بوگاتی

سوئیچ سفارشی 554 هزار دلاری بوگاتی شیرون!

آیا یک سوئیچ خودرو با قیمت گران‌تر از بهای یک سوپرکار توجیه‌پذیر است؟ زمانی که این کلید درب‌های بوگاتی شیرون را باز کند شاید سفارش یک کلید ۵۰۰ هزار یورویی تاحدی عقلانی باشد! کانال Shmee توانسته این کلید و سوئیچ بسیار گران‌قیمت را در دست گرفته و در کنار این شیرون ویژه خودنمایی کند.


این کلید الماس‌نشان محصول کمپانی Awain بوده و شیرون موردبحث نیز از نوع اولتیمت فانتوم است. به منظور توجیه قیمت ۶ رقمی کلید، کمپانی یاد شده از الماس‌های ۳۴.۵ قیراطی، ۱۷۵ گرم طلای ۱۸ عیار و دیگر سنگ‌های گران‌بها استفاده کرده است. بخش مرکزی کلید نیز چرمی است.


در اوایل این ویدئو نگاهی به سوئیچ بسیار ارزان‌تر کوانتوم با بهای ۴۹ هزار یورو خواهیم داشت. این کلید هنوز هم با ۱۷۵ گرم طلا عرضه می‌شود اما الماس آن ۳.۶ قیراطی است.


واضح است که برای کار کردن و در دست گرفتن این سوئیچ باید نهایت دقت را داشت. جدای از قیمت بسیار زیاد، این کلید چیزی بیشتر از باز و بسته کردن درب‌ها و بالا بردن محفظه بار شیرون را انجام نمی‌دهد.

علاوه بر بررسی شیرون و کلید مخصوص آن، Shmee همچنین ناوگانی شگفت‌انگیز از خودروها در شوروم Car Vault در دوبی را نیز دیده است. سوپرکارها همه جای این شوروم جا خوش کرده‌اند و تعداد فراری‌های آن به حدی هست که انگار در داخل کارخانه‌ی این برند در مارانللو حضور دارید!

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۷ دیدگاه‌ها

  1. Joker

    ۱۶ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (530 ديدگاه)

    نمایشگاه مال پرویزی هست که ساکن اماراته، سه تا شعبه داره که اصلیش تو شیخ زاید هست،هر سه تاشو رفتم همین شیرون هم از نزدیک دیدم که اولین شیرون نمایش داده شده تو نمایشگاه ژنو ۲۰۱۶ هست! دبی بهشته برا عشق ماشینا به خصوص وقتی میبینی مالک خیلی از شوروم های بزرگ امارات ایرانی هستن…

    موافقم 3
    مخالفم 1
    1. s.h

      ۱۶ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (712 ديدگاه)

      بوگاتی هم دیگه *** رو در اورده
      سر کیسه کردن رو خوب بلده و البته یه عده هم برای پز این کار رو میکنند مثل اون ادمی که یه تومن پول یه ماشین هیچی رو میده که دو زار هم تو بازار ازاد نمی ارزه و تو همین امارات پول سه ماه حقوق صافیه یه کارمنده که مثلا بگه مام اره
      ببین عشق ماشین تو همه وجود داره و اونم عشق فارری و امثال اونه نه عشق یه سوییچ گرون

      موافقم 1
      مخالفم 2
  2. امیر علی

    ۱۶ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (399 ديدگاه)

    اقا خدایی من خودم اگه پولش رو داشته باشم بوگاتی شیرون میخرم و ارزشش رو داره که پول براش بدی ولی این سوییچ خداییش خیلی نامردیه حالا اون شخصی که این سوییچ رو بخواد بخره تو هر کشوری که باشه بازم یه عده فقیر هست که این پول میتونه زندگیشون رو زیر و رو کنه.واقعا دنیا به کجا داره میره یکی انقدر ثروتمند یکی در فقر مطلق?

    موافقم 3
    مخالفم 0
  3. Alireza

    ۱۶ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (631 ديدگاه)

    وجدانا هرچقدم پولدار باشی خریدن این سوییچ با این قیمت یعنی مخ نداری و فقط میخوای چشم بقیه رو دربیاری هیچ توجیح دیگه ای نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Saeed

    ۱۶ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (757 ديدگاه)

    کونیگ‌زگ هم سه نوع سوئیچ سفارشی واسه رگرا داشت که میشد
    سوئیچ برنزی
    سوئیچ طلای ۲۸ عیاری
    سوئیچ پلاتینیوم با روکش الماس که قیمتش ۵۰۰ هزار یورو بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Real

      ۱۷ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (38 ديدگاه)

      طلای 28 عیار!!!؟
      طلای خالص 24 عیار هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. OMID-LAMBO

    ۱۶ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (415 ديدگاه)

    ابدار چی ! ماشین بشوری چیزی لازم ندارن ! ؟؟ من حاضرم بدون حقوق اونجا کار کنم !!
    حسودیم شد به اون دو نفر که داشتن فراری رو تمیز میکردن و چقدرم ریلکس بودن ! از بس چششون سیر شده از دیدن اونجور ماشینایی !!
    بعد اینجا یه کامارو 2005 میبینی اب از لب و لوچه ت میریزه !!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. meysam

    ۱۶ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    واقعا پوچ گرایی تا کجا؟
    با امیر علی کاملا موافقم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. احسان

      ۱۷ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (11 ديدگاه)

      آدم دلش به درد میاد وقتی میبینه یکی نون شب نداره و یکی سوییچ
      ماشینش ۷ میلیارده. مشکلی نداره که یکی ماشینی که عاشقشه بخره هرچند گرون ولی این تجمل گرایی صرف فقط برای ارضای عقده های روحیه کسیاییه که بدون پول هیچ شخصیتی ندارن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. NAVID۰۰۹۸

    ۱۶ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (10232 ديدگاه)

    دوستان عزیز ، نِوشتارم بی رَبط به این مقاله هست اما چه کنم که در این دو روز غم عجیبی بهم وارد شده برای رفتن یا ماندن از کشور و کلنجار رفتن با دلتنگیها یا فراموش کردن همیشه اینکه ایرانی هم در ذهن من وجود دارد یا نه .
    شاید بگوئید پدال جای این حرفها نیست ، درست ، اما جائیه برای دوری از روزمرگیها و ناملایمات جامعه امروزی ، حداقل از نظر من چه در ایران یا خارج از ایران .
    چند روز پیش پستی از مهندس فرهاد کاشانی عزیز در اینستاگرام دیدم و برای من جالب بود از کسی که از نگهبانی آریا دیزل (( بنام یزدان )) تبدیل شده به یکی از بهترین مدیران یکی از نمایندگیهای خودروهای تسلا در آمریکا و حالا برای خودش شخصی شناخته شده در آمریکاست .

    دوستان ، دو شب پیش پس از مدتها که تلگرامم را با فیلتر روشن کردم و از روی فضولی عکس دوستان را چک و یاد خاطرات میکردم ، دیدم یکی از هم خدمتیهای دوران سربازی در کاناداست به همراه همسر محترمشون ، خوشحال برای آسایش زندگی ایشون که در کانادا به دستش آورد و ناراحت برای ایرانی که ویرانی را با سرعت نور میپیماید برای فرار چنین مغزهایی که من خودم از نزدیک دیدم که فرمانده پادگان از ایشون خواهش نقشه برداری زمین از هوا به پهباد را میکرد (( این چیزیه که در ایران هرکسی نمیتونه انجام بده و تقریباً جدید از گفته خود دوستم که همان زمان بهم میگفت و من تخصص را ندارم پس نظری هم نداشتم )) اما ایشون برای من میگفت نوید میمیرم ولی برای اینها کاری انجام نمیدهم و حالا ایشون در بهترین شرکت عمرانی در کانادا مشغول به کار هستند ، وضعشون در ایران به طوری وخیم بود که حتی از من طلب هر نوع کاری را میکردند و من خجالت میکشیدم از اینکه به ایشون که فوق لیسانس نقشه برداری داره ، کار کارگری بدم و حالا خوشحالم برای اینکه جائیه که لیاقتش را دارد با موفقیتهای بیشتر به سبب سختیهایی که در ایران کشید و قَدرَش را در کانادا دانستند و اما ناراحت از اینکه یکی از صدها هزار نفریست که ایران خود را ترک و حتی دوست نداره اسمش هم بیاورد . نمیدونم چرا ولی داغونم که چرا باید پروبال را از اینها گرفت و اینها در جای دیگری دنبال بال بگردند ، مگر غیر از اینه که نَفع چنین کسانی به خود ایران و مردم ایران میرسه ، دیگه کِی میخواد درست بشه این کشور ، بخدا وضع خرابه .

    با رفتنِ هر مغز متفکر ، چندین ایران از نون خوردن میوفتند ، تو رو خدا بفهمید و کاری کنید .

    ایشون یک گزینه دیده شده توسط خودم بود و یکی دیگر از دوستانم به همراه خانواده ، پارسال همه چیز را فروختند و حالا در هلند هستند و استاد دانشگاه و راضی از آرامشی که در زندگی دارند .

    ناراحتم از اینکه ایران را دوست دارم و تا حال تمام سعی خود را کردم کارآفرین باشم و نقشی در بهبود اوضاع کشور حتی اگر نقشم کوچک باشد و به حساب نیایم و کارم هم ربطی به مدرک تحصیلیم نداره .

    نمیدونم شاید زیاد اِرق میهن پرستی دارم یا شاید زیاد احساساتی هستم ، ولی خوب میدونم کشور تمام شده و حالا مردم بیسواد ما (( فرهنگ لوده گری و بی اعصابی )) داره کشور را فلج میکنه و باسوادها یا میروند یا میمانند و نابود میشوند .

    من با کارگرهای زیادی سروکله میزنم و دارم میبینم که دیگه در کشور نمیشه کاری کرد و به دلیل مشکلات زندگی کارگران ، رشته زندگی از دستشان در رفته و منی که کارفرما هستم هم خسته شدم یا شاید ناامید ، خرجها و هزینه ها بالا رفته و سرمایه گذاری سخت و حتی اشتباه .
    قبلاً خیلی کوتاه تجربه محاجرت داشتم ، میدونم هیج جا واقعاً ایران نمیشه ، ولی دوستان ایران دو پاره شده که مردم به دو دسته (( اینوری یا اونوری )) تبدیل شدند و دارند با این دو دستگی گور خودشان را میکنند و در این وسط خیلیها هستند که از آب گلالود ماهی بگیرند و مطمئن باشید وقتش برسد بلایی که سر لیبی اومد ، سر ایران هم میاد ، فقط منتظر باشید و ببینید .

    ببخشید ، اما حالم گرفته بود گفتم خالی بشم . تا جایی که بشه برای ایرانم میمیرم ولی تا جایی که دیگه دیدم دارم از نظر ذهنی فلج میشم و چاره ای ندیدم ، من هم میرم ، حتی اگر درآمدم کمتر از ایران باشه ، حتی اگر دوری خانواده داغونم کنه ، چون واقعاً امنیت شغلی در ایران مسخره ترین چیزیه گه میشه تعریفش کرد .البته این را هم بگم که فکر نکنید در خارج فرش قرمز پهن کرده اند ، بلکه اگر توان کار کردن شبانه روزی را نداشته باشید ، همان جا هم کارتن خواب زیاده و بی محلی دولتها که شما را مهره سوخته میدانند ، پس لطفاً با دید باز و اعتماد به نفس فراوان تصمیم زندگی تان را بگیرید که بهترین گزینه ایرانه ، اما مرحله دوم و پایانی متاسفانه بلااجبار محاجرت و خداحافظی از کشوری که مثل مادر میپرستیدش .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Alireza

      ۱۶ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (631 ديدگاه)

      کسی که دنبال آرزوها و امیالش میره و میبینه راه بستس چه کاری ممکنه انجام بده؟ یا همونجا میشینه و زانوی غم بغل میگیره، یا میاد راهشو عوض میکنه و از راهی دیگه میره که شاید طولانی تر باشه، اما میدونی کار درست چیه؟اینکه فقط به فکر خودت نباشی و مانعو از سر راه برداری تا بقیه هم بتونن از اون مسیر استفاده کنن
      این که موانع سر راهمون چقدر قدرتمندن به این ربط داره که خودمون چقدر بزرگشون میکنیم

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Khosrow

      ۱۶ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (2283 ديدگاه)

      80 % این مشکلات داخلی رو که گفتی خواسته و دست اورد همون جایی که میخوای بری / غرب هرگز خاورمیانه پیشرفته نمیخواد / اگرعرب هارومثال میزنی پول مفت نفت میدن و جنس میگیرن که غیراز این باشن سراوناهم همین مصیبت رو میارن غربی ها ..

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۱۶ آذر ۱۳۹۸
        سوابق: (10232 ديدگاه)

        اینکه وقتی یه مسئول بلند پایه مملکت صبح از خواب بلند میشه و اِدِعا میکنه به دروغ از موضوع مهمی همچون گرانی بنزین خبر نداشته ، یعنی ربط داره به دشمنی غرب و آمریکا و پول مفت عربها یا مسخره کردن و ناچیز شمردن عقل و فهمُ شعور مردم خودش که اینقدر دارند راحت دل میکنند از میهن خودشان و میروند از کشور .
        تجربه نشون داده ما از خودی بیشتر ضربه میخوریم .

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. بهراد

      ۱۶ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (753 ديدگاه)

      مردم ما دشمن بیرون رو خوب میشناسن و به خوبی جلوش وایمیستن اما به همون اندازه با دشمن پنهان یا درون نا آشنا هستند.
      منم فکرم تو رفتن بود اما یه فرصت دیگه به خودم دادم حدود 2-3 سال سعیمو می کنم اگر زحماتم ضربدر صفر شد و عمرم تلف، اون موقع هیچ عذاب وجدانی برام باقی نمیمونه(بجای دو سال تو اردوگاه پناهندگی موندن مدارک معتبر و علمی جمع می کنم) .به نظرم مشکل از ایران نیست ، پسوند و پیشوند ها نمیزارن خود واقعیشو نشون بده.
      در مورد خسرو جان میتونم بگم عربها سر خم نکردن دیدن عاقبت کشور های همسایه برای خودشون و مردمشون خوب نیست با غربی ها شراکت کردن و به خاطرپولشونم که شده در امان هستند و چند سال بعد با کاهش تقاضای نفت؛محصولات پتروشیمی و گردشگری پاسخگوی نیازشون هست.
      اگر کتاب های زبان بدن رو بخونین از حرکات و چشمهای طرف،کل سناریوشو میخونین ، یکی از مهم ترین هاش دست زدن به بینی موقع صحبت هست که نماد دروغگویی در همان لحظست. اما کتاب نخونین باید تجربه تلخ همه چی رو خودتون بچشین…

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. mg

      ۱۷ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (139 ديدگاه)

      من تعجبم چرا منفی دادند دوست عزیز شاید باورتون نشه ولی من یه تازه فارغ التحصیل هستم که علارغم کار بلدی و درسخوان بودن زمان دانشگاه و…. الان رفتم دنبال کار شرایط اینا بوده یا بیا زیر دست پسرمن و فلان و … اینای من کار کن یا اگر اشنا نداشتی باید میرفتی بیرون یا و… واسه کی مهمه که تو رویکی از معضلات صنعت دنیا کار کرد ی به عنوان پایان نامه و پدرت در اومده ؟؟؟ ایده ها و تز ها و تحقیقات تو واسه کی مهمه ؟؟ واسه کی مهمه چقدر بلدی ؟؟؟ فقط مهمه اشنات کیه اینجا فقط میبینند پدرت با کی اشناست چقدر پول داری و …. دوست عزیز منم در شرف مهاجرت هستم به سختی پولش رو جفت وجور کردم ولی به خدا قسم بهم بگند وایسا اصلا رییس جمهور شو یا مستقیقم مدیر یه بخشی شو به خدا که نمیخوام چون نمیتونم روزایی که با وجود برتری نسبت به بقیه و باوجود کاربلد تر بودن از بقیه مجبور بودم دست از پا دراز تر برگردم خونه رو هضم کنم من کاری به بحث خاور میانه و این چیزا ندارم ولی به عنوان یه تحصیل کردهه که پدرش در اومده نه اینکه فقط بره دانشگاه و یه برگه دستش بگیره بگه منم مدرک دارم پس کو کار و فقط مدعی باشه نه با خودم فکر کردم چرا باید واسم و با بیست و خرده ای سال سن دنبال کار باشم و شرمده خانواده ؟؟ و چون که کارت بسیج ندارم و یا پدرم اشنا نداره و ته ریش هم نداره با کفش اهنین بیهوده تقلا کنم ؟ تصمیم به اپلای گرفتم الانم از یکی از دانشگاه های مطرح دنیا دنبال فاند گرفتن هستم ما میریم حتی شده عراق و افغانستان ولی بزار یه عده جوان لنگ بدست بمونند ببینم چطور میخواند اینجا رو اباد کنند ( خدایی نکرده منظورم به همه نیست ها هر کسی خودش رو میشناسه ) من نمیدونم چرا ما عقب افتاده ایم اونهم انقدر ولی شما هر زو که میزنی شبکه شش یا یه جایی رو دارند افتتاح مینند یا محققان ایراین چیزی شاختند و یا دانشجویان بومی کردند و …. پس چرا عقب افتاده ایم ؟؟؟؟ اگر اینها پیشرفتهای حبابی نیست پس چیه ؟؟؟ اگر ااینها پوشالی نیست پس چیه ؟؟؟
      خدا شاهده به بزرگیش قسم پنج شش تا دوست هم لول هم داشتم فقط یکیشونه که الان دنبال اینه بره خدمت و ازدواج کنه و کارمند یه ارگان خاص بشه همشون یا رفتند یا میخواند برند
      دوستان هر جایی به بهت بها بدند وطنته حالا من یخوام به کشورم خدمت کنم ولی اونا نمیخواند تقیصره منه ؟؟؟ مجبورم برم جای دیگه .
      اینا همش درده ادم به کی بگه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    5. MehdiTurbo

      ۱۷ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (1958 ديدگاه)

      من خودم اگه یه مخی بودم میرفتم ولی خودم میدونم مخ تحصیلی نیستم نه isi دارم نه ایلتس نه پذیرش رشته ای که دوست دارم اسون ولی اگه کسی مخ باشه بره،من خودم مخ نیستم وگرنه تا حالا رفته بودم و اصن اینقدر بی حوصله شدم که حال درس خوندنم ندارم،اگه مخی برو از دید من.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. امیر

    ۱۶ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (771 ديدگاه)

    سوپر اسپرت لوکس بوگاتی به چه درد میخوره وقتی جسکو هست نیازی به این خرج نیست تازه اگه یکم توقع کم باشه با خیلی قیمت کمتر میشه ماشین مناسب خرید منظورم خودرو اسپرت خودم کلا خیلی لوکس خوشم نمیاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Elmiraj

    ۱۶ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (3102 ديدگاه)

    من باشم با پول این ریموت یک فورد GT هتریج ادیشن قرمز رنگ می خرم….
    .
    شاید چون ندارم اینو می گم،،،،، ولی با پول اون شیرون هم صد ها مدرسه درست می کردم….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. فرشاد

    ۱۶ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (45 ديدگاه)

    صحبتهای دوستان همه از زاویه ای صحیحه،ولی خیلی از خریداران این ریموت و لوازم مشابه بخاطر ارزش کلکسیونی اینده ش میخرن و شاید ۵سال دیگه پولش رو خرج کاری بکنن که تعدادی ادم بتونن توش مشغول بشن و نون دربیارن
    نمیشه خیلی سریع نظر داد درمورد این مسائل
    محلص همگی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. ارشیا

    ۱۶ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (1749 ديدگاه)

    سوییچ گران تر از اونتادور اس وی جی!! اخه رکورد نوربرگرینگم نمیشه باهاش شکوند!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. دانیال روشنی

    ۱۶ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (175 ديدگاه)

    دیگه شور یه چیزو در آوردن . این یک سوپر خودرو هست . یه هایپر کار . اسمشو هرچی میخواید بذارید . همین الان نزدیک به یه جت قیمتشه !
    سویچ الماس ! که چی مثلا؟
    ۱۸۵ گرم طلا رو به قیمت دو کیلو طلا بخری که چی؟ تکنولوژی فرابشری داره این ۱۸۵ گرم سویچ؟
    خوب به جز قمپز در کردن باید یه دلیل دیگه ای هم داشته باشه . اینکه اونا طرز فکرشون فرق میکنه یه مزخرف به تمام معناست .
    حال آدم به هم میخوره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۷ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      دانیال روشنی عزیز

      به شما لایک دادم نه برای پسندیدن کامنت شما ، بلکه برای همرنگ شدن با جماعتی که به شما لایک دادن و اینکه هیچکس فکر نکرد چرا بوگاتی چنین سوئیچی را به این گرانی میسازه و چرا افرادی هستند که بخرند .
      چرا به این فکر نمیکنید که برند سازی جزئی از تجارت امروز شده که خب بوگاتی هم اصالت داره و هم قدرتش را و چرا فکر نمیکنید در دنیا مگر چند نفر میتوانند بوگاتی سوار شوند که حالا دغدغه دادن مبلغی گران برای چنین سوئیچی را داشته باشند .
      سطح تفکر و تفاوت یک فرد فوق ثروتمند با آدمهای معمولی مثل من و شما در همینه که این برای ما باورش سخته و برای فوق ثروتمندها پول خرد که نشان از اعتبار خود و قدرت برند بوگاتی را میرساند .
      همونهایی که برای پلاکهای رند خودرو در کشورهای عربی میلیون دلار خرج میکنند ، این براشون مثل خرید کفش آدیداس از نمایندگی میمونه .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. FLANKER

    ۱۶ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (87 ديدگاه)

    جت نههههههه عزیزم یه جت جنگی مثلا f15 چهارصد میلیون دلار قیمت داره یه هواپیمای ایرباس چند هزار میلیارد قیمت داره که کشور ما دست دومشو میخره. یه کشور !

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بهنام

      ۱۶ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (8 ديدگاه)

      ۳۶ میلیون دلار
      ایرباس بسته به اندازه و مدل از چند ده تا نهایتا چند صد میلیون دلار
      ناو هواپیمابر حدود چند میلیارد دلاره
      اطلاعات غلط ندین لطفا

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. FLANKER

    ۱۶ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (87 ديدگاه)

    تو پایگاه نوژه که خیلی معروفه ما 10 تا جت جنگی آماده برای تیک آف نداریم شاید 3 یا 4 تا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. FLANKER

    ۱۷ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (87 ديدگاه)

    چی ????? بیل گیتس با 70 میلیارد دارایی40 تا ایر باس رو میتونه بخره با چند صد میلیون دلار جت شخصی هم بهت نمیدن کجای کاری داداش
    برو قیمت ef117 raven رو بزن ببین چند تا صفر داره تنها کشوری که به تعداد محدود خرید داشته از این مدل سنگاپور بوده انگشت شمار پراید که نیست یه تیکه ورق گالوانیزه رو تا کنن بشه ماشین
    من دانشجوی رشته هوا فضام به من نگو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. FLANKER

    ۱۷ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (87 ديدگاه)

    بعدشم شما هزینه ساخت با فروش رو اشتباه نگیرید پراید 10 میلیون هزینه ساختشه 50 میلیون میدن به ملت تازه واسه بعضی از جت ها و بم افکن ها پولم بدی بهت نمیدن مثل f22_ b2_ b1_ f114

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا