بیوک

بررسی بیوک لاکراس Avenir مدل 2018

بیوک برندی است که خودروهای نسبتا لوکس در امریکای شمالی تولید می‌نماید و تصمیم گرفته تا جایگاه خود را در بازار ارتقا دهد. سال گذشته این شرکت خط تولید محصولات لوکس خود موسوم به Avenir را راه اندازی نمود. در سری تولیدات avenir مدلهایی با تزئینات لوکس، کابین بسیار با کیفیت و طراحی خارجی ویژه تولید می‌شوند.

بیوک لاکراس Avenir
انکلیو نخستین مدلی بود که به نسخه Avenir مجهز شد و برای سال ۲۰۱۸، بیوک مدل لاکراس را نیز به آن اضافه نموده است. آیا بیوک لاکراس اونیر نسبت به کیا کادنزا، تویوتا آوالون و یا حتی لکسوس es برتری دارد؟ با ما همراه باشید تا به پاسخ این سوال آگاه شوید.

بیوک لاکراس Avenir
در پیست مخصوص، شتاب صفر تا صد لاکراس اونیر معادل ۵.۶ ثانیه بوده و نتایج حاصل از آزمون یک چهارم مایل برابر ۱۴.۲ ثانیه و با سرعت ۱۶۰.۵ کیلومتربرساعت همراه بوده است. یک چنین شتابی ما را واقعا هیجان زده نموده است. همچنین گیربکس اتوماتیک ۹ سرعته نیز بسیار سریع واکنش نشان داده و از ضریب دنده‌های مناسبی برخوردار است.

بیوک لاکراس Avenir
ضمنا مسافت مورد نیاز برای توقف این خودرو از سرعت ۹۶ کیلومتربرساعت معادل ۳۷.۵ متر است و کمی لرزش نیز در پدال ترمز احساس می شود. همچنین لاکراس مسیر ۸شکل را در مدت زمان ۲۶.۴ ثانیه و با متوسط چسبندگی ۰.۶۸g به پایان رسانده است. میزان شتاب جانبی آن نیز برابر با ۰.۸۴جی است.

بیوک لاکراس Avenir
سیستم تعلیق نسبتا نرم بوده و مقداری کم فرمانی در حین پیچیدن مشاهده می‌شود. آن گونه که ما در آزمایشات خود پی بردیم، لاکراس یک سدان اسپرت نیست و بیشتر مناسب گشت و گذار در بزرگراه است، سواری بسیار دلنشینی دارد و سیستم تعلیق به خوبی ضربات جاده را جذب می‌کند. سرنشینان نیز نسبت به محیط بیرون کاملا ایزوله هستند.

بیوک لاکراس Avenir
از سوی دیگر در جاده‌های پر پیچ و خم، به طرز غیر عادی لاکراس با کم فرمانی مواجه می‌شود که اصلا از خودرویی در این سطح انتظار نمی‌رود. غربیلک فرمان نیز نسبتا نرم است اما خیلی درگیر کننده نیست. سیستم تعلیق بسیار نرم و آسایش بخش است و بر روی ناهمواریها حالتی شناور به کابین دست می‌دهد البته نه آن طور که خیال کنید از روی یک تکه ابر به روی دیگری جهش می کنید.

بیوک لاکراس Avenir
دامپرهای فعال از طریق سفارش پکیج «رانندگی دینامیک» قابل سفارش هستند. همچنین رینگ‌های ۲۰ اینچی و حالت رانندگی اسپرت نیز در بسته مذکور گنجانده شده‌اند. پیشرانه ۳.۶ لیتری V-6 جنرال موتورز در این خودرو به کار گرفته شده که توانی معادل ۳۱۰ اسب بخار تولید می‌نماید. همچنین گشتاور حاصل از آن نیز معادل ۳۶۳ نیوتن متر است. گیربکس ۹ سرعته بسیار نرم عمل می‌کند و در صورت لزوم، به اندازه یک تا سه دنده معکوس می‌کشد تا عملکرد خودرو در مواقع نیاز دچار ضعف نگردد.

بیوک لاکراس Avenir
قابلیت تعویض دستی دنده‌ها نیز وجود دارد اما بهتر است تا اجازه دهید خود گیربکس وظیفه‌اش را به صورت اتوماتیک انجام دهد. میزان مصرف سوخت لاکراس در سطح شهر و جاده به ترتیب معادل ۱۱.۲ و ۷.۸ لیتربر ۱۰۰ کیلومتر است.

بیوک لاکراس Avenir
در مقام مقایسه، کیفیت سواری کیا کادنزا تقریبا به همین نرمی است، آسایش کابین نسخه‌های XLE و لیمیتد تویوتا آوالون ۲۰۱۹ هم در شرایطی مشابه با بیوک لاکراس اونیر قرار دارد.

بیوک لاکراس Avenir
کیفیت ساخت لاکراس اونیر در سطح مناسبی بوده اما جای پیشرفت همچنان باقیست. در برخی نقاط کابین از پلاستیک با کیفیت و مقاوم استفاده شده و هر چیزی که قابل لمس است، حس خوبی را به انسان منتقل می‌کند. تریم چوبی به کار رفته در کابین درجه لوکس بودن آن را افزایش می‌دهد. البته برخی از اجزای داشبورد خوب به هم متصل نشده‌اند. صندلی‌های ردیف عقب بسیار جادار هستند و فضای کافی برای سه سرنشین را حتی در مسافرت‌های طولانی فراهم می‌کنند. گنجایش صندوق عقب معادل ۴۲۵ لیتر است که در صورت خواباندن صندلی‌ها افزایش خواهد یافت. لاکراس اونیر به طور استاندارد به گرمکن، ماساژور و تهویه صندلی‌های جلو مجهز شده است.


دید به بیرون کابین به ویژه از سمت شیشه عقب در حد مطلوبی قرار دارد؛ صفحه نمایش ۸ اینچی سیستم اطلاعات سرگرمی وضوح مناسبی داشته و کار با آن آسان است. اندرویداتو، اپل کارپلی و سیستم صوتی Bose با ۱۱ اسپیکر، جزء امکانات لاکراس اونیر محسوب می‌شوند. همچنین سری اونیر از نظر ظاهری توسط تزیینات کرومی بیرونی، جلوپنجره خاص با الگوی مشبک و نوارهای کرومی در دوطرف لوگوی بیوک، متمایز می شوند.

در نسخه پریمیوم امکاناتی نظیر سانروف بزرگ، هشدار ترافیک پشت سر، سیستم هشدار نقاط کور نیز موجود خواهد بود. همچنین نمونه مورد بررسی به پکیج موسوم به «اطمینان رانندگی» مجهز بوده که امکاناتی مانند: ترمز خودکار در مواقع اضطراری، تشخیص عابر پیاده، کروز کنترل تطبیق‌پذیر و سامانه کمکی پارک را به خودرو ضمیمه می نماید. بهای نمونه مورد بررسی معادل ۴۷,۴۸۰ دلار است.

در پایان باید گفت که شاخصه هایی نظیر سیستم مالتی مدیای کاربر پسند، کابین ساکت، صندلی‌های فراخ و یک پیشرانه V-6 قدرتمند، بیوک لاکراس اونیر را نسبت به سایرین متمایز نموده است. هر چند که متاسفانه عدم توجه به برخی جزئیات در کابین مانع از قرارگیری این خودرو در رده سدان‌های کاملا لوکس می‌شود.


منبع: motortrend

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

حسین باباپور

کارشناس مهندسی مواد کارشناسی ارشد اقتصاد

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. مهدی

    ۸ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    عجب چیزیه.خوراک رانندگی درسکت مطلق هستش.چه آرامشی داره ظاهرش

    موافقم 6
    مخالفم 0
  2. cfz

    ۸ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (102 ديدگاه)

    ماشین باید نرم باشه ماشینی که نرم نیست ماشین نیست :)))

    موافقم 2
    مخالفم 3
    1. حامد

      ۸ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (23 ديدگاه)

      بستگی داره به کاربری ماشین. با ماشین نرم شما نمیتونید توی پیچها با خیال راحت مانور بدید

      موافقم 2
      مخالفم 1
    2. Sajjad

      ۸ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (1867 ديدگاه)

      اگه اینطوریه فقط کاپریس ماشینه!
      بقیه ماشین نیستن!!!
      اگه به نرمی بخوایم حساب کنیم
      نه وایپر، نه جی تی آر و نه 911 ماشین حساب نمیشن!

      موافقم 2
      مخالفم 0
  3. حمید

    ۸ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    عالی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Genius

    ۹ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1237 ديدگاه)

    خدایا!تو یه زندگی کامل به همه اونهائی که تو ایران متولد شدند بدهکاری…:=((

    موافقم 4
    مخالفم 0
    1. سام

      ۹ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (709 ديدگاه)

      چرا همه؟! ….خیلی ها همین حالا هم در ایران زندگی خیلی خوب و مرفه ای دارند.نمی شه گفت که همه توی ایران زندگی سختی دارند.

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. Alireza

        ۹ تیر ۱۳۹۷
        سوابق: (754 ديدگاه)

        منظور شما همون چهار درصدی هاست

        موافقم 3
        مخالفم 0
    2. مهدی

      ۹ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      منکه بزرگترین افتخارم اینه ایرانی ام وافتخار بزرگترم شیعه بودنمه.زندگی خیلی ساده ای هم دارم.ازطرف خودت حرف بزن

      موافقم 3
      مخالفم 6
  5. سام

    ۹ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (709 ديدگاه)

    در یک کلام، بسیار عالی و با کیفیت ………….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Mohamad

    ۹ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (85 ديدگاه)

    مبارک اونایی که دارن باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. A.B

    ۹ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (208 ديدگاه)

    طراحی کابین و عقبش قشنگه و درکل سدان خوش رکابی بنظر میاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. تورج

    ۱۰ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (53 ديدگاه)

    ببخشید که عامیانه می نویسم: اصله جنسه
    آوالون، کادنزا و . . . می خوان مشابه آمریکائیها باشن!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا