولیدی آن ۱۷۵ گرم در کیلومتر می باشد.

2014 Mercedes-Benz GLA 45 AMG
۲۰۱۴ Mercedes-Benz GLA 45 AMG

همان‌طور که انتظار می‌رود، GLA 45 AMG با فنرها و کمک فنرهای تقویت شده، میله‌های ثبات بزرگ‌تر و تعلیق محکم‌تر و ترمزهای قوی تر به میدان می‌آید. اسپویلر بزرگ عقب و هواکشهای بزرگ جلو و قطعات آیرودینامیکی بدنه و چهار لوله اگزوز، تفاوتهای این مدل با انواع استاندارد GLA می‌باشند. حتی می توان سفارش قطعات فیبر کربن را برای قسمتهایی از کیت نظیر قاب آینه‌ها و اسپویلر و سپرها را داد.

2014 Mercedes-Benz GLA 45 AMG Interior
۲۰۱۴ Mercedes-Benz GLA 45 AMG Interior

در داخل کابین از چرم و جیر مصنوعی در مدل پایه استفاده شده و البته می توان چرم ناپا و تزئینات آلومینیومی یا فیبر کربنی را هم سفارش داد. ترکیب چرم مشکی رنگ با دوخت قرمز رنگ و لبه های قرمز، جلوه ای هیجان انگیز به داخل اتاق بخشیده اند.

از ۱۳ ژانویه، و در نمایشگاه دیترویت، می توان به ملاقات با این شاسی بلند ریزه میزه اما تند و تیز مرسدس بنز رفت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۸۲ دیدگاه‌ها

  1. توفیقی

    ۱۷ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (1122 ديدگاه)

    مجتبی تو هم خیلی خودتو دست بالا گرفتی ها.

    من کی گفتم کاترهام تکنولوژیش بالاست؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!
    من گفتم تعداد خودروساز انگلیس بیشتر از آلمانه.

    برو نظرمو دوباره نگاه کن.[…]

    برای نوشتن نظرت حرف تو دهن این و اون نزار……
    زشته

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حمید

      ۱۷ دی ۱۳۹۲
      سوابق: (645 ديدگاه)

      سلام به همه خودرو دوست ها و خودرو فهم ها،من خیلی برای ماشینای انگلیسی(نه همشون،بعضیاشون از جمله فانتوم)احترام قائلم ولی یه سری حرفای بی سروته بعضی از دوستان میزنن.اولا رولز رویس کاملا بی ربط و دوره از بنز و اصلا ارتباطی به هم ندارن.شما یه ماشین خاص که درصد زیادیش دست سازه دارید به یه برند تولید انبوه مقایسه میکنید.من قبلا هم گفتم باز هم میگم.هر خودروسازی هدف و فلسفه خاص خودشو داره و هر خودرویی که تولید میشه هم فلسفه خاص خودشو داره.به نظر شما شکسپیر فرد مهمتری بوده یا رادرفورد؟؟؟اصلا ربطی به هم ندارن،رولز چیز دیگه است و بنز هم چیز دیگه.مسئله دیگه اینه که در نظر داشته باشین این رولز رویس بینظیر و دوست داشتنی دوازده ساله تحت مالکیت ب ام و است . جالب تر اینکه ب ام و رولز رویس رو از فولکس خرید!!!یعنی قبلش هم دست آلمانی ها بود.جگوار هم که دست هندیاست.اون دوستانی که گفتن همه مستعمره انگلستان هستن (که این مال 200سال پیشه) بهتره الان یه فکری بکنن که ماشینای انگلیسی رو از استعمار کمپانی های خارجی بیارن بیرون.نهایت ذلته فولکس بخاطر ضرر دهی رولز رویس رو با نهایت پستی و خواری تحویل ب ام و بده و این خودروی سلطنتی شما داره بین کمپانیهای خارجی دست به دست میشه.اونم از جگوار که دست تاتا موتوره!اون از مینی و … (همشون ماشینای خوبی هستن ولی واقعیت اینه که در برابر آلمان هیچی).یه دوستی این وسط گفت شیطان بزرگ،شما که فرشته هستی چه خدمتی به خلق خدا کردی مثلا؟کسایی مثل شما با توهین به دیگران (به 317 میلیون نفر)باعث میشید وقتی با پاسپورت ایران(که بهش افتخار میکنم)میری خارج از کشور بقیه هم با توهین اسم تروریست و هزار حرف دیگه رومون بذارن.شما اگه راست میگی مردونه پای حرفت وایسا کلا شیطان بزرگ رو بذار کنار و برو تو غار زندگی کن،چون حتی لباس تنت برقت اینترنتت هواپیما همه و همه از همون جایی که بهش میگی شیطان بزرگ دراومده.مسئله بعدی اینکه گفتین انگلیس خودروسازهاش بیشتر از آلمانن،اتفاقا بچه های دانشگاه ما یه خودرو رها کردن از خودشون!ما هم خودروسازیم!!!دوست عزیز شما اصلا تعریف خودروسازی رو میدونی؟به کیفیته نه کمیت.اگه اینطور باشه همون شیطان بزرگ یه کمپانی داره به نام GM که به تنهایی 12-10 تا برنده و به تنهایی از هر کشوری تعداد خودروسازی هاش بیشتره!اخه اینم شد استدلال؟کاترهام هم شد خودروسازی؟میتونی کرایسلر و فورد رو هم بهش اضافه کنی البته با زیر مجموعه هاشون واکسهال و اپل و پژو سیتروئن و مزدا(خیلی وقت نیست که جدا شده)داستان دوو موتورز و … این بحثها اصلا سازنده نیست . امیدوارم کمتر بحثهای بی محتوا رو شاهد باشیم.و مثال برای مشخص شدن جایگاه انگلیس و آلمان اینکه سال 1968 که ب ام و مدل 2002 رو تولید میکرد که از شاسی جذب شده در بدنه استفاده میکرد.موتور 2000 سی سی که انژکتور مستقیم و مستقل برای هر سیلندر استفاده میکرد و به صورت هوشمند توسط ecu کنترل میشد خروجیش (تنفس طبیعی) 140 اسب بود یعنی نزدیک به موتور 2000 مزدا 3 فعلی بد از 45 سال.انگلیسی ها در سال 68 یکی یکی یا کمپانی هاشون در حال ورشکستگی بودن مثل هیلمن یا در حال واگذاری به کمپانی های خارجی.مشخصه کی کجای صنعت خودروسازی می ایسته.این بنز هم شاهکاره مثل همیشه .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. توفیقی

    ۱۷ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (1122 ديدگاه)

    مجتبی تو ماشینهایی رو که دوست داری نوشتی تو این لیست…
    […]
    دروغ تو از همون اول معلوم میشه.کادیلاک کجاش سلطنتیه!!!!!
    به شعور ما توهین نکن.
    تو رولزرویس رو که همه جاش چرم طبیعی و با کیفیته با کادیلاک که از پلاستیک هم بهره برده مقایسه می کنی؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!
    دیگه واقعا فهمیدم که طراح خودرویی!!!!!

    لکسوس LX سوپر لوکسه!!!!!!!!!!140 هزار دلار و سوپر لوکس
    کادیلاک گرونترین مدلش 80 هزار دلاره اونم فول آپشن.مدل XTS رو میگم.با موتور 6 سیلندر 420 اسب بخاری؟؟؟؟؟!!!!!
    تو رولزرویس 12 سیلندر دست ساز رو در کنار کادیلاک قرار میدی…

    فکر نکن خیلی زرنگی میشه بگی منبع این اطلاعاتت که کادیلاک رو برترین خودروی سلطنتی معرفی کرده از کدوم سایت گرفتی؟؟؟؟؟؟؟؟

    هه هه هه.در ضمن دروغت از اینجا معلوم میشه که خودروی سوپرلوکس همون سلطنتیه فرقی بین این دو نیست.!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. mojtaba..designer

    ۱۷ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (221 ديدگاه)

    شمایی که همه رو حیوون فرض کردی دستت درد نکنه!
    شما که هیچی نمیدونی حرف نزن.
    کادیلاک از این بابت سلطنتی محسوب میشه که به عنوان ماشین رییس جمهور آمریکا به عنوان یه لیموزین زرهی استفاده میشه..

    نشنیدی لیموزین یا 6درب یعنی چی ؟؟؟
    کادیلاک تو کل دنیا اولین نمونه ای بوده که واسه خیلی از کشورا بصورت خاص و کابرد لیموزینی ساخته شده!
    در ضمن جز آمریکا.خیلی از کشورا جز چند تا کشوراروپایی تولید کننده خودرو … مقام های دولتیشون از کادیلاک استفاده میکنن.

    در ضمن وقتی کاترهام و وایزمن و به صحبتات + میکنی معلومه چی میخوای بگی!
    خودروهای سوپر لوکس و سلطنتی زمین تا آسمون با هم فرق دارن…

    واقعا ادب و معاشرتت مایه خجالته.
    وقتی عینه داری توهین میکنی و هرچی از دهنت در میاد میگی.
    نباید خیلی از شما انتظار داشت!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. mahsa

    ۱۷ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (293 ديدگاه)

    به این میگن یه طراحیه متفاوت و عالی
    همچنین با ۴سیلندر و ۳۵۵اسب واقعا بی نظیره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. DRIVING PERFORMANCE

    ۱۷ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (12 ديدگاه)

    آقا این سایت قسمت ثبت نام نداره؟ باید همینجوری بیای پایین و دیدگاه بگذاری؟آواتار کجا باید انتخاب کنیم و بذاریم؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. esi

    ۱۸ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (387 ديدگاه)

    همه چیش خوبه ولی عقبش یه کم زشت طراحی شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. سینا . فقط ایتالیا . فقط فراری

    ۱۸ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (615 ديدگاه)

    بسمه تعالی

    نه خوشم اومد مثل همیشه ماشینای بنز راحتی رو به رخ کشیده واقا داخلش حرف نداره،قدرتش هم بد نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. km

    ۱۸ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (7 ديدگاه)

    این ماشین همون مدل معمولیش غوغا میکنه مث سی ال ای، حالا چه برسه به مدل AMG که دیگه رقیبی هم فعلا براش نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. mojtaba..designer

    ۲۰ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (221 ديدگاه)

    حمید خان ممنون از حرفهای قشنگو منطقی که گفتی…

    آونتادور جان…
    ماشینایی مثل بوگاتی/کوئنیگ زک/پورشه 918/لافراری/لامبو وننو/مکلارن p1 یا f1….

    اینجور ماشینا که یه سرو گردن از ماشینای دیگه هم گرونتر هم به اصطلاحی تولید محدود تر/تکنولوژی های خاص/قدرت بیشتر و سرعتی بیشتر از 350-360 تا دارن

    تو کلاس یا سگمنت سوپراسپرت یا هایپراسپرت جا میگیرن.

    البته اینم یادآور بشم که ماشینای تیونینگ شده که به سرعت یا قدرت بیشتر میرسن تو این کلاس بندی ها جا ندارن.
    یوهو نگین که لامبو 2000 اسب بخار هم جز این کلاسه نه!!

    فقط ماشینایی که به طور استاندارد و تحت لایسنس کمپانیشون تونستن اون ویژگی هارو داشته باشن.

    فراری f12berlinetta/لامبو آونتادور/458 اسپچیاله/پورشه 911های توربو/یا گالاردو یا همین لامبو جدید هوراکان..آئودی r8

    این دسته تو کلاس GT SPORT یا سگمنت F جای میگیرن !!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا