بوگاتیلامبورگینی

حمایت تمام‌قد رئیس لامبورگینی و بوگاتی از پیشرانه‌های درون‌سوز

با اینکه گروه فولکس‌واگن سرمایه‌گذاری سنگینی روی تکنولوژی الکتریکی انجام می‌دهد اما برندهای خاص این برند به اندازه مادر خود به این روند اشتیاق نشان نمی‌دهند. این موضوع توجیه‌پذیر است زیرا لامبورگینی فقط خودروهای ۸، ۱۰ و ۱۲ سیلندر و بوگاتی هم فقط هایپرکارهای ۱۶ سیلندر را ارائه می‌کند.

استفان وینکلمن که سکان هدایت لامبورگینی و بوگاتی را بر عهده دارد در مصاحبه با تاپ گیر به برنامه‌های آینده این برندها اشاره کرده است. او علاقه خود به زنده نگه‌داشتن پیشرانه‌های درون‌سوز تا بیشترین حد ممکن را ابراز کرده و گفته که این دو برند تولید محدودی دارند و بنابراین روی محیط‌زیست تأثیر کمتری خواهند داشت. او خاطرنشان ساخته مالکان محصولات بوگاتی به ندرت خودروی خود را می‌رانند و کارکرد متوسط یک دستگاه شیرون در سال حدود ۱۶۰۰ کیلومتر است.

رئیس این دو برند ایتالیایی و فرانسوی اعتقادی به تولید یک سوپرکار یا هایپرکار الکتریکی در آینده نزدیک نداشته و گفته که چنین خودرویی زودتر از پایان دهه جاری میلادی عرضه نخواهد شد. او می‌گوید تکنولوژی الکتریکی هنوز از نظر زمان شارژ و پرفورمنس به اندازه کامل تکامل نیافته و همچنین مشکلات مربوط به قوانین و هزینه‌ها نیز وجود دارد. علاوه بر این وینکلمن می‌خواهد مطمئن شود مشتریان آماده پذیرش ایده تولید یک لامبورگینی یا بوگاتی تمام الکتریکی هستند.

Stephan Winkelmann

اگرچه بوگاتی هنوز وارد خیابان الکتریکی‌ها نشده اما لامبورگینی اولین قدم را با سیان FKP 37 برداشته است. این سوپرکار مبتنی بر آونتادور از تکنولوژی هیبریدی و ابر خازن‌ها استفاده کرده است. نفر شماره یک این دو برند اظهار داشته بزرگ‌ترین اولویت او در لامبورگینی تولید جانشین آونتادور است. قبلاً تائید شده این خودرو از پیشرانه ۱۲ سیلندر تنفس طبیعی با دستیار هیبریدی استفاده خواهد کرد.

نسل جدید اوراکان و اوروس نیز جزو اولویت‌های اصلی این برند هستند و لامبورگینی هم توجه خاصی به بحث هیبریدی کردن آن‌ها دارد. وینکلمن بدون اشاره به جزئیات گفته که رئیس بخش تحقیق و توسعه و سر طراح لامبورگینی روی این خودروها کار می‌کنند.

اما بوگاتی هم آماده شروع به کار روی دومین خودروی خود بوده اما شیوع کرونا گروه فولکس‌واگن را مجبور به توقف این برنامه‌ها کرده است. گفته شده این خودروی دوم قیمت ارزان‌تری خواهد داشت و احتمالاً یک گرندتورر مشابه کانسپت گالیبیر خواهد بود. این خودرو می‌تواند از دو صندلی عقب قابل استفاده و ارتفاع بیشتری از سطح زمین سود ببرد اما ارتفاع آن از سطح زمین به اندازه یک شاسی‌بلند نخواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴۴ دیدگاه‌ها

  1. امیر

    ۲۱ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (750 ديدگاه)

    از لحاظ پرفورمنس چی فراری هیبریدی شده یا پورش یا حتی کوینگ زگ آخرش فولکس واگن لامبو رو نابود می‌کنه همین موتور دوازده سیلندر روش توربو نصب کنن با سیستم هیبرید میشه هاپیر کار که اون موقع توجیه پذیر نه سوپر کار که فقط بخاطر قیافه دیزاین خوب میفروشه پرستیژ برند لامبو

    موافقم 5
    مخالفم 39
    1. پدر خودروسازی جهان

      ۲۱ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (436 ديدگاه)

      ای کاش رئیس کمپانی بنتلی هم این طرز فکر را داشت

      موافقم 19
      مخالفم 2
      1. MR.JJ

        ۲۱ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (109 ديدگاه)

        موتور های درون سوز که باید بمانند
        فقط این وسط موتور های اتمسفریک(تنفس طبیعی) در خطر انقراض قرار دارند

        موافقم 17
        مخالفم 1
    2. پارسا ای که عشق هیچ ماشینی نیست☹☹??

      ۲۱ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (238 ديدگاه)

      مرگ بر غیر درون سوز در خودرو های هایپر کار و ماسل کار!!!!!!!

      موافقم 16
      مخالفم 4
      1. [—{^AMIN_MC20^}—]

        ۲۱ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (2098 ديدگاه)

        اها عالی گفتی

        موافقم 9
        مخالفم 2
  2. 369

    ۲۱ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (351 ديدگاه)

    باید بهشون گفت
    درود بر اون شرفت
    انرژی بیاد طرفت

    موافقم 43
    مخالفم 10
    1. Hadi

      ۲۱ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (2200 ديدگاه)

      چه خبر خوبی…
      آره این درسته ?

      موافقم 17
      مخالفم 0
    2. پارسا ای که عشق هیچ ماشینی نیست☹☹??

      ۲۱ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (238 ديدگاه)

      قشنگ بود

      موافقم 7
      مخالفم 2
    3. ?porsche?

      ۲۷ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (25 ديدگاه)

      من عاشق درون سوز و لامبورگینی اما یک صدا میگم

      مرگ بر بوگاتی

      اخه عکس ماشین ها رو میبینی فک میکنی کامیونه

      موافقم 2
      مخالفم 2
      1. امیرمحمد

        ۲۰ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (133 ديدگاه)

        چون یه ماشین رویاییه
        ولی لامبو…
        نه

        موافقم 1
        مخالفم 0
  3. قاسم

    ۲۱ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (218 ديدگاه)

    خدا میدونه چقدر از شرکتهای نفتی بزرگ و غولهای نفتی جهان شیتیل گرفتن که همچین حرفهایی بزنن

    موافقم 16
    مخالفم 30
    1. Ali_x76

      ۲۱ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (1203 ديدگاه)

      کمپانی های نفتی لنگ مصرف بنزین ماشین ها نیستن.
      بازار اصلی اون‌ها صنایع پتروشیمی و تامین سوخت نیروگاه هاست.
      وقتی خودروهای با سوخت فسیلی کم بشن، طبیعتا خودروی برقی زیاد میشه، در نتیجه نیاز به تامین برق بیشتری خواهیم داشت.
      علی رغم توسعه استفاده از انرژی پاک، همچنان بیشتر انرژی جهان از سوخت فسیلی تامین میشه.

      موافقم 16
      مخالفم 2
  4. SF90 STRADALE

    ۲۱ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (3880 ديدگاه)

    خبر خوشحال کننده ای بود
    بعد از پورشه و فراری ، این دو برند بزرگ هم از حفظ پیشرانه های درون سوز خبر دادن که بهترین خبر هست
    امیدوارم برندهایِ بیشتری از این تصمیم حمایت کنن و به جمع این بزرگان بپیوندن

    موافقم 25
    مخالفم 7
  5. MOHAMMAD.n.r

    ۲۱ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1141 ديدگاه)

    دمش گرم????

    موافقم 20
    مخالفم 4
  6. ??Amin_sto??

    ۲۱ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (293 ديدگاه)

    حرفهای آقای وینکلمن کاملا درسته ماشین های سوپر اسپرت و هایپر کار مثل بوگاتی و لامبورگینی به دلیل تولید محدود تاثیر بسیار
    کمی روی محیط زیست دارن و هرگز نباید الکتریکی بشن چون سوپر اسپرت و هایپر کار های الکتریکی به هیچ وجه جذابیتی
    ندارن و به هیچ دردی نمیخورند

    موافقم 28
    مخالفم 3
  7. Ho3in

    ۲۱ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (361 ديدگاه)

    درود بر شرفتون ✊
    ما تا اخرین نفس در مقابل الکتریکی شدن مقاومت میکنیم ??

    موافقم 28
    مخالفم 5
  8. AMG///

    ۲۱ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1200 ديدگاه)

    آدم کامنت هارو میخونه میفهمه ما چرا عقب افتاده ایم….
    اینم معلوم نیست کدوم میلیاردر نفتی پشتش بوده این حرفو زده…..

    موافقم 12
    مخالفم 30
    1. [—{^AMIN_MC20^}—]

      ۲۱ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (2098 ديدگاه)

      رامین بازی درنیار
      الان بین یک میلیارد ماشینی که تو دنیا وجود داره حالا مثلا ۱۰ میلیونشون بنزینی باشه چه اتفاقی میوفته؟؟چقدر تاثیر داره تو هوا؟؟؟؟
      اسمت رو عوض کن به حرفات نمیاد

      موافقم 14
      مخالفم 4
    2. AMG///

      ۲۱ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (1200 ديدگاه)

      من حقیقتو میگم
      خودم 6 سیلندر زیر پامه از استهلاکش خبر دارم رو هوا حرفی نمی زنم.
      الانم که در حال حاضر شتاب الکتریکی ها از بنزینی ها بهتره….
      منم خودم درون سوز باز بودم ولی حقیقت رو قبول کردم…
      تو هم بهتره قبول کنی…..

      موافقم 6
      مخالفم 7
      1. [—{^AMIN_MC20^}—]

        ۲۱ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (2098 ديدگاه)

        شتاب شتاب شتاب همش شتاب رو ملاک قرار میدین
        مگه چیزی به نام پیست وجود نداره؟
        بله تو درگ برقی ها بهترن ولی یه برقی و بنزینی تو یه سگمنت ببر ببین کدوم بهتره

        موافقم 5
        مخالفم 2
      2. AMG///

        ۲۱ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (1200 ديدگاه)

        درگ،شتاب،کارآمد بودن،پاک بودن، اینها ملاک زندگی واقعی هست….
        آدم همیشه توی پیست نیست…..
        تو همون شتاب اول بتونی ماشینو بگیری تمومه…
        نمیدونم شاید خیلی ها نتونن واقعیت رو قبول کنن….
        ((الان نگی رامین بازی در میاری من از چانگان متنفرم))

        موافقم 6
        مخالفم 2
        1. Mr.X

          ۲۲ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (1467 ديدگاه)

          در حال حاضر ماشینایی الکتریکی ای خوبن که ماشین روزمره باشن ولی سوپرکار و هایپر کار الکتریکی آزار دهنده هست. بعد مثلا یه شرکت گنده ی نفتی باید چقدر بیچاره باشه که به مصرف بنزین لامبورگینی ها و بوگاتی ها محتاج باشه؟( که تازه اینا زیر مجموعه ی بزرگترین مجموعه ی خودروسازی جهانن) واقعیت اینه که الکتریکی ها اول راهنو و اینکه هایپر و سوپر الکتریکی حوصله سر بره و در مجموع آلودگی الکتریکی فعلا از درون سوز ها بیشتره (استخراج لیتیم، تولید انرژی الکتریکی و… که مقالاتش پره و میتونی با یه سرچ ساده پیدا کنی.) و با یه مقایسه ساده میشه فهمید که بهترین ماشین های درون سوز (فرمول 1 ها) رو با بهترین الکتریکی ها مقایسه کن میفهمی که کدوم نوع موتور الان بهتره. الان بهترین های الکتریکی که اجازه ی تردد دارن میتونن با متوسط های درون سوز مقابله کنن (فط از پس سوپر کار ها بر میان) و در برابر هایپر ها کم میارن. چون نتونستن هایپر درست حسابی بسازن. اینا واقعیته نه اینکه آینده باید همش الکتریکی بشه و درون سوز ها بدرد نمیخورن و… بنظرم رامین و شاید تو خیلی ماشین ها رو دوست ندارین و فقط اینجایین تا از الکتریکی ها حمایت کنین. چون کسی که ماشین رو دوست داره چطور میتونه و دلش میاد که صدای قشنگ لامبورگینی ها یا FXX K یا زوندا رو دیگه نشنوه؟

          موافقم 5
          مخالفم 1
        2. RAMIN. Plaid cs 95 TCEHSALNAGAN

          ۲۲ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (2380 ديدگاه)

          درود آقای ای ام جی.

          اگه ازش متنفر بودی هیچ وقت اسمشو نیمگفتی.
          پس یعنی ازش خوشت میاد.

          Changan ماشینی هست که قیمتشو بخونی. امکاناتشو بخونی و طراحیشم ببینی وسوست میکنه. از مدل cs 15 گرفته تا 95. و محصولات یو نی

          اگه از changan بدتون میاد پس از مزدا و فورد هم باید بدتون بیاد.
          چون از سال 2004 این ها با هم قرار داد امضا کردن.

          و اگه از چری بدتون میاد باید از بی ام و هم بدتون بیاد چون با هم شریک هستن.

          و 70 درصد طراحی های چینی هم ایتالیا میکنن. یعنی خالقان لامبورگینی و مازراتی و فراری . پس یعنی اگه بگید چینی بد هستن یعنی پس اون موقع
          بزرگان خودرو نیز بد هستن.

          موافقم 3
          مخالفم 4
        3. AMG///

          ۲۲ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (1200 ديدگاه)

          رامین برادر من کلا از چینی ها خوشم نمیاد
          فقط MERCEDES BENZ/ EQ/AMG
          ولی تو بحث چینی ها چانگان واقعا پیشرفت کرده و طراحی های خوبی داره.

          موافقم 3
          مخالفم 0
      3. SS

        ۲۱ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (731 ديدگاه)

        6 سیلندر سوپرکار محسوب میشه؟؟
        اینجا بحث سر سوپر کارها و هایپر کارها بود نه ماشین های معمولی
        البته روی ماشینهای معمولی هم بحث هست که آیا هیدروژن بهتر هست یا برق

        موافقم 3
        مخالفم 0
  9. Reza

    ۲۱ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (5323 ديدگاه)

    درستش هم همینه موتور باید زوزه بکشه

    موافقم 19
    مخالفم 2
  10. محمد

    ۲۱ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1488 ديدگاه)

    اخه تولید این ماشینا تو وهله اول برای اینه که مرز های مهندسی ارتقا پیدا کنه و وارد زندگی مردم تو خودرو های معمولی بشه وقتی ده پونزده سال دیگه همه به اجبار باید سوخت فسیلی رو بذارن کردن اتلاف هزینه و وقت برای توسعه این ماشینا چه فایده ای داره؟

    موافقم 3
    مخالفم 14
  11. ATa

    ۲۱ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (146 ديدگاه)

    امیدوارم سر حرفشون بمونن و پا پس نکشن که با همین فرمون صاف می رن توو زباله دونی صنعت خودرو… در نهایت در دانشی که تخصص نداری و محصولی نتونستی تولید بکنی ساده ترین راه انکار و اصرار بر جهل ه NOKIA گونه است.

    موافقم 7
    مخالفم 20
  12. زیزیگولو

    ۲۱ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (4444 ديدگاه)

    من با حرفای استفان وینکلمن هم موافقم و هم مخالف چون از یه طرف نگرانیا بخاطر آلودگی هوا و آلودگیای زیست محیطی که آینده دنیا رو با چالش جدی مواجه کرده کاملاً به حق هستش و از یه طرف ما نسلی هستیم که با موتورای درون سوز زندگی کردیمو بزرگ شدیم و حاضر نیستیم صدای غرش موتورو اگزوز یه ماشین بنزین سوز یا دیزلی رو با صدتا ماشین الکتریکی عوض کنیم ……. موتورای درونسوز ستون اصلی ماشینای امروزی هستن ولی با پیشرفتو افزایش محبوبیت ماشینای الکتریکی بعضیا باور دارن که این موتورا دارن منقرض میشن و الآنم بعضی از خودروسازا با تبلیغات فراوون میگن قصد دارن موتورای بنزینیو دیزلی رو بزارن کنارو حتی بازه زمانیم واسه کارشون مشخص کردن ولی بین این تبلیغات نکته ظریفی پنهان شده چون بیشتر خودروسازایی که همچین تبلیغاتی میکنن نمیگن روش شرکت تسلا رو که استفاده از موتورای الکتریکی هستش رو درپیش میگیرن بلکه منظورشون بیشتر این هستش که از پیشرانه‌ های هیبریدی ترکیبی میخان استفاده کنن که البته پیشرانه ‌های احتراق داخلی حتی با وجود استفاده تو پیشرانه‌ های هیبریدی حداقل تا سال ۲۰۵۰ عمر میکنن ولی چیز دیگه اییَم که هستش اینه که اگه قرار باشه برق ماشینای الکتریکی با سوختای فسیلی تولید بشه فقط در حد کمی میتونن باعث کاهش مصرف سوختو آلودگی هوا بشن چون برقایی که با سوختای فسیلی تولید میشن اکثراً به موتورای توربینی وابسته هستنو موتورای توربینیم فقط درصدی از موتورای بنزینیو دیزلی راندمان بهتری دارن و یه چیز دیگه اینکه باتریای ماشینای برقی خودشون عامل دیگه ای واسه آلودگی زیست محیطی هستن

    موافقم 15
    مخالفم 4
    1. [—{^AMIN_MC20^}—]

      ۲۱ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (2098 ديدگاه)

      ببین اصلا هنر اصلی سوپراسپرت ها و هایپرکار ها تو گیربکس و موتورشونه
      یه موتور ساده و کوچیک که میتونی ده تا ازش تو یه ماشین بزاری چه جذابیتی داره واقعا

      موافقم 8
      مخالفم 0
      1. زیزیگولو

        ۲۱ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (4444 ديدگاه)

        منم زیاد با ماشینای برقی موافق نیستم ولی واقعیت چیز دیگه اییه، باید بپذیرم که ماشینای بنزینیو دیزلی نهایتاً یه روزی به آخر خط میرسن

        موافقم 5
        مخالفم 0
        1. [—{^AMIN_MC20^}—]

          ۲۲ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (2098 ديدگاه)

          چرا میخواین به آینده فکر کنین ، تو حال زندگی کنین الان هنوز بنزینی ها منقرض نشدن پس چرا باید از الانمون لذت نبریم چون در آینده که اصلا مبهمه احتمال منقرض شدنش هست!!
          حالا که بنزینی هست ازش لذت ببر

          موافقم 6
          مخالفم 2
  13. فری

    ۲۱ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (68 ديدگاه)

    ایران خودرو هم اعلام کرده مثل بوگاتی و لامبو نمیخواد درون سوز کنار بگذار امیدوارم خوشحال شده باشید

    موافقم 23
    مخالفم 1
    1. SS

      ۲۱ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (731 ديدگاه)

      WOW
      پس هایپرکار 4 ÷ 16 سیلندر دماوند پلاس پلاس پلاس پلاس توربو رو خواهیم دید ?
      واقعا در پوست خودم نمیگنجم ??

      موافقم 11
      مخالفم 0
  14. سامورایی از قله فوجی

    ۲۱ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1149 ديدگاه)

    خوب کاری کردن
    هایپر کار که صدا نداشته باشه که به درد نمیخوره
    بازم اگه هیبرید باشه خوبه

    موافقم 7
    مخالفم 1
  15. RAMIN. Plaid cs 95 TCEHSALNAGAN

    ۲۱ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    آخ جون تا 10 سال دیگه ریخت نحز بوگاتی و لامبور گینی رو نمیبینیم.
    من موندم اشکالش چیه رو همون بدنه بوگاتی موتور برقی بزارن و مهندسی شونو افزایش بدن ؟؟؟؟

    اهان اگه این کارو کنن دیگه قیمتش 3 میلیون نمیشه نمیتونن پول برندشونو بخورن.

    ???

    ماشین های برقی = ????
    ماشین های پیل سوختی = ????
    ماشین های هیبریدی = ????
    ماشین های خورشیدی = ???? (هنوز نیومدن ولی اونم بزودی میاد )

    ماشین های بنزینی = ????
    ماشین های دیزلی = ????

    نفت روزی تموم میشه. ماده تامین باتری هم روزی تموم میشه.

    ولی تا زمانی که ما زنده هستیم خورشید تموم نمیشه. ماشین های خورشیدی خیلی خوبن اگه بیاد. البته موقع بارون نمیتونی بری بیرون.

    ماشین های هیدروژنی هم خوبن. ????

    موافقم 7
    مخالفم 23
    1. MR.JJ

      ۲۱ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (109 ديدگاه)

      هر چه زودتر به نزدیکترین مراکز درمانی مراجعه کنید

      موافقم 20
      مخالفم 1
    2. [—{^AMIN_MC20^}—]

      ۲۱ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (2098 ديدگاه)

      تسلا از یه موتور که پیچیدگی خاصی هم نداره ده تا میزاره تو یه ماشین گشتاورش 10000 نیوتون میشه بعد میگی اااااا چه خفنه

      موافقم 6
      مخالفم 3
    3. Saeed

      ۲۲ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (757 ديدگاه)

      کامنت قرن:///////

      موافقم 7
      مخالفم 0
    4. امیرمحمد

      ۲۰ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (133 ديدگاه)

      همین ریخت نه‌ از خیلی از ماشینا بهتره
      ریختشون نهس نیست
      چون تو اینجوری هستی
      وقتی پدال گاز رو فشار میدی باید یه صدای باحال از موتور بیرون بیاد
      تازه دارن سوختی میسازن که درونسوزه و مثل بنزینه
      اما آلودگیش صفره و روی ماشینای بنزینی عادی قابل استفاده س
      پس برقی ها برن کنار
      راستی بیشتر برق جهان از طریق سوخت های فسیلی تأمین میشه پس اگه سوخت فسیلی نباشه برق هم نیست
      تازه آلودگی برقی ها(از یه نظر دیگه) بیشتره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. RAMIN. Plaid cs 95 TCEHSALNAGAN

    ۲۱ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    اقای امین اگه چنین چیز ساده ای بود بدون شک الان لوسید ایر بعد گذشت 2 ماه یه رقیب میداد واسه s plaid . اگه چیز آسونی بود ساخت خودروی برقی، الان همه میزدن تو کار برقی اونم هایپر برقی.

    اتفاقا برقی سخت تر از بنزینی هست.

    موافقم 3
    مخالفم 5
    1. [—{^AMIN_MC20^}—]

      ۲۱ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (2098 ديدگاه)

      مشکل اینه که نمیتونی با برقی پرفورمنس خوبی داشت باشی چون اگه موتور زیاد بزاری باتری بزرگ تر در نتیجه سنگین تر لازم داری و جای باتری هم مسئلس
      خود موتور پیچیدگیش به نسبت بنزینی زیاد نیست
      تو الان نگاه کن
      هر هفته یه کمپانی تاسیس میشه هایپرکار برقی میزنه پس پیچیدگیش به اندازه بنزینی نیست
      ولی قبلا که تازه تاسیس ها هایپرکار معرفی میکردن یا موتور های بقیه ماشین هارو میزاشتن رو ماشین خودشون یا اینکه دوتا موتور یه کمپانی مثل شورولت و دوج به هم وصل میکردن

      موافقم 4
      مخالفم 6
    2. ?porsche?

      ۲۷ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (25 ديدگاه)

      تایکان چهار در تسلا رو

      مممممممیییییخخخخخووووورررررهههههه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. akrh78

    ۲۱ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1356 ديدگاه)

    عکس سوم ? جواهری که میتونست شدیدا موفق و بی‌رحمانه سریع باشه ولی تب شاسی بلند دوستی در حد کانسپت نگهش داشت ?

    موافقم 4
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا