بی ام و

رکوردشکنی بخش‌های الکتریکی و M ب‌ام‌و در سال 2017

زمانی که ب‌ام‌و هدف خود برای فروش یک‌صد هزار دستگاه خودروی الکتریکی شده در سال ۲۰۱۷ را اعلام کرد بسیاری از منتقدان خندیدند. هم‌اکنون BMW نه تنها خودروهای الکتریکی زیادی را عرضه می‌کند بلکه به نظر می‌رسد بخش i این کمپانی دست‌کم گرفته شده است. اکثر منتقدان فکر می‌کردند هدف فروش یک‌صد هزار دستگاهی ب‌ام‌و بسیار جاه‌طلبانه است اما به نظر می‌رسد کسی که هم‌اکنون می‌خندد BMW است زیرا توانسته به هدف فروش خود در سال پیش دست یابد.

2016 BMW 7 Series
البته باید اذعان نمود این هدف فروش فقط توسط برند BMW به دست نیامده بلکه کل گروه را دربرمی گیرد. تا دسامبر سال ۲۰۱۷ تعداد ۱۰۳۰۸۰ دستگاه از محصولات الکتریکی شده‌ی گروه خودروسازی BMW به مشتریان تحویل داده شده است. موضوع مهم‌تر اینکه BMW در اروپا بیشتر از هر لوکس ساز دیگر شامل مرسدس بنز، لکسس و تسلا خودروی الکتریکی شده فروخته است.


علیرغم انتقادات درباره فروش کم از سال ۲۰۱۴ تاکنون ب‌ام‌و i3 در سال ۲۰۱۷ عملکرد کاملاً خوبی داشته و فروش ۳۱۴۸۲ دستگاهی را ثبت کرد. واژه “خودروی الکتریکی شده” تنها محصولات الکتریکی را شامل نمی‌شود بلکه مدل‌های پلاگین هیبریدی نیز در داخل این محدوده قرار می‌گیرند؛ بنابراین خودروهایی همچون ب‌ام‌و ۳۳۰e، ۵۳۰e و X5 xDrive40e iPerformance نیز شامل هدف بوده‌اند. هر سه خودرو فروش مجموع ۶۳۶۰۵ دستگاهی را ثبت نموده‌اند.

همچنین مینی نیز با کانتری من پلاگین هیبرید که فروش ۵۷۹۹ دستگاهی داشته کمک حال ب‌ام‌و بوده است. اگرچه این میزان فروش خیلی بالا نیست اما کانتری من پلاگین هیبرید مدت‌زمان زیادی نیست که عرضه شده و واقعاً یک مینی عادی محسوب نمی‌شود.

2017 mini countryman
گروه ب‌ام‌و قادر بوده به اهداف خود در فروش محصولات الکتریکی شده دست یابد. هم‌اکنون ب‌ام‌و انتظار دارد از نظر فروش خودروهای الکتریکی شده رشد دو رقمی را در سال جاری ثبت نماید. شاید این عمل در ابتدا خوش‌بینانه به نظر برسد اما با در نظر گرفتن محصولات الکتریکی شده‌ی جدیدی که در سال جاری عرضه خواهند شد، اینکه ب‌ام‌و نه تنها به اهداف فروش خود در سال ۲۰۱۸ دست یابد بلکه از آن‌ها عبور کند کاملاً واقع‌بینانه است.

2016 BMW 7 Series
خب حالا که به‌طور مفصل دست‌یابی ب‌ام‌و به اهداف فروش خودروهای الکتریکی شده خود را اعلام کردیم بد نیست به عملکرد بخش M این برند در سال ۲۰۱۷ نیز نگاهی بیندازیم. بازوی پرفورمنس ب‌ام‌و نیز در این سال کاملاً خوب عمل کرده و سال ۲۰۱۷ بهترین سال تاریخ این بخش از نظر میزان فروش بوده است.


فروش خودروهای M و M پرفورمنس این خودروساز با رشد ۱۹.۱ درصدی نسبت به سال پیش از آن مواجه بوده و برای اولین در تاریخ فروش آن از ۸۰ هزار دستگاه فراتر رفته است. موضوع شگفت‌آور اینکه ب‌ام‌و M2 بیشترین رشد فروش را تجربه کرده است. M2 با فروش ۱۲۲۹۳ دستگاهی محبوب‌ترین محصول M محسوب می‌شود.


البته آمار منتشر شده هم به خودروهای M و هم M پرفورمنس اشاره دارد. مدل‌های پرفورمنس هم M محسوب می‌شوند و هم نه! جدیدترین مدل M پرفورمنس یعنی M550i xDrive نقش پررنگی در رکوردشکنی این بخش داشته است.


اگر خودروهای M پرفورمنس در سال جاری نیز جزو آمار محسوب شوند انتظار رشد بیشتر این بخش را داریم. ب‌ام‌و M5 جدید از سال ۲۰۱۸ وارد بازار می‌شود و علیرغم بهای بالا خودرویی محبوب محسوب می‌شود. Z4 M40i نیز می‌تواند در همین سال عرضه شود و البته این امر به تصمیم ب‌ام‌و بستگی دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. احسان

    ۳۰ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (314 ديدگاه)

    بنز تازه فهمیده که چرا بی ام فقط از پیشرانه ۶ سیلندرخطی استفاده میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. امیر.عارف

    ۳۰ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (876 ديدگاه)

    از هر تولید کننده ای که برای پیشرفت هر چه بیشتر محصولش، هزینه های زیادی میکنه و در صدد توانمندی کالای تولیدی،برای رفاه بیشتر مشتری از هیچ کوششی کوتاهی نمیکنه، مصرف کننده هم استقبال میکنه و هم نسبت به اون محصول تعصب داره. زنده باد فکر برتر ….. متاسفانه ما سالهاست که فقط خبرهای اینچنینی میشنویم و در عمل چنین تلاشی را از داخلیها نمیبینیم . ولی باز هم با صفهای طولانی حمایتشان میکنیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. مهدی

    ۳۰ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    بی ام و = my love

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Mohammadreza

    ۳۰ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (870 ديدگاه)

    در متن M و Mپرفورنس ازهم جدا دسته بندی شده
    اینا باهم فرقی دارن؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Bilbo

      ۳۰ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (516 ديدگاه)

      تا جایی که من میدونم M از 2 تا 5 (و 6ی که تولید نمیشه دیگه و 8ی که قراره سال دیگه بیاد بیرون) بر پایه سری 2 تا 5 ساخته میشن و عموما هم یک سال بعد از معرفی نسل جدید هر سری، معرفی میشن.
      M پرفورمنس، در واقع همون خودروی معمولی هست (سری 2 تا 5) که پکیج M روشون نصب میشه و پرفورمنس بهتری رو از نسخه های دیگه به نمایش می ذارن.

      صحت و سقم اینها از طرف نویسنده تایید یا تکذیب قطعی نمی گردد! :)))

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. Love Cars

    ۴ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (165 ديدگاه)

    بی ام و است دیگر…

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا