بوگاتیکونیگ‌زگ

دوئل بوگاتی شیرون و کوئنیگ‌زگ رگرا

در ادامهٔ روند برگزاری دور نهم از مرحلهٔ مقدماتی سری رقابت‌های خودرویی پدال به جذاب‌ترین گروه رقابت‌ها یعنی گروه هایپراسپرت‌ها رسیده‌ایم. گروهی که دوئل‌های آن از ابتدا با جینش جدید رقبا در حال برگزاری است و در دور قبلی نخستین دوئل آن بین پورشه ۹۱۸ و فراری لافراری برگزار شد. در این دوئل، در زمان نگارش این مطلب، تعداد آراء دو خودرو در نظرسنجی سایت دقیقاً مساوی است؛ بنابراین نظرسنجی تلگرام نقش کاملاً تعیین‌کننده‌ای در مشخص شدن پیروز دوئل دارد. در آن نظرسنجی اما لافراری آراء بیشتری کسب کرده و بنابراین درمجموع هایپرکار ایتالیایی با دریافت ۱۲۳۲ رأی و کسب ۵۲ درصد از کل آراء با اختلافی جزئی پیروز این رقابت جذاب و حساس لقب می‌گیرد درحالی‌که ۹۱۸ موفق به دریافت ۱۱۲۱ رأی شده است. حال امروز در دومین دوئل گروه هایپراسپرت‌ها شاهد نبردی بسیار جذاب بین دو ابر ماشین خارق‌العاده یعنی بوگاتی شیرون و کوئنیگ‌زگ رگرا خواهیم بود.

پورشه ۹۱۸

فراری لافراری

مک‌لارن P1

جگوار C-X75

فراری لافراری

؟

مک‌لارن سنا

آستون‌مارتین ولکان

پاگانی هوآیرا

لامبورگینی سنتناریو

؟

؟

هنسی ونوم F5

کوئنیگ‌زگ آگرا

بوگاتی شیرون

کوئنیگ‌زگ رگرا

؟

؟

بوگاتی شیرون

پس‌ازاینکه گروه فولکس‌واگن شرکت بوگاتی را به تملک خود درآورد، تصمیم گرفت با ساخت هایپرکاری از طریق این شرکت فرانسوی رکورد سرعت خودروهای تولیدی دنیا را بشکند. نتیجهٔ چنین کاری بوگاتی ویرون بود که پس از چندین سال توسعه و ساخت پروتوتایپ‌هایی نهایتاً در سال ۲۰۰۵ معرفی شد. این هیولا به یک پیشرانهٔ ۸ لیتری شانزده سیلندر با آرایش W شکل مجهز شده بود که ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت داشت. سپس چند سال بعد نسخهٔ قوی‌تری از این ویرون با نام سوپراسپرت معرفی گردید که با دستیابی به سرعت ۴۳۰ کیلومتر در ساعت توانست رکورد سریع‌ترین خودروی تولیدی دنیا را بنام خود ثبت کند؛ اما کم‌کم با بالا رفتن سن ویرون، مدعیانی ادعای شکستن رکورد سرعت آن‌را مطرح کردند. به همین دلیل وقت معرفی جانشین ویرون رسیده بود تا تمامی این ادعاها را سرکوب کند. این خودرو که شیرون نام گرفته، برای اولین بار در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۶ رونمایی گردید. این شاهکار مهندسی و تکنولوژی، جانشین خَلَفی برای ویرون است و قصد دارد رکورد سرعت پدر خود را بهبود بخشد. شیرون اما از همان نیروگاه ۸ لیتری W16 خارق‌العادهٔ ویرون با چهار توربوشارژر استفاده می‌کند که با ایجاد تغییراتی قدرتش به رقم ویرانگر ۱۵۰۰ اسب بخار و گشتاورش به عدد خردکنندهٔ ۱۶۰۰ نیوتن متر رسیده است. این نیروی عظیم از طریق یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه به هر چهارچرخ انتقال پیدا کرده و شیرون را قادر می‌سازد ظرف تنها ۲.۳ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. حداکثر سرعت این اعجوبه اما روی ۴۲۰ کیلومتر در ساعت محدود شده ولی قطعاً توانایی دستیابی به سرعت‌های بالاتری را دارد به‌گونه‌ای که پیش‌بینی می‌شود بتواند به‌زودی رکورد سرعت ۴۶۰ کیلومتر در ساعت را به ثبت برساند. از شیرون تنها ۵۰۰ دستگاه ساخته خواهد شد که هرکدام ۳ میلیون دلار قیمت دارند.

کوئنیگ‌زگ رگرا

پس از معرفی سه هایپرکار هیبریدی توسط مک‌لارن، پورشه و فراری، شرکت سوئدی کوئنیگ‌زگ هم تصمیم به ساخت چنین خودرویی گرفت. این هایپرکار که رگِرا نام گرفت، برای اولین بار در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۵ رونمایی شد. رگرا را می‌توان به‌نوعی جایگزینی برای مدل آگرا دانست. کوئنیگ‌زگ اعلام کرده که از این هایپرکار هیبریدی فقط ۸۰ دستگاه ساخته خواهد شد که هریک قیمتی در حدود ۲ میلیون دلار داشته و تا مارس ۲۰۱۶ تعداد ۴۰ دستگاه آن‌ها فروخته شدند. رگرا هم مانند سلفش آگرا، از یک پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 توئین توربوی بنزینی استفاده می‌کند که به‌تنهایی ۱۱۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۲۸۰ نیوتن متر گشتاور دارد؛ اما در کنار این موتور درون‌سوز، سه موتور الکتریکی هم قرار گرفته است که یکی از آن‌ها به‌عنوان استارت، ژنراتور و پُرکنندهٔ خلأ گشتاور موتور بنزینی عمل می‌کند درحالی‌که دو موتور دیگر هرکدام در یکی از چرخ‌های عقب نصب شده‌اند. موتور الکتریکی اول که بر روی میل‌لنگ عمل می‌کند، ۲۱۵ اسب بخار قدرت دارد درحالی‌که دو موتور الکتریکی نصب‌شده در چرخ‌های عقب هریک ۲۴۵ اسب بخار قدرت دارند؛ بنابراین مجموع قدرت این سه موتور الکتریکی ۷۰۰ اسب بخار است اما خروجی نهایی و کلی این قوای محرکهٔ هیبریدی که به چرخ‌های عقب می‌رسد ۱۵۰۰ اسب بخار قدرت و گشتاور ویرانگری برابر با ۲۰۰۰ نیوتن متر است. موتورهای الکتریکی رگرا توسط یک پک باطری لیتیوم یون ۴.۵ کیلووات ساعتی آب‌خنک با وزن ۷۵ کیلوگرم تغذیه می‌شوند که توسط شرکت ریماک ساخته شده‌اند. انتقال این نیروی عظیم نیز توسط یک گیربکس منحصربه‌فرد تک سرعته اتوماتیک انتقال پیدا می‌کند که کوئنیگ‌زگ آن‌را Direct Drive می‌نامد و ابداع این شرکت است. طبق اعلام کوئنیگ‌زگ، این غول هیبریدی می‌تواند ظرف تنها ۲.۷ ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر در ساعت دست پیدا کند درحالی‌که حداکثر سرعت آن نیز روی ۴۱۰ کیلومتر در ساعت به‌صورت الکترونیکی محدود شده است.

 

 مشخصات فنی

بوگاتی شیرون

کوئنیگ‌زگ رگرا

ترکیب موتور وسط موتور وسط
پیشرانهٔ بنزینی ۸ لیتری W16 ۵ لیتری V8
تنفس چهار توربو توئین توربو
موتور الکتریکی ۳ عدد
قدرت موتور بنزینی ۱۵۰۰ اسب بخار ۱۱۰۰ اسب بخار
گشتاور موتور بنزینی ۱۶۰۰ نیوتن متر ۱۲۸۰ نیوتن متر
قدرت موتور الکتریکی ۷۰۰ اسب بخار
مجموع قدرت ۱۵۰۰ اسب بخار ۱۵۰۰ اسب بخار
مجموع گشتاور ۱۶۰۰ نیوتن متر ۲۰۰۰ نیوتن متر
باطری ۴.۵ کیلووات ساعت
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه ۱ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ عقب
شتاب صفر تا صد ۲.۴ ثانیه ۲.۷ ثانیه
شتاب صفر تا دویست ۶.۰ ثانیه ۶.۶ ثانیه
شتاب صفر تا سیصد ۱۳.۳ ثانیه ۱۲.۱ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۹.۳ ثانیه ۹.۷ ثانیه
حداکثر سرعت ۴۲۰ کیلومتر/ساعت ۴۱۰ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۲۳ لیتر (ترکیبی) ۱۴ لیتر (ترکیبی)
ظرفیت باک ۱۰۰ لیتر ۸۲ لیتر
طول ۴.۵۶ متر ۴.۵۶ متر
فاصلهٔ محوری ۲.۷۱ متر ۲.۶۶ متر
وزن ۱۹۹۵ کیلوگرم ۱۶۲۰ کیلوگرم
نسبت قدرت به وزن ۷۵۰ اسب بخار/تن ۹۲۵ اسب بخار/تن
قیمت پایه ۳ میلیون دلار ۲ میلیون دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[polldaddy poll=9951508]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۰۷ دیدگاه‌ها

  1. Mohamad

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (812 ديدگاه)

    رگرا بیشتر بهم چسبید

    موافقم 4
    مخالفم 14
    1. Meysam

      ۱۳ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (182 ديدگاه)

      شیرون داره حذف میشه!!!!
      چه شود???
      ماشالا رگرا

      موافقم 5
      مخالفم 16
    2. mg

      ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (712 ديدگاه)

      خداوکیلی رگرا همه جوره سر تره بوگاتی حتی به agera rsهم نخورد چه برسه به این هیولا!!!!!!!!!!!!!

      موافقم 4
      مخالفم 12
      1. akrh78

        ۱۶ اسفند ۱۳۹۶
        سوابق: (1356 ديدگاه)

        با چه سندی میگی هیولا؟ تا حالا هیچ تست و بررسی نشده رگرا. فقط ملت دارن با جدول و 4تا عدد قضاوت میکنن
        من همیشه کونیگزگ رو تحسین کردم ولی در مقابل بوگاتی کم میاره. البته رورا هنوز برا من اثبات نشده چون هنوز یه مشت عدد هست نه نتیجه تست

        موافقم 17
        مخالفم 4
        1. Ali Keyhani

          ۱۶ اسفند ۱۳۹۶
          سوابق: (657 ديدگاه)

          وقتی آگرا آر اس الان سریع ترین خودروی دنیاست چجوری میشه گفت که جلوی بوگاتی کم اورده؟
          رگرا تست نشده چون لزومی به تست این ماشین نیس چون الان رکورد سرعت دست کونیگ زگه با یک مدل پایین تر از رگرا،اگه خودروی تونست رکورد سرعت از کونیک آگرا بگیره،اونوقت مطمئن باش رگرا میاد که عنوانشو پس بگیره.

          موافقم 5
          مخالفم 13
    3. mg

      ۱۵ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (712 ديدگاه)

      پدال خدایی در حق رگرا ظلم کردی چند مورد اشتباهه

      موافقم 6
      مخالفم 9
      1. عرفان

        ۲۷ خرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (1 ديدگاه)

        واقعا سرعت رگرا بیشتره ظلم شده به رگرا

        موافقم 6
        مخالفم 10
  2. Kian70

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (107 ديدگاه)

    فقط بوگاتی
    حتما بخریدا ، ضرر میکنین اگر نخرید
    من که راضی ام ازش

    موافقم 9
    مخالفم 7
  3. parsa

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (6 ديدگاه)

    سلام
    به بوگاتی شیرون رای میدم چون صندوق عقب بزرگتری داره ;-))))))))

    موافقم 8
    مخالفم 6
    1. Sarvin

      ۱۳ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (23 ديدگاه)

      تا حالا اینقدر قانع نشده بودم ????

      موافقم 8
      مخالفم 0
  4. Amir

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (173 ديدگاه)

    شیرون سلطان تو این سگمنت

    موافقم 13
    مخالفم 3
  5. Godfather

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1116 ديدگاه)

    صد در صد رگرا بوگاتی هرچقدرم غول باشه به کوئینگزگ نخواهد رسید.

    موافقم 5
    مخالفم 9
  6. امین

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (16 ديدگاه)

    اینا رو فینال باید بهم میزدی نه اینجا .

    موافقم 4
    مخالفم 4
    1. doubt

      ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (257 ديدگاه)

      مگه شیرموزه!!!!!!!

      موافقم 3
      مخالفم 3
  7. علی

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (218 ديدگاه)

    بدبختی طول جفتشونم یکیه!!!!! آخه اینجوری یه نفر نمیتونه انتخاب کنه فکر کنم طرف بد جوری به مشکل خورد!!!!

    موافقم 2
    مخالفم 2
  8. ممّد

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (4 ديدگاه)

    ادم مشخصاتو میخونه ارضا میشه اصلا :))))

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. doubt

      ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (257 ديدگاه)

      فک کن سوارش بشی دیگه چی میشه. احتمالا دریچه های جدیدی از ارضا شدن پیش روت قرار میگیره.

      موافقم 1
      مخالفم 1
  9. Ali Keyhani

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (657 ديدگاه)

    هر دوتا فوق العاده هستن،انتخاب سخته،ولی من رگرا رو بیشتر دوست دارم بهش رای میدم با احترام به طرفداران بوگاتی

    موافقم 1
    مخالفم 5
  10. NAVID۰۰۹۸

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (10056 ديدگاه)

    خییییییییییییییلی سخته انتخاب یکی از این دو بزرگوار
    خدا کنه هیچ موقع بین این دو راهی قرار نگیرین .

    موافقم 0
    مخالفم 4
  11. فرزاد

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (70 ديدگاه)

    داشبورد و دیزاین داخلی بوگاتی خوشکل تره ….با توجه به متن ها و مقالاتی که در مورد این دو ماشین خوندم ..‌..موتور بوگاتی کلا برای سرعت بالا طراحی شده و پایداری زیادی داره و خراب شدنش با خداست ….اما طرف مقابل از موتور فورد استفاده کرده و موتور رو تحت فشار گذاشته ….مورد بعدی اینه که این ماشین سه موتور الکتریکی داره و گشتاور انی تحویل میدی ولی توربو های شیرون دوزمانه عمل میکنن‌….از نظر موتوری و دیزاینی بوگاتی سر تره …اما رگرا بروز تره بخاطر موتورای الکتریکی

    موافقم 5
    مخالفم 1
    1. Saeed Boroomand

      ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (477 ديدگاه)

      گیر بکس تک سرعته رگرا ایده خیلی خوبیه که من فکر میکنم توی تعداد خیلی زیادی از ماشین های هیبرید در آینده ببینیمش.

      موافقم 0
      مخالفم 4
  12. فرهاد كرمستجی

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (254 ديدگاه)

    آقا بواقعا پی وان حذف شدد؟!!!!

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. hosseinbimmer

      ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (133 ديدگاه)

      مثل اینکه. یه سری هستن تا اسم لامبو رو میشنون از خود بی خود میشن. آستریون فقط یکی ازش ساخته شده ‌و در حد یک کانسپته. نمیدونم چطوری p1 رو حذف کرد ) :)

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. Ali Keyhani

        ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
        سوابق: (657 ديدگاه)

        آره یه ماشین که 375 تا ازش تولید شده،تونسته با ابرخودروهایی مثل لافراری و 918 رقابت کنه،حقش نبود جلوی یک کانسپت حذف شه.

        موافقم 1
        مخالفم 1
      2. doubt

        ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
        سوابق: (257 ديدگاه)

        شاید اشتباه کنم اما فک میکنم تو کشور ما خیلیا تعریفشون از ماشین شاخو اسپرتو هایپرو این چیزا لامبورگینیه. جدیدا البته مازراتیم اضافه شده.
        من خودم البته فن لامبو هستم اما کلی گفتم.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Godfather

          ۱۵ اسفند ۱۳۹۶
          سوابق: (1116 ديدگاه)

          دوستان با حذف شدن یا نشدن مکلارن چیزی از ارزش هاش کم نمیشه بلکه نشانه فقر اطلاعات خودرویی بین ایرانیاس که توی جو اسم 4 تا برندن همین و چیز بیشتری نمیدونن حتی از برند محبوبشون.

          موافقم 2
          مخالفم 0
  13. Ali Keyhani

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (657 ديدگاه)

    آستریون اصلا حقش نبود توی این رقابت باشه همه هم اینو میدونن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. akrh78

      ۱۶ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (1356 ديدگاه)

      اگه یادتون باشه تو پست دوئل هم نوشته بود که چون آستریون یه کانسپت بود که کاملا میتونست همونطوری بره رو خط تولید توی رقابت ها اضافه شده. واقها همهمینطور بود. جدول رو هم برگردین مرور کنین میفهمین با توجه به 4در بودنش از p1 کم نیاورد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. ramiiin

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (26 ديدگاه)

    (659 رای) به (658 رای) تنها رای گیری زندگیم بود که حس کردم واقعا رای م سرنوشت ساز.

    موافقم 1
    مخالفم 1
  15. رضا

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (87 ديدگاه)

    رگرا .چون از لحاظ تکنولوژی به کار رفتش سر تره .ببینید تقریبا با نصف مصرف شیرون همون قدرت همون عملکرد رو داره. منظورم از مصرف سوخت پول بنزینش نیستا بلکه آلایندگی محیطی شه که قطعا رگرا سر تره. و در واقع این ماشین ماشینه ایندس. شیرون سنتی جلو رفته که به نظرم میتونست از تکنولوژی های روز مثل هیدروژنی … استفاده کنه.
    قیمتی هم که اختلاف زیادی دارن. و به شخصه برند کونیخ رو با پرستیژتر و خاص تر از ویرون میدونم. اینده قطعا واس پیشرانه های سنتی جایی نداره باید بتونی خودتو وفق بدی

    موافقم 0
    مخالفم 7
  16. Ali Keyhani

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (657 ديدگاه)

    دارم رای جمع میکنم برای رگرا توی تلگرام?

    موافقم 0
    مخالفم 6
  17. KING 918

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    پس کامنت ها کو

    موافقم 2
    مخالفم 3
    1. doubt

      ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (257 ديدگاه)

      داستان چیه. کل کل شده تو کامنتا که همرو پاک کردید

      موافقم 0
      مخالفم 4
  18. Sepanta

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (47 ديدگاه)

    از من عاشق تر لامبورگینی پیدا نمیشه اما منم میگم آستریون حق نبود ببره
    من بهش رای دادم اما فکر نمیکردم ببره
    چون فقط یه کانسپته ولی حالا عذاب وجدان گرفتم
    که بهش رای دادم!!

    موافقم 1
    مخالفم 1
  19. Sepanta

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (47 ديدگاه)

    در اینجا بوگاتی مشخصات فنی بهتری داشت
    اما یک حس عمیق از اعماق وجودم اجازه نداد بهش رای بدم!
    بوگاتی ببخشید
    زیبایی رگرا اون چیزیه که دوسش دارم

    موافقم 1
    مخالفم 5
  20. Amir.k

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    واقعا رگرا از نظر من بعد لافراری زیباترین ماشین دنیاست.

    موافقم 1
    مخالفم 4
  21. R

    ۷ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1019 ديدگاه)

    زدم ۵۱ به ۴۹ کردم نتیجه رو به نفع شیرون

    موافقم 5
    مخالفم 1
  22. amir mohammad

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (6 ديدگاه)

    خدایی پدال در حق بوگاتی نامردی کرده بوگاتی 490 تا میره نه 420 تا خدایی پدال نامردی کرده.

    موافقم 7
    مخالفم 1
  23. مهراد

    ۲۱ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (10 ديدگاه)

    سلام می کنم به دوستان عزیز من مهراد هستم به نظر من باید هم قیمت باشند این دو ماشین مثل هم هستند من خیلی هردو رو دوست دارم من فقط می خواستم این دو ماشین رو مقایسه کنم دیدم اونجوری که فکر می کردم هیچ فرقی ندارن.
    ماکه پول نداریم بریم ۶۰ ملیارد بدیم کونیگزگ و ۹۰ ملیارد بدیم شیرون پس جفتشون عالی هستند.

    موافقم 7
    مخالفم 0
  24. مهراد

    ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (10 ديدگاه)

    نظرم عوض شد بوگاتی خیلی خیلی بهتره

    موافقم 4
    مخالفم 1
    1. بله کاملا درسته

      ۲ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (8 ديدگاه)

      عشقم تویی عزیزم

      موافقم 0
      مخالفم 1
    2. رها

      ۲ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (8 ديدگاه)

      سلام مهراد جان عشقم تویی خوب شد پیدات کردم نفسم

      موافقم 1
      مخالفم 1
  25. Arsalan

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (22 ديدگاه)

    دوستان بدون شک بوگاتی
    بولاید که بیاد این رگرا باید بره تو گاراژ بشینه رخ بولاید رو ببینه

    موافقم 1
    مخالفم 1
  26. ناشناس

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (22 ديدگاه)

    دوستان رگرا به دلیل به روز بودن و موتور الکتریکی بودنش گشتاور بیشتری میده باید ببینیم بوگاتی با بولاید چکار می‌کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. حسین

    ۴ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من که میگم رگرا
    ولی خدایی یه سوال میپرسم راست بگید این همه بحث واسه چیه وقتی تا آخر عمرت هم کار کنی نمیتونی پول یه تیکه از این ماشین جور کنی؟!
    انصافا یه جور میگید انگار میخواید بخرید😂😂

    موافقم 3
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا