بی ام و

نقد و آزمایش فنی ب‌ام‌و X4

درک این مطلب که چرا X4 در رده خودروهایی است که BMW آن را “کوپه با عملکرد اسپرت(SAC)” می نامد کار سختی نیست.

2014 BMW X4
۲۰۱۴ BMW X4
اولین خودرو SAC این کمپانی(X6)، در زمان معرفی در سال ۲۰۰۸ هیاهوی فراوانی را به راه انداخت. چرا که خودرویی با شیب سقف بسیار تند، گرانتر اما با کارایی محدودتر نسبت به مدل X5 که بر روی پلت فرم آن ساخته شده بود به جهانیان معرفی شد. لیکن فروش دویست و پنجاه هزار دستگاه از این خودرو، حضور مدل X4 بر روی پلت فرم X3 را اجتناب ناپذیر به نظر می رساند.

2014 BMW X4
۲۰۱۴ BMW X4
کمپانی های آئودی و بنز نیز به زودی SUV های کوپه خود را معرفی خواهند کرد. اما رقبای حال حاضر X4، پورشه “ماکان” و رنج روور “ایوُک” هستند.
همانند برادر بزرگتر خود X4 نیز خودرویی با کاربری محدودتر نسبت به مدلی است که بر اساس آن پایه گذاری شده است(X3). صندوق عقب ۵۰۰ لیتری آن ۵۰ لیتر فضای کمتری نسبت به X3 در اختیار شما قرار می دهد و ظرفیت کامل فضای بار آن (با خوابانیدن صندلی های عقب)، با ۲۰۰ لیتر کاهش در مقابل X3، معادل ۱۴۰۰ لیتر است.
البته بر خلاف X6, در این مدل سرنشینان عقب از وجود سه صندلی بهره مند می باشند.

2014 BMW X4
۲۰۱۴ BMW X4
در عین حال کمپانی BMW ، با تولید X4 بیشتر قلب خریداران را هدف گذاری کرده است تا منطق ایشان !
بدنه این خودرو ۱۴ میلیمتر کشیده تر از X3 است اما نکته بارز در طراحی X4 سقف آن می باشد که ارتفاعش ۳۶ میلیمتر پایین تر از X3 است.
نشیمنگاه سرنشینان نیز پایین تر تعبیه شده است (۲۰ میلیمتر در جلو و ۲۸ میلیمتر در عقب) که این امر، به حس اسپرتی بودن در داخل X4 کمک شایانی کرده است.
در اولین برخورد نگارنده با X4 و معرفی آن در شمال اسپانیا تنها نسخه xDrive35i آن برای آزمایش در دسترس بوده است.
این مدل با کوهی از گشتاور (۴۰۰ نیوتن متر) که در بازه ۵۰۰۰-۱۲۰۰ دور بر دقیقه به دست می آید، همواره قدرت کافی در اختیار دارد و فشردن پدال گاز تا انتها و بالا بردن دور موتور تا دور ۷۰۰۰ و شنیدن صدای غرش آن از طریق لوله های اگزوز، تجربه ای بسیار هیجان انگیز و لذت بخش را به ارمغان می آورد.
شتاب از صفر تا ۱۰۰ کیلومتر،معادل ۵.۵ ثانیه است که ۰.۳ ثانیه کندتر از مدل دیزلی با حجم موتور مشابه می باشد.

2014 BMW X4
۲۰۱۴ BMW X4
البته این شتاب و قدرت باعث شده است که نسخه ۳۵i با مصرف ترکیبی ۸.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر نسبت به سایر مدل ها،لقب تشنه ترین را به خود اختصاص دهد. هرچند باید انتظار ۵۰٪ مصرف بیشتر را نیز داشت اگر با این ماشین به همان منظوری رانندگی کنید که برای آن طراحی شده است، که همانا مدل اسپرت تر X3 می باشد ! البته رانندگی چهار حالته این خودرو که یکی از آن ها “Eco Pro” نام دارد می تواند با تغییراتی که در سیستم موتور، انتقال نیرو و سیستم تهویه اعمال می کند مصرف کمتری را برای این خودرو حاصل کند. در عین حال یک آپشن به نام “وضعیت سرازیری” نیز وجود دارد که موتور را در مسیر سرازیری به حالت سکون در می آورد.

2014 BMW X4 Interior
۲۰۱۴ BMW X4 Interior
در کنار ارتفاع کمتر،مرکز ثقل X4 نیز پایینتر بوده که این امر به کاهش حرکت عرضی یا به اصطلاح بادی رول کمک شایانی کرده است. این SUV کوپه در عین حال به صورت استاندارد مجهز به بدنه با ۷ درصد مقاومت پیچشی بیشتر نسبت به X3، دیفرانسیل با گشتاور متغیر و فرمان اسپرت تر نیز شده است.
ما سالهاست که به هندلینگ خوب SUV های کمپانی BMW عادت کرده ایم که با مدل X5 در سال ۱۹۹۹ آغاز گشت و با معرفی X6 وارد مرحله جدیدی از هندلینگ شد . در نهایت عملکرد X4 نیز در جاده های کوهستانی پر پیچ و خم ایالت باسک اسپانیا دست کمی از برادران تنومند تر و کار کشته تر خود ندارد. چسبندگی استثنایی تایرها به جاده و گشتاور فراوان در طول جاده پر پیچ و خم خودنمایی می کردند. سیستم کنترل عملکرد خودرو که ترمز را از طریق چرخ عقب داخل پیچ فعال می کرد،تعادل و سرعت در میانه پیچ ها را وارد مرحله جدیدی کرده بود. X6 در این مورد عملکرد پیشرفته تری دارد چرا که یک دیفرانسیل عقب واقعی،نیروی گشتاور را به چرخ عقب بیرون پیچ وارد می کند. البته نتیجه نهایی در مورد X4 نیز مشابه است.
در X4 ها از سیستم تعلیق سفت تری استفاده شده است که استحکام و سفتی خاصی به سواری آن داده است. این موضوع به خصوص در صندلی عقب محسوس تر است و حتی حالت “کامفورت” سیستم تعلیق نیز آن را کامل برطرف نمی کند.
حالت اسپرت بیشتر مناسب اتوبان ها و جاده های با کیفیت تر است.
اتوموبیل آزمایشی ما بر روی رینگ های ۱۹ اینچی سوار بود که در نسخه M آن ۲۰ اینچی هستند.
مهمترین احساس در هنگام سواری، ارتفاع پایین صندلیها می باشد. داشبورد،محافظه کارانه اما زیبا است. مانیتور ۸.۸ اینچ و سیستم “iDrive” مشابه X3 است. کیفیت قطعات عموما بالا است به جز چند ناحیه از جنس پلاستیک سخت که وجودش در یک مدل لوکس باعث تعجب است.
محل نشستن در ردیف جلو عالی نیست و پنجره باریک عقب،دید را بسیار محدود می کند(همانند X6). نشیمنگاه صندلی عقب کمی باریک است و پاها کمی سر بالا قرار می گیرند. جای زانو مناسب بوده ولی فضای انگشتان پا مقداری ناکافی به نظر می رسد. جایگاه وسط صندلی عقب نیز فقط مناسب کودکان است. نصب صندلی ها در ارتفاع پایینتر فضای سر مناسبی برای افراد بلند قد ایجاد کرده است.

2014 BMW X4 Interior
۲۰۱۴ BMW X4 Interior
صندلی عقب به طور استاندارد قابلیت تاشدن به صورت ۴۰:۲۰:۴۰ را دارد که این امر در X3 به صورت ۶۰:۴۰ می باشد.تخته صندوق بار اتوماتیک تعبیه شده در X4 بسیار مفید است. در عین حال خریداران با پرداخت مبلغ بیشتر می توانند با یک ضربه کوچک پا به پایین سپر عقب،درب صندوق را باز کنند ! در هنگام باز کردن درب صندوق بار متوجه می شوید این شیب تند سقف است که باعث کم شدن ۵۰ لیتری فضا شده است. البته X4 در مورد حجم صندوق بار با پورشه ماکان یکسان است و شما کماکان چند چمدان بزرگ را می توانید در آن جای دهید.
پرداخت بیشتر در مقابل دریافت کمتر در رده کالاهای لوکس و ممتاز امری غیر عادی نیست و در مورد X4 نیز این موضوع با پرداخت بین ۹۰۰۰ تا ۱۰۵۰۰ دلار نسبت به مدل مشابه X3 مصداق پیدا می کند.
شاید بر روی کاغذ این موضوع به جذابیت این اتوموبیل کمکی نکند اما کمپانی مادر معتقد است که فقط امکانات بیشتر X4 مبلغ ۹۰۰۰ دلار ارزش دارند.
البته باید در نظر داشت که این امکانات،وجود فضای کمتر صندوق بار و صندلی عقب که گنجایش سه نفر انسان بالغ را ندارد،جبران نمی کند!
کمپانی BMW ادعا می کند که خریداران،این کمبودها را در ازای رانندگی اسپرت تر به راحتی می پذیرند. البته باید دید آنها طرح بیرونی این خودرو که از بعضی زوایا عجیب و به اصطلاح نچسب به نظر می رسد را می پسندند یا خیر. این بحث در مورد مدل X6 نیز مطرح بود اما این مدل با اینکه طراحی حجیمی داشته است، تناسب بهتری بین اعضای آن نسبت به X4 وجود داشت.

2014 BMW X4
۲۰۱۴ BMW X4
شاید بزرگترین چالش X4 این باشد که با وجود اینکه در جاده های پر پیچ و خم کوهستانی از رقیب خود، پورشه ماکان جدید کم نمی آورد، شما می توانید مدل شش سیلندر با دو توربو این “کاین کوچولو” را با قیمت ۷۰۰ دلار کمتر از مدل ۳۵i خریداری نمایید!
نقاط قوت: قابلیت های دینامیکی که در مقابل رقیبی مانند پورشه “ماکان” کم نمی آورد؛ موتور شش سیلندر توربو با قدرت زیاد و صدای جذاب؛ یک دنده بیشتر در ازای قیمت بیشتر نسبت به X3; فضای سر مناسب

نقاط ضعف: طراحی به دور از جذابیت در مقایسه با سایر محصولات BMW؛ X3 با قیمتی کمتر خودرویی به مراتب کاربردی تر است؛ در مدل ۳۵i پرداخت ۷۰۰$ بیشتر از پورشه “ماکان S” را می طلبد، صندلی های عقب با فضای محدود؛ دید کم عقب

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳ رای

پژمان

پژمان فاطمیان، کارشناسی رشته مهندسی مکانیک در حرارت و سیالات و هم‌اکنون نیز در رشته مهندسی مدیریت اجرایی مشغول به تحصیل می باشد. عاشق اتومبیل، تکنولوژی شکلات و تیم بارسلونا !

مطالب مشابه

‫۷۷ دیدگاه‌ها

  1. hamid z4

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (13 ديدگاه)

    دوستان عزیز سلام
    خیلی وقته حداقل روزی 1بار به این سایت میام و مطالب و دیدگاهای بسیار عالی شمارو میخونم و استفاده می کنم.ولی زیاد اهل نطر دادن نیستم
    1سوال دارم ازتون امیدوارم کمکم کنید.
    قصد خرید 1 خودروی شاسی بلند تو رنج 150-200 ملیون رو دارم.خودم نطرم روی ایکس3 کارکرده و پرادوی 2012 4سیلندر کارکرده هست.. ولی از خرج احتمالیه ایکس 3 و قدرت کم پرادو4سیلندر (و مصرف سوخت بالاش) اطلاع کاملی ندارم و می ترسم انتخاب اشتباهی بکنم.
    خواهش می کنم تا جایی که میتونید راهنماییم کنیم.
    خیلی مچکرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Germany & Japan

      ۲۲ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (1678 ديدگاه)

      دوست عزیزم درود

      خدمتت باید بگم که اگه میخوای پرادو 2 در بگیری موردی نداره که بشه ازش ایراد گرفت ولی اگه 4 سیلندر 4 در میخوای بگیری بهت پیشنهاد میدم که اصلا این کارو نکنی چون خیلی تنبله ، X3 کارکرده هم اگه بخوای بگیری باید بگردی دنبال 2009 اینا که بنظر من انتخاب خوبی نیست

      من اگه 200 تومن داشتم یا X1 1.8 میگرفتم یا هوندا آکورد EXB

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. hamid z4

        ۲۲ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (13 ديدگاه)

        ممنونم ازت
        بله منطور منم پرادو 2در بود.ولی میترسم با این حجم موتور و سنگینی ماشین کند و تنبلی باشه ازونطرف مصرفشم بالا باشه..

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Japan & Germany

          ۲۲ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (1678 ديدگاه)

          شتاب 0 تا 100 2 در 4 سیلندر حدود 8.5 ثانیست مصرفشم 11.5 لیتر

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. hamid z4

          ۲۲ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (6 ديدگاه)

          واقعا شتاب 8.5 ثانیه رو میده با اون وزن و موتور؟؟؟؟!!!!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. علی اقا

        ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (81 ديدگاه)

        سلام توصیه من به شما تویوتا راوفور هست.تویوتا دوام و استهلاک کمتری داره برعکس بی ام و که قطعاتی گرون داره و استهلاک بالاست.ماشین دست دو گرفتن هم مسایل خاص خودشو داره.به ماشین صفر بگیر بی دغدغه.راوفور تیپ سه الان دویست و پنج تومنه و تیپ دو رو هم ایرتویا با صد و پنجاه هزار تا گارانتی و سرویس رایگان میده صد و هشتاد تومن. پیشنهاد بعدی هم هوندا آکورد هست.

        موافقم 0
        مخالفم 1
        1. hamid z4

          ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (13 ديدگاه)

          علی اقا ممنونم ازت

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. haizenberg

      ۲۲ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (1872 ديدگاه)

      @.F
      Hamid عزیز
      اگه قصد خرید دست دوم داری
      ژاپنی بخر
      چون هزینه نگهداری پایینی داره
      ولی المانیا اصطحلاکشون بالاست و ریسک خرید دست دومشون هم همینطور
      گزینه هایی مثل rav4 تیپ 3
      اسپورتیج 2014 فول
      Fj کروز 2012
      X1
      سانتافه 2014
      پرادو دو در 2012
      هست
      انتخاب با شماست

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. hamid z4

        ۲۲ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (13 ديدگاه)

        ممنونم از راهنماییت دوست عزیز

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. hamid z4

          ۲۲ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (13 ديدگاه)

          چون برای خانواده می خوام ابعاد ایکس1 1مقدار کوچیکه وگرنه انتخاب اول و اخر من بی ام و بود

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Japan & Germany

          ۲۲ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (1678 ديدگاه)

          حامد جان یا آکورد EXB بگیر که 193 تومنه یا آریون فول و یا راو 4 تیپ 3
          من اگه بجات بودم یه فولوکس پاسات میگرفتم ، لینک زیر رو نگاه کن
          http://www.bama.ir/car/details-3-1251460/2013-volkswagen-passat-for-sale

          موافقم 0
          مخالفم 0
    3. انزو

      ۲۲ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (369 ديدگاه)

      سلامX1 1.8 .صفر کیلومتر.
      پیشنهاد منه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. hamid z4

        ۲۲ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (6 ديدگاه)

        ممنونم ازت

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. javad z28

          ۱ مرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (45 ديدگاه)

          اول سانتافه 2015 دوم اسپورتج بهترین انتخابه رفیق

          موافقم 0
          مخالفم 0
    4. توفیقی

      ۲۲ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (1122 ديدگاه)

      هر چی خودت عشقت میکشه بخر من که از این تیپ ماشینها خوشم نمیاد

      موافقم 0
      مخالفم 0
    5. مک میسل

      ۲۲ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (2707 ديدگاه)

      پرادو نخر……..عاقبت میشه مثل علی دایی ها …
      نظر من کایرون جدید2014 یه کم کارکردشو بگیر

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مک میسل

        ۲۲ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (2707 ديدگاه)

        من میگم یدونه لکسوس rx 2012 کارتو راه میندازه چون هم استهلاک کمی داره هم مارک لوکس تویوتاست.از پرادو هم بهتره……

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. hamid z4

          ۲۲ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (6 ديدگاه)

          Rx گرونه داداش اونقدر نمی خوام هزینه کنم. ;-)
          کایرونو بهش فکر میکنم
          خیلی ممنونم ازت

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. javid

          ۲۲ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (1 ديدگاه)

          با سلام حمید جان من خودم پرادو دو در داشتم واقعا ماشین خوبی البته اگه از نظر سرعت و شتاب نگاه نکنی چون واقعا شتاب کندی داره و حداکثر سرعتش هم 165 km است امیدوارم که راهنمایی لازم را کرده باشم

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. Japan & Germany

          ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (1678 ديدگاه)

          RX 2014 قیمتش حدود 280 تا 310 میلیونه

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. Germany & Japan

        ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (1678 ديدگاه)

        چرا آخه شعر میگی 165 ؟؟؟؟

        من با 4000 سی سی 190 تا هم رفتم

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. hamid z4

          ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (13 ديدگاه)

          فکر کنم منظور جاوید 4 سیلندرش بود Germany & Japan عزیز
          جاوید جان ممنونم از تجربه ای که لطف کردی در اختیارم گذاشتی

          موافقم 0
          مخالفم 0
    6. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۲۲ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود .

      حمید جان من به شما تویوتا پرادو رو پیشنهاد میکنم . استهلاک المانی ها

      بالاست . پرادو ماشین خوبیه . هم جاداره . هم با کیفیته و …

      ولی اگر کوچیکتر و صفر میخوای ، برو یدونه تویوتا راوفور فول دو

      دیفرانسیل بگیر . اگر سدان خواستی ، اریون کارکرده . اکورد . و …

      ماشین های خوبی هستند .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. hamid z4

        ۲۲ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (6 ديدگاه)

        میلاد جان ممنونم از راهنماییت
        پرادو رو فقط نگرانم حتی 2در 4سیلندر شتاب و قدرتش خوب نباشه..
        رافور هم سوار شدم عالیه ولی قیافشو دوس ندارم!

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. محمد حسن

        ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (17 ديدگاه)

        دوستان کی گفته ماشین آلمانی استهلاکش زیاده !!!!!
        به ماشینی میگن استهلاکش زیاده که دائم خراب باشه و در تعمییر گاه باشه ….کدوم یک از آلمانیها اینجورین …
        شما شنیدین خرجش زیاده ولی منظور رو بد متوجه شدین .
        موضوع قیمت لوازم یدکی و هزینه تعمییر (اونهم به خاطر اخلاق ماایرانی ماست که هر کس بنز و بی ام و سوار شد پس وضعش خوبه و باید تا اونجایی که میشه تیغش زد ) هستش که بالاست وگرنه عمر قطعات از خیلی از ماشینهایی که سنگشون به سینه میزنید خیلی بالاتره و این موضوع رو به شخصه امتحان کردم .

        بی ام و x3 یک suv با قدرت مانور بسیار بالا و لذت رانندگی بی انتهاست . شتاب جانبی 0.84 جی رو تحمل میکنه … کسی که x3 میخره تکلیفش روشنه اون میدونه که با این ماشین کمری و آکورد و آریون و rx350 و امثالهم رو توی پیچ های جاده چالوس رنده میکنه! . اونی که دنبال x3 هست هیچ وقت با یک ماشین کسالت آور مثل کمری یا راو 4 نمیتونه کنار بیاد (واقعا کسالت آور و بدون هیجان )
        هیچ میدونستی که تویوتا برای فنربندی نسل قبل پرادو از خریداران عذر خواهی کرد و جالب اینکه فقط عذر خواهی کرد چون نسل جدیدش بدتر شد و توی تست مجله کاستومر این ماشین چپ کرد و تویوتا ضمن فراخوان نسبت به رفع عیب این ماشین اقدام کرد!!! و اعلام کرد که در سال 2016 این سیسم پیشرفته !!!! شاسی و بدنه رو با سیستم عقب افتاده شاسی یکپارچه به سبک رقبای آلمانی عوض خواهد کرد تا دیگه از این اتفاقات نیوفته…

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. مرتضی

          ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (849 ديدگاه)

          اینقدر این ژاپنی دوست های نه ژاپنی سوار شده نه آلمانی دیده!!! گفتند استهلاک(اصتهلاک؟!) بالاست که بنده خدا میلاد رو هم فریفتند و ایشون هم جو گیر شد! متاسفانه!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          درود .

          محمد حسین عزیز ، منظور من از استهلاک ، مبلغ پرداختی در

          مقابل اشکال فنی ایی است که در ماشین های المانی نسبت

          به برند معمولی ای همچون تویوتا است .

          همانطور که قبلا عرض کردم که نباید یک برند معمولی و یک

          برند لوکس را با هم مقایسه کرد ، نباید میزان خرج یک

          برند معمولی رو با برند لوکس مقایسه کرد . گیریم

          تویوتا نباشه . فولکس واگن باشه . مثال عرض میکنم :

          اگر هزینه جلوبندی یک برند معمولی همچون تویوتا 20

          هزار تومان باشه ، برای ب ام و یا بنز و …30 الی

          32 تومان است . اینجا بحث عملکرد و …. نیست .

          بحث مبلغ پرداختی یک مورد مشترک در برند لوکس و در

          یک برند معمولی همچون تویوتاست .

          در ضمن بنده بارها این مسأله را اعلام کردم که

          پرهزینه بودن برندهای المانی نسبت به ژاپنی ها ، به

          خاطر پیشتاز بودن در استفاده ی تکنولوژی هاست .

          خواهشا انطور که دوست دارید ، از جمله ی بنده برداشت

          نکنید .

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          درود .

          مرتضی جان . داداش گلم ، من جوگیر نشدم .

          چرا اینطور برداشت میکنید ؟؟؟؟

          درسته که من بنز نداشتم ، اما تحقیقاتم رو در مورد بنز

          قبول دارم .

          مرسدس بنز اگر قطعه ی یدکی خودش باشه ، سالیان سال

          کار میکنه . اما اگر خرج بذاره ، مردونه خرج میذاره

          رو دستت . اما اگ بازهم قطعه ی اصلی روش بسته بشه ،

          سالیان سال برات کار میکنه .

          پس نتیجه میگیریم که هزینه ایی که شما برای تعمیر

          قطعه میپردازید رو تقسیم بر تعداد سالهایی که اون

          قطعه کارکرده بکنید ، مبلغ ناچیزی میشه .

          اما چون معیار ما اینه که رفتم تعمیرگاه ، هزینه ی

          باز و بست موتور شد 4 میلیون ، پس خرجش بالاست .

          کسی که این حرف رو میزنه ، به چیز های دیگر بنز نگاه

          نمیکنه . از جمله سلطان سواری بودنش . پرستیژش . خاص

          بودنش نسبت به لکسس و خیلی موارد دیگر …….

          در همون پست ارتفاع زدن ماشین خوبه یا بد ، تشریف

          ببرید و ببینید که اقایی که اسمش لکسس است و 1 دیدگاه

          گذاشته ، از خرج 8 میلیون تومانی لکسس گفته .

          در هرحال ازین مسأله نباید بگذریم که خرج بیشتر

          برندهای المانی در ایران برمیگرده به قطعه فروش های

          بنز و دستمزد تعمیرکاراش . اینها باعث شدند که در

          ایران بگوییم خرج ماشین المانی بالاست .

          لازم به ذکر است که وضعیت جاده ها و نحوه رانندگی

          خودمان در خرج ماشین تأثیر بسزایی دارد .

          امیدوارم منصافنه به قظه نگاه کنید و متوجه منظور من

          باشید .

          تا هفته ی پیش ادم دورو – ریاکار . متعصب بودم ، الان

          شدم جوگیر .

          نمیدونم به خدا چی بگم !!!!!!!

          تأکید میکنم که منظور من در جواب اقا حمید ، مقایسه

          خرج و برج یکبرند معمولی با خرج و برج یک برند لوکس

          بود . خواهشا همینطوری قضاوت نکنید .

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. مرتضی

          ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (849 ديدگاه)

          میلاد عزیز شما در مورد خرج تعمیر صحبت میکنی که در ایران بسیار بالاست الان اسم ماشین بنز باشه دوبله و سوبله باهات حساب میکنند!! الان بنز مدل 91 رو یارو میگه 83 میلیون!!!!!!!!! اگه فول بود حالا یه چیزی!!! ولی یه تویوتا 91 رو اصلا طرف جرات میکنه چنین قیمتی بده؟؟؟؟ پس اینا نمیتونه معیار باشه شما میبینی بنزهایی که مدل 1963 هستند و هنوز کار میکنند و 60 میلیون قیمت دارند!!!!!!!! از من قبول کن مرسدس بسیار بسیار با دووم و به قول معروف سگ جونه!!! خیلی بیشتر از اونی که فکرشو کنی اولین بنزهای انژکتوری تو ایران موتوراشون داغونند اما نه بخاطر بنز بخاطر اینکه تعمیر کارامون بلد نبودند چه کنند با انژکتور!! کم نبودند بنزهایی که تاکسی برگشت بودند و وارد ایران میشدند و یا همه چیزهایی که میشد باز کرد باز میکردند ازش!!! ولی باز همشون عالی هستند واقعا نمونه های ژاپنیشون الان یا اصلا نیستند کلا فنا رفتند و یا داغون تر از اونی هستند که فکرشو کنی که عجیب نیست ولی اینکه یارو برگرده بگخ تویوتا از بنز بهتره یه نوع […] خاص میخواد که میبینی یکی دو نفر تو این سایت اینطوری هستند!! جوگیر که گفتم معنی بدی نداشت یعنی همون تحث تاثیر قرار گرفتنه!! موفق باشی

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          درود . تمام حرف من هم همان حرف شماست مرتضی جان .

          ببخشید اگر تند صحبت کردم . دوستت دارم .

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. masoud 68

        ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (18 ديدگاه)

        سلام دادا
        راجب به اون موضوع کار کرد ماشین باید بگم که زیاد از ماشین کار نمی کشم
        طوری که یه 207 مدل 89 دارم که 22 تا کار کرده . ماشین هنوز بو نو بودن می ده

        موافقم 0
        مخالفم 0
    7. mahdi

      ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (623 ديدگاه)

      درود
      من میخوام بگم آقا انقدر میگید ماشینهای آلمانی استهلاکشون بالاست برای نمونه هم که شده چندتا مثال بزنید از استهلاک قطعاتش تا ما هم متوجه بشیم
      زیادی توهم زدید
      خیلی بعید میدونم که ماشینهای آلمانی استهلاکشون بالا باشه
      میلاد جان داداش گلم من زیاد مثل شما ماشین باز نیستم
      اما عزیزم عقلم و منطقم بهم میگه
      مگه شرکتهای آلمانی دیوانه اند که یه ماشین با استهلاک بالا بزنند
      داداش اگه یه همچین چیزی باشه خودت بنز یا بی ام دبلیو و ….. میخری؟
      یا اصلا شما نه توی دنیا کسی نمیره ماشین آلمانی بخره
      دوستان یه خورده با منطق حرف بزنید
      همچین میگید ماشینهای آلمانی استهلاک بالایی دارند که انگار از کارخونه بیرون نیومده باید اسقاط بشه
      بخدا قسم اینجور که شما راجب استهلاک ماشینهای آلمانی صحبت میکنید راجب استهلاک سمند و….. صحبت نمیکنید اگه اینطور که شما میگید آلمانیها استهلاکشون بالاست پس باید بگیم سمند از بنز بهتره (طبق نظر شما)
      کما اینکه من خودم بر این باورم که بنز و ……. از نظر استهلاک و تمامی موارد از بقیه خودروها نه تنها کمتر نیستند بلکه بهترند
      حالا تویوتا و ….. دوام خوبی دارند باعث نمیشه که بگیم محصولات آلمان بدرد نمیخورند و یا استهلاک دارند یا ……..
      من برداشتم از نظرات بعضی از دوستان اینه که نسبت به محصولات آلمان و تا حدودی بنز غرض ورزی میکنند
      اما توصیه من به اقا حمید
      تویوتا ماشینهای خوبی در زمینه شاسی …. میسازه
      اما شاید از نظر طراحی مثل کره ایها بزک نباشه اما ماشین تضمین شده ای هست
      هرچی میخری کره ای نخر
      بی ام دبلیو هم خیلی خوبه هم طراحی زیبا داره هم ماشین پرقدرت و با دوامی هست
      سه تا گزینه پیش رو دارید
      تویوتا 1- (rav4 ) دوم پرادو و اگه تونستی یه لندکروزر کار کرده تمیز پیدا کنی عالی میشه)اما باید یه مقدار به مبلغ خریدت اضافه کنی
      3 BMW که این ماشین هم مقاومت خوبی داره هم طراحی جذابی داره اما قدرت مانور بالایی داره همه چیز تمومه یه گزینه خوب
      اما باید بگم که تجربه ثابت کرده که ژاپن شاسی های فوق العاده ای داره
      سپاسگذارم
      مهدی (فرزند کوروش)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مهندس

        ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (14 ديدگاه)

        سلام دوست عزیز
        در اصل هر ماشینی از لحاظ تکنولوژی و پیچیدگی فنی بالاباشه قطعا هزینه ی نگهداریشم بیشتره وقتی تو داری تویوتا پرادو رو با بی ام و x3 مقایسه می کنی دقیقا مثل اینه که داری یه ماشین حسابو با لپ تاپ مقایسه می کنی.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. hamid z4

          ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (13 ديدگاه)

          دوست من میشه 1کم بیشتر توضیح بدی..

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          درود .

          افرین مهندس جان . تمام منظور من همینه .

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. Alpha

          ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (544 ديدگاه)

          مهندس x3 یه شاسی بلنده که وظیفش باید آفرود باشه ! ولی حتی نصف پرادو هم قابلیت آفرود نداره

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. hamid z4

        ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (13 ديدگاه)

        ممنونم مهدی جان
        اره خودمم اصلا کره ای رو نیستم..همین اسپورتیج رو سوار شدم انقد دیدش بد بود همون اول خورد تو ذوقم!
        دیگه بدبختیه ما اینه داری تا 200 ملیون پول میدی نباید دیگه ماشینت گیروگور داشته باشه!!!ولی متاسفانه تو ایران..

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (6525 ديدگاه)

        درود .

        مهدی جان یا منظورمو بد نوشتم یا منظورمو بد متوجه شدی .

        دیدگاه های جدیدم رو بخون .

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. mahdi

          ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (623 ديدگاه)

          درود میلاد جان
          نظراتت رو خوندم
          مشکلی نیست عزیز
          فقط هزینه ها یه خورده توی ایران ناعادلانست اونهم بخاطر شرایط کشور هست
          سپاسگذارم
          مهدی (فرزند کوروش)

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          درود .

          بله هزینه های جانبی بنز در ایران بالاست .

          موافقم 0
          مخالفم 0
    8. مجید

      ۲۴ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (28 ديدگاه)

      پاسات صفر بگیر، دست دوم نخر
      اگر خواستی دست دوم بخری ایکس 3 سه لیتری بگیر

      موافقم 0
      مخالفم 0
    9. سید مصطفی

      ۲۴ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (7 ديدگاه)

      با سلام
      من پرادو 2 در 2013 مشکی دو در دارم.25000 را رفته.بسیار زیاد ازش راضیم.قبلش ix55 و ix35 داشتم
      واقعا از لحاظ حس شاسی بلند سوار شدن و قابلیت آفرود خیلی خیلی بالاتر و بهتر از خیلی از به اصطلاح شاسی بلندای الان بازاره.
      موتورش 2700 سی سی و چون 2 دره خیلی ماشین تنبلی نیست.
      eco درایو داره که وقتی میخوای گاز و گوز کنی خاموش میشه و مصرف میره روی 14 ولی وقتی با eco drive میری مصرف روی 12 میمونه که در سیکل ترکیبی الان مال من مدت هاست روی 13.6 مونده. یعنی اندازه یه پژو 405 !!!
      به نظرم تو رنج قیمتی خودش بهترین انتخابه.البته اگه اصراری به شاسی بلند نداری هوندا اکورد خیلی ماشین خوشحالی به نظر میاد.البته یه چیزیم بگماااا….. پرادو 2 در از کمبود آپشن کمی رنج میبره مثلا یه کروز کنترل ساده که همه ماشینا دیگه الانا دارن این نداره ولی خوب انقدر که حس شاسی بلند بودن ماشین و قدرت آفرودش بالاست که هنوز نتونستم بی خیال این قابلیتاش بشم و بفروشمشو یه ماشین پر آپشن بخرم.در ضمن یه نکته خیلی مهم : وقتی پشتش میشینی و میری اندرزگو( حتی الان که پر مازراتی و پورش شده ) تقریبا رو هرکی دست میزاری نه نمیگه :))

      موافقم 0
      مخالفم 0
    10. سید مصطفی

      ۲۴ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (7 ديدگاه)

      در ضمن یه لیست از تمام اپشنای پرادو 2 در واست میزارم.یادت نره اگه خواستی بگیری شرکتی نگیر وارداتی بگیر چون شرکتیا 2 ایربگ دارن ولی وارداتیا 9 تا.شرکتیا صندلیش چرم نیست و شیشه دودی فابریکم ندارن
      یه آپشن داره که خییییلی حال میده…اونم اینه که توی محفظه بار یه خروجی برق 220V داره…. یعنی مثلا میتونی بری کویر بعد اگه لازمت شد لباس اتو کنی اون پشت

      9 ایربگ-کول باکس-صندلی چرم-دوربین عقب و جلو-آیینه تاشو برقی-مانیتور بزرگ-سانروف 4 حالته-100 درصد بی رنگ-شیشه دودی-نویگیشن-بلوتوث -شیشه شور جلو بدون گرم کن صندلی-یدک کش عقب- برق 220

      موافقم 0
      مخالفم 0
    11. سید مصطفی

      ۲۴ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (7 ديدگاه)

      ببین سراغ کره ای مثل کایرون و هیوندای و کیا نرو
      چون من داشتم.ix55 که دیگه آخره ماشین کره ای دیگه…. اما الان یه چرخ پرادو رو به کلش نمیدم
      این قضیه تو سفر طولانی مدت بهم ثابت شد.پرادو واقعا خستت نمیکنه و توی جاده های ایران که خیلی ..میه سرفرازت میکنه
      البته با همه این حرفا اگه پول خرجای گزاف x3 رو داری شک نکن که x3 بخری هرچند بازم تو آفرود پرادو میخورتش…
      باید ببینی مورد استفادت چیه
      من میتونستم x3 بگیرم جای پرادو اما نمیتونستم با x3 این جاهایی که با پرادو رفتم و برم :) چاکر همه دوستای آلمانی..!!!!
      اگه 300 تا داشتی که یه لندکروز میخریدی وااااای..

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. hamid z4

        ۲۴ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (13 ديدگاه)

        سلام مصطفی جان
        اقا واقعا حال دادی و اطلاعاتت خیلی کاربردی بود
        ممنونم ازت
        خریدم میگم بهتون بلخره چی گرفتم ;)

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. امین

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (433 ديدگاه)

    X6 کوچولو. هرکی بخواد یه شاسی بلند اسپرت ارزون قیمت بخره باید اینو بخره. من این رو به ماکان ترجیح میدم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. امین

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (118 ديدگاه)

    زیباست ولی در کل به نظر من طراحیش یه نیم گام! روبه عقبه برای یه کمپانی معظم مثل BMW

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. انزو

      ۲۲ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (369 ديدگاه)

      بنظر من یجوریه.من کلا عاشق بی ام و هستم ولی نرمال نیست قیافش.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. خاوری مزراتی

      ۲۲ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (1103 ديدگاه)

      خطوطش خیلی دیگه بدنه رو صنعتی کرده ..کو اون طرحهای زیبای سری 5نسل قبل
      بی ام دبلیو خیلی طراحیای جدیدش رو صنعتی کرده..کمتر هنرین ولی واقعا معلومه ماشین خوب و محکمیه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. VAHID JINPACHI

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (847 ديدگاه)

    هر چی باشه بی ام و است …

    احترامش واجبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Germany & Japan

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1678 ديدگاه)

    طراحی تکراری اما زیبا
    قدرت موتور خوب
    از بی ام و مصرف کمتری انتظار داشتم
    کیفیتشم که معلومه عالیه
    بیاد ایران میتکرونه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. فورد

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (13 ديدگاه)

    قیافه بی ام و خیلی تکراری شده دیگه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. امید

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1323 ديدگاه)

    نمیشه ازش عیبی گرفت 20

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امید

      ۲۲ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (1323 ديدگاه)

      کاهش دستوری قیمت خودرو به زیان مصرف‌کننده است

      در هیاهوی تبلیغاتی منتقدان و مخالفان دولت تدبیر و امید، که از همان روزهای آغازین شروع به کار کابینه، تبعات تصمیمات نادرست در سال های گذشته را متوجه مسئولین جدید می دانستند، قیمت خودرو نیز از این موضوع بی نصیب نمانده است.

      به گزارش دنیای خودرو به نقل از تدبیر و امید، قیمت خودرو در سال های گذشته و در سایه تصمیمات نادرست دچار افزایش و تغییرات ناگهانی شده و تبعات آن بارها گریبان مردم را گرفته است.

      با این وجود، دولت یازدهم با آغاز به کار خود به منظور بازگرداندن قیمت این محصول (مانند سایر کالاها و خدمات) به روال منطقی خود، تلاش کرد تا از تصمیمات آنی، غیرکارشناسی و نیز کاهش یا افزایش قیمت به شکل دستوری و از بالا به پایین پرهیز کند.

      بی تردید، این سیاست همسو به بازگشت قیمت ها به قیمت های واقعی کمک می کند و در طول زمان، ممحصولات را از گزند تغییرات آنی و حبابی شدن قیمت ها حفظ می کند.

      از جمله، بر این اساس، کاهش دستوری قیمت ها، و نیز دادن وعده های غیرمنطقی به طور کامل از سیاست گذاری ها حذف شده است. بر همین اساس بود که حتی کاهش تورم، و نیز افزایش رشد اقتصادی نیز به صورت تدریجی و نه دفعی در حال انجام است.

      با این وجود برخی منتقدان افراطی دولت، اخیرا قیمت خودرو را بهانه کرده و با هرگونه افزایش قیمت ولو منطقی مخالفت می کنند.

      به باور این عده، قیمت خودرو به دلیل افزایش در سال های اخیر، نه تنها از این پس نباید افزایش یابد بلکه باید منتظر کاهش آن نیز بود.

      تحت تاثیر فشارهای اینچنینی، تصویب قیمت جدید خودرو نیز با موانع متعدد روبرو شده است. در هیمن راستا، دیروز شورای رقابت، قیمت انواع خودروهای تولید داخل را بین ۳.۷ دهم درصد تا ۶.۹ دهم درصد افزایش داد که با توجه به ارقام اعلام شده برای تورم، منطقی به نظر نمی رسد.

      نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان در واکنش به این تصمیم، به تدبیر و امید گفت: افزایش قیمت خودرو نسبت به سایر کالاهای مصرفی در تولید خودرو کمتر بوده لذا این موضوع باعث زیان خودرو سازان میشود.

      او درباره فرمول جدید شورای رقابت اظهار داشت: متاسفانه با این فرمول خودروسازان از زیان خارج نخواهkد شد ضمن اینکه شورای رقابت تنها موظف به ارائه دستورالعمل است و حق دخالت در قیمت گذاری را ندارد.

      بی تردید تصمیمات دستوری برای قیمت خودرو، تبعات منفی خود را در سال های آتی نمایان خواهد کرد. در شرایطی که با افزایش قیمت مواد اولیه مورد نیاز خودروسازان همسو با تورم کشور و نیز کاهش ارزش پول ملی در سال های گذشته، قیمت تمام شده خوروها – بر خلاف شایعات غیرمنطقی برخی رسانه ها – به شدت افزایش یافته است، چگونه می توان قیمت سال جدید را با تغییر ناچیزی نسبت به سال گذشته پذیرفت؟

      این تصمیمات ممکن است در نگاه اول و در کوتاه مدت به مذاق مصرف کننده خوش بیاید، اما در طول زمان نه تنها کمکی به تثبیت قیمت و رونق بازار نخواهد کرد بلکه موجب زیان همان مصرف کنندگان نهایی و میدان دادن به افراد سودجو برای سوءاستفاده از این موضوع خواهد شد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. امیر

        ۲۲ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (95 ديدگاه)

        این که کاهش دستوری قیمت خوب نیست معنیش این نیست که کاهش قیمت خوب نیست!
        کاهش قیمت باید اتفاق بیفته اما از طریق کم کردن تعرفه واردات و نه دستوری.
        پس این که کاهش دستوری خوب نیست دلیل نمیشه که دولت رو تبرعه کنیم… دولت باید تعرفه واردات رو کم کنه که نمیکنه…
        حداقل هنوز نکرده…

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. امید

          ۲۲ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (1323 ديدگاه)

          امیر جان اینا هرچی به نفع خودشون باشه رو میبینن نه مردم

          موافقم 0
          مخالفم 0
  8. Ehsan

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1251 ديدگاه)

    تفاوتش با x6 در جلو ورودی های هواست و در عقب خروجی اگزوز

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. sahand

      ۲۲ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (136 ديدگاه)

      والا ما که تو کل مدلای,ب.ام.و,بجر ارتفاعشون تفاوتی نمیبینیم!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. حمادی

        ۲۲ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (303 ديدگاه)

        خوشم اومد قشنگ گفتی

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. Ehsan

        ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (1251 ديدگاه)

        اتفاقا مدل های دیگش با هم متفاوت هستند ، فقط این دو شبیه هم هستند که خود بی ام و هم گفته که به خاطر کاهش هزینه هاست ولی با این حال من دو تا از تفاوت ها رو برای شناسایی این دو ماشین از جلو و عقب گفتم
        از نظر یک دوستدار بی ام و متفاوتند

        موافقم 0
        مخالفم 0
  9. زیگما

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (3072 ديدگاه)

    باز داشبرد با قسمت های پلاستیکی…..
    ولی عجب ترجمه ای بود.ایول
    خیلی سنگین بود متن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. sadegh

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (2124 ديدگاه)

    ممنون آقا پژمان، متن زیبایی بود

    از نظر من این ماشین واقعا طراحیِ زیبایی داره (بر خلاف بعضی گفته های متن)

    موتور واقعا زنده ای داره، اصلا کم نمیاره، قدرت و گشتاورش هم مناسبه، در

    مورد کمبود جا هم، کلا این ماشینها یه همچین حالی دارن (به خاطر شیب تند

    سقف) مطمئنن کسی که میخره، به این مورد دقت میکنه و انتخاب میکنه،

    به نظرم سری SAC در BMW از بقیه ی رقیبانش بهتر ظاهر میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. مهدی ف

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (173 ديدگاه)

    اصلا تمام خانواده x بی ام و دوست داشتنی و معرکه اند و به هیچ عنوان نمیشه ازشون چشم پوشی کرد خوشکل و باابهت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. احمدرضا

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (57 ديدگاه)

    عالیه خییلی خوبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. احسان(احسان سابق)

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    وقتشه کمی از بی ام و خوش ظاهر انتقاد کنم.یکی از بچه ها قبلا در مورد طراحی مدلای جدید شاسی بلندای بی ام و حرفی زده بود که اعصابم رو خرد کرد اما حالا که به عکسای x4 نگاه میکنم حرفش رو تایید میکنم:مدلای x بی ام و چراغ جلوش به جلوپنجره چسبیده که در مقایسه با مدلای قبل اسپرتترش کرده اما ابهتش رو پایین اورده.
    با اینکه طرفدار شدید بی ام و هستم اما باید بگم بنز ظاهر لوکسش رو بهتر حفظ کرده.برعکسش بی ام و اصلا توی ماشیناش رو تغییر نمیده و همون طراحی 15 سال پیش رو حفظ کرده و دیگه شورشو دراورده.بدون هیچ تغییری.با اینکه بی ام و از رقبای خودش جلوتره اما فاصلش باهاشون کمتر شده.بخصوص لکسوس و کادیلاک

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. محمدجواد

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (45 ديدگاه)

    اگه من200میلیون تا داشتم,200تا دوچرخه vivaیاcanondelمی خریدم.!؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. احمدرضا

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (57 ديدگاه)

    منم با آقا احسان موافق هستم بااین که طرفدار بی ام و ام

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. غفاری

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (54 ديدگاه)

    من اگه 150 تا 200 میلیون داشتم همه رو نیسان میخریدم میدادم کار کنن بعد میرفتم یه شلبی میخریدم !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. رضا

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1698 ديدگاه)

    x6 خیلی قشنگتره
    از خطوط جانبی x4 اصلا خوشم نمیاد
    من باشم ماکان میگیرم یا ایووک

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. محمدعلی

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (19 ديدگاه)

    میدونستم بی ام دابیلیو از طراحی x6 جدیدو x4 رنج خواهد برد،مگه x6 نسل قبل زشت بود که داغونش کردن باطراحیشون،ممنون از پدال اگه میشه پدال عزیز راجع به همون x6 نسل قبل صحبت کنین که مشتاقیم،ای جدیدا بی فایدن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. e36

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (918 ديدگاه)

    آقایون اینجا قرار بود درمورد آزمایش X4 نظر داده بشه ، شده بنگاه معاملات ماشین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. محمد

    ۸ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (735 ديدگاه)

    به نظر من ب ام و x6 یه کم زیباتره…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. aria

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام با ادب و احترام به شما دوستانه گلم من زیاد تو کاره ماشینو اینجور چیزا هستم ولی واقعا عجیبه که هنوز نمیدونم با صیسدو پنجاه ملیون پولی که دارم چه ماشین بخرم که پر قدرت باشه و واسم خوب کار کنه و همینطور تنظیمه سوپر انجین هم داشته باشه البته یک مورده جالب هم اینه که من عشقه سانروف دارم حتی اگه تو این قیمت ماشینی نباشه که مطمعنم هست سانروف نداشته باشه تا چهارصد ملیونا پول میدونم خیلی ممنون میشم اگه با در نظر گرفتنه خواسته های من و مقدار پولم راهنماییم کنیم خیلی ممنون و با تشکر از مسعولین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. Ahmad..F12

    ۲۱ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (2543 ديدگاه)

    آقای فاطمیان ممنون

    باید بگم کپی برابر اصل x6 جدید

    گستردگی محصول خیلی خوبه ولی دیگه این افراطیه تا گستردگی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. شاهرخ

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان عزیزمیخوام حدود250 میلیون ماشین بخرم بیشتر شاسی بند دوست دارم و بین RX350 و BMW ایکس 3 موندم لطفا راهنمایی کنید متشکرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. احمد حیدری

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام و عرض ادب به همه دوستان بنده حیدری هستم به دنبا ل خریدBmwx4 هستم میشه دوستان الگر اطلاعاتی در مورد این ماشین از لحاظ تجربه رانندگی دارند نه از لحاظ اطلاعات سایتی به بنده کمک کنند ممنون میشم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. نادی

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به همه دوستان
    فقط بگم x6 صندلیاش بسیار بده واصلا راحت نیست
    اینو همه کسانیکه داشتن گفتن ومن خودم یه ربع توش نشستم خسته شدم از بقیه مدلاش خبر ندارم
    خودم قصد خرید x4رو دارم اما هنوز نمیدونم راحتیش در چه حده
    کاش یکی راهنماییم کنه

    موافقم 0
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا