بیوک

بیوک در تدارک تولید کراس‌اووری جدید

سبد محصولات بیوک پس از بازنشسته شدن مدل‌های کاسکادا و لاکراس کاملاً کوچک شد. این خودروها فروش بالایی را تجربه نکردند اما بیوک بیکار ننشسته و در حال آماده شدن برای معرفی یک کراس اوور جدید در سال آینده می‌باشد.


این خودرو که فعلاً با نام مستعار بچه انکلیو شناخته می‌شود دنباله‌روی برادر بزرگ‌تر خود خواهد بود زیرا نمای جلو و عقب مشابه انکلیو خواهد داشت. البته خط کمر صاف‌تر و شیشه‌ی جلوی خمیده‌تر باعث تمایز این کراس اوور جدید از انکلیو خواهند شد.


این خودرو کمی کوچک‌تر از انکلیو خواهد بود زیرا روی پلتفرم C1/Chi که نسخه‌ی کوتاه‌تر معماری بکار رفته در شورولت بلیزر و جی ‌ام سی آکادیا می‌باشد شکل گرفته است؛ بنابراین انتظار می‌رود این خودرو در جایگاهی بین مدل‌های انویژن و انکلیو قرار گیرد. فاصله ی قابل‌توجهی بین این دو خودرو وجود دارد زیرا قیمت پایه‌ی انویژن برابر با ۳۱۹۹۵ دلار است درحالی‌که برای خرید انکلیو باید حداقل ۴۰ هزار دلار پرداخت کنید. احتمال دارد کراس اوور جدید بیوک قیمتی حدود ۳۵ هزار دلار داشته باشد.

هنوز پیشرانه‌های این خودرو تائید نشده اما بلیزر و آکادیا با پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری ۱۹۳ اسبی و پیشرانه‌های ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری ۳۱۰ اسب بخاری عرضه می‌شوند. البته آکادیای فیس لیفت با پیشرانه‌ی ۲ لیتری توربوی جدید که قدرت ۲۳۰ اسبی دارد هم قابل‌خرید است.


با توجه به اینکه بیوک برندی لوکس است بنابراین اگر کراس اوور جدیدش را با پیشرانه‌ی ۴ سیلندر توربو و ۶ سیلندر قوی‌تر عرضه کند سورپرایز نخواهیم شد.

هنوز مشخص نیست این خودرو چه نامیده خواهد شد اما برخی خبرگزاری‌ها به نام انسپایر بکار رفته در کانسپت قبلی این برند اشاره کرده‌اند. همچنین شایعاتی هم درباره‌ی نام انووی (envoy) به گوش رسیده است. اگرچه این نام با جی‌ام‌سی ارتباط دارد اما هماهنگی خوبی با نام سایر کراس اوورهای بیوک یعنی انکور، انکلیو و انویژن خواهد داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا