بوگاتیفراری

نبرد هایپرکارهای قدیم، فراری F40 در برابر بوگاتی EB110

ما همواره اواخر دههٔ ۸۰ و اوایل دههٔ ۹۰ میلادی را به‌عنوان دوران ظهور سوپرکارها می‌شناسیم. در این زمان سوپراسپرت‌های موتور وسط بسیار جذابی به بازار آمدند که در ظاهر مثل هیچ‌یک از خودروهای قبل از خود نبودند و می‌توانستند مرز سرعت ۳۲۰ کیلومتر در ساعت را رد کنند. این دوران زمانی بود که اعجوبه‌هایی چون پورشه ۹۵۹، مک‌لارن F1 و جگوار XJ220 پا به عالم وجود نهادند؛ اما دو نمونه از به‌یادماندنی‌ترین سوپراسپرت‌های این دوران، فراری F40 و بوگاتی EB110 بودند. حالا به‌طور اتفاقی یک نمونه از هردوی این هایپرکارهای خارق‌العاده برای حراج گذاشته شده‌ است و به همین مناسبت قصد داریم در این مطلب مقایسه‌ای اجمالی میان این دو هایپرکار پا به سن گذاشته برگزار کنیم.

F40 که جد لافراری امروزی محسوب می‌شود، برای بسیاری هنوز هم برترین سوپراسپرت فراری بشمار می‌رود. این نزدیک‌ترین خودروی جاده‌ای فراری به ساخته‌های مسابقه‌ای این شرکت است. این هایپرکار ایتالیایی مجهز به یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V8 توئین توربو بود که ۴۷۰ اسب بخار قدرت داشت. این نیرو توسط یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی به چرخ‌های عقب منتقل می‌شد. به جهت کاهش وزن هرچه بیشتر، پنجره‌های F40 پلاستیکی و بدنهٔ آن از جنس کربن-کولار با رنگ بسیار نازک بودند.

بوگاتی اما در سال ۱۹۸۷ با مالکیت جدیدی دوباره متولد شد که این امر نهایتاً امروزه منجر به ساخت شیرون تحت مالکیت فولکس‌واگن شده است. اولین محصول دوران جدید بوگاتی، مدل EB110 بود که رویکرد متفاوتی را دنبال می‌کرد. این سوپراسپرت هم مانند F40 خودرویی موتور وسط، توربوشارژ و ساخته‌شده در ایتالیا بود اما شباهت‌های میان این دو ابر خودروی قدیم در همین‌جا پایان میابد چراکه EB110 از یک پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V12 چهار توربو استفاده می‌کرد که نیروی آن توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی به هر چهارچرخ انتقال میافت.

بوگاتی به‌مراتب قوی‌تر از فراری بود به‌گونه‌ای که ۵۵۰ اسب بخار قدرت داشت. درنتیجه EB110 بسیار سریع‌تر از F40 بود به‌نحوی‌که ظرف ۳.۶ ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر در ساعت می‌رسید و توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۳۴۰ کیلومتر در ساعت را داشت درحالی‌که F40 برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر در ساعت به ۴.۱ ثانیه زمان احتیاج داشت و نهایتاً قادر بود به سرعت ۳۲۰ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. علاوه بر این، EB110 بسیار کمیاب‌تر از F40 است چراکه تنها حدود یک‌دهم تعداد ساخته شده از F40، از EB110 تولید گشته است.

اما بااین‌وجود امروزه ارزش فراری بسیار بالاتر از بوگاتی است به‌طوری‌که F40 امروزه با قیمت‌هایی بین ۸۷۵ تا بیش از یک میلیون دلار خریدوفروش می‌شود درحالی‌که EB110 برچسب‌های قیمتی بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار دلار را به خود می‌بیند. هردوی این هایپراسپرت‌ها ماه آیندهٔ در حراجی Greenwich Concours d’Elegance در گرینویچ کنتیکت به حراج گذاشته خواهند شد.

 

مشخصات فنی

  فراری F40 بوگاتی EB110
پیشرانه ۳ لیتری V8 توئین توربو ۳.۵ لیتری V12 چهار توربو
قدرت ۴۷۰ اسب بخار ۵۵۰ اسب بخار
گشتاور ۵۷۷ نیوتن متر ۶۱۸ نیوتن متر
گیربکس ۵ سرعته دستی ۶ سرعته دستی
محور محرک عقب چهارچرخ
شتاب صفرتاصد ۴.۱ ثانیه ۳.۶ ثانیه
حداکثر سرعت ۳۲۰ کیلومتر ۳۴۰ کیلومتر
وزن خالص ۱۳۶۹ کیلوگرم ۱۶۲۰ کیلوگرم
تعداد ساخته‌شده ۱۳۱۱ دستگاه ۱۳۹ دستگاه
سال‌های تولید ۱۹۸۷ تا ۱۹۹۲ ۱۹۹۱ تا ۱۹۹۵

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۶ دیدگاه‌ها

  1. (ali(CHEVY NOVA

    ۳ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (6790 ديدگاه)

    در مورد فرارى 40 ىه مطلب مىخوندم که اخرىن مدل فرارى بود که انزو فرارى در روند تولىدش دست داشت
    ىادش بخىر ماکت اىن مدل رو خىلى سال پىش برادرم و ىکى از بچه هاى فامىل داشتن
    طراحى f 40 به نظرم خىلى خوبه ولى از اون طرف قدرت بوگاتى بالاتره
    در کل نظر من f40 هست

    موافقم 5
    مخالفم 1
    1. سامان اذری

      ۳ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (3197 ديدگاه)

      جلو پنجره بوگاتی مخصوصا چراغهای جلوش منو یاد نیسان300zx میندازه

      موافقم 4
      مخالفم 2
      1. amir

        ۳ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        .
        در دهه ی 80 و 90 خیلی از ماشین ها با این سبک طراحی شدن.

        کاشکی در این مقایسه از بوگاتی EB110 SS استفاده میکردین که در سال 1992 ساخته شد .
        مشخصاتش رو مینویسم : ( سایت fastestlaps)
        سقف سرعت = 355 ( فراری = 325 )
        0 تا 100 در 3.3 ثانیه ( فراری = 4 )
        0 تا 200 در 10.5 ثانیه ( فراری = 10.4 )
        100 تا 200 = 7.2 ثانیه ( فراری = 6.4 )
        1/8 مایل = 7.2 ثانیه ( فراری = 7.9 )
        شتاب جانبی اف40 = 1.01جی
        به نظر من اف40 اصلا و ابدا با این قیمت نمی ارزید ، 1311 تا ازش ساخته و فروخته شد و به هیچ عنوان دیگه خاص نبود. ( از پورشه 959 فقط 345 تا ساخته شد. )
        در سال 1986 پورشه با مدل افسانه ای 959 سقف سرعت 197 مایل بر ساعت رو ثبت کرد.
        فراری ادعا کرد اف40 میتونه رکورد 200 مایل رو بشکنه ولی در تست های مجلات معتبری مثل caranddriver و Road & track هرگز به سرعت بالای 197 مایل نرسید.
        اف40 به درد رانندگی شهر نمیخورد ، چون قدرتش افسار گسیخته بود و برای شکستن رکورد 959 تا جایی که ممکن بود سبکش کرده بودن. حتی دستگیره ی در بصورت کمربند چرمی بود و هیچ امکاناتی نداشت. در حالی که 959 لقب تکنولوژیک ترین ماشین اون زمان رو به دست آورد و سرشار از امکانات بود.
        با این وجود اف40 هرگز موفق به شکست دادن 959 نشد و در سال 1988 پورشه با ارائه ی مدل 959 S با قدرت 515 اسب بخار و ثبت رکورد 211 مایل بر ساعت برای همیشه به بلند پروازی های فراری برای شکستن رکورد 959 با اف40 خاتمه داد.

        .

        در این مقایسه به نظرم برتری با بوگاتی بود.
        بهترین سوپراسپرت های تاریخ رو هم پورشه 918 و 959 ، مرسدس SLR 722 و مکلارن اف1میدونم.

        موافقم 0
        مخالفم 6
        1. Ferrari FXSuperFast

          ۳ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (263 ديدگاه)

          شتاب جانبی اف40 1.11 هست.
          نه 1.01 رفیق.
          میشد برای مقایسه از اف40ال ام استفاده کرد!!!
          همون زمان اف40 پورشه 959رو خورد کرد.
          مکلارن اف1به نظر من بعد از اف40بهترین هست.چون استانداردهای جدیدی رو معرفی کرد.
          اف40 ال ام لپ تایم هاش از کاررا جی تی بهتره اونوقت شماها میاید میگید…..
          خنده ام میگیره!!!
          همه دنیا میگن اف40 بهترین سوپراسپرت تاریخه به جز بچه های پدال.
          اصلا چرا به اف40میگن بهترین ساخته فرراری؟؟؟
          مگه انزو با یکسال زودتر عرضه شدن. کاررا و اس ال آر و مورچیه لاگو رو قورت نداد؟؟؟؟
          اف40یعنی بهترین ساخته فرراری یعنی بهترین از بهترین!!!

          موافقم 4
          مخالفم 0
        2. zenvo

          ۳ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (218 ديدگاه)

          .
          این همه دیسلایک در این مدت کوتاه به نوبه ی خودش برای من هم جالبه و هم خنده دار. ??????????
          حالا این چیزا مهم نیست.
          چه کار الکی و بی فایده ای … !

          دوست عزیز این عدد 1.01 رو از سایت fasteslaps آورده. که 1.01 g یا 10 متر بر مجذور ثانیست. چندین سایت دیگه از جمله twinrev هم همین عدد رو آوردن.

          در مورد بهترین سوپراسپرت تاریخ به هیچ عنوان بین کارشناسان اتفاق نظری وجود نداره.
          حالا نظرات بعضی مجلات و افراد مشهور رو در مورد اف 40 مینویسم :

          1- Autobild
          در مقایسه ی بین F40، مکلارن اف1 ، اف50 ، مورچیه لاکو اس وی ، پاگانی زوندا سی 12 ، نوبل ام600 ، و پورشه 911 کارا ، فراری اف40 آخر از همه شد و با لغت “boring” یا کسل کننده ازش اسم بردن ???????

          2- Car and driver
          بداخلاق و بدقواره ????

          3- در سال 1988 خود فراری کارشناسان مجلات car و automobile magazine رو دعوت کرد تا در پیست فیورانو فراری اف 40 رو با 959 مقایسه کنن ، هر دو مجله 959 رو برتر از اف 40 اعلام کردن ??????

          4- Gordon Murray افسانه ای در مقاله ی کارانددرایور در تاریخ جولای 1990 :
          ( تنها برتری اف 40 سبک بودنشه ، غیراز اون هیچ چی نداره ???
          ایشون معتقد بود( شاسی اف40 از تکنولوژی دهه ی 1950 استفاده میکنه . گوردون موری اف40 رو ” یک ماشین کارتینگ با بدنه ی پلاستیکی ” توصیف کرد.) ????????

          اف 40 به دلیل تبلیغات رسانه ای فراوان و به مزه افتادن دهان مسئولان فراری از پول هنگفتی که از مشتریان بابت 255GTO گرفتن مشهورشد.
          اف 40 به این دلیل متقاضی زیادی داشت که اولا تبلیغات زیادی بابتش شده بود ( توسط مجلات گوناگون و حتی بازی های ویدئویی ) و ثانیا در زمان معرفی اف40 همه میدونستن وضعیت سلامتی انزو فراری خوب نیست ( یک سال بعد از معرفی اف40 ایشون فـوت کرد) و مشتری ها این ماشین رو خریدن تا بعد از فـوت انزو فراری قیمتش گرون بشه. و همینطور هم شد.

          .

          اف40 نه شاهکار بود و نه بهترین سوپراسپرت تاریخ.
          به نظر من اف 40 حتی جزو 10 سوپراسپرت برتر تاریخ هم نیست.
          Gordon Murray خالق مکلارن اف وان افسانه ای هم با من موافقه !!! ?

          موافقم 1
          مخالفم 3
        3. amir

          ۳ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .

          .

          اف40 نه شاهکار بود و نه بهترین سوپراسپرت تاریخ.

          موافقم 1
          مخالفم 1
        4. amir

          ۳ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          این همه دیسلایک در این مدت کوتاه به نوبه ی خودش برای من هم جالبه و هم خنده دار. ??????????
          حالا این چیزا مهم نیست.
          چه کار الکی و بی فایده ای … !

          دوست عزیز این عدد 1.01 رو از سایت fasteslaps آوردم. که 1.01 g یا 10 متر بر مجذور ثانیست. چندین سایت دیگه از جمله twinrev هم همین عدد رو آوردن.

          در مورد بهترین سوپراسپرت تاریخ به هیچ عنوان بین کارشناسان اتفاق نظری وجود نداره.
          حالا نظرات بعضی مجلات و افراد مشهور رو در مورد اف 40 مینویسم :

          1- Autobild
          در مقایسه ی بین F40، مکلارن اف1 ، اف50 ، مورچیه لاکو اس وی ، پاگانی زوندا سی 12 ، نوبل ام600 ، و پورشه 911 کارا ، فراری اف40 آخر از همه شد و با لغت “boring” یا کسل کننده ازش اسم بردن ???????

          2- Car and driver
          بداخلاق و بدقواره ????

          3- در سال 1988 خود فراری کارشناسان مجلات car و automobile magazine رو دعوت کرد تا در پیست فیورانو فراری اف 40 رو با 959 مقایسه کنن ، هر دو مجله 959 رو برتر از اف 40 اعلام کردن ??????

          4- Gordon Murray افسانه ای در مقاله ی کارانددرایور در تاریخ جولای 1990 :
          ( تنها برتری اف 40 سبک بودنشه ، غیراز اون هیچ چی نداره ???
          ایشون معتقد بود( شاسی اف40 از تکنولوژی دهه ی 1950 استفاده میکنه . گوردون موری اف40 رو ” یک ماشین کارتینگ با بدنه ی پلاستیکی ” توصیف کرد.) ????????

          اف40 نه شاهکار بود و نه بهترین سوپراسپرت تاریخ.
          به نظر من اف 40 حتی جزو 10 سوپراسپرت برتر تاریخ هم نیست.
          Gordon Murray خالق مکلارن اف وان افسانه ای هم با من موافقه !!! ?

          موافقم 0
          مخالفم 1
        5. Ferrari FXSuperFast

          ۳ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (263 ديدگاه)

          امیرجان(مجید) شما که خودت همیشه ضد تئوری توطعه بودی!!!

          موافقم 0
          مخالفم 1
        6. amir

          ۳ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          عزیزم دارم فعالیتم رو کم میکنم.
          این همون پروفایلی بود که گفتم
          8ماهه ازش استفاده نکردم.
          من با همین پروفایل 8000 تایی با همه بحث میکنم. جواب همه رو هم میدم. نیاز به یار کشی ندارم.
          هر حرفی داشته باشم رو در رو میزنم.

          موافقم 0
          مخالفم 1
        7. بهزاد

          ۴ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (2372 ديدگاه)

          Zenvo هم در آستین ایشون ایجاد شده بود.
          اگر سرانگشتی حساب کنیم فکر کنم تعداد کامنت های ایشان از 100 هزار عبور کرده باشه و نمیدونم این همه حوصله و وقت از کجا میاد.

          موافقم 0
          مخالفم 1
    2. Ferrari FXSuperFast

      ۳ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (263 ديدگاه)

      همونطور که بارها گفتم اف۴۰ بهترین سوپراسپرت تاریخه…..شما فقط مشخصات موتورو نگاه کن!!!!
      همین الانم خیلی از شرکتا آرزشونه رسیدن به چنین قدرتی!
      فرراری 2/9 8سیلندر توربو 470اسب….
      بوگاتی 3/5 12سیلندر تووین توربو 550اسب….
      سلطان کیه؟؟؟؟
      همونطور که بارها گفتم اف40 هندلینک بی نظیری داشت که اون زمان فقط توی ماشینای فرمول پیدا میشد……مثل اینه که الان یه شرکت شتاب جانبی ماشینش 5g باشه!!!!!
      البته استون والکری 4g قراره باشه

      موافقم 2
      مخالفم 1
      1. پهلوان مک لارن(مک دانیال)

        ۳ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (2761 ديدگاه)

        دوست عزیز Ferrari FXSuperFast
        فراری اف40 خودروی فوق العاده ای بود ولی پورشه 959 شاهکار بود.
        اگه به لحاظ قدرت بخوایم بسنجیم که یه سرو گردن بالاتره.
        پورشه از یه انجین تخت 2.8 لیتری 6 سیلندر 444 اسب بخار گرفته و نهایت سرعتشم 319.
        اگه از لحاظ تکنولوژی بخوایم بسنجیم که اصلا قابل قیاس نیستن.
        959 سوپر کامپیوتر تمام چرخ محرک اون زمان بود.
        0تا 60 مایل هم بهتر از فراری بود (3.6 ثانیه)
        البته مسیر 1/4 مایل هم چون سایت ها خیلی متفاوت نوشتن من نمی نویسم.
        درسته که 959 تمام چرخ محرک بود ولی وزنش 81 کیلو سنگین تر از اف 40 بود و داخل کابینشم بسیار بهتر از اف 40 بود.و یک سال هم قدیمی تر از اف 40 بود.
        پورشه 959 دقیقا یه بدن بهتر از فراری اف 40 بود تو اون زمان.
        نیازی به توضیح بیشتر نیست برای بهتر بودن کلی منبع اینو ثابت میکنه.(در ضمن دوست عزیز تحمل شتاب جانبی هایپر استون 4/5 هستش)

        موافقم 0
        مخالفم 3
    3. Ferrari FXSuperFast

      ۳ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (263 ديدگاه)

      یادتون باشه که فرراری 4سال زودتر از بوگاتی ساخته شده.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Machine

        ۳ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (1199 ديدگاه)

        این دوستمون Ferrari FXSuperFast جز فراری سوپراسپرت دیگه‌ای رو نمیبینه و همیشه هم اصرار داره که کلاً فراری همواره لامبورگینی رو قورت داده!!!!
        بابا خواهشاً دیگه از این حرف‌های بچگانه دست بردارید
        بخدا الفاظی مثل قورت داده و از این قبیل، مال مردم کوچه و بازاره که چیزی از ماشین نمیدونن نه شماها که ادعای متخصص و با دانش بودن تو این حوزه رو دارین. هر ماشینی از یه هاچ‌بک سگمنت A گرفته تا هایپرکار محاسن و معایب خودش رو داره و هیچ شرکتی بهترین و بدون نقص نیست.
        از این تعصبات کورکورانه و خنده‌دار دست بردارین

        موافقم 3
        مخالفم 0
  2. حسین

    ۳ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2810 ديدگاه)

    یاد F1 بخیر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. مجید

    ۳ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (681 ديدگاه)

    انتخاب بین این دو تا مثل انتخاب بین دختر و پسرت میمونه!!!!!حتی رنگشون هم این نکته رو بیشتر نشون میده.من هر دو رو دوست دارم

    موافقم 0
    مخالفم 1
  4. مهدی 911

    ۳ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (459 ديدگاه)

    والبته جای خالیه پرشه959

    موافقم 0
    مخالفم 1
  5. ایمان

    ۳ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (258 ديدگاه)

    نمیدونم چه رازی در محبوبیت وارزش خودروهای فراری وجود داره.فراری همیشه محبوبترین و با ارزشترین بوده و خواهد بود

    موافقم 3
    مخالفم 0
  6. Fericuda

    ۳ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (107 ديدگاه)

    f40 چیزی بود که منو عاشق ماشین کرد و هنوز هم از تمام فراری ها بیشتر دوسش دارم
    فراری مدل های نمادین بسیاری داره اما اف40 دری رو از گذشته به سمت آینده باز کرد

    موافقم 3
    مخالفم 0
  7. مهدی

    ۳ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1586 ديدگاه)

    البته مقاله یک اشتباه داره چون eb110 نه تنها سریعتر نبود بلکه کند تر هم بود
    f40 تو سرعت های بالای 100 کیلومتر خیلی سریعتر از بوگاتی عمل میکرد و تو پیست هم که اختلاف بسیار بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. ROHAM

    ۳ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (728 ديدگاه)

    جلو پنجره بگاتی شبیه ورودی خونه جری بوده!!!

    موافقم 0
    مخالفم 1
  9. ارشک

    ۳ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام
    دوستا این واژه هایپرکار که خیلی مد شده این روز ها ، به هر ماشینی اطلاق نمیشه فقط به ماشین های دارای پیشرانه های ترکیبی که عموما یکی از این پیشرانه ها الکترونیکی هست و سطح عملکرد بالایی رو هم به ارمغان میاره گفته میشه یا واژه پرفورمنس که همون کارایی هست و امثالهم دلیل استفاده اش چیه؟ احتمالا نشون دهنده سطح پایین مهارت نویسندگی یا نبود ویراستار آشنا به موضوع است نه دانش بالا!
    قطعا بکار بردن کلماتی که جایگزین درست و جا افتاده در عموم داره در این حوزه هم لطف با خواننده است هم ,وظیفه کاری.
    ممنون از توجه شما

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر دهقان

      ۳ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (688 ديدگاه)

      خیر دوست گرامی
      هایپرکارها الزاماً مجهز به قوای محرکه هیبریدی نیستند کما اینکه در حال حاضر بوگاتی شیرون یک هایپرکار محسوب میشه درحالیکه از پیشرانه هیبریدی استفاده نمیکنه.
      هایپرکار به ماشین‌هایی با عملکرد بسیار بالا اطلاق میشه و ربطی به هیبریدی بودن یا نبودن نداره.
      ماشین‌های این مطلب هم در دوران خودشون بالاترین عملکرد ممکن رو داشتن و قطعاً هایپرکار محسوب میشن.
      تعدادی از معیارهای هایپرکارها عبارتند از قدرت بسیار بالا، تولید محدود، شتاب فوق‌العاده سریع و قیمت بسیار گران که اونها رو از سوپرکارها یا همون سوپراسپرت‌ها جدا میکنه.
      البته بجای کلمه هایپرکار میشه از واژه ابر اتومبیل هم استفاده کرد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. علی آقا

      ۳ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (572 ديدگاه)

      احتمالا شما واژه هایژر رو با واژه هایبرید اشتباه گرفته اید.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. ROHAM

    ۳ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (728 ديدگاه)

    … بوگاتی…

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. Mercede kaviani

      ۳ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (551 ديدگاه)

      با سلام به دوست عزیز رهام
      طراح بوگاتی اقای مارچولو کاندینی طراح مدل های افسانه میورا و کانتاش هستند
      و در مورد طرح بوگاتی ای بی 110 هم یک شاهکار خلق کردند
      ولی اگر مدل ای بی 112 طرح ایتال دیزاین به بازار عرصه میشد بوگاتی هنوز هم تجت مدیریت ایتالیا و اقای وخانواده رومانو ارتیولی بود که متسفانه چنین نشد
      باتشکر دوستدار شما دوست عزیز مرسده کاویانی

      موافقم 1
      مخالفم 0
  11. Hossein

    ۳ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (149 ديدگاه)

    یکی از دلایل علاقه شدید من به خودروهای دهه 80 و 90 بخاطر کارت بازیای بچیگیه قبل از اینکه شروع کنم به مجله ماشین خوندن با این کارتا یه سری ماشینها و برندهای ماشینی رو شناختم
    حتی اگه در خیلی از موارد اسم ماشین ها رو اشتباه نوشته بود و ما بعدها اسم درست و تلفظ صحیحشو یاد گرفتیم
    اف 40 محبوبترین کارت ماشینی من بود
    هنوز که هنوز عاشقشم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. الف.ی

    ۳ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1634 ديدگاه)

    فراری F40 ++++++++
    بوگاتی EB110 ——–

    موافقم 2
    مخالفم 2
  13. enzo

    ۳ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (321 ديدگاه)

    میخواید F40 افسانه ای رو بهتر درک کنید این کلیپ معروف کریس هریس رو ببینید
    http://www.aparat.com/v/Sp7Db/Ferrari_F40_vs_Ferrari_F50_-_Chris_Harri

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. BENZ&BMW

    ۳ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (182 ديدگاه)

    فراری تو طراحی یه سرو گردن بالاتر از بوگاتی هست ولی بوگاتی تو سرعت و شتاب یه سرو گردن از فراری بالاتر هست.ولی در کل من فراری رو انتخاب میکنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. مهدی

    ۳ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1586 ديدگاه)

    دوست عزیز عرض کردم شتاب f40 بیشتر هست. به تایم ها نگاه بندازید شتاب خودروها تا 70-80 تا یهو قطع نمیشه که

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. Archi KHAN

    ۳ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2165 ديدگاه)

    ” با این‌وجود امروزه ارزش فراری بسیار بالاتر از بوگاتی است ”

    همین یه جمله …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. mojtabaaston

    ۳ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (232 ديدگاه)

    بوگاتی از همون اول خاص بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. مهدی

    ۳ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1586 ديدگاه)

    من فکر میکنم دوستمون جناب amir کلا با فراری مشکل دارن . والا ما هم علاقمند خودرو هستیم و همیشه پیگیری میکنیم تاحالا ندیدم در مقابل رقبا جایی و مقاله ای به اف 40 گفته باشن کسل کننده. چیزی که من تاحالا دیدم بیشتر کارشناسها از اف 40 به عنوان بهترین سوپراسپرت تاریخ یاد میکنن حالا بعضی جاها هم مکلارن اف1 و پورشه 959 در ضمن مجله roadandtrack هم مقایسه اینهارو داره و اعداد و ارقام رو نوشته تنها برتری 959 به اف 40 مقداری شتاب اولیه بهتر بود و بعد از اون طبق اعداد و ارقام و تست ها چه این مدل بوگاتی چه 959 تو شتاب با اختلاف ضعیفتر بودن نسبت به اف40 توی پیست هم من نمیدونم این حرفا رو از کجا دراوردین اما اف 40 توی پیست بی نظیر بود نسبت به رقبا چه نسبت به بوگاتی چه نسبت به 959 و حتی در مقابل ماشینی مثل مکلارن اف وان که چند سال بعد از خودش اومد تو بازار هم تو بعضی پیستها بهتر عمل میکرد. جدا از اون درسته مکلارن slr ماشین بدی نبود ولی هییچ وقت تو معادلات برترین سوپراسپرتها قرار نمیگیره.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. amir

      ۳ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      عزیزم منطق و عدم تعصب و تقلید کورکورانه چیزی غیر از مشکل داشتن با یک برنده.

      موافقم 0
      مخالفم 1
  19. مهدی

    ۳ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1586 ديدگاه)

    عذر میخوام تقلید کورکورانه دیگه چه صیغه ای هست؟؟ از تو جیبم که حرف در نمیارم چیزی رو میگم که تو مقالات و مجلات هست هر ادمی هم که مقداری علاقمند خودرو باشه اسم اف40 رو شنیده و به چشم مقالاتی رو دیده که از این ماشین به عنوان افسانه دنیای خودرو نام میبرن حالا شما چی بلدی و از کجا در میای میگی اف 40 فلانه و بیساره و به درد نمیخوره انگار تو پارکینگ خونتون چنتاش افتاده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. amir

    ۳ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    تمام حرف های گوردون موری در مورد اف 40
    در ویکی پدیا هم هست
    Gordon Murray analysed the car in Motor Trend 07/1990: “It’s the lack of weight that makes the Ferrari so exciting. There’s nothing else magic about the car at all…They’re asking two- and three-inch-diameter steel tubes at chassis base datum level to do all the work, and it shows – you can feel the chassis flexing on the circuit and it wobbles all over the place on the road. It really does shake about. And, of course, once you excite the chassis the door panels start rattling and squeaking. Whereas the other cars feel taut and solid, this one’s like a big go-kart with a plastic body on it.”
    He severely criticized the old racing technology: “It’s not even ’60s technology, from a frame point of view, it’s ’50s twin-tube technology, not even a spaceframe. It’s only got local frames to hold the bulkhead to the dash, attach the front suspension, rear suspension and rollbar. And then you have the marketing Kevlar glues in with a quarter inch of rubber.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ferrari

      ۴ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1872 ديدگاه)

      دوست عزیز مگه مکلارن F1 که گوردن میوری تو ساختش دست داشته با f40 چقدر فرق میکنه؟؟ مگه کابین پر اپشنی داشته مگه وزن بالایی داشته؟؟ خیلی . عجیبه به F40 میگن کسل کننده اما f1 شاهکاره دوست عزیز شما حتی بلد نیستی درست حسابی تحقیق کنی فقط میری از یه سایت یه سری عدد و رقم در میاری میذار ی اینجا اتفاقا همیشه هم اشتباهه. شما و گوردن میوری که از فلیپه ماسا نمیتونید رانندگی و لذتی که یه شخص میتونه از یه اتومبیل ببره رو درک کنید یه مقاله در مجله ماشین ماه گذشته بود در مورد اتومبیل های مورد علاقه ی راننده گان فرمول یک بود که ماسا گفته بود f40. ولافراری دارم اما F40 رو به لافراری ترجیح میدم .فتل هم f40 داره حالا شما بیا بگو فراری کسل کنندست. اکثر امارها و ادعا های شما اشتباهه و این برای کسی که ادعا داره از ماشین خیلی سردرمیاره خجالت اوره .اینکه شاسی از جنس کولار باشه یعنی اوج تکنولوژی اما این دوست ما میگه فلانی گفته مثل شاسی ماشین های دهه پنجاهه. اتومبیل سبک وزن لذت رانندگی بالاتری داره تو پیست قابلیت بهتری داره فرمون پذیری بهتری داره تمام کمپانی ها دارن تلاش میکنن سوپر اسپرت سبکتر بسازن ام شما میگی چرا مثل 959 امکانات نداره همه ی سوپر اسپرت ها که نباید مثل اتومبیل های المانی باشه. پورشه ،959 رو با ضرر فروخت اما F40 انقدر متقاضی داشت که مجبور شدن ازش 1311 تا بسازن . شما هم برو بیشتر مطالعه کن .ضمنا F40LMسال 1989 تمام سوپر اسپرت هارو لوله کرده بود با شتاب 0تا 100 سه ثانیه ای و حداکثر سرعت 375 کیلومتری

      موافقم 1
      مخالفم 0
  21. DEADPOOL

    ۳ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (164 ديدگاه)

    یه سوال
    با 470تا اسب بخار چطوری بهش میگن هایپرکار؟?
    به رگرا هم میگن هایپر کار1500تا داره??
    با سنتاریو هم میگن هایپرکار 770تاداره?
    دقیقا چطوریه ینی چجوری باید باشه که بهش بگن هایپرکار؟☹منکه نفهمیدم

    موافقم 0
    مخالفم 2
    1. Meysam..Laferrari

      ۴ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (581 ديدگاه)

      این خودروها همشون در اصل خودروهای اسپرت محسوب میشن حالا برای اینکه یه حالت متمایز کننده بینشون بوجود بیاد با توجه به قیمت و طراحی و عملکرد و جنس ساخت و … اونارو هایپرکار یا سوپرکار و … میگن.
      خودروهای این مطلب هم مال دهه های گذشته هستن و با معیارهای امروزی جزو هایپرکارها نمیشه حسابشون کرد ولی خب نسبت به زمان تولید اونهارو هایپرکار میگن.
      در ضمن تو خود رنج هایپرکارها سطوح مختلفی وجود داره و در هر سطح یه تعداد خودروی کم شمار و محدودی وجود دارن که رقابت میکنن.
      در ضمن قدرت بیشتر لزوماً به معنی بالاتر بودن سطح کلی ماشین نیست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  22. Mahdi US CARS

    ۴ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1477 ديدگاه)

    شاید بوگاتی سر تر باشه
    اما بین این دوتا دلم سمت فراریه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. Saied

    ۴ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    بوگاتی از اول مشکل اضافه وزن داره.

    موافقم 0
    مخالفم 2
  24. enzo

    ۴ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (321 ديدگاه)

    یعنی کسی که جداً بگه F40 کسل کنندس تمام نظرات خودروییش بعد از اون حرف فاقد اعتباره
    اون جمله ریچارد هموند وقتیکه 959 و F40 رو آوردن تو تاپ گیر برا تست یادمه که گفت با اینکه 959 دنیای تکنولوژی اون زمان بوده ولی اعتراف میکنم F40 چیز جذاب تریه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. Ali keyhani

    ۸ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (657 ديدگاه)

    بدون شک F40 l،این بوگاتی که هیچی حتی اگه بخوام بین بوگاتی شیرون و f40 یکی رو انتخاب کنم بدون شک F40 رو انتخاب میکنم.

    موافقم 1
    مخالفم 1
  26. Siavash

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (3 ديدگاه)

    طراحی بوگاتی خیلی عجیب و خاصه و البته قشنگه ولی فراری یه چیز دیگس

    موافقم 1
    مخالفم 0
  27. اریا ماشین

    ۴ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (37 ديدگاه)

    همین بوگاتی هم از F40 بهتره
    مدل سوپر اسپرت که اصلا میخوره فراری رو

    موافقم 0
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا