بی ام وچشم اندازمرسدس بنز

انتخاب بین اسپرتهای بنز و بی ام و

پیتزا بیشتر دوست دارید یا چلو کباب کوبیده؟ مادرتونو بیشتر دوست دارید یا پدرتونو؟ از خطاهای داوری که باعث حذف علی مظاهری شد، بیشتر بدتون میاد یا خطا هایی که باعث باخت ناجوانمردانه سعید عبد ولی در کشتی شد؟ بنز بهتره یا بی ام و؟

mercedes-benz c63 amg and bmw m3
Mercedes-benz c63 amg and BMW m3

اینا سوالاتی هستند که هر دفعه می‌خواستیم بهش جواب بدیم، از سرمون دود بلند میشد. اگه به تیتر مقاله نگاه کنید می‌فهمید که ما قصد داریم به سوال آخر از سوالات بالا جواب بدیم و معلومه که من و شما نمی تونیم جوابی واسه این سوال پیدا کنیم واسه همین من رفتم از مجلات معتبر جهان که کارشون جواب دادن به این سوالات ( تو حوزه ماشین ) هستش اطلاعاتی پیدا کردم تا هم من هم شما یه چیزی از این خارجیا یاد بگیریم. ما تو این مقاله بهترین محصولات بنز با بی ام و رو باهم مقایسه می‌کنیم و در آخر با جمع بندی مطالب به سوال بالا جواب می دیم . اولین مقایسه بین benz C63 AMG و bmw M3 هستش.

2012-mercedes-benz-c63-amg-coupe-and-bmw-m3-coupe-rear
BMW m3 vs Benz c63
2012-mercedes-benz-c63-amg-coupe-vs-bmw-m3-coupe
BMW m3 vs Benz c63
BMW m3 vs Benz c63
BMW m3 vs Benz c63

تا دو هفته دیگه اگه شما دلتون نخواد ۲۰۶ بخرید با همون پول می تونید یا m3 بخرید یا c63 ( بخاطر گرونیه روز افزون ماشین های داخلی ) پس خیلی مهمه که کدومشون بهترن. اول از اطلاعاتی که رو کاغذ داریم شروع میکنیم. موتوره بنز ۶.۲ لیتریه هشت سیلندر هستش که ۴۸۱ اسب بخار قدرت داره و گشتاوری برابر ۶۵۷ نیوتون بر متر تولید میکنه ولی m3 موتورش ۴ لیتریه وی هشت هستش که ۴۱۸ اسب بخار قدرت داره یعنی ۶۳ تا از بنز کمتر! گشتاورش هم ۴۳۷ نیوتون بر متر هست. پس یعنی رو کاغذ m3 کنار c63 مثل گاری پیش بوگاتی هستش، به عبارت دیگر m3 مزخرفه. اما اینها همه اطلاعات کاغذی هستش و اگه ماشین باز باشید میدونید که کاغذ حاوی اطلاعات ماشینو فقط باید داد به گوسفند تا بخوره!

bmw m3 engine
bmw m3 engine
bmw m3 coupe instrument cluster
bmw m3 cluster
2012 bmw m3 coupe interior
bmw m3 interior

اما در رانندگی اوضاع فرق داره. بنز یه مشکله بزرگ داره و اونم وزنه ۱۷۷۸ کیلویی شه که همین باعث شده تو پیچ ها چسبندگیه لازمو نداشته باشه همچنین فرمون ماشین کاملا در اختیار راننده نیست. جعبه دندش هم تمام اوتوماته که از لحاظ مصرف سوخت و اینا خیلی خوبه ولی زیاد تو پیست بلد نیست به موقع معکوس بده اما m3 دندش دستیه و کاملاً راحت و مسابقه ای هستش تازه وزنش هم ۲۰۰ کیلو از بنز سبک تره که باعث شده هندلینگ بهتری داشته باشه. m3 یه ماشین دو شخصیته هستش وقتی که بهش فشار نیارید کاملا رامه و مثل یه شیر سیر میمونه ولی وقتی گشنهٔ سرعت بشه دیگه نمیشه رامش کرد و کاملاً هیولا میشه و در آخر به عنوان افطار c63 رو میخوره! در کل مجله car and driver با توجه به وضع m3 در پیست اونو برنده مسابقه اعلام کرده ولی نگفته که اگه تو ایران زندگی میکنید و چون تنها پیستی که میتونید برید، آزادیه که بیشتر به درد مسابقه اسب سواری میخوره تا مسابقه ماشین، بهتره همون بنز رو بخرید چون شهری تر – با امکانات تر – قشنگ تر – و خوش صدا تر هستش و بی ام و فقط تو پیست بهتره. خوب حالا من بخاطر اینکه مقاله از نظر علمی بالا باشه نتیجه این مبارزه رو بر اساس نتیجه مجله c&d اعلام میکنم پس تا اینجا یک هیچ به نفع بی ام و. ولی اگه به من پولشو بدن صددرصد c63 رو میخرم.

mercedes-benz c63 amg coupe 6.2 liter v8 engine
Mercedes-Benz c63 amg engine
mercedes-benz c63 amg interior
Mercedes-Benz c63 amg engine
mercedes-benz c63 amg steering wheel
mercedes-benz c63 amg steering

حالا میرسیم به کلاس بعدیه این رقابت یعنی رقابت بین سدان های نیمه لوکس. این مدل از ماشینا برای کسانی هستند که واقعا یه ماشین میخوان نه یه اسباب بازی دو در که فقط برای پز دادن ساخته شده. این آدما با ماشینشون میخوان برن مسافرت یا باهاش بچه هاشونو ببرن مدرسه و اونا میخوان ماشینشون امکانات فراوانیو براشون فراهم کنه در عین حال اگه خواستن با بچه سوسول هایی که با پول باباشون ماشین دو در خریدن کورس بذارن، یه وقت پیششون کم نیارن. من خودم عاشق این مدل از ماشینام.

bmw m5 vs mercedes e63 amg
bmw m5 vs mercedes e63 amg
2012 mercedes-benz e63 amg
bmw m5 vs mercedes e63 amg
bmw m5 vs mercedes e63 amg
bmw m5 vs mercedes e63 amg

بنز و بی ام و تو این سبک از ماشینا E63 و M5 را رو کردن که جفتشون از بهترین ماشینای این مدل از اتوموبیل های جهانن.
از M5 شروع میکنیم. اگه شما عاشق BMW هستید قطعا وقتی که سوار این ماشین بشید ده دفعه سکته میکنید چون BMW تو این ماشین هرچی میتونسته رو کرده مثل سیستم کنترل اتوماتیک دما – چراغ های قابل انطباق با فرمان – سیستم شناسایی عابران و کلی سیستم های پیچیدهٔ دیگر. تازه موتور این ماشین جزء قویترین موتور های BMW هستش که دارای ۲ توربو هست و تعداد اسب بخارش به ۵۶۰ تا میرسه که همین مقدار برای نابود کردن E63 بسه. رانندگی این ماشین به سه قسمت سدان ( برای جاده ) اسپرت ( برای جاده با یه لیوان ادرنالین ) و اسپرت پلاس ( برای جاده با یه تانکر ادرنالین ) تقسیم میشه همچنین روی فرمان این ماشین یه دکمه به نام mdrive گذاشته شده که کارش اینه که آنقدر بهتون هیجان میده تا بمرید در واقع باعث مرگ تراژدی شما در BMW میشه. من یکی که حاضرم تو BMW بمریم تا تو یه اتاق عمل در حالی که یه لولهٔ اکسیژن تو دماغم باشه. کاره این دکمه اینه که تنظیمات قبلیو غیر فعال میکنه و تنظیماتیو به شما میده که کارشناسان M قبولش دارن. اما بنز، موتور بنز ۵۲۰ اسب بخاره یعنی از BMW ضعیف تره توی مجله c&d هم گفته شده پدال های سفت و اعصاب خورد کنی هم داره همچنین شتاب کمتری هم داره ولی بذارید راحتتون کنم برنده این دیدار همین E63 هستش!

bmw m5 vs mercedes e63 amg
bmw m5 vs mercedes e63 amg
bmw m5 vs mercedes e63 amg
bmw m5 vs mercedes e63 amg
bmw m5 vs benz E63
bmw m5 vs mercedes e63 amg

چون تنها عیبه این ماشین فقط پدال هاشه همین. من اگه گفتم شتابش نسبت به BMW کم تره منظورم این نیست که شتابش بده یا اگه گفتم ضعیف تره منظورم این نیست که یه پا پرایده. مثلا کشتی گیر آذربایجانی وقتی از حمید سوریان تو فینال میبازه معنی نمیده که کشتی گیره ضعیفیه. همانطور که گفتم، تنها ایراده بنز فقط پدال هاشه ولی اشکالات BMW عبارتند از:
۱- خلاصه کاره M تقویته سیستمه فرمان، تعلیق و ترمزه ولی تو این ماشین بجای اینکه به اینا بچسبه رفته سراغ نوع چرم صندلیها یا جنس دکمه های داخل کابین یا تقویت سیستم صوتی که این سهلنگاری ها باعث شده سواریه ماشین کیفیت خوبی نداشته باشه
۲- کمک فنرها در حالت سدان کاملا مزخرف هستند و از اول تا آخر رانندگی احساس میکنید که روی چهل تا موبایل در حال ویبره نشستید
۳- در حالت اسپرت پلاس یکم احساس سنگینی میکنید
۴- جلوش یکم زیادی گنده اس و …

2013 bmw m5 interior
bmw m5 interior
bmw m5 electronic shift lever
bmw m5 shifter
bmw m5 twin turbocharged 4.4 liter v8 engine
bmw m5 engine

پس ما هم مثل مجله c&d برنده را E63 انتخاب میکنیم پس نتیجه رقابت تا اینجا یک – یک مساوی میشه اما اگه فکر میکنید بهترین ماشین تو این سبک بنزه سخت در اشتباهید چون تا وقتی که مدل s6 ارباب حلقه ها ( Audi ) هستش دیگه بنز و بی ام و حق ندارند شاخ و شونه بکشن!

2012 mercedes-benz e63 amg interior
Benz e63 amg interior
mercedes-benz e63 amg center console
Benz e63 amg console
mercedes benz twin turbocharged 5.5 liter v8 engine
Benz e63 amg engine

رسیدیم به مهم ترین قسمت مقایسه که در واقع آبروی بنز و بی ام و به همین مقایسه بستگی داره. مقایسه بین سریع ترین ماشینای این مقاله که SL63 و M6 جدید هستند.

BMW M6 Cabrio and Mercedes SL 63 AMG
BMW M6 Cabrio and Mercedes SL 63 AMG
BMW M6 Cabrio and Mercedes SL 63 AMG interior
BMW M6 Cabrio and Mercedes SL 63 AMG
BMW M6 Cabrio and Mercedes SL 63 AMG
BMW M6 Cabrio and Mercedes SL 63 AMG

برخلاف ماشینای دیگهٔ این دو شرکت که فقط برای کم کردن روی هم ساخته شدند، این دو مدل اصلا برای رقابت با همدیگه ساخته نشدند مثلا حریفای اصلی sl 63 فراری ۴۵۸ و آستون مارتین ونتیج ۲۰۱۲ و حریفای m6 جگوار xkr و مازراتی گرن توریسمو هستش. اما چون هر دو طرف یقین دارن که از همدیگه بهترند پس پای این دو ماشین به این مقاله باز میشه. تا اینجای کار الان همتون فکر میکنید که چون رقیب بنز فراریه و رقیب BMW جگواره، پس بنز بهتره ولی باید بهتون بگم هنوز برای قضاوت بین این دو تا زوده بهتره رقیبای اینارو بیخیال بشید و به بقیه مقاله دقت کنید. اینا جفتشون دارای یه موتور v8 که شامل دو تا توربوشارژره هستند اما ماله بی ام و ۵۶۰ اسب بخاره و ماله بنز ۵۳۰ اسب بخار. در عوض بنز گشتاور بیشتری داره ( ۶۰۰ نیوتون بر متر در برابر ۵۰۰ ). این جا کسایی که عشق قدرت هستند از کسایی که طرفدار گشتاورند جدا میشند. من که خودم گشتاورو ترجیح میدم. ولی باز نباید گفت که موتور بنز از بی ام و بهتره چون BMW هم ۳۰ اسب بخار بیشتر داره که نسبتا خیلی زیاده، طوری هستش که بشه تفاوتشو در هنگام رانندگی احساس کرد. در مورد سیستم های این دو زیاد نباید حرف زد چون تقریبا چیزی کم ندارند. مثلا BMW سیستمی داره که میتونید بر اساس سلیقتون کمک فنرها و فرمان رو تنظیم کنید. همچنین بنز هم بیکار ننشسته و برای تمام چیز های کوچیک ماشین، سیستم پیشرفته ای قرار داده مثلا برف پاک کن ها! این وسیله های به ظاهر کم اهمیت که ممکنه روزی برسه که نسلشون در ماشینای داخلی منقرض بشه، در sl63 یه حسگری توشون گذاشتن که مقدار آب خروجی از اونا و دمای آب رو بر اساس شرایط محیط تنظیم میکنه و اگه مثلا یه چوب کوچیک موقع رانندگی به شیشه گیر کنه برف پاک کن ها مثل جاروبرقی چوبرو میکشن.

Mercedes-Benz SL63 AMG Console
Mercedes-Benz SL63 AMG Console
AMG SL63
Mercedes-Benz SL63 AMG Dashboard
Mercedes-Benz SL63 AMG Engine
Mercedes-Benz SL63 AMG Engine
Mercedes-Benz SL63 AMG
Mercedes-Benz SL63 AMG
Mercedes-Benz SL63 AMG
Mercedes-Benz SL63 AMG
Mercedes-Benz SL63 AMG
Mercedes-Benz SL63 AMG

پس هنوز این دو ماشین مساویند. sl63 و m6 مثل پراید نسیم و پراید صبا میمونند واقعا سخته که بشه بینشون یه فرق بزرگ پیدا کرد. ولی قیافشون. چیزی که نمیشه در مورد BMW منکرش شد زیبایی بیش از حد m6 هستش که نادر فقیه زاده طراحیش کرده و دوباره چیزی که نمیشه در مورد بنز منکرش شد تعداد فراوان کهیری هستش که بعد از دیدن sl63 روی صورت شما بوجود میاد که یه طراح غیر ایرانی طراحیش کرده. پس اینجاست که BMW جلو میفته اما نه بخاطر قیافش، به خاطر اینکه یه ایرانی طراحیش کرده. در مورد طراحی داخلی، بنز اومده تریپ لوکس بسته یعنی از چرم بیشتر و ساعت آنالوگ و فضای بیشتر استفاده کرده ولی BMW برخلاف بنز اومده اسپرت طراحیش کرده مثلا اومده از فیبر کربن بیشتر و رنگ های تیره تر استفاده کرده اما کدومش بهتره؟ با توجه به اینکه این ماشینا دو در و کوپه هستند پس قطعا یه آدم ۴۰ ساله نمیاد بخردشون بلکه جوون ها میان. تا اونجا که من میدونم بیشتر جوونا طراحیه اسپرت رو ترجیح میدند مگر اینکه ایرانی باشند و طراحیه پلاستیک بازیافتیو ترجیح بدند ( عقیده مدیران اتومبیل سازی ایرانی )

BMW M6 2012 wheel
BMW M6 2012
BMW M6 2012
BMW M6 2012
BMW 2012 F12 M6 side
BMW M6 2012
BMW M6 2012 interior
BMW M6 2012
BMW M6 2012 rear
BMW M6 2012
BMW M6 2012
BMW M6 2012

پس کلن BMW از همه لحاظ تو طراحی سر تره. و اما قیمت. قیمت m6 صد و ده هزار دلار تعیین شده ولی بنز ۱۴۵ هزار تاست. خوب پس ما m6 رو با توجه به قیمت کمترش و قیافه بهترش برنده اعلام میکنیم ( اما بهتون بگم که تا حالا در هیچ جا این دو تارو باهم تست نکردن و ممکنه همان جور که m3 بنزه c63 رو برد sl63 هم m6 رو ببره ) پس تا اینجا ۲-۱ به نفع BMW

رسیدیم به شاسی بلندها ( X6M vs ML63 ). با توجه به اینکه BMW دو و یک جلو هستش اگه x6 بتونه پیروز بشه دیگه این مقاله به پایان میرسه و BMW برنده میشه اما اگه ML63 ببره کار به یه مقایسهٔ دیگر پیش میکشه( دقیقا مثل امتیاز دهی تنیس میمونه )

Mercedes-Benz ML63 2012
Mercedes-Benz ML63
Mercedes-Benz ML63 2012
Mercedes-Benz ML63
Mercedes-Benz ML63 2012
Mercedes-Benz ML63

یکی از مهم ترین ایرادات ML 63 که از قیافش هم معلومه، وزن دو و نیم تنیشه که دقیقا اندازه وزن یه پرایده که پنج تا گاو توش نشستند! خوشبختانه بنز این موضوع رو فهمیده و برای رفع اون از موتور ۵/۵ لیتریه هشت سیلندر استفاده کرده که این موتور باعث شده ۵۱۸ تا اسب بخار این پرایده حامل پنج تا گاو رو حرکت بدن که واقعا خوب وعالیه. علاوه بر این اگه یکی از گاوها حوس کنه که پاشو بذاره رو گاز بعد ۴.۸ ثانیه، پراید به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت میرسه و اگه همینجور ادامه بده سرعتش به ۲۵۰ کیلومتر در ساعت میرسه که تو این سرعت با این شتاب تمام سرنشینان ماشین پوستشون از تنشون جدا میشه و میریزه رو صندلیشون. عاقبت پنج تا گاو ما هم همین شد و پوستشون به صورت چرم طبیعی در تمام کابین قرار داده شده و خیلی سخته که جایی رو از جنس غیر چرم در ml63 پیدا کنیم. همچنین ml 63 به لطف مهندسان AMG دارای ۴ تا اگزوزه که باعث این شدند که ml 63 مدال طلا را در ماده صدا در بین شاسی بلندها کسب کنه.

Mercedes-Benz ML63 2012 dashboard
Mercedes-Benz ML63 2012 dashboard

اما x6. موتور تمام آلومینیومی x6 یک لیتر از موتور ml کوچیکتره ولی در عوض قدرتش ۵۵۵ اسب بخاره. این ماشین فقط یک ثانیه زودتر از ml63 به صد کیلومتر در ساعت میرسه. در کل موتورش بهتر از موتور ml هست و در سال ۲۰۰۹ بهترین موتور سال شد. چیزی که x6 توش خیلی خوبه، هندلینگشه و تو این مورد هم از بنز خیلی بهتره. این دو ماشین تقریبا امکاناته یکسانی رو به صاحباشون میدن ولی از نظر سیستم کاملا باهم متفاوتند. مثلا سیستم های x6 خلاصه شدن به اینکه قدرتو و سرعته ماشینو افزایش بدن ولی سیستم های ml63 بیشتر چیز هایی رو فراهم میکنند که شما از یه suv میخواید مثل سیستم های پیچیدهٔ کمک فنر برای افرود مثلا اگه یه جای ناهموار برید، ماشین درعرض پنج صدم ثانیه تصمیم میگیره که کمک ها بر چه اساسی کار کنند یا سیستم هایی برای ایمنی زیاد. برای همینه که اگه تو ml63 بشینید احساس امنیت زیاد و راحتی میکنید، چیزی که واقعا از یه شاسی بلند میخواید ولی اگه تو x6 بشینید البته اگه توش جا بشید ( اشاره به فضای کم اطاق ) احساس میکنید تو یه کوپه دو در نشستید و اگه بخواید باهاش افرود کنید حداکثر شیبی که بخواید ازش برید بالا، شیبه دست انداز های تو خیابونه. فراموش نکنید x6 یه SUV هستش نه یه کوپه دو در که فقط موتورش قوی باشه و همانطور که میدونید یه SUV باید علاوه بر قدرت، امنیت، افرود، مصرف کم و سواری بسیار راحت داشته باشه چیز هایی که x6 ندارتشون. x6 مثل یه وزنه برداری هستش که بجای اینکه تمرین کنه که وزنه بلند کنه رفته تمرین بدنسازی کرده و الکی هیکل درست کرده. خوب اگه میخواست هیکل درست کنه بهتر بود میرفت بدنساز میشد نه وزنه بردار! مجله c&d هم همین عقیده رو داره و معتقده که رقبای ml63 مریخ نورد و پورشه کاین توربو هستند نه x6. پس رقابت دو دو مساوی میشه و باید یک مقایسهٔ دیگه رو تحمل کنید.

BMW X6M 2012
BMW X6M 2012
BMW X6M interior
BMW X6M
BMW X6M 2012
BMW X6M 2012

این آخرین مقایسهٔ این مقالست و سرنوشت مقاله هم به همین مقایسه ربط داره. من تصمیم گرفتم که آخرین مقایسه بین سلطان های بنز و بی ام و باشه یعنی بین s500 و ۷۵۰i که اگه پولشونو داشته باشید به راحتی میتونید در ایران بخریدشون.

Mercedes-Benz S500 BlueEFFICIENCY
Mercedes-Benz S500
Mercedes-Benz S500 2012
Mercedes-Benz S500
2012 Mercedes-Benz S-Class
Mercedes-Benz S500
Mercedes-Benz S-Class Dashboard
۲۰۱۲ Mercedes-Benz S-Class
Mercedes-Benz S-Class Interior
۲۰۱۲ Mercedes-Benz S-Class
2012 Mercedes-Benz S-Class
۲۰۱۲ Mercedes-Benz S-Class

مدل s دارای قیافه لوکس تر و کلاسیک تر هستش ولی ۷۵۰ دارای قیافه معمولی هستش ( اگه آدم بکشم عذاب وجدانه کمتری میگیرم تا اینکه بگم ۷۵۰ از s قشنگ تره ) داخلش هم همینطور. ولی اصل کار موتوره نه قیافه ( نظر مشتریان معمولا سن بالای این ماشین ها ) که در این مورد ۷۵۰ از بنز جلو میفته چون موتورش ۲۰ اسب بخار از s قوی تره( ۳۸۷ در برابر ۴۰۷ اسب بخار ) و همچنین شتاب ۷۵۰ از s بالاتره. همانطور که s500 از لحاظ قیافه آبروی ۷۵۰ رو برد، ۷۵۰ هم از لحاظ قدرت و موتور آبروی بنزو ریخت تو باکه بنزینش تا بسوزونتش. از لحاظ امکانات یکم بنز جلوتره البته خیلی کم. در حد اینکه رو صندوقش دو تا دوربین بیشتر داره. دیگه این دو ماشین تو همه چیز مثل همند.از قدیم همیشه تا کلمه ماشین لوکس گفته میشد ما یاده کلاس s میفتادیم و هنوز هم همینطوره و با توجه به همین ( اعتبار کلاس s ) ما برنده رو s اعلام میکنیم.

BMW 7-Series 750i
BMW 7-Series 750i
BMW 7-Series 750i
BMW 7-Series 750i
BMW 7-Series 750i
BMW 7-Series 750i

اوه اوه اوه. این سه واژه اولین کلماتی هستند که من بعد از دیدن اختلاف قیمت این دو ماشین به زبون اوردم. ۷۵۰: چهارصد میلیون و s500 : پونصدو بیست میلیون! یعنی بنز فقط بخاطر اسم و رسمش ۱۲۰ تومن گرون تره با اینکه ضعیف تره! نظرم در مورد برنده عوض شد، برنده بدون شک ۷۵۰ هستش و بذارید این جوری بگم: اگه شما عاشق بی چون چرای بنز هستید و حاضرید ۱۲۰ میلیون اضافه بدید فقط بخاطر مارک بنز، برید s500 بخرید.

BMW 7-Series 750i
BMW 7-Series 750i
BMW 7-Series 750i
BMW 7-Series 750i
BMW 7-Series 750i
BMW 7-Series 750i

و در اینجاست که مقاله به پایان میرسه و BMW با نتیجهٔ ۳-۲ مرسدس بنزو میبره پس اگه یه نفر ازتون پرسید بنز بهتره یا بی ام و بگید از نظر مقایسه محصولاته هم سبک، بی ام و بهتره ولی درکل این بنزه که بهتره چون محصولاتی مثل sls یا slr یا sl65 داره که اصلا BMW محصولی برای رقابت با اینا نداره. من خودم طرفدار Audi هستم و طرفداره این دو تا نیستم یعنی دلیلی ندارم که بیخودی از بنز تعریف کنم و هر چی تا حالا گفتم بر اساس دلیلو مدرکه.( اینو برای کسایی که میخوان ازم ایراد بگیرن گفتم )

mercedes-benz clk63 vs bmw m6
mercedes-benz clk63 vs bmw m6

نویسنده: امیر وزیری

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۲۴۵ دیدگاه‌ها

  1. slr mclaren

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (19 ديدگاه)

    بنز خیلی بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. galardo

      ۳۱ مرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (182 ديدگاه)

      با تشکر از آقاى وزیرى. شما که یه پا آشپزى, اگه بنز و ب ام و, پیتزا و چلو کبابن. حالا جوجه کباب چى میشه ؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. galardo

        ۳۱ مرداد ۱۳۹۱
        سوابق: (182 ديدگاه)

        بابا این همه خودروساز. باید سوزنت به بنز و ب ام و گیر میکرد. بابا اول خودروسازاى خودتونو (ایرانخودرو و سایپا)مقایسه کنین بعد به ب ام و و بنز برسین. ولى بازم ممنون از آقاى وزیرى و سایت پدال

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. slr mclaren

        ۳۱ مرداد ۱۳۹۱
        سوابق: (19 ديدگاه)

        bmw تابه حال تونسته ماشینی در حد slr mclaren یاsls یا sl65 بسازه؟بابا انصاف هم خوب چیزیه.
        .
        .
        همسطح این سه تا ماشین رو bmw تا ابد نمیتواند بسازد.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. نوید

      ۱ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (195 ديدگاه)

      پس به نظر شما bmw تا ابد نمیتونه مثل sls و mclaren SLR بسازه؟…

      اگه bmw مثل اینها نمیسازه به خاطر به درد نخور بودنشونه نه نداشتن توانایی… در ضمن شما یه سری به سوابق هرکدوم تو مسابقات FIA GT3 یزنید ببینید BMW Z4 GT3 بهتره یا SLS AMG GT3…

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. Yashar

      ۲ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (294 ديدگاه)

      من خودم بنز رو بیشتر دوست دارم دلیلشم شاید اینکه از بچگی بیشتر تو خیابونا بنز دیدم تا بی ام دبلیو اونم بدلیل اینکه واردات بنز به ایران هم از لحاظ تعداد و هم تنوع بیشتر از بی ام دبلیو بوده مثل خیلی از کشورهای دیگه دنیا از قبیل یونان آلبانی آذربایجان و…(یجورایی سمبل خیلی از کشورها شده)!!
      ولی اگه بدون تعصب بخواییم نظر بدیم باید بگیم تو بعضی از کلاسها بنز سرتره و تو بعضی دیگه بی ام دبلیو اونم با اختلاف اندک مثلا ام3 تو کلاسش بهترین ماشین دنیاست یا مگه بهتر از ای63 ماشین دیگه میشه پیدا کرد…!؟
      همیشه تو مقایسه این دو برند بین مردم تعصب خیلی پررنگ تا نکات فنی بوده!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ace

        ۲۳ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        بنز بهتره شک نکن.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. یوسف

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ماشین فقط بنز بعداز پراید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. هادی

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (45 ديدگاه)

    انتخابیه که هیچوقت نتونستم یکی رو به دیگری ترجیح بدم!!!!!!
    جفتشون عالی و بی نقص

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. بهزاد

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (80 ديدگاه)

    خیلی خیلی سطحی و ساده لوحانه!
    حداقل تمام کلاس ها رو مقایسه می کردید,چی!؟ ها …
    بنز حداقل 5 کلاس خودرویی بیشتر از bmw داره !؟
    پس بنز بهتره!؟

    کیفیت سایت هر روز داره پایین تر میاد,هر چند روز یه بار آپدیت,همش ترجمه از سایت های دیگه,کپی ….
    لااقل یکم بیشتر بگردید این سایتایی که شما به عنوان منبع استفاده میکنید رو همه بلدند و حتماً قبل از اینجا به اون سر میزنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. galardo

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (182 ديدگاه)

    آقاى وزیرى هوس رو اینطورى مینویسن نه اینطورى(حوس)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. ehsan

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (51 ديدگاه)

    نمیدونم کدوم بهتره
    اما مطمعن ام طراحی داخل و داشبورد بنز و از بی ام و بهتر که تو همه ی مدل هاش تغریبا یک شکل و تکراریه

    خداییش موندم bmw با این مهمه موتور های خوب و خفنی که هرسال جز بهترین ها میشن چرا سوبر اسبرت نداره؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سعید

      ۳۱ مرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (173 ديدگاه)

      آخه اینا چیزی از سوپر اسپرت کم ندارن فقط قیافه اونارو ندارن مثلا m6

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. كامران

      ۱۲ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (2 ديدگاه)

      بنز یه زمانی سر تر بود ما ایرانی ها همیشه تغیرات را سخت میپذیریم ولی حقیقت اینه که بی ام دبلیو تو یک دهه اخیر خیلی پیشرفت کرده و تو خیلی موارد از بنز پیشی گرفته ولی تو یک جمله بخوام خلاصه کنم اگه اهل درایو حرفه ای باشی بی او دبلیو حرف اول را میزنه !!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ace

        ۲۳ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        من از سال 2017 میام.
        الان بنز در همه ی زمینه ها تقریبا BMW رو در آینه عقب خودش میبینه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  7. کمیل

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (94 ديدگاه)

    اگر قرار باشه بگیم بی‌ام‌و سرتره واقعا بی‌انصافیه. شما تفاوت ظاهری زیادی بین سری ۵ با سری ۷ نمی‌بینید. شرکت بی‌ام‌و از نظر طراحی واقعا یکنواخته!

    همونطور که گفتید Sl و سری ۶ در یک رده برای مقایسه نیستند ولی از طرف دیگه استهلاک خودرویی مثل سری ۶ در برابر Sl که شما یادی ازش نکردی واقعا جای تعجب داره و بیخودی با پارتی بازی برای طراحی به سری ۶ امتیاز دادید.

    قطعا با بررسی دقیق و عاری از طنز بنز محصولات بهتر و جذاب‌تری برای هر رده سنی و هر شخصیتی داره!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. ميلاد

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (30 ديدگاه)

    کمیل ، m6 همون سرى 6 جدیده دیگه فقط m تیونش کرده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. کمیل

      ۳۱ مرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (94 ديدگاه)

      خوب چه ربطی به حرف من داره؟ کلا سری ۶ با Sl در یک رده نیستند. در ضمن M6 سری ۶ جدید نیست. تا جایی که من می‌دونم از ۲۰۰۵ M داره سری ۶ رو تیونینگ می‌کنه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ميلاد

        ۱ شهریور ۱۳۹۱
        سوابق: (30 ديدگاه)

        بالا جان این m6 که تو این مقاله هست جدیده . زیره عکسشو بخون نوشته m6 2012

        موافقم 0
        مخالفم 0
  9. parham 15

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (130 ديدگاه)

    BMWفقط

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. ali m

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (62 ديدگاه)

    فقط مرسدس

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امین

      ۳۱ مرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (4 ديدگاه)

      حالا منظورت کدوم مرسدس بود؟ D:

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. علی قضایی

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (141 ديدگاه)

    شکی نیست که بنزوBMWعالی هستن.ولی انصافاتوشاسی بلندها برندهایی هستندکه سالها کارشون فقط ساخت خودروهای شاسی بلند هست.کلا تواین زمینه نسبت به دیگر رقباشون عقب هستن.تواین مقایسه BMWپسنده .فقطBMW

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محسن

      ۳۱ مرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (75 ديدگاه)

      بی ام و توی همه مدلهاش موفقه ! بی ام و ماشینیه که همه کس سوارش نمیشن ! معمولا ادمای بخصوص یا بی ام و بازها یا جوونا میرن سراغ بی ام و ! توی این کلاس بنز بی ام و رو خیلی نمیشه مقایسه کرد چون سلیقه ایه یکی کلاسیک پسنده میره بنز میخره یکی هم اسپرت جوون پسنده میره بی ام و میخره ولی درکل بی ام و سرتره ! اینو بیشتر کارشناسا میگن باور کنین !
      فقط BMW فقط :D

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. احسان

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (7 ديدگاه)

    دختربازها BMW دوست دارن، کلاس گذارها بنز دوست دارن، حالا خودتون رو اذیت نکنید اگه پولشو دارید یه بنز بخرید یه BMW یه روز در میون سوار بشید حالشو ببرید به ریش ندارها هم بخندید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شاهین

      ۳۱ مرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (113 ديدگاه)

      من میخوام هر روز BMW سوار بشم …( واسه چیز بازی )

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. هادی مرتضوی

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (45 ديدگاه)

    آقای وزیری
    1)سعی کنید قبل از اینکه مقاله بنویسید تو دبه خیار شور نخوابید چون چاشنی طنز گاهی سطح مقاله هاتونو پایین میاره.
    2)خواهشاانقدر اسم پرایدو تو مقاله بنز و ب ام و نیارید که فضای اینجا آلوده نشه.
    3)یه کمی این مقاله رو سطحی نوشتید.
    من خودم طرفدار ب ام و هستم ولی چون بنز هم فوق العادس گاهی انتخاب خیلی سخت می شه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. مهدي

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام
    خیلی عالی بود، تا به امروز ندیدم کسی با این سبک در مورد ماشین ها، چیزی که علاقمندی من از 8سالگی تا به امروز که 33 سالمه بنویسه
    زنده باشید
    منتظر ایده های نو و خوب شما هستیم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. Matin

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (208 ديدگاه)

    من تا 38 سالگی بی او و رو دوست دارم ولی از 40 سالگی به بعد بنز و دوست دارم !

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. دانیال

      ۱ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (594 ديدگاه)

      پس سی و نه سالگیت چی دوس داری دایی؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. Infinite

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (452 ديدگاه)

    به نظر من مرسدس بنز بهترینه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. پوریا

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (15 ديدگاه)

    با سلام مطلب جالبی بود در همین حدّ بهتون بگم که جعبه دنده مدل های جدید بنز با مدل های قدیمی آن((بنز های چراغ طالبی))هیچ فرقی نداره
    در ضمن
    طبق مواردی که خودم مشاهده کردم شتاب بنز بیشتره(شتاب اولیه))اما در سرعت و قدرت بی ام و قوی تره
    ما که هرکدومش را بهمون بدن سوار میشیم و نا شکری نمی کنیم
    ولی در کل
    پراااااااااااااااااااااااااااااااید.
    ممنون از مقالتون

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. كامران

      ۱۲ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (2 ديدگاه)

      اینو اصلا نیستم بی ام و تقریبا تو یک اتاق برابر با بنز همیشه با حجم موتور حدود ۵٠٠cc پایین تر بنزو مثل پشه میزنه مثلا cls 350 ده بار از ۵٣٠i جا میمونه یا 630i که sl350 را پاره میکنه چه تو شتاب چه تاپ اسپید هندلینگ هم که از cls حالا بگذریم sl لکه ننگ بنز حساب میشه!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  18. محمد

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    آقای وزیری

    فقط یک خسته نباشید بهتون میگم برای این مقاله کانل

    دستتون درد نکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. امیر

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (20 ديدگاه)

    سلام.اقای وزیری مطالب فنی و زیبایی همراه با طنز جالبی بود.ولی به نظر من باید نتیجه مساوی میشد چون به نظرم هرکدوم تو یه قسمتی پیشتازن مثلا بی ام و واقعا اقای هندلینگه و بنز خدای راحتی ولی من خودم طرفدار محصولاته پورشه هستم چون هم چاشنی اسپرت بودنو دارن هم بسیار باکیفیتن هم خیلی راحت و برنده پورشه خیلی خاصه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. وحید

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (184 ديدگاه)

    ضمن احترام به مرسدس دوستان عزیز باید بگم Only BMW!
    ضمنا M5 کاملا از E63 سرتره.اصلا شک نکنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. یاشار

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (176 ديدگاه)

    اصولا از اولش هم چون قیمت مدل های بنز اندکی از بامو بالاتره به همون نسبت هم سن خریدارانش بالاتره.این یه حقیقتی که مدیر عامل بنز چند بار گفته.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. m.i.s

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (26 ديدگاه)

    این دوتا رقیبای قدیمی هستند اما چیزی که همه میدونن موتور های سری M هست که تو دنیا بی نظیره و بنز به گردشون نمیرسه دلیلشم آمار بهترین موتور های 2012جهانه که bmw یا 5یا4 تارو برده اما بنز نبرده یا مثلا موتوری که روی مک لارن f1 هست کارخونه ی m زده. راجب مقایسه شاسی بلند هاتون کاش فحش میدادین اما نمیگفتین ml از x6 بهتره x6 با این که شاسی بلنده از نظر شتاب جز 10 ماشین اول دنیاست بهترین هندلینگو داره یا مثلا قیافه x6 محشره x6 انقلاب شاسی بلند هاست که الان بقیه هم اومدن رو شاسی بلند سرمایه گذاری کردن شما یه ادمو بیار که x6 دیده باشه و دهنش باز نمونده باشه و قلبش تند تند نزده باشه هیچ کدوم از بنز ها حریف سری M بی ام و نمیشن هم چنین از لحاظ طراحی و ایرو دینامیک

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. momo

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (109 ديدگاه)

    قیمت bmw در کلاس یکسان از بنز پایینتره ولی در عوض بنز سوپر اسپرت داره که bmw نداره.پس در کل جفتشون با هم برابراند واین جنگ تمامی نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ace

      ۲۳ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      بنز هایپرکار هم داره که BMW نداره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  24. Mohammad

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (8 ديدگاه)

    فقط BMW اونم سری هفتش!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. حامد

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (27 ديدگاه)

    بنز به خوش سواری معروفه و ب ام و به فرمان پذیری نمیشه با هم مقایسه کرد بر اساس علا قه به برند که انتخاب میشه اما خودم عقلم بنز میگه و دلم ب ام و

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. علی

    ۱ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (64 ديدگاه)

    مگه توی تست آخر اس کلاس برنده نشد؟
    پس نتیجه هم 3-2 به سود بنز میشه که چرا بی ام و برنده میشه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی قضایی

      ۱ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (141 ديدگاه)

      علی جان یک بار دیگه بخون رسیدی خط های آخر بیشتر توجه کن آخرش نوشته .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. علی

        ۲ شهریور ۱۳۹۱
        سوابق: (64 ديدگاه)

        خب آخه این قیمت توی ایرانشه
        ما میخوایم بدونیم کدوم بهتره پس باید قیمت واقعی رو توی بازار جهانی در نظر بگیریم
        بی دلیل نیست که فروش کلاس اس خیلی بیشتر از سری 7 هست.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  27. عشق آلمان

    ۱ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (15 ديدگاه)

    بیا بیا عشق من بیا بیا یا من برقص بیا بیا دوست دارم بابا هردوشون عشق منن بگین این دوتا عشق داره بگین عشق من هم بنزه هم بی ام و

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. محسن

    ۱ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (30 ديدگاه)

    واقعا حرف قشنگی زد.مادرتون رو بیشتر دوست دارید یا پدرتون رو؟ولی بین 750 و LS460 (لکسوس)من لکسوس رو انتخاب میکنم.چون امکاناتش خیلی خیلی بیشتره.تا اون حد که اگر لکسوس دو سه هزار دلار دیگه واسه سرنشینای عقب مایه میگذاشت باور کنید امکانات صندلی های عقب LS460 از امکانات کل 750 بیشتر بود.همینجوریش هم امکاناتش دو سه برابره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ace

      ۲۳ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      لکسوس رو خوب اومدی.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  29. sooroosh

    ۱ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (26 ديدگاه)

    با سلام

    آقای وزیری شما باید روزنامه نویس می‌شدی!

    واقعاً تمام مقالات ایشون عالیه من هیچ وقت مقاله‌های پدال رو تا آخر نمیخونم مگه اینکه پایینش نوشته باشه امیر وزیری

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. m.i.s

    ۱ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (26 ديدگاه)

    یه چیزه دبگه که یادم رفت بگم اینه که شما میگید بنز سری هایی داره که اصلا بی ام و چیزی واسه رقبت باهاش نداره اینم شد دلیل برتری ؟؟ ایفون هم در حال حاضر 2 مدل گوشی میسازه اما سامسونگ 60 مدل گوشی داره باید گفت سامسونگ بهتره ؟؟؟؟!!! مهم اینه که همین چند سری بی ام و تمام نیاز هارو بر اورده میکنه دلیلشم پرفروشترین خودروهای لوکس هست از همین بنز با این همه مدل بیشتر میفروشه!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ميلاد

      ۱ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (30 ديدگاه)

      اتفاقا به نظر من نویسنده درست گفته . چون شرکت ها تو سوپر اسپرت هاشون قدرت و تکنولوژیشونو نشون میدن . در واقع اگر شما بخواین ببینین یه شرکت چقدر پیشرفته است باید برید سوپر اسپرتشو تجزیه تحلیل کنید . یا مثلا همین سامسونگ که خودت گفتى . اگه تو بخواى ببینى سامسونگ چقدر پیشرفته است حتما میرى بهترین و حرفه اى ترین مدلشو نگاه میکنى نه مدل هاى معمولشو حالا هر چقدر هم که فروش داشته باشن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. alireza

        ۱ شهریور ۱۳۹۱
        سوابق: (19 ديدگاه)

        منم با میلاد موافقم همیشه شرکت ها تو بهترین مدل هاشون واسه همدیگه شاخ شونه میکشن الان تو بخوای لامبورگینیو با فراری مقایسه کنی عاقلانه اینه که بهترین مدل هاشونو باهم مقایسه کنی چون شرکت ها تو بهترین مدل هاشون هر چی میتونستند رو کردن . درست مثل فوتبال میمونه . تو اگه بخوای ببینی تیم ملی اسپانیا چقدر قویه میری تیم نوجوانان یا امیدشو میبنی ? باید بری بهترینشو که تیم بزرگسالانه ببینی

        موافقم 0
        مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا