بیوک

ارائهٔ یک نسخهٔ هیبریدی خفیف برای بیوک لاکراس

نسل جدید بیوک لاکراس پیش از تنها با یک پیشرانهٔ ۳.۶ لیتری V6 عرضه می‌شد اما بیوک اعلام کرده است که یک نمونهٔ ۲.۵ لیتری از این سدان لوکس را هم ارائه خواهد کرد که به‌صورت استاندارد مجهز به قوای محرکهٔ هیبریدی خفیف بنام eAssist است. این در حالی است که نسخهٔ هیبریدی لاکراس با قیمت ۳۰,۴۹۰ دلار، قیمت کمتری از نمونهٔ V6 با قیمت ۳۲,۹۹۰ دلار دارد. لاکراس هیبریدی از پاییز امسال در نمایندگی‌های فروش بیوک عرضه خواهد شد.

بیوک هنوز جزئیات بیشتری در مورد خروجی قوای محرکهٔ هیبریدی لاکراس منتشر نکرده است اما بااین‌حال سازندهٔ آمریکایی اعلام نموده که این قوای محرکه مصرف سوخت لاکراس را در شهر تا ۱۹ درصد کاهش خواهد داد که درنتیجه مصرف بنزین این سدان فول سایز لوکس به ۹.۴ لیتر در هر صد کیلومتر می‌رسد. این سیستم هیبریدی خفیف که در کنار یک پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر قرار می‌گیرد، از یک ژنراتور الکتریکی استفاده می‌کند که جایگزین دینام سنتی خودرو می‌شود. همچنین برای تأمین انرژی این سیستم نیز باطری‌های لیتیوم یون ۰.۴۵ کیلووات ساعتی تعبیه شده است.

این قوای محرکهٔ منحصربه‌فرد که به سیستم توقف/حرکت هم مجهز است، گشتاور فوق‌العاده‌ای را در هنگام آغاز حرکت ارائه می‌کند درحالی‌که سیستم احیاء انرژی ترمزها نیز به شارژ باطری‌ها می‌پردازد. بیوک همچنین به جهت کاهش هرچه بیشتر مصرف سوخت، در جلوپنجره و ورودی هوای درون سپر جلو، از پنجره‌های قابل بسته شدن استفاده کرده است. معاون ارشد جهانی بیوک و جی‌ام‌سی آقای «Duncan Aldred» دربارهٔ لاکراس هیبریدی گفته است:

«با اضافه کردن سیستم eAssist به لاکراس که پرچم‌دار تکنولوژی‌های ما است، ما هم به ارائهٔ سیستم‌های هیبریدی به خریداران خود روی آورده‌ایم».

اما غیرازاین، بیوک ارتقاء کوچک دیگری هم در مدل لاکراس خود انجام داده است که آن ارائهٔ یک گیربکس ۹ سرعتهٔ اتوماتیک جدید بجای نمونهٔ هشت سرعتهٔ قبلی برای لاکراس ۳.۶ لیتری است. البته بیوک هنوز اعلام نکرده که این تغییر چه تأثیری در مصرف سوخت این خودرو خواهد داشت. همچنین سیستم چهارچرخ محرک نیز به‌عنوان یک آپشن برای تیپ‌های بالایی لاکراس در نظر گرفته شده است. بیوک برای نخستین بار از نسل کنونی لاکراس در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس ۲۰۱۵ رونمایی کرد و همان‌طور که اشاره شد تابه‌حال تنها یک پیشرانهٔ ۳.۶ لیتری V6 با ۳۰۵ اسب بخار قدرت برای آن قابل سفارش بود اما خریداران چینی قادر به سفارش یک نمونهٔ ۱.۸ لیتری چهار سیلندر هیبریدی هم بودند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. Ali.usa

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (335 ديدگاه)

    ماشین های آمریکای
    خدااااااای ابهتن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. احسان(احسان سابق)

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    فقط منم که حس میکنم این ماشین حس فوق العاده ای داره؟حس مدرن و کلاسیکی رو همزمان داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Amir

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    خیلی قشنگه ?

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا