بیوک

بررسی اجمالی بیوک لاکراس 2017

همان‌طور که می‌دانید در سری مطالب “بررسی اجمالی” نگاهی کوتاه و کلی به خودروهای مختلف دنیا می‌اندازیم. در این قسمت سراغ مدل ۲۰۱۷ بیوک لاکراس دوست‌داشتنی رفته‌ایم. با ما همراه باشید.

2017-buick-lacrosse-front-end-in-motion
امروزه سدان‌های اندازه بزرگ محبوبیت و اقبال گذشته را ندارند. سلیقه مردمِ بازارهای مختلف دگرگون شده و مخصوصاً در قاره اروپا خودروهای کوچک و جمع‌وجور طرفدار بیشتری پیدا کرده‌اند. بااین‌وجود هنوز هم گزینه‌های خوبی در این سگمنت به چشم می‌خورد که لاکراس (LaCrosse) قطعاً یکی از آن‌هاست. این سدان بزرگ درواقع پرچم‌دار محصولات کمپانی بوده و یکی از اصیل‌ترین خودروهای آمریکایی به شمار می‌رود.

2017-buick-lacrosse-front-three-quarter-in-motion-e1479930172794
مدل ۲۰۱۷ از چند جهت قابل‌تحسین است اما یک نکته منفی بزرگ دارد: به دلیل تمرکز بیشتر روی مسائل بنیادی و پایه‌ای، یکسری موارد جزئی با کم‌لطفی مواجه شده و امتیاز کلی خودرو را پایین آورده‌اند.

2017-buick-lacrosse-front-three-quarter-turn
لحظه ورود به اتاق طراحی زیبا و شناور بخش‌های مختلف توجهتان را جلب می‌کند اما با نگاهی دقیق‌تر چندین نکته منفی ازجمله کیفیت پایین موارد بکار رفته در داشبورد و کنسول میانی، تزئینات با طرح چوب و دوخت مصنوعی موجود در بخش‌‌های مختلف به‌سرعت موجب دلسردی‌تان می‌شود. در ردیف عقب فضای پا، نشیمن و شانه خوب است اما افراد قدبلند باید سر خود را کاملاً پایین بیاورند. اتاق در مسیرهای بزرگراهی سکوت و آرامش قابل‌قبولی دارد اما در سطوح ناهموار ورق کاملاً برمی‌گردد. لوگوی قدیمی کمپانی در مرکز فرمان کاملاً کهنه جلو می‌کند و بهتر بود بجای آن از نمونه رنگی موجود در جلوپنجره استفاده می‌کردند. دسته‌دنده اقتباسی از ب‌ام‌و هم زیاد با اجزای دیگر متناسب نیست. این چند موردِ به‌ظاهر کوچک سهم زیادی در افت نمای کابین داشته و حس بدی در سرنشین ایجاد می‌کنند. درمجموع می‌توان گفت فضای اتاق با وجود طرح و شکل زیبا و عایق‌بندی مناسب کیفیت چندان جالبی ندارد و کمی دلتان را می‌زند.

2017-buick-lacrosse-front-three-quarter-02
برای مدل جدید فهرست بلندبالایی از تجهیزات مختلف تدارک دیده شده که سامانه اطلاعات و سرگرمی با نمایشگر لمسی، وای‌فای هات‌اِسپات ۴G LTE، صندلی‌های برقی، ورود بدون کلید و دوربین پشتیبان تنها قسمت کوچکی از آن هستند.

2017-buick-lacrosse-cockpit

2017-buick-lacrosse-front-interior-seats
در بخش فنی، بیوک تغییرات زیادی اعمال کرده که ازجمله آن می‌توان بهبود سواری، بهبود عملکرد سامانه چهار چرخ محرک و کاهش وزن ۳۰۰ پوندی (۱۳۶ کیلوگرمی) را نام برد. زیر کاپوت بلوک ۳.۶ لیتری شش سیلندر V شکل ۳۱۰ اسب بخاری و ۳۸۲ نیوتون‌متری (افزایش به ترتیب ۶ و ۲۴.۴ واحدی) آرمیده که با کمک جعبه‌دنده هشت سرعته خودکار، ثبت شتاب اولیه را در ۶.۱ ثانیه (۰.۵ ثانیه سریع‌تر از مدل پیشین) ممکن می‌سازد و برای گذراندن لاکراس از مرز یک‌چهارم مایل تنها به ۱۴.۶ ثانیه زمان نیاز دارد (با حداکثر سرعت ۱۵۷.۵ کیلومتر بر ساعت). این سدان بزرگ آمریکایی در یکصد کیلومتر شهری، جاده‌ای و ترکیبی به ترتیب ۱۱.۷۶، ۸.۱۱ و ۱۰.۲۲ لیتر بنزین می‌سوزاند (ارقام EPA برای نمونه AWD) که نسبت به ابعادش قابل‌قبول به نظر می‌رسد. سایر اعداد و ارقام آن نیز به شرح زیر است:
عملکرد اِسکایپاد (Skipad): بهبود ۰.۰۱ واحدی – شتاب جانبی ۰.۸۴ جی (میانگین)
آزمایش figure-eight (طی مسیری به شکل عدد هشت انگلیسی): بهبود ۰.۳ ثانیه ای – زمان ۲۶.۸ ثانیه، شتاب جانبی ۰.۶۶ جی (میانگین)

2017-buick-lacrosse-rear-three-quarter-in-motion
شاسیِ موسوم به Epsilon II وضعیت بسیار خوبی داشته و سبب بهبود هندلینگ شده است. لاکراس با وجود ابعاد بزرگ خود در شرایط پرفشار اصلا کم نیاورده و مانند یک سدان اسپورت عمل می‌کند. فرمان پذیری به خوبی انجام می‌گیرد و تنها در صورت محدودیت شدید فضا، با اندکی کم‌ فرمانی مواجه می‌شوید. سامانه کنترل پایداری هم با حضور زیرکانه خود آرامش خوبی برای اتاق به ارمغان می‌آورد.

2017-buick-lacrosse-rear-three-quarter
علی‌رغم کاهش وزن بیش از یکصد کیلوگرمی، ترمزها هنوز هم آن‌طور که باید و شاید قوی و مطمئن نیستند. مسافت لازم برای توقف از سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت، نسبت به نسل قبل ۱۰ فوت (۳.۰۴ متر) بیشتر شده است. با توجه به نوع شاسی و میزان تحمل شتاب جانبی در اِسکایپاد و figure-eight به نظر می‌رسد مشکل اصلی نوع لاستیک‌ها بوده و بیوک باید فکری به حالشان بکند.

2017-buick-lacrosse-side-in-motion
سراغ قیمت می‌رویم. لاکراس جدید در مدل پایه حداقل ۳۳.۰۰۰ دلار می‌طلبد. اگر هم امکانات بیشتری بخواهید می‌توانید نسخه پریمیوم را با بهای اولیه ۴۱,۹۹۰ دلار انتخاب کنید. شاید عده‌ای این رقم را زیاد دانسته و سراغ امثال کیا کادنزا بروند، اما حقیقتاً این کجا و آن کجا! سعی کنید در صورت امکان هرگز مرتکب چنین اشتباهاتی نشوید.

2017-buick-lacrosse-engine
به‌طورکلی بیوک لاکراس ۲۰۱۷ نسبت به مدل قبلی پیشرفت زیادی کرده، اما هنوز هم بواسطه عدم توجه به یکسری جزئیاتِ کوچک جای بهبود دارد. تنها با یک فیس لیفت مناسب می‌توان تمامی موارد آزاردهنده را حذف و آن را تبدیل به مرکبی دلنشین و دوست‌داشتنی کرد. امیدواریم بیوک این مورد را در نظر داشته و در سال‌های آینده با جدیت بدان بپردازد.

در پایان توجه شما را به مشخصات فنی نمونه موردبحث در این نوشتار جلب می‌کنم.
نوع خودرو: سدان اندازه بزرگ / چهار درب / پیشرانه جلو
ظرفیت: پنج نفر
وزن خشک: ۱۶۹۲.۸ کیلوگرم
تقسیم وزن: ۵۹ درصد جلو / ۴۱ درصد عقب
طول/عرض/ارتفاع (میلی‌متر): ۵۰۱۶.۵ / ۱۸۶۶.۹ / ۱۴۶۰.۵
فاصله بین دو محور: ۲۹۰۵.۷ میلی‌متر
پیشرانه: ۳.۶ لیتری V6 – دارای ۲۴ سوپاپ – DOHC
حداکثر قدرت: ۳۱۰ اسب بخار
بیشینه گشتاور: ۳۸۲ نیوتون‌متر
جعبه‌دنده: هشت سرعته خودکار
شتاب صفر تا یکصد کیلومتر بر ساعت: ۶.۱ ثانیه
زمان طی مسافت یک‌چهارم مایل: ۱۴.۶ ثانیه
متراژ ایست از ۹۶ کیلومتر بر ساعت: ۳۷.۴ متر
آزمون figure-eight: 26.8 ثانیه – ۰.۶۶ جی (میانگین)
متوسط شتاب جانبی قابل‌تحمل: ۰.۸۴ جی
میزان انتشار دی‌اکسید کربن: ۲۲۲.۶ گرم در کیلومتر

منبع: motortrend

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امین قوام‌

گزارشگر و راننده آزمایش وبسایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. Madjid R8 V12 TDI Le Mans

    ۹ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    مقایسه ی کیا و بیوک … آخه برای چی ؟! این مقایسه اصلا عقلانیه ؟!
    بیوک یک برند لوکسه. به قول خودشون یک برند upscale یا سطح بالا
    کیا یک برند مردمی و عامه پسند.

    مثل این میمونه من بگم :
    سراغ قیمت می‌رویم.” بنز S class” جدید در مدل پایه حداقل “100000” دلار می‌طلبد. اگر هم امکانات بیشتری بخواهید می‌توانید نسخه پریمیوم را با بهای اولیه “130000” دلار انتخاب کنید. شاید عده‌ای این رقم را زیاد دانسته و سراغ امثال “فولکس واگن پاسات” بروند، اما حقیقتاً این کجا و آن کجا! سعی کنید در صورت امکان هرگز مرتکب چنین اشتباهاتی نشوید.

    .

    آخه این 2 تا چه ربطی دارن به هم؟!؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فورد

      ۹ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (853 ديدگاه)

      طراحیه زیبا شتاب عالی قیمت مناسب قدرت ابهت دیگه چی می خواین بیوک یاد اور کیفیتو قدرته یاد بیوک b3 بخیر که با 140 تا لاستیک جلومون ترکید اما از روی صداش متوجه شدیم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. (ali (CHEVY NOVA

        ۱۰ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (6789 ديدگاه)

        بیوک یعنی لات بودن
        بیوک یعنی قلدر بودن
        بیوک یعنی شیک بودن
        بیوک یعنی اصالت 110 ساله بودن
        بیوک یعنی رودمستر 1954
        بیوک یعنی عشق

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. Nima

      ۹ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (1658 ديدگاه)

      لاکراس هم قیمت کادنزا هست عزیز.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. ونوم اف۵

      ۹ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (5 ديدگاه)

      خدمت اقا مجید سلام عرض میکنم حرف شما درسته ولی به یه نکته توجه نکردی برند لوکس جی ام کادیلاک هست البته بیوک هم عالیه ولی از نظر لوکس بودن به کدی نمیرسه نکته ی دوم شما بنز اس کلاس رو با ۱۰۰ هزار دلار با پاسات مقایسه میکنی ولی نویسنده مقاله دو تا ماشین تقریبا هم قیمت رو مقایسه کرده تو رنج سی و پنج هزار

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. reza-a

    ۹ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (420 ديدگاه)

    خب آخه کیا خیلی مدل داره که با یک برند عرضه میشن پیکانتو تا k900
    من چند سال پیش یک مقاله دیدم که بیوک لاکراس با لکسس ES با هیوندای آزرا مقایسه کرده بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ونوم اف۵

    ۹ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (5 ديدگاه)

    یه مقاله میخوندم مربوط به شرایط اجتماعی امریکا بعد جنگ که نوشته بود مردم شروع خرید ماشین رو با شورلت تجربه میکنن بعدش با بهبود پس انداز میرن سمت بیوک و اگه مایه دار بشن کادیلاک اینو گفتم تفاوت نگاه سنتی مردم امریکا به برندهای خودروسازی مخصوصا جی ام

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. milad

    ۹ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (36 ديدگاه)

    هیچی usنمیشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (ali (CHEVY NOVA

      ۱۰ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (6789 ديدگاه)

      میلاد جان دمت گرم
      با این حرفت مشخص کردی که عاشقی
      عاشق اصالت
      عاشق ابهت
      عاشق قدرت

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. مهراب

    ۹ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (60 ديدگاه)

    خیلی دل نشینه
    یه امریکایی اصیل با خصلتهای اروپایی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. حمیدرضا

    ۹ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    زیبا و با ابهت لذت سواری یعنی بیوک حالا یه جاهایی به نظر ارزون بیاد مگه مهمه بیوک از قدیم یعنی ماشین معمولی با کلی اپشن الانم همینه البته کادیلاک نمیشه ولی از شوی لوکس تره مصرفشم با توجه به قدرت و حجم موتور عالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. AK_007

    ۹ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (562 ديدگاه)

    از بغل خیلی خوشگله

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. ali

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (775 ديدگاه)

    نسل قبلشو با یه مدل تویوتا و جنسیی مقلیسه کرده بودن.. تویوتا اول جنسیس دوم و بیوک سوم شده بود… بعضی ها چنان امریکایی امریکایی میکنن انگار با بنتلی طرفن ! داداش رقابت سنگینه! ژاپنی ها و کره ای ها با کارایی و قیمت خوبشون خیلی وقته بازار امریکا رو گرفتن… حالا دلت رو خوش کن به اسم امریکایی…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (ali (CHEVY NOVA

      ۱۰ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (6789 ديدگاه)

      ali
      این رو بدون امریکاییها 1000 بار هم اخر بشن بازم عشقن
      شاید شما فردی هستی که هر شرکتی که مدلی ازش پیروز شد سریع طرفدار اون بشی اما دوستان امریکایی باز به عشقشون وفادارن حتی اگه سوم بشن
      پس شما همون کاری رو که صلاح میدونی انجام بده و یه فردی کار نداشته باش

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا