بی ام و

ارائه آمار فروش مسئله‌دار توسط ب‌ام‌و استرالیا

با تأثیر شدید ویروس کرونا روی تمامی بخش‌های صنعت خودرو، ثبت ضررهای سنگین و تعطیلی کارخانه‌ها به منظور کاهش هزینه‌ها و حفظ سلامتی کارکنان طبیعی جلوه می‌کند. نمایندگی‌های خودرویی در سراسر جهان نیز از این قضیه آسیب دیده‌اند زیرا مشتریان خود را از دست داده‌اند. تقریباً هیچ‌کسی به فکر خرید خودروی صفرکیلومتر در این روزها نیست. به همین خاطر وقتی با روند جالب ب‌ام‌و در ارائه آمار فروش ماه آوریل روبرو می‌شویم بسیار سورپرایز خواهیم شود. گفته می‌شود کارشناسان صنعت خودرو در استرالیا مدعی آمار فروش حدود ۷۰۰ دستگاه خودروی این برند در ماه آوریل شده‌اند.

از این ۷۰۰ دستگاه خودرو حدود ۳۰۰ نمونه از نوع کارخانه‌ای و ۴۰۰ دستگاه هم مدل‌های نمایشی در نمایندگی‌های ب‌ام‌و در کل کشور استرالیا بوده‌اند. این خودرو بیش از ۴۰ درصد فروش ب‌ام‌و در ماه آوریل را تشکیل داده‌اند درحالی‌که باقی خودروسازان با چالش‌های زیادی روبرو بوده‌اند. فروش خودروهای جدید در بازار استرالیا نیز افت حدود ۵۰ درصدی در آوریل را ثبت کرده که بدترین آمار فروش ماهانه طی ۳۰ سال اخیر می‌باشد. بدون گزارش فروش خودروهای نمایشی در نمایندگی‌ها، فروش ب‌ام‌و حداقل ۴۵ درصد در آوریل افت می‌کرد درحالی‌که حالا تنها ۵.۷ درصد افت کرده است. اگرچه چنین عملکردی روی کاغذ خوب به نظر می‌رسد اما دست‌کاری و ارائه آمار نادرست در آینده عواقبی را خواهد داشت.

علاوه بر عواقب گوناگون باید به سلب اعتماد سرمایه‌گذاران و سهامداران این خودروساز هم اشاره کرد. هنوز مشخص نیست که آیا اقدامی قانونی علیه نمایندگی‌های ب‌ام‌و یا توزیع کننده محصولات این برند در استرالیا صورت خواهد گرفت یا خیر.

به‌هرحال اگر یک استرالیایی به دنبال یک ب‌ام‌و باشد در ماه‌های آینده شاهد خیلی عظیم از مدل‌های کم کارکرد تقریباً صفرکیلومتر در بازار خواهد بود. انتظار می‌رود تخفیف‌های زیادی برای این خودروها ارائه شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. Mohammad

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (421 ديدگاه)

    اینم از بی ام و

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. parvaz

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (395 ديدگاه)

    بیمر اینکارو نمیکنه و اونقدر دیوونه نیست یه چیزی رو اینقدر تابلو دست کاری کنه، ولی ۷۰۰ دستگاه برای کل استرالیا زیاد نیست به نظرم بیشتر !!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. عرفان

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (480 ديدگاه)

    ای بابا
    اینم شانس مایه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا