بیوک

معرفی کراس‌اوور سبز بیوک Velite 6 در چین

بیوک در کنار معرفی کانسپت Enspire در چین، یک کراس‌اوور سبز تولیدی بنام Velite 6 را هم در این کشور معرفی کرده است. این خودرو در دو نسخهٔ مختلف ارائه شده است که یکی از آن‌ها پلاگین‌هیبریدی و دیگری تمام الکتریکی است اما این دو نسخه در ظاهر تقریباً به‌طور کامل باهم یکسان هستند و تنها از طریق درب باک سوخت روی گلگیر عقب مدل پلاگین‌هیبریدی می‌توان آن‌را تشخیص داد. این مدل به یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری بنزینی تنفس طبیعی مجهز است که به‌طور خاص برای خودروهای هیبریدی تنظیم شده است. در کنار این موتور بنزینی، دو موتور الکتریکی به همراه یک پکیج باطری لیتیوم یون هم قرار گرفته است.

بیوک فعلاً مشخصات دقیق این مدل را اعلام نکرده اما گفته است که بُرد کلی نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی Velite 6 برابر با ۷۰۰ کیلومتر بوده و در هر صد کیلومتر در سیکل ترکیبی تنها ۱.۴ لیتر بنزین مصرف می‌کند. البته ممکن است این عدد در آزمایش‌های ایالات‌متحده به میزان قابل‌توجهی متفاوت باشد. نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی این کراس‌اوور آمریکایی همچنین چند حالت رانندگی مختلف را ارائه می‌کند که مالک را قادر می‌سازد برای تأمین نیروی محرکه از بین موتور بنزینی، موتور الکتریکی و یا ترکیبی از هردو موتور، یک حالت را انتخاب کند. در مورد نسخهٔ الکتریکی اما فعلاً اطلاعات بسیار کمی منتشر شده است. بااین‌حال بیوک گفته است که این مدل به نسل جدیدی از قوای محرکهٔ الکتریکی مجهز شده است که سواری آرام و بی‌صدایی را ارائه می‌کند.

هردو نسخهٔ Velite 6 همچنین به فناوری eConnect بیوک هم مجهز شده‌اند که امکان دریافت به‌روزرسانی‌هایی را فراهم می‌کند. علاوه بر این، این کراس‌اوور پاک از تکنولوژی کلید دیجیتالی یا مجازی هم سود می‌برند که راننده را قادر می‌سازد با استفاده از یک اپلیکیشن تلفن همراه، درب‌های خودرو را باز کرده و آن‌را روشن کنند. در ابتدا در سال جاری عرضهٔ نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی بیوک Velite 6 در چین آغاز شده و سپس چندی بعد نسخهٔ الکتریکی هم به آن ملحق خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. Reza

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (5323 ديدگاه)

    به جون خودم دیگه نمیشه جلوی این چین رو گرفت
    لایق یه تشویق هستش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Reza

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (5323 ديدگاه)

    ای وای اشتباه شد فکر کردم شرکت چینی هستش
    ببخشید
    پست بالا اشتباه شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یانکی

      ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (186 ديدگاه)

      آره منم یه مدت بنز آ کلاس. رو فکر میکردم نسل جدیده برلیانس h230 هستش

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. ahmadreza

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (5 ديدگاه)

    بیوک چین نه خود چین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. میثم

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    والا اینطوری که پیش میره،چند وقت دیگه خود چینیها از این بهترشو میسازن. اگر هم خودشون نتونن، اینقدر پولدارن که براحتی میتونن امثال بیوک رو بخرن، مثل ولوو.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Azad

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (62 ديدگاه)

    احتمالا تا چند سال دیگه چین کل سهام بنز و بی ام و و فراری و لامبور گینی و…رامیخره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا