بوگاتی

تیزر بوگاتی دیوو، دیو 5.87 میلیون دلاری!

آن را شیرون ندانید زیرا شیرون نیست!

شایعات درست بودند. بوگاتی در حال کار روی یک هایپرکار بوده اما به نظر نمی‌رسد که نام شیرون را اصلاً با خود به همراه داشته باشد. اگر شما بیانیه خبری بوگاتی را بررسی کنید چشمتان به نام شیرون نخواهد خورد. این بار بوگاتی خودروی خود را با استفاده از نام راننده فرانسوی مسابقات یعنی آلبرت دیوو نام‌گذاری کرده است. آلبرت دیوو در اواخر دهه ۲۰ میلادی دو بار در مسابقات مشهور تارگا فلوریو پیروز شده بود.

Albert Divo
Albert Divo
تنها ۴۰ دستگاه از بوگاتی دیوو ساخته خواهد شد و هرکدام قیمت ۵ میلیون یورویی (۵.۸۷ میلیون دلار) خواهند داشت.


به دلایل واضح بوگاتی جزئیات بیشتری از این خودرو را منتشر نکرده اما قول داده که دیوو ساختار سبک‌وزن را با داون فورس بالاتر به منظور ارائه هندلینگ بسیار بهتر ترکیب خواهد کرد. استایل این خودرو نیم‌نگاهی به روزهایی که بوگاتی اقدام به ساخت نمونه‌های کوچ بیلد می‌کرد خواهد داشت. این هایپرکار تلاش می‌کند از نظر پرفورمنس به مرزهای جدیدی برسد.


این همه چیزی است که بوگاتی نمایش داده اما اگر بخواهیم به شایعات تکیه کنیم باید گفت دیوو حتی سبک‌تر از شیرون اسپورت خواهد بود و بدنه آن آئرودینامیک بسیار بهتری خواهد داشت که تمرکز آن بیشتر از سقف سرعت روی شتاب گیری خواهد بود. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت این خودرو کمتر از ۲.۵ ثانیه رقم می‌خورد و حداکثر سرعت از ۴۲۰ به ۳۸۵ کیلومتر در ساعت کاهش می‌یابد.


شتاب گیری بهتر این خودرو نه تنها با کاهش وزن و آئرودینامیک تر شدن بدنه میسر شده بلکه نصب گیربکس سریع‌تر برگرفته از خودروهای مسابقه‌ای نیز در بهبود این فاکتور نقش دارد. این گیربکس یکی از چندین به‌روزرسانی بی‌شمار بوگاتی برای دیوو خواهد بود. هنوز مشخص نیست که آیا این ۴۰ دستگاه تولیدی جزو ۵۰۰ دستگاه برنامه ریزی شده برای شیرون است یا اینکه یک خودروی جداگانه محسوب خواهد شد.

رونمایی رسمی بوگاتی دیوو ۲۴ آگوست در کالیفرنیا خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. Ali Keyhani

    ۲۰ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (657 ديدگاه)

    بی صبرانه منتظر رونمایی این ابرخودرو هستم حدس میزنم زیباتر از شیرون و ویرون خواهد بود.
    فقط شاید تاپ اسپیدش تو ذوق بزنه که کمتر شده،اما خودروهایی مثل لافراری،918 و P1 توی چند سال اخیر نشون دادن که بهترین بودن نیازی به تاپ اسپید خیلی بالا نداره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Amirferrari

      ۲۰ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (352 ديدگاه)

      شتابش نیم ثانیه اگه سریعتر باشه نسبت به شیرون استاندارد که شتاب ۲.۳. داره میشه ۱.۸!!!! صفر تا دویستشم باید زیر ۶ ثانیه باشه !!!!قطعا سریعترین ماشینیه که تا به امروز موجود دوپا به خودش دیده! بوگاتی سرور خودروسازای جهانه…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. PARTHIAN

    ۲۰ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (2598 ديدگاه)

    احتمالا به یه هیولا خیلی خاص با آیرو دینامیک فضایی رو به رو خواهیم شد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. مهدی

    ۲۰ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    پنج میلیونو هشتصد و هفتاد هزار دلااااارررررر ؟؟؟؟
    فقط کسایی این پولو به این ماشین میدن که این مبلغ هیچی نباشه واسشون به قول معروف پول خرد باشه چون اگه کسی بخواد فقط ای مقدار پول رو بری خرید ماشین هزینه کنه میتونست یه پک کامل و جذاب ماشین بخره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا