بیوک

معرفی رسمی فیس‌لیفت بیوک انویژن

پس از انتشار تصاویر غیررسمی، نهایتاً بیوک رسماً نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ کراس‌اوور کامپکت انویژن را با نمای جدیدی در ظاهر و تغییرات مکانیکی زیادی در باطن معرفی کرده است. بیوک می‌گوید بسیاری از این تغییرات در پاسخ به بازخورد خریداران در مورد این کراس‌اوور که برای اولین بار در سال ۲۰۱۶ به بازار آمد انجام گرفته است.

در بیرون، نمای جلویی انویژن ۲۰۱۹ با چراغ‌ها، جلوپنجره و سپر جدید نسبت به قبل تغییر کرده و ظاهر آن‌را به دیگر محصولات جدید بیوک نزدیک‌تر کرده است. همچنین چراغ‌های جلو نیز به‌صورت استاندارد از نوع HID هستند درحالی‌که در دو تیپ بالایی امکان سفارش چراغ‌های LED هم وجود دارد. از دیگر تغییرات ظاهری انویژن فیس‌لیفت نیز می‌توان به چراغ‌های عقب متفاوت و رینگ‌های ۱۹ اینچی جدید اشاره کرد.

در بخش فنی هم گشتاور پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربوی انویژن از ۳۵۲ نیوتن متر به ۴۰۰ نیوتن متر افزایش پیدا کرده است اما قدرت آن بدون تغییر باقیمانده و همچنان ۲۵۲ اسب بخار نیرو تولید می‌کند. از سوی دیگر، انتقال نیروی این موتور نیز حالا بجای گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک قبلی توسط یک نمونهٔ جدید ۹ سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد. به گفتهٔ بیوک، این تغییرات موجب بهبود نیم ثانیه‌ای شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت انویژن شده است. پیشرانهٔ پایهٔ این کراس‌اوور لوکس آمریکایی اما که از نوع ۲.۵ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی با ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۲۶۰ نیوتن متر گشتاور است، بدون تغییر باقیمانده و انتقال نیروی آن نیز همچنان توسط همان گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک قبلی صورت می‌گیرد.

اما دیگر تغییرات فنی انویژن ۲۰۱۹ شامل طراحی دوبارهٔ بوستر ترمز، دوربین دید عقب با وضوح بیشتر، میکروفن جدید برای تماس بلوتوثی بهتر، گرم‌کن سریع‌تر صندلی‌ها و ارائهٔ شارژر بی‌سیم می‌شود. بعلاوه، در انویژن جدید دکمه‌ای برای غیرفعال کردن سیستم توقف/حرکت نیز تعبیه شده است. این در حالی است که در خودروهای جنرال موتورز امکان غیرفعال کردن این سیستم توسط راننده وجود نداشت. علاوه بر این، بیوک می‌گوید فرایند توقف و حرکت خودرو نیز نرم‌تر و روان‌تر صورت می‌گیرد.

از سوی دیگر، برای انویژن فیس‌لیفت تجهیزات جدیدی هم ارائه شده که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به یونیزر هوای کابین، آپشن تغییر کروز کنترل تطبیقی به کروز کنترل معمولی و سیستم هشدار تایر اشاره کرد که راننده را از پُر بودن باد لاستیک‌ها آگاه می‌کند.

فروش بیوک انویژن جدید مدل ۲۰۱۹ از بهار آغاز می‌شود. قیمت پایهٔ این کراس‌اوور لوکس از ۳۳ هزار دلار آغاز شده و نهایتاً به ۴۴,۵۹۵ دلار برای تیپ پریمیوم می‌رسد. انویژن تاکنون در جذب خریداران بسیار موفق عمل کرده است به‌نحوی‌که به گفتهٔ بیوک، ۶۰ درصد از خریداران انویژن، برای اولین بار است که از جنرال موتورز خودرویی خریداری کرده‌اند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. Ali.usa

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (335 ديدگاه)

    مثل همیشه عالی
    بیوک با بی ادعای داره خوب می تازه
    من که خیلی دوسش دارم
    شرکت اصیییییل آمریکای
    با کیفیت عالی
    با قیمت بسیار مناسب

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (Ali (Chevy nova

      ۲۳ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (6809 ديدگاه)

      داش على
      تو لىست ارزشمند ترىن برندهاى خودروسازى
      ارزش برند بىوک از بنتلى و مازراتى بالاتر بود

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ali.usa

        ۲۴ اسفند ۱۳۹۶
        سوابق: (335 ديدگاه)

        بیوک خدای ماشین ?

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. me84

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    من خودم همیشه طرفدار آمریکایی ها هستم، کیفیت و سواری بیوک هم که همیشه ثابت شدست، اما نمیدونم چرا طراحی این ماشین منو یاد محصولات آسیایی میاندازه.
    روم به دیوار، یه خورده به محصولات اخیر چینی شبیهه. یه نگاه به چراغهای جلو و عقب و خطوطش بندازین . اگه آرم بیوک رو از جلوپنجره بردارن انگار مثلا چانگان جلو و عقب اینو طراحی کرده. اصلا حال نکردم. هیچ چیز خاصی تو طراحیش نیست . آسیاییها هم دارن این طرح هارو ارائه میدن. توقعم از یه ماشین آمریکایی اینه که یه کم خاصتر باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Saeed Boroomand

      ۲۴ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (477 ديدگاه)

      توی عکس نرمی خطوط ، دقت ابعاد، جزییات طراحی، کیفیت مواد، نوع رنگ ماشین، و خیلی موارد دیگه به چشم نمیان راستش.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. تورج

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (53 ديدگاه)

    با احترام به بیوک،
    متاسفانه دکور این ماشین اروپاییه تا آمریکایی!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. F۲۲RAPTOR

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (2598 ديدگاه)

    این پیشرانه ۲.۵ لیتری،از تمام موتورهایی که همین حجمو دارن، واقعا بهینه تر و پر قدرت تره و گزینه بسیار ایده عالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. فرهاد كرمستجی

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (254 ديدگاه)

    یه نکته ای که بیوک داره و جالبه که یه جورایی تکمیل کننده ی انتخاب های امریکایی هاست، ظرافت طراحیشه، یعنی با همه ی کاراکتر های یه ماشین امریکایی که داره ولی ظریف ساخته میشه یه جورایی میشه گفت اگه یه ماشین امریکایی خوب بخوای که طراحیش ارزش هنری هم داشته باشه قاعدتا بیوک یکی از گزینه های اصلیته حتی اگه یه اس یو وی باشه. البته خودم سدان بیوک رو ترجیح می دم و کراس اورهایی لینکلن و کادیلاک رو بیشتر دوست دارم.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا