بیوک

معرفی بیوک ورانو 2020 با ظاهر به‌روز و پیشرانه‌های جدید

بیوک ورانو از مدل سال ۲۰۱۷ دیگر در آمریکا عرضه نمی‌شود اما این سدان کامپکت همچنان در چین حضور داشته و دومین نسل آن‌که در سال ۲۰۱۵ عرضه شده هم‌اینک روانه‌ی اتاق عمل شده و نتیجه‌ی کار هم مطلوب به نظر می‌رسد.


دومین نسل ورانو در بزرگ‌ترین بازار خودروی دنیا استقبال قابل‌توجهی را تجربه کرده و بیش از ۶۵۰ هزار دستگاه از آن از زمان معرفی در ۴ سال پیش تاکنون به فروش رفته است. طبیعتاً جنرال موتورز با معرفی ورانو ۲۰۲۰ به دنبال حفظ این روند بوده است.


این سدان خانوادگی به خاطر سپرهای جدید خود طول بیشتری داشته (۴۷۲۳ میلی‌متر) اما دیگر ابعاد آن بدون تغییر باقی مانده‌اند. صندوق‌عقب ورانو نیز ظرفیت ۴۵۵ لیتری دارد که با خواباندن صندلی‌ها به ۱۱۵۰ لیتر افزایش می‌یابد. همچنین در کابین این خودرو ۲۳ فضای ذخیره‌ای متنوع در نظر گرفته شده است.


از نظر طراحی و استایل باید گفت که ورانو ۲۰۲۰ از جدیدترین ویژگی‌های طراحی لاکراس فیس لیفت سود برده است. این خودرو دارای جلوپنجره‌ای نوین است که با چراغ‌های جلوی جدید هماهنگی داشته و سپر هم گیراتر از قبل است و ورودی‌های هوای بزرگ‌تری در آن به چشم می‌خورد. سپر عقب متفاوت با دو خروجی اگزوز، چراغ‌های اصلاح شده و رینگ‌های متمایز نیز جزو دیگر ویژگی‌های این خودرو هستند.


داخل کابین تغییرات زیادی دیده نمی‌شود اما غربیلک فرمان سه پره جدید، پشت آمپرهای متفاوت و سیستم اطلاعات سرگرمی به‌روز با صفحه لمسی ۸ اینچی جزو تغییرات ورانو ۲۰۲۰ هستند.


جنرال موتورز همچنین اقدام به حذف پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربو و جایگزین کردن آن با دو پیشرانه‌ی ۳ سیلندر متعلق به خانواده‌ی اکوتک نسل هشتم کرده است. اولین پیشرانه که از نوع ۱ لیتری است قدرت ۱۲۳ اسبی و گشتاور ۱۸۰ نیوتون متری داشته درحالی‌که پیشرانه‌ی ۱.۳ لیتری با خروجی ۱۶۲ اسب بخاری و گشتاور ۲۴۰ نیوتون متری در دسترس است.


پیشرانه‌ی کوچک‌تر ورانو با گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک همکاری می‌کند درحالی‌که پیشرانه‌ی ۱.۳ لیتری به گیربکس CVT متصل شده است. این پیشرانه‌ها کم‌مصرف‌تر از قبل هستند به گونه‌ای که مصرف آن‌ها به ترتیب ۵.۲ و ۵.۵ لیتر در هر صد کیلومتر می‌باشد.


از جمله تجهیزات کمک‌راننده‌ی ورانو ۲۰۲۰ می‌توان به کروز کنترل تطبیقی، دستیار حفظ خودرو بین خطوط، تشخیص عابران پیاده، هشدار برخورد از جلو و دستیار پارک خودکار اشاره کرد.


این سدان فیس لیفت شده در ۴ تریم، ۶ رنگ بدنه و ۲ تریم و رنگ کابین عرضه می‌شود. قیمت ورانو ۲۰۲۰ از حدود ۲۱۴۰۰ دلار آغاز شده و به ۲۵۶۰۰ دلار می‌رسد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. علی

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (141 ديدگاه)

    انتخاب جذابیه به نظرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. رامتین

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (3020 ديدگاه)

    واقعا شیکه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. مهردادكمال

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با احترام کامل به نظر دوستان بزرگترین ایرادش اینه اصلا اون حس خالص امریکایی توش وجود نداره شما ارم بیوکشو جدا کن نمیتونی بگی این یه ماشین بیوک هستش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. محمد

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (19 ديدگاه)

    این همون اپل آسترا سدان هست دیگه کلا اروپاییه ولی در حد خودش قابل قبوله

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا