بوگاتی

معرفی کانسپت‌های مرموز بوگاتی که هرگز تولید نشدند

برندهای معدودی در دنیا شهرت و اعتبار بوگاتی را دارند. این خودروساز بسیار منحصربه‌فرد فرانسوی هم‌اکنون زیر چتر حمایتی گروه فولکس‌واگن قرار دارد. از زمان مالکیت فولکس بر این برند شاهد احیای بوگاتی بوده‌ایم و برخی از سطح بالاترین هایپرکارهای دنیا توسط این شرکت روانه بازار شده‌اند.

اما به همان اندازه که محصولات ارزشمندی از بوگاتی تولید شده‌اند، محصولاتی هم بوده‌اند که برای همیشه در آرشیو داخلی شرکت باقی مانده است. تاپ گیر اخیراً نگاهی به این خودروهای کانسپت مرموز داشته، خودروهایی که به اندازه ویرون و شیرون لیاقت رفتن روی پوسترها و نصب روی دیوارها را دارند.

بوگاتی آتلانتیک

اولین خودروی این لیست بوگاتی آتلانتیک است که نمونه‌ای مدرن از بوگاتی تایپ ۵۷ آتلانتیک سال ۱۹۳۶ می‌باشد. این خودرو قرار بود در نمایشگاه پبل بیچ ۲۰۱۵ به نمایش درآید اما به خاطر مشکلاتی که رسوایی دیزل گیت فولکس‌واگن به وجود آورد تمامی برنامه‌ها به هم خورد.

کار طراحی این خودرو یک و نیم سال کامل طول کشیده و پیشرانه ۸ سیلندر آن با واحدی الکتریکی همراه شده است. در واقع این قوای محرکه تأثیر زیادی از پورشه تایکان گرفته است. از میان تمامی کانسپت های بوگاتی که هرگز تولید نشده‌اند، آتلانتیک احتمالاً نزدیک‌ترین نمونه به خط تولید بود هرچند همان‌گونه که گفته شد، دیزل گیت فولکس‌واگن همه‌چیز را به هم ریخت.

بوگاتی ویرون بارچتا

کانسپت دیگر لیست بوگاتی ویرون بارچتا است که سال ۲۰۰۸ ساخته شد و در واقع خبر از آینده می‌داد زیرا به نوعی الهام‌بخش خودروهایی همچون فراری مونزا و مک لارن الوا شد.

ویرون بارچتا بر پایه ویرون ۱۶.۴ گرند اسپورت ویسته ساخته شد و از همان پیشرانه ۱۶ سیلندر کواد توربو استفاده می‌کرد. البته درحالی‌که تولید این خودرو محتمل به نظر می‌رسید، فولکس‌واگن و بوگاتی تصمیم به عدم تولید آن گرفتند و حسرت بزرگی بر دل ماشین بازها گذاشتند.

بوگاتی W16 کوپه رامبراند

خودروی نهایی بوگاتی رامبراند ۲۰۱۵ بود که به عنوان یک گرند تورر پیشرانه جلو با پیشرانه ۱۶ سیلندر کواد توربوی شیرون شناخته می‌شد. بی‌شک این خودرو زیباترین مدل بین سه کانسپت موردبحث بوده و نام آن از نام برادر کوچک‌تر اتوره بوگاتی گرفته شده است. طراحی جذاب این خودرو باعث بهتر خنک شدن پیشرانه می‌شود اما همه‌چیز در این هایپرکار خوش‌ترکیب به طراحی برجسته‌ی آن خلاصه می‌شود.

رامبراند هم مثل شیرون از سیستم چهار چرخ محرک استفاده می‌کند اما بیشتر مناسب سفرهای طولانی‌تر است.

واقعاً عدم تولید این کانسپت ها بسیار ناراحت کننده است هرچند بسیاری از افراد توانایی خرید چنین محصولاتی حتی در صورت تولید را نیز نخواهند داشت؛ اما خب می‌توانیم حداقل از تصاویر این مجسمه‌های زیبا و متحرک لذت ببریم. این‌طور نیست؟!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای
منبع
carbuzz

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. Joker

    ۲ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (521 ديدگاه)

    دم بوگاتی گرم،چی تولید کرده و ما نمیدونستیم،تمام این کانسپت ها یه نسخه تولیدی دارن و بوگاتی هیچوقت ازشون رونمایی نکرد!!!

    موافقم 0
    مخالفم 2
  2. فريد

    ۲ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (506 ديدگاه)

    اینا همش جمع شد تو شیرون

    موافقم 1
    مخالفم 3
    1. Ferrari Fxx K Evo

      ۳ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (919 ديدگاه)

      دقیقا

      موافقم 2
      مخالفم 2
  3. OMID

    ۲ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (2172 ديدگاه)

    همه شون یکین که:/

    موافقم 5
    مخالفم 1
    1. Hamidreza

      ۲ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (2442 ديدگاه)

      بابا تو بوگاتی رو سرویس کردیXD

      موافقم 3
      مخالفم 0
  4. آریا ماشین

    ۲ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (661 ديدگاه)

    فقط رامبراند خوبه
    خدا رو شکر اون دو تای دیگه تولید نشد…

    موافقم 1
    مخالفم 1
  5. AMANTE

    ۲ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (1845 ديدگاه)

    خیلی وقت بود که میگفتم بوگاتی به یه طرح متفاوت و یا یک مدل متفاوت احتیاج داره، بعد دیدن این کانسپت ها در شبکه های مجازی با خودم گفتن آره بوگاتی دقیقا به همچین مدلی احتیاج داره.
    یک ماشین GT که باز تعریفی از ماشین GT در گذشته و حال و آینده باشه.
    ماشین GT که بی پروا و لوکس و اشرافی باشه، سرعت و قدرت مندی بیشتر از Ferrari 812 و لوکس و اشرافی بودن بیشتر از Bentley Continental این همون چیزی که در کانسپت آتلانتیک و رامبراند هست.
    ایکاش این دو مدل تولید میشدن.

    موافقم 0
    مخالفم 1
  6. Khosrow

    ۲ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (2282 ديدگاه)

    اتلانتیک و بارچتا بینظیرن ..

    موافقم 2
    مخالفم 2
  7. Lamborghini

    ۲ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (164 ديدگاه)

    رامبراند و آتلانتیک بسیار زیبا و لوکس هستن حیف تولید نشدن ماشین های گرند تورر عالی هستن حس قدرت میدن ولی با همه این ها آتلانتیک ۱۹۳۶ یه چیز دیگس خیلی زیباست

    موافقم 0
    مخالفم 1
  8. نایجل منسل

    ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (28 ديدگاه)

    یه نمونه چهار در هم به عنوان کانسپت رونمایی شد اما تولید نشد

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا