بی ام و

عدم علاقه آلپینا به ارتقای محصولات دیفرانسیل جلوی ب‌ام‌و

آلپینا اعلام کرد علاقه‌ای به ارتقای محصولاتی از ب‌ام‌و که دارای پلتفرم دیفرانسیل جلوی UKL هستند ندارد.


این پلتفرم که به‌صورت عرضی پذیرای پیشرانه‌هاست در سال ۲۰۱۴ و روی مینی هاچبک معرفی شد و پایه و اساس شکل‌گیری محصولات دیفرانسیل جلو و چهار چرخ محرک ب‌ام‌و همچون سری ۲ اکتیو تورر و گرن تورر، X1 و X2 می‌باشد. سری ۱ نیز از همین معماری استفاده می‌کند.


مدیر آلپینا که اخیراً در خلال برگزاری مراسم عرضه‌ی رسمی B5 تورینگ در استرالیا سخن می‌گفت اعلام کرد تولید مدل‌های قوی‌تر محصولات دیفرانسیل جلوی ب‌ام‌و از نظر تجاری توجیه‌پذیر نیست.


Andreas Bovensiepen گفته است:

نه تولید چنین محصولاتی در برنامه‌ی ما قرار ندارد. هزینه‌های توسعه‌ای این خودروها بسیار بالا بوده و قوانین آلایندگی جدید هم در این مسئله دخیل هستند؛ بنابراین برای ما بهتر است که روی پیشرانه‌های خطی و گیربکس ZF تمرکز کنیم. ما دوست داریم یک پیشرانه را در چندین خودرو ببینیم. برای مثال ما در گذشته پیشرانه‌ی ۸ سیلندر را در سری ۵، ۶ و ۷ داشتیم. پیشرانه‌های دیزلی یکسانی نیز در X3 و سری ۵ دیده شده بود و مدل‌های سری ۳ و ۴ نیز با پیشرانه‌ی بنزینی ۶ سیلندر عرضه شده بودند.


یکی از نگرانی‌های مهم آلپینا این است که محصولات دیفرانسیل جلوی ب‌ام‌و بجای گیربکس ZF از گیربکس آیسین ژاپن استفاده می‌کنند و بنابراین این شرکت باید با تأمین‌کننده‌ی گیربکس جدیدی کار کند. همچنین سود بالاتر در این کلاس ارزان‌قیمت‌تر سخت‌تر به دست می‌آید بنابراین آلپینا ترجیح می‌دهد همچنان بیمرهای دیفرانسیل عقب را تیون کند و تا به اینجا هم چنین کاری را به خوبی انجام داده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا