بی ام وچشم اندازمرسدس بنز

انتخاب بین اسپرتهای بنز و بی ام و

پیتزا بیشتر دوست دارید یا چلو کباب کوبیده؟ مادرتونو بیشتر دوست دارید یا پدرتونو؟ از خطاهای داوری که باعث حذف علی مظاهری شد، بیشتر بدتون میاد یا خطا هایی که باعث باخت ناجوانمردانه سعید عبد ولی در کشتی شد؟ بنز بهتره یا بی ام و؟

mercedes-benz c63 amg and bmw m3
Mercedes-benz c63 amg and BMW m3

اینا سوالاتی هستند که هر دفعه می‌خواستیم بهش جواب بدیم، از سرمون دود بلند میشد. اگه به تیتر مقاله نگاه کنید می‌فهمید که ما قصد داریم به سوال آخر از سوالات بالا جواب بدیم و معلومه که من و شما نمی تونیم جوابی واسه این سوال پیدا کنیم واسه همین من رفتم از مجلات معتبر جهان که کارشون جواب دادن به این سوالات ( تو حوزه ماشین ) هستش اطلاعاتی پیدا کردم تا هم من هم شما یه چیزی از این خارجیا یاد بگیریم. ما تو این مقاله بهترین محصولات بنز با بی ام و رو باهم مقایسه می‌کنیم و در آخر با جمع بندی مطالب به سوال بالا جواب می دیم . اولین مقایسه بین benz C63 AMG و bmw M3 هستش.

2012-mercedes-benz-c63-amg-coupe-and-bmw-m3-coupe-rear
BMW m3 vs Benz c63
2012-mercedes-benz-c63-amg-coupe-vs-bmw-m3-coupe
BMW m3 vs Benz c63
BMW m3 vs Benz c63
BMW m3 vs Benz c63

تا دو هفته دیگه اگه شما دلتون نخواد ۲۰۶ بخرید با همون پول می تونید یا m3 بخرید یا c63 ( بخاطر گرونیه روز افزون ماشین های داخلی ) پس خیلی مهمه که کدومشون بهترن. اول از اطلاعاتی که رو کاغذ داریم شروع میکنیم. موتوره بنز ۶.۲ لیتریه هشت سیلندر هستش که ۴۸۱ اسب بخار قدرت داره و گشتاوری برابر ۶۵۷ نیوتون بر متر تولید میکنه ولی m3 موتورش ۴ لیتریه وی هشت هستش که ۴۱۸ اسب بخار قدرت داره یعنی ۶۳ تا از بنز کمتر! گشتاورش هم ۴۳۷ نیوتون بر متر هست. پس یعنی رو کاغذ m3 کنار c63 مثل گاری پیش بوگاتی هستش، به عبارت دیگر m3 مزخرفه. اما اینها همه اطلاعات کاغذی هستش و اگه ماشین باز باشید میدونید که کاغذ حاوی اطلاعات ماشینو فقط باید داد به گوسفند تا بخوره!

bmw m3 engine
bmw m3 engine
bmw m3 coupe instrument cluster
bmw m3 cluster
2012 bmw m3 coupe interior
bmw m3 interior

اما در رانندگی اوضاع فرق داره. بنز یه مشکله بزرگ داره و اونم وزنه ۱۷۷۸ کیلویی شه که همین باعث شده تو پیچ ها چسبندگیه لازمو نداشته باشه همچنین فرمون ماشین کاملا در اختیار راننده نیست. جعبه دندش هم تمام اوتوماته که از لحاظ مصرف سوخت و اینا خیلی خوبه ولی زیاد تو پیست بلد نیست به موقع معکوس بده اما m3 دندش دستیه و کاملاً راحت و مسابقه ای هستش تازه وزنش هم ۲۰۰ کیلو از بنز سبک تره که باعث شده هندلینگ بهتری داشته باشه. m3 یه ماشین دو شخصیته هستش وقتی که بهش فشار نیارید کاملا رامه و مثل یه شیر سیر میمونه ولی وقتی گشنهٔ سرعت بشه دیگه نمیشه رامش کرد و کاملاً هیولا میشه و در آخر به عنوان افطار c63 رو میخوره! در کل مجله car and driver با توجه به وضع m3 در پیست اونو برنده مسابقه اعلام کرده ولی نگفته که اگه تو ایران زندگی میکنید و چون تنها پیستی که میتونید برید، آزادیه که بیشتر به درد مسابقه اسب سواری میخوره تا مسابقه ماشین، بهتره همون بنز رو بخرید چون شهری تر – با امکانات تر – قشنگ تر – و خوش صدا تر هستش و بی ام و فقط تو پیست بهتره. خوب حالا من بخاطر اینکه مقاله از نظر علمی بالا باشه نتیجه این مبارزه رو بر اساس نتیجه مجله c&d اعلام میکنم پس تا اینجا یک هیچ به نفع بی ام و. ولی اگه به من پولشو بدن صددرصد c63 رو میخرم.

mercedes-benz c63 amg coupe 6.2 liter v8 engine
Mercedes-Benz c63 amg engine
mercedes-benz c63 amg interior
Mercedes-Benz c63 amg engine
mercedes-benz c63 amg steering wheel
mercedes-benz c63 amg steering

حالا میرسیم به کلاس بعدیه این رقابت یعنی رقابت بین سدان های نیمه لوکس. این مدل از ماشینا برای کسانی هستند که واقعا یه ماشین میخوان نه یه اسباب بازی دو در که فقط برای پز دادن ساخته شده. این آدما با ماشینشون میخوان برن مسافرت یا باهاش بچه هاشونو ببرن مدرسه و اونا میخوان ماشینشون امکانات فراوانیو براشون فراهم کنه در عین حال اگه خواستن با بچه سوسول هایی که با پول باباشون ماشین دو در خریدن کورس بذارن، یه وقت پیششون کم نیارن. من خودم عاشق این مدل از ماشینام.

bmw m5 vs mercedes e63 amg
bmw m5 vs mercedes e63 amg
2012 mercedes-benz e63 amg
bmw m5 vs mercedes e63 amg
bmw m5 vs mercedes e63 amg
bmw m5 vs mercedes e63 amg

بنز و بی ام و تو این سبک از ماشینا E63 و M5 را رو کردن که جفتشون از بهترین ماشینای این مدل از اتوموبیل های جهانن.
از M5 شروع میکنیم. اگه شما عاشق BMW هستید قطعا وقتی که سوار این ماشین بشید ده دفعه سکته میکنید چون BMW تو این ماشین هرچی میتونسته رو کرده مثل سیستم کنترل اتوماتیک دما – چراغ های قابل انطباق با فرمان – سیستم شناسایی عابران و کلی سیستم های پیچیدهٔ دیگر. تازه موتور این ماشین جزء قویترین موتور های BMW هستش که دارای ۲ توربو هست و تعداد اسب بخارش به ۵۶۰ تا میرسه که همین مقدار برای نابود کردن E63 بسه. رانندگی این ماشین به سه قسمت سدان ( برای جاده ) اسپرت ( برای جاده با یه لیوان ادرنالین ) و اسپرت پلاس ( برای جاده با یه تانکر ادرنالین ) تقسیم میشه همچنین روی فرمان این ماشین یه دکمه به نام mdrive گذاشته شده که کارش اینه که آنقدر بهتون هیجان میده تا بمرید در واقع باعث مرگ تراژدی شما در BMW میشه. من یکی که حاضرم تو BMW بمریم تا تو یه اتاق عمل در حالی که یه لولهٔ اکسیژن تو دماغم باشه. کاره این دکمه اینه که تنظیمات قبلیو غیر فعال میکنه و تنظیماتیو به شما میده که کارشناسان M قبولش دارن. اما بنز، موتور بنز ۵۲۰ اسب بخاره یعنی از BMW ضعیف تره توی مجله c&d هم گفته شده پدال های سفت و اعصاب خورد کنی هم داره همچنین شتاب کمتری هم داره ولی بذارید راحتتون کنم برنده این دیدار همین E63 هستش!

bmw m5 vs mercedes e63 amg
bmw m5 vs mercedes e63 amg
bmw m5 vs mercedes e63 amg
bmw m5 vs mercedes e63 amg
bmw m5 vs benz E63
bmw m5 vs mercedes e63 amg

چون تنها عیبه این ماشین فقط پدال هاشه همین. من اگه گفتم شتابش نسبت به BMW کم تره منظورم این نیست که شتابش بده یا اگه گفتم ضعیف تره منظورم این نیست که یه پا پرایده. مثلا کشتی گیر آذربایجانی وقتی از حمید سوریان تو فینال میبازه معنی نمیده که کشتی گیره ضعیفیه. همانطور که گفتم، تنها ایراده بنز فقط پدال هاشه ولی اشکالات BMW عبارتند از:
۱- خلاصه کاره M تقویته سیستمه فرمان، تعلیق و ترمزه ولی تو این ماشین بجای اینکه به اینا بچسبه رفته سراغ نوع چرم صندلیها یا جنس دکمه های داخل کابین یا تقویت سیستم صوتی که این سهلنگاری ها باعث شده سواریه ماشین کیفیت خوبی نداشته باشه
۲- کمک فنرها در حالت سدان کاملا مزخرف هستند و از اول تا آخر رانندگی احساس میکنید که روی چهل تا موبایل در حال ویبره نشستید
۳- در حالت اسپرت پلاس یکم احساس سنگینی میکنید
۴- جلوش یکم زیادی گنده اس و …

2013 bmw m5 interior
bmw m5 interior
bmw m5 electronic shift lever
bmw m5 shifter
bmw m5 twin turbocharged 4.4 liter v8 engine
bmw m5 engine

پس ما هم مثل مجله c&d برنده را E63 انتخاب میکنیم پس نتیجه رقابت تا اینجا یک – یک مساوی میشه اما اگه فکر میکنید بهترین ماشین تو این سبک بنزه سخت در اشتباهید چون تا وقتی که مدل s6 ارباب حلقه ها ( Audi ) هستش دیگه بنز و بی ام و حق ندارند شاخ و شونه بکشن!

2012 mercedes-benz e63 amg interior
Benz e63 amg interior
mercedes-benz e63 amg center console
Benz e63 amg console
mercedes benz twin turbocharged 5.5 liter v8 engine
Benz e63 amg engine

رسیدیم به مهم ترین قسمت مقایسه که در واقع آبروی بنز و بی ام و به همین مقایسه بستگی داره. مقایسه بین سریع ترین ماشینای این مقاله که SL63 و M6 جدید هستند.

BMW M6 Cabrio and Mercedes SL 63 AMG
BMW M6 Cabrio and Mercedes SL 63 AMG
BMW M6 Cabrio and Mercedes SL 63 AMG interior
BMW M6 Cabrio and Mercedes SL 63 AMG
BMW M6 Cabrio and Mercedes SL 63 AMG
BMW M6 Cabrio and Mercedes SL 63 AMG

برخلاف ماشینای دیگهٔ این دو شرکت که فقط برای کم کردن روی هم ساخته شدند، این دو مدل اصلا برای رقابت با همدیگه ساخته نشدند مثلا حریفای اصلی sl 63 فراری ۴۵۸ و آستون مارتین ونتیج ۲۰۱۲ و حریفای m6 جگوار xkr و مازراتی گرن توریسمو هستش. اما چون هر دو طرف یقین دارن که از همدیگه بهترند پس پای این دو ماشین به این مقاله باز میشه. تا اینجای کار الان همتون فکر میکنید که چون رقیب بنز فراریه و رقیب BMW جگواره، پس بنز بهتره ولی باید بهتون بگم هنوز برای قضاوت بین این دو تا زوده بهتره رقیبای اینارو بیخیال بشید و به بقیه مقاله دقت کنید. اینا جفتشون دارای یه موتور v8 که شامل دو تا توربوشارژره هستند اما ماله بی ام و ۵۶۰ اسب بخاره و ماله بنز ۵۳۰ اسب بخار. در عوض بنز گشتاور بیشتری داره ( ۶۰۰ نیوتون بر متر در برابر ۵۰۰ ). این جا کسایی که عشق قدرت هستند از کسایی که طرفدار گشتاورند جدا میشند. من که خودم گشتاورو ترجیح میدم. ولی باز نباید گفت که موتور بنز از بی ام و بهتره چون BMW هم ۳۰ اسب بخار بیشتر داره که نسبتا خیلی زیاده، طوری هستش که بشه تفاوتشو در هنگام رانندگی احساس کرد. در مورد سیستم های این دو زیاد نباید حرف زد چون تقریبا چیزی کم ندارند. مثلا BMW سیستمی داره که میتونید بر اساس سلیقتون کمک فنرها و فرمان رو تنظیم کنید. همچنین بنز هم بیکار ننشسته و برای تمام چیز های کوچیک ماشین، سیستم پیشرفته ای قرار داده مثلا برف پاک کن ها! این وسیله های به ظاهر کم اهمیت که ممکنه روزی برسه که نسلشون در ماشینای داخلی منقرض بشه، در sl63 یه حسگری توشون گذاشتن که مقدار آب خروجی از اونا و دمای آب رو بر اساس شرایط محیط تنظیم میکنه و اگه مثلا یه چوب کوچیک موقع رانندگی به شیشه گیر کنه برف پاک کن ها مثل جاروبرقی چوبرو میکشن.

Mercedes-Benz SL63 AMG Console
Mercedes-Benz SL63 AMG Console
AMG SL63
Mercedes-Benz SL63 AMG Dashboard
Mercedes-Benz SL63 AMG Engine
Mercedes-Benz SL63 AMG Engine
Mercedes-Benz SL63 AMG
Mercedes-Benz SL63 AMG
Mercedes-Benz SL63 AMG
Mercedes-Benz SL63 AMG
Mercedes-Benz SL63 AMG
Mercedes-Benz SL63 AMG

پس هنوز این دو ماشین مساویند. sl63 و m6 مثل پراید نسیم و پراید صبا میمونند واقعا سخته که بشه بینشون یه فرق بزرگ پیدا کرد. ولی قیافشون. چیزی که نمیشه در مورد BMW منکرش شد زیبایی بیش از حد m6 هستش که نادر فقیه زاده طراحیش کرده و دوباره چیزی که نمیشه در مورد بنز منکرش شد تعداد فراوان کهیری هستش که بعد از دیدن sl63 روی صورت شما بوجود میاد که یه طراح غیر ایرانی طراحیش کرده. پس اینجاست که BMW جلو میفته اما نه بخاطر قیافش، به خاطر اینکه یه ایرانی طراحیش کرده. در مورد طراحی داخلی، بنز اومده تریپ لوکس بسته یعنی از چرم بیشتر و ساعت آنالوگ و فضای بیشتر استفاده کرده ولی BMW برخلاف بنز اومده اسپرت طراحیش کرده مثلا اومده از فیبر کربن بیشتر و رنگ های تیره تر استفاده کرده اما کدومش بهتره؟ با توجه به اینکه این ماشینا دو در و کوپه هستند پس قطعا یه آدم ۴۰ ساله نمیاد بخردشون بلکه جوون ها میان. تا اونجا که من میدونم بیشتر جوونا طراحیه اسپرت رو ترجیح میدند مگر اینکه ایرانی باشند و طراحیه پلاستیک بازیافتیو ترجیح بدند ( عقیده مدیران اتومبیل سازی ایرانی )

BMW M6 2012 wheel
BMW M6 2012
BMW M6 2012
BMW M6 2012
BMW 2012 F12 M6 side
BMW M6 2012
BMW M6 2012 interior
BMW M6 2012
BMW M6 2012 rear
BMW M6 2012
BMW M6 2012
BMW M6 2012

پس کلن BMW از همه لحاظ تو طراحی سر تره. و اما قیمت. قیمت m6 صد و ده هزار دلار تعیین شده ولی بنز ۱۴۵ هزار تاست. خوب پس ما m6 رو با توجه به قیمت کمترش و قیافه بهترش برنده اعلام میکنیم ( اما بهتون بگم که تا حالا در هیچ جا این دو تارو باهم تست نکردن و ممکنه همان جور که m3 بنزه c63 رو برد sl63 هم m6 رو ببره ) پس تا اینجا ۲-۱ به نفع BMW

رسیدیم به شاسی بلندها ( X6M vs ML63 ). با توجه به اینکه BMW دو و یک جلو هستش اگه x6 بتونه پیروز بشه دیگه این مقاله به پایان میرسه و BMW برنده میشه اما اگه ML63 ببره کار به یه مقایسهٔ دیگر پیش میکشه( دقیقا مثل امتیاز دهی تنیس میمونه )

Mercedes-Benz ML63 2012
Mercedes-Benz ML63
Mercedes-Benz ML63 2012
Mercedes-Benz ML63
Mercedes-Benz ML63 2012
Mercedes-Benz ML63

یکی از مهم ترین ایرادات ML 63 که از قیافش هم معلومه، وزن دو و نیم تنیشه که دقیقا اندازه وزن یه پرایده که پنج تا گاو توش نشستند! خوشبختانه بنز این موضوع رو فهمیده و برای رفع اون از موتور ۵/۵ لیتریه هشت سیلندر استفاده کرده که این موتور باعث شده ۵۱۸ تا اسب بخار این پرایده حامل پنج تا گاو رو حرکت بدن که واقعا خوب وعالیه. علاوه بر این اگه یکی از گاوها حوس کنه که پاشو بذاره رو گاز بعد ۴.۸ ثانیه، پراید به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت میرسه و اگه همینجور ادامه بده سرعتش به ۲۵۰ کیلومتر در ساعت میرسه که تو این سرعت با این شتاب تمام سرنشینان ماشین پوستشون از تنشون جدا میشه و میریزه رو صندلیشون. عاقبت پنج تا گاو ما هم همین شد و پوستشون به صورت چرم طبیعی در تمام کابین قرار داده شده و خیلی سخته که جایی رو از جنس غیر چرم در ml63 پیدا کنیم. همچنین ml 63 به لطف مهندسان AMG دارای ۴ تا اگزوزه که باعث این شدند که ml 63 مدال طلا را در ماده صدا در بین شاسی بلندها کسب کنه.

Mercedes-Benz ML63 2012 dashboard
Mercedes-Benz ML63 2012 dashboard

اما x6. موتور تمام آلومینیومی x6 یک لیتر از موتور ml کوچیکتره ولی در عوض قدرتش ۵۵۵ اسب بخاره. این ماشین فقط یک ثانیه زودتر از ml63 به صد کیلومتر در ساعت میرسه. در کل موتورش بهتر از موتور ml هست و در سال ۲۰۰۹ بهترین موتور سال شد. چیزی که x6 توش خیلی خوبه، هندلینگشه و تو این مورد هم از بنز خیلی بهتره. این دو ماشین تقریبا امکاناته یکسانی رو به صاحباشون میدن ولی از نظر سیستم کاملا باهم متفاوتند. مثلا سیستم های x6 خلاصه شدن به اینکه قدرتو و سرعته ماشینو افزایش بدن ولی سیستم های ml63 بیشتر چیز هایی رو فراهم میکنند که شما از یه suv میخواید مثل سیستم های پیچیدهٔ کمک فنر برای افرود مثلا اگه یه جای ناهموار برید، ماشین درعرض پنج صدم ثانیه تصمیم میگیره که کمک ها بر چه اساسی کار کنند یا سیستم هایی برای ایمنی زیاد. برای همینه که اگه تو ml63 بشینید احساس امنیت زیاد و راحتی میکنید، چیزی که واقعا از یه شاسی بلند میخواید ولی اگه تو x6 بشینید البته اگه توش جا بشید ( اشاره به فضای کم اطاق ) احساس میکنید تو یه کوپه دو در نشستید و اگه بخواید باهاش افرود کنید حداکثر شیبی که بخواید ازش برید بالا، شیبه دست انداز های تو خیابونه. فراموش نکنید x6 یه SUV هستش نه یه کوپه دو در که فقط موتورش قوی باشه و همانطور که میدونید یه SUV باید علاوه بر قدرت، امنیت، افرود، مصرف کم و سواری بسیار راحت داشته باشه چیز هایی که x6 ندارتشون. x6 مثل یه وزنه برداری هستش که بجای اینکه تمرین کنه که وزنه بلند کنه رفته تمرین بدنسازی کرده و الکی هیکل درست کرده. خوب اگه میخواست هیکل درست کنه بهتر بود میرفت بدنساز میشد نه وزنه بردار! مجله c&d هم همین عقیده رو داره و معتقده که رقبای ml63 مریخ نورد و پورشه کاین توربو هستند نه x6. پس رقابت دو دو مساوی میشه و باید یک مقایسهٔ دیگه رو تحمل کنید.

BMW X6M 2012
BMW X6M 2012
BMW X6M interior
BMW X6M
BMW X6M 2012
BMW X6M 2012

این آخرین مقایسهٔ این مقالست و سرنوشت مقاله هم به همین مقایسه ربط داره. من تصمیم گرفتم که آخرین مقایسه بین سلطان های بنز و بی ام و باشه یعنی بین s500 و ۷۵۰i که اگه پولشونو داشته باشید به راحتی میتونید در ایران بخریدشون.

Mercedes-Benz S500 BlueEFFICIENCY
Mercedes-Benz S500
Mercedes-Benz S500 2012
Mercedes-Benz S500
2012 Mercedes-Benz S-Class
Mercedes-Benz S500
Mercedes-Benz S-Class Dashboard
۲۰۱۲ Mercedes-Benz S-Class
Mercedes-Benz S-Class Interior
۲۰۱۲ Mercedes-Benz S-Class
2012 Mercedes-Benz S-Class
۲۰۱۲ Mercedes-Benz S-Class

مدل s دارای قیافه لوکس تر و کلاسیک تر هستش ولی ۷۵۰ دارای قیافه معمولی هستش ( اگه آدم بکشم عذاب وجدانه کمتری میگیرم تا اینکه بگم ۷۵۰ از s قشنگ تره ) داخلش هم همینطور. ولی اصل کار موتوره نه قیافه ( نظر مشتریان معمولا سن بالای این ماشین ها ) که در این مورد ۷۵۰ از بنز جلو میفته چون موتورش ۲۰ اسب بخار از s قوی تره( ۳۸۷ در برابر ۴۰۷ اسب بخار ) و همچنین شتاب ۷۵۰ از s بالاتره. همانطور که s500 از لحاظ قیافه آبروی ۷۵۰ رو برد، ۷۵۰ هم از لحاظ قدرت و موتور آبروی بنزو ریخت تو باکه بنزینش تا بسوزونتش. از لحاظ امکانات یکم بنز جلوتره البته خیلی کم. در حد اینکه رو صندوقش دو تا دوربین بیشتر داره. دیگه این دو ماشین تو همه چیز مثل همند.از قدیم همیشه تا کلمه ماشین لوکس گفته میشد ما یاده کلاس s میفتادیم و هنوز هم همینطوره و با توجه به همین ( اعتبار کلاس s ) ما برنده رو s اعلام میکنیم.

BMW 7-Series 750i
BMW 7-Series 750i
BMW 7-Series 750i
BMW 7-Series 750i
BMW 7-Series 750i
BMW 7-Series 750i

اوه اوه اوه. این سه واژه اولین کلماتی هستند که من بعد از دیدن اختلاف قیمت این دو ماشین به زبون اوردم. ۷۵۰: چهارصد میلیون و s500 : پونصدو بیست میلیون! یعنی بنز فقط بخاطر اسم و رسمش ۱۲۰ تومن گرون تره با اینکه ضعیف تره! نظرم در مورد برنده عوض شد، برنده بدون شک ۷۵۰ هستش و بذارید این جوری بگم: اگه شما عاشق بی چون چرای بنز هستید و حاضرید ۱۲۰ میلیون اضافه بدید فقط بخاطر مارک بنز، برید s500 بخرید.

BMW 7-Series 750i
BMW 7-Series 750i
BMW 7-Series 750i
BMW 7-Series 750i
BMW 7-Series 750i
BMW 7-Series 750i

و در اینجاست که مقاله به پایان میرسه و BMW با نتیجهٔ ۳-۲ مرسدس بنزو میبره پس اگه یه نفر ازتون پرسید بنز بهتره یا بی ام و بگید از نظر مقایسه محصولاته هم سبک، بی ام و بهتره ولی درکل این بنزه که بهتره چون محصولاتی مثل sls یا slr یا sl65 داره که اصلا BMW محصولی برای رقابت با اینا نداره. من خودم طرفدار Audi هستم و طرفداره این دو تا نیستم یعنی دلیلی ندارم که بیخودی از بنز تعریف کنم و هر چی تا حالا گفتم بر اساس دلیلو مدرکه.( اینو برای کسایی که میخوان ازم ایراد بگیرن گفتم )

mercedes-benz clk63 vs bmw m6
mercedes-benz clk63 vs bmw m6

نویسنده: امیر وزیری

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۲۴۵ دیدگاه‌ها

  1. alireza

    ۱ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (19 ديدگاه)

    الان حرفه ای ترین ماشینه بنز slr یا sls هستش به قول نویسنده اینا اصلا قابل مقایسه با حرفه ای ترین مدل bmw که m6 میشه نیستند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. alireza

    ۱ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (19 ديدگاه)

    منم با میلاد موافقم همیشه شرکت ها تو بهترین مدل هاشون واسه همدیگه شاخ شونه میکشن الان تو بخوای لامبورگینیو با فراری مقایسه کنی عاقلانه اینه که بهترین مدل هاشونو باهم مقایسه کنی چون شرکت ها تو بهترین مدل هاشون هر چی میتونستند رو کردن . درست مثل فوتبال میمونه . تو اگه بخوای ببینی تیم ملی اسپانیا چقدر قویه میری تیم نوجوانان یا امیدشو میبنی ? باید بری بهترینشو که تیم بزرگسالانه ببینی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی قضایی

      ۱ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (141 ديدگاه)

      مشکل اینه BMWهمین جوری سرتره .وای به روزی که بخواد بهترشوبسازه.BMWلذت رانندگی

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. aa

        ۱ شهریور ۱۳۹۱
        سوابق: (15 ديدگاه)

        کی گفته …بنز خیلی هم از BMW سرتره تره

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. مهران

          ۱ شهریور ۱۳۹۴
          سوابق: (8 ديدگاه)

          bmw نهایت لذت رانندگی

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. ace

          ۲۳ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          Benz نهایت آسایش رانندگی.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. milad

        ۱۱ شهریور ۱۳۹۱
        سوابق: (31 ديدگاه)

        بی ام و عالی – بنز عالی ترین

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. محمد رضا

    ۱ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    سلام به همگی من خیلی ماشین دوست دارم خیلی بیش از اندازه همه این مقاله رو با دقت خوندم و در اخر به خودم اومدمو دیدم که الکی وقتمو تلف کردم چون ما تو این کشوری که زندگی میکنیم تو ماشین چی بگم اخه؟اصلا نمیدونم چی بگم بعدش هم اگه بخوایم یه همچین چیزایی بخریم نمیتونیم چون پولشو نداریم میری نمایشگاه یه بنز قیمت میکنی میگه 530میلیون پس تمام اینا همش وقت تلف کردنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. amir hossein

      ۱۱ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (4 ديدگاه)

      باعرض سلام خدمت علیرضا خان :
      اون اسم حرفه ای ترین خودروی راکه اسم بردی benz نیست چونبنز فقط به دردتشریفات می خوره.
      همه می دونند که بی ام و واقعا از بنز بهتر ولی در بین مردم همه میگن بنز جرا ؟جون ماشینی است برای پوز دادن.ولی بی ام و ماشینی است برای لذت بردن شما از رانندگی

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ace

        ۲۳ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        بنز و BMW هر دو عالین .
        نمیشه انتخاب کرد.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. alireza

    ۱ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (95 ديدگاه)

    مدل نوشتنت رو خیلی دوست دارم ولی واقعا املای اشتباه بعضی کلمات اعصابمو خورد کرد !!!
    به عنوان مثال :
    “چون تنها عیبه این ماشین فقط پدال هاشه همین.”

    شما نمیتونی حتی اگر محاوره ای مینویسی ـِ میانجی رو به صورت ـه بنویسی دوست من ! حتی در محاوره نوشتن هم نمی گنجه ! لطفا دقت کن !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Ali

    ۱ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من خودم طرفدار BMW هستم و سزی 3 هم دارم ، اما کلا دوست ندارم مقایسه بشن چون به نظرم برای انتخاب هر شخص باید احترام قائل شد ؛ اما در مورد جملات پایانی :”ولی درکل این بنزه که بهتره چون محصولاتی مثل sls یا slr یا sl65 داره که اصلا BMW محصولی برای رقابت با اینا نداره” ؛ کاملا اشتباهه ، بهتره به نویسنده مطلب یاد آوری کنم VW که صاحب کارخانه Audi می باشد هیچ ماشین سوپر اسپرت تولید نمی کند ( منظورم بوگاتی و لامبورگینی که در تملک VW هستند نیست) پس آیا صحیح است که بگوییم Audi بهتر است از VW?!?
    در رابطه با مقایسه ML63 و X6 هم بهتر است به مقالات car and driver توجه بیشتری کنید زیرا که در آنجا ML63 با X5M مقایسه شده :http://www.caranddriver.com/comparisons/2012-bmw-x5-m-vs-jeep-grand-cherokee-srt8-mercedes-benz-ml63-amg-porsche-cayenne-turbo-comparison-test-review
    با آرزوی بهترین ها!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ali

      ۷ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (14 ديدگاه)

      دوست عزیز این جا ml63amg با x6m مقایسه کردن نه با x5m
      ولی طبق لینکی که دادی ml63amgاز x5m هم بهتره mlچهار نیم ستاره گرفته ولی x5m چهار ستاره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. امیرحسین

        ۹ شهریور ۱۳۹۱
        سوابق: (1 ديدگاه)

        علی اقا گل کلاب:
        برو توسایت aparat ببین چطور x6mروی فراری راکم کرد.
        چه برسد به بنز(مخصوص بازنشسته ها-پیره مردها)

        موافقم 0
        مخالفم 0
  6. esi

    ۱ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (62 ديدگاه)

    فقط بی ام دبلیو

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ace

      ۲۳ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      فقط مرسیدیس بنز !!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. علی

    ۱ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (75 ديدگاه)

    ای بابا من یه بی ام و باز هستم اینارو که میخوندم اعصابم خورد میشد ولی همش اخرش میگفت برنده بی امو
    موقعی که گفت بنز s500 از 750 میبره میخواستم خودکشی کنم ولی خود بعدش نوشت بنز پول مارکشو داره الکی واسه هیچی میگیره ! و برنده این مسابقه بی ام و
    قابل توجه بنزی ها که همش پز الکی میدین !

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رضا

      ۵ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (5 ديدگاه)

      با سلام به علی آقا و همه ی عشق ماشینا
      من هم طرفدار بی.ام.و هستم ولی انصاقا تو این گزارش به طرز جانبدارانه ای از بنز حمایت کرده. ولی خوشم میاد که هرچی زور زده نتونسته بی.ام.و رو بازنده اعلام کنه
      ممنون از همگی
      موفق باشین

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. سعید

    ۲ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    برای مقایسه محصولی از بنز با m3 در ابتدای مقاله بهتر بود c63 amg black series ودرکلاس آخری s63,s600ویاs65رو با 760liمقایسه می کردند و یا s63 در آزمایش آخری رقیب bmw می بود چرا که برای آزمایش و مقایسه بین خودروهای مختلف همیشه بهترین ها در هر کلاس آزموده می شوند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. مهرداد

    ۲ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (89 ديدگاه)

    واقعآ لذت بردم از سبک نوشتتون
    عالی بود .
    ..:: تشکر و سپاس فراوان ::..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. hassanbmw

    ۲ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    تنها چیزی که مسلمه BMWهمیشه در عملکرد بهترین هاست مقایسه s5 audi و 335 coupe یا همینا که اینجا نوشته تایید کننده این مطلبند،بنز همش تو طراحی داخلی و سیستمای پیشرفته داخل ماشین کار می کنه.
    بنابراین بی ام و به نظرمن بهتره کما این که ابهت ماشینای بنز رو هیچ کمپانی دیگه ای نداره!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. علی

    ۲ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (75 ديدگاه)

    در نتیجه میشه 1-4 به نفع بی ام و چون ام کلاسو همه با X5 مقایسه میکنن ! و توی خود سایته CAR and drive
    x5 برنده مسابقه اعلام شده!
    فک کنم اقای امیر وزیری شما بنزی باشی که این اشتباه رو کردی !
    جونم بی ام و که 4-1 جلو افتاده ! :D

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. راد

    ۲ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (85 ديدگاه)

    یجای دیگه هم تو این سایت گفتم.شیر سلطان جنگل بنز سلطان جاده.در ضمن دود اگر بالا نشیند کسر شان شعله نیست .المان راتو دنیا همه بابنز شناختن وهر گاه اسم خودروی المانی میشنوم یاد بنز میفتم.البته بی ام دبلیو هم برا خودش شاخی ها ومن اگر یکروز بخوام یک ماشین اسپرت سوار شوم حتما اتاق6 سوار میشم.در کل بی ام دبلیو تواسپرت سر بنز تو کلاسیک وتشریفات

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۳ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (75 ديدگاه)

      با ماشینی به اسمه BMW 7 Series 760 Li اشنا شدید ؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مهرداد

        ۳ شهریور ۱۳۹۱
        سوابق: (75 ديدگاه)

        :d اره علی اقا راست میگید !

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. بهنام

      ۴ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (244 ديدگاه)

      چرا از خودتون حرف در میارین بابا ؟
      کی گفته همه المان رو با بنز میشناسن
      تا اونجایی که کل خبرگذاری ها میگن معلوم شده بی ام و شده بزرگترین خودرو ساز لوکس جهان ! (( لوکس ))
      و ائودی توی رتبه دوم قرار داره و بنز با این همه پزهای الکیش شده 3وم :D
      بی ام و توی همه مدالاش موفقه !
      از سری 1 که یک کوپه بامزه و کوچولو هست گرفته تا سری 7تش که ماشین غول پیکره ! بیشتر وزیرای اروپایی از سری 7 و ائودی ا8 استفاده میکنن بخاطر اینکه خیلی ارزون تر از اس کلاس هست و اس کلاس داره الکی واسه هیچی پوله مارکشو میگیره
      باوجودی که سری 7 هم توی شتاب هم توی ابعاد هم توی اسب بخار و هم توی گشتاور از اس کلاس جلوتره !
      این حرفی که زدین بی ام و توی اسپرت و بنز توی کلاس تشریفات ماله 100 ساله پیشه !
      اول برید ببینید محصولات بی ام و چی هستند به چه کاربردی ساخته شدند و ایا موفق هستند بعد بیاین اینجا این حرفو بزنین !
      خدایا تا کی اینا میخوان چشم گوششونو ببندند ؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. راد

        ۴ شهریور ۱۳۹۱
        سوابق: (85 ديدگاه)

        منتظر راهنمایی شما بودم.بنز بنز است همین

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. بهنام

        ۵ شهریور ۱۳۹۱
        سوابق: (244 ديدگاه)

        موافقم ! خوب که گفتین لوکس ! وگرنه میرفتم خومو میکشتم ! چون فعلا که نمیدونم بین فولکس واگن تویوتا جنرال موتورز یا شرکت فیات کدومشون بزرگترین تولید کننده جهانه !!!
        توی سه ماهه اول سال 2012 فروش بی ام و از بنز زد جلو ! عجیبه … چون بنز تنوع محصولی بیشتری داره

        موافقم 0
        مخالفم 0
  13. arman

    ۳ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    ماشین های ایران خودرو هم با بنز و بی ام و مقایسه کنید لطفا

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ace

      ۲۳ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      ???
      جالب بود.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. aryan

    ۴ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (55 ديدگاه)

    من خودم شخصا محصولات benZ رو به bmw ترجیح میدم. اشرافی و بس…….

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رضا

      ۵ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (5 ديدگاه)

      گزارش خیلی طرفداری از بنز کرده ولی نتونسته از پسش بربیاد چون بی.ام.و همیشه پیروزه
      بنز الکی پول برندشو میگیره در حالی که بی.ام.و با همون پول امکانات بیشتری میده
      در هر حال “بنزی ها” باید یه دوره وردست “بی.ام.و ای ها” بنشینن و شاگردی کنن تا ساخت خودروی لوکس رو یاد بگیرن
      حتی بی.ام.و تونسته جایگاه پرفروش ترین رو تو آمریکا از لکسوس پس بگیره

      اما محض خنده :
      در هر حال بنز خوبه بالاخره از پراید و سمند که بهتره
      دی دیییییییییییییی

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ارمان

        ۶ شهریور ۱۳۹۱
        سوابق: (244 ديدگاه)

        افرین افرین :ی !
        اره کاملا معلوم بود داره طرفداری بنز رو میکنه ! از همون x6 گذاشتنش معلوم بود !
        اقای وزیری براتون متاسفم که این جوری سره ما کلاه میذاری !
        لابد اخرش رو هم الکی گفتین من ائودی بازم که کسی به شما چیزی نکه درسته ؟ !!!!
        همونطور هم که علی اقا گفتن مسابقه میشه 1-4 به نفع بی ام و …

        موافقم 0
        مخالفم 0
  15. behrooz

    ۵ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (7 ديدگاه)

    سطح مقاله بسیار پایین بود. شما هنوز نمیدونید که x5 , x6 ماشین های SUV نیستند و در واقع SAV هستند و به هیچ عنوان توانایی OFFROAD ندارند و خیلی راحت گیر میکنند . ML صد در صد بهتر هست در این رده یا مثلا بنز G Class که ۴۰ سال همین طراحی داره و همچنان بهترین شاسی بلند سال هست. در مورد سری ۶ چون یک ایرانی طراحی تکراری همیشگی کرده برنده شد ؟؟؟ .. یا مثلا در مورد سری ۷ … کدام سفیر و وزیر و ریاست جمهوری سوار سری ۷ میشه ؟؟؟… در سدان لوکس همه چیز به لوکس بودن و امکانات هست نه موتور… موتور پاگانی زوندا و دیگر خودرو های پاگانی همگی AMG هستند موتور خودوهای فورمولا۱ تیم های مرسدس مکلارن ، مرسدس بنز و فورس ایندیا همگی مرسدس Amg هستند ، ABSترمز, AirBAG SRS,،کمربند ایمنی ۳ نقطه ای…سیستم تعلیق چهار چرخ مستقل.. سیستم استارت بدون کلید,break assist,ESP, اولین خودرو که دارای GPS بود. رادیاتور…و ده ها مورد دیگر همگی از نوآوری های مرسدس هستند. ۱۲۵ سال نوآوری و تاریخ کمک به پیشرفت صنعت خودروسازی میاید با یه کمپانی که ماشین های اسپورت جوون پسند تولید میکنه مقایسه میکنید ؟؟؟ بی ام و خیلی سطح پایینتری از Audi و Benz داره… مقاله بسیار سطحی و غیر منطقی بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. alireza

      ۶ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (19 ديدگاه)

      ببین شرط میبندم که هیچی از ماشین حالیت نیست که فکر میکنی بی ام و اینقدر حقیره .میدونی واسه چی بی ام و سوپر اسپرت نمیزنه که تو بهش میگی بد ؟ شعار بی ام و اینه که همیشه ماشین هایی میسازند که همه بتونند سوارش بشند نه فقط ثروتمندان . همین کمپانی بنز همیشه موتورهاشو به تقلید از موتور های بی ام و میسازه . واقعا نمیدونم تو کجا پیدات شده که فکر میکنی با ارزش ترین شرکت اتومبیل سازی انقدر مزخرفه؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. ارمان

      ۶ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (244 ديدگاه)

      خیلی ببخشید اقا بهروز ولی با چیزی به اسمه تفکر و دنیای خودرو اشنا شدید ؟
      حرفتون خیلی مسخره بود !
      حتما شما بی بی سی یا یورونیوز ندارید و ندیدید که کیا سوار بی ام و سری 7 میشن !
      تا اونجایی که من میدونم سری 7 نسل قدیم توی طراحیش شاهکار بود که بعدا توسط خیلی از خودروساز ها اون طراحی پله ای مانندش که تو قسمت صندق عقب و سپر عقب بود رو تقلید کردن !
      بیشتر وزیر و رئاسای جهان از بی ام و سری 7 و حتی ائودی ا8 استفاده میکنن و تنها کشور های عربی هستن که از بنز استفاده میکنن !

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. شهرام

        ۶ شهریور ۱۳۹۱
        سوابق: (244 ديدگاه)

        هه حالا این حرفا بماند ! فکر میکنی اقا بهروز بی ام و ماشینه سلطنتی نداره ؟ پس رولز رویز چیه ؟
        سلطنتی ترین ماشینه جهان ماله بی ام و هست =))
        دوما مرسدس بنز اصلا موتور فرمول 1 نمیزنه و از شرکت های دیگه کمک میگیره جهت اصلاع به خود سایت مرسدس بنز مراجعا کنین !
        سوما بی ام و از سال 1916 یا 1926 اولین ماشینی که تولید اسپرت بود ! پس دیگه حرف الکی نزینین بی ام و اصلا سوپر اسپرت نداره و …
        حتی فرمول 1 هم تولید میکنه !
        اگه بی ام و از بنز و ائودی پایین تر بود صد در صد شرکت تویوتا نمیومد از موتور های دیزلی بی ام و استفاده میکرد ! و میرفت از موتور های کمپرسوری بنز استفاده میکرد
        بی ام و همیشه سر تر بوده و خواهد ماند !!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. امیر محمد

      ۶ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (244 ديدگاه)

      به قوله یه نفر توی همین سایت پدال :
      جهل بدنرین درد است در دنیای امروز
      اقا بهروز بی مورد ترین و بی معنی ترین حرف جهان رو زدین ! اون زمانی یعنی سال 1885 که بنز شروع به تولید ماشین کرد بی ام و داشت برای جنگ جهانی دوم هواپیما تولید میکرد ! کجای کارید بابا !

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. راد

        ۶ شهریور ۱۳۹۱
        سوابق: (85 ديدگاه)

        ما که به جز موتور محصول دیگه ای از بی ام دبلیو ندیدیم

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. parham 15

        ۶ شهریور ۱۳۹۱
        سوابق: (130 ديدگاه)

        وقتی یکی مثل راد عزیز میاد اینجا میگه BMWفقط موتور میسازه وBMWرو زیر سوال میبره که فقط بگه بنز بهتر از اونه. دیگه میخوای با این طرز فکر به کجا برسیم ؟؟یکمی منطق ضرر به هیچکس نمیرسونه به خدا.در ضمن انتخاب بین این دو برند براساس سلیقه است یکی بنز دوستداره دیگری BMWهردوبرند یا مساوی هستند یا یکیشون چیزی داره که اون یکی نداره و برعکس هم همینتوره.من شخصا BMW رودوست دارم ولی این دلیل نمیشه که با یه حرف بی معنی بنز رو تحقیر کنم.اتفاقا بنز بیشتر از BMW داشتم ولی یه حس ذاتی هست که BMWروبیشتر میپسندم

        موافقم 0
        مخالفم 0
    4. امیر محمد

      ۶ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (244 ديدگاه)

      اقاجون چرا اینقدر شورش میکنین ؟
      توی صحرای عربستان سه تا ماشین هست که طرفدارای زیادی داره
      1. تویوتا لندکروز
      2.فورد اکسپلورر
      3.بی ام و x5
      همینو بس …

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. عرفان

        ۱۰ شهریور ۱۳۹۱
        سوابق: (1 ديدگاه)

        عرب ها چی حالیشونه که ماشین حالیشون باشه
        بعدشم پرفروشترین SUV خاورمیانه بنز G است!
        البته شاسی بلند لوکس!
        هم ب ام و عالیه هم بنز
        اصلا نمیشه اظهار نظر قطعی کرد
        هر دو کمپانی توی یه بخشایی از هم سرترن
        البته این برتری مطلق نیست

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ace

          ۲۳ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          عرب ها انسان های شریفی هستن.
          متنفرم از نژاد پرستی.
          سری G مرسدس از تمام ماشین های BMW محبوب تره.

          موافقم 0
          مخالفم 0
    5. علی

      ۶ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (75 ديدگاه)

      اقای بهروز اینجوری حرف نزنین چون به ضرر خودتون تموم میشه ! بی ام و ایکس 5 یک ماشین افرود عالی هست البته نه به اندازه تویوتا ! دوما ایکس 6 یک کراس اوور هست و اصلا نباید انتظار داشته باشید که افرود هم باشه ! سوما بی ام و سری 7 فقط برای کاربرد های تشریفاتی ساخته شده و مرسدی اس کلاس هم موفق تره !
      همونطور هم که خوده مقاله گفت تفاوت توی امکانات اس کلاس و سری 7 به اندازه تعداد دورین هاشون میمونه !
      معمولا ماشینای تشریفاتی رو هم با ابعاد بزرگ میسازن
      که سری 7 بزرگ تر از اس کلاس و ائودی ا8 هست !

      موافقم 0
      مخالفم 0
    6. مسعود

      ۷ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (82 ديدگاه)

      از حق نگذریم همه میدونن که بنز تو نوآوریهاش جزو سردمداران این صنعته ولی هونطور که انتظارشو داشتم ب ام و طرفدارای بیشتری داره و باید بنزسوارا اقرار کنن که ماشینی که بیشتر با رانندش ارتباط برقرار میکنه بین این دوتا ب ام و است

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. Ayob

    ۶ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    بچه ها شما bmw i8رودیدین خیلی عالیه….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. علی

    ۶ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (244 ديدگاه)

    ماشین فقط بی ام و !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. Wolf Man

    ۶ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (72 ديدگاه)

    بهتر نیست بجای این بحث و نظر های احساسی سری به مقالات و تست های کار شناسانه تر مجلات تخصصی بزنیم؟

    یا اگر هم خیلی روی نظراتمان پا فشاریم میتونیم مثلا به مجله ماشین با سابقه ی چندین سالش تو بحث خودرو نامه بنویسیم و بگیم:شماها هم هنوز نمیدونین x6 و x5 اس یو وی نیستند؟!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. امین

    ۶ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (75 ديدگاه)

    واقعا بابا شما دیگه کی هستین ؟
    شما به ام وی ام x33 یا سوزوکی ویتارا میگین اس یو وی ولی به x5 که واقعا افروز هم هست شک دارین ؟
    عجـــــــــــب …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. omid

    ۶ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (10 ديدگاه)

    ماشین فقط خودروی ملی (سمند)!!!!!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. علی

    ۶ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (493 ديدگاه)

    فقط سمند بابامو عشقه که اگه 2 سال کار کنم میتونم بخرمش! این داستان هایی هم که میگید،منو یاد فیلم های قدیمی میندازه که بچه کوچولوها پشت شیشه مغازه ها می ایستادند و از پشت ویترین به تلویزیون ها نگاه میکردن! بابا بیخیال،از رویا بیایید بیرووون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. behrooz

    ۷ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (7 ديدگاه)

    جناب آرمان…اینم یک ویدیو در مورد شاهکاری که میگی :
    http://www.youtube.com/watch?v=3cILTjxGmKU
    از نگاه top gear بنز s class از همون قدیم بهترین سدان لوکس دنیا بوده.
    ……………
    در مورد آقا شهرام هم :
    باید بگم BMW از سال ۱۹۹۸ رولزرویس رو خرید. و اما همچنان لوکس ترین برند خودرو در جهان maybach هست که البته از این به بعد به Mercedes Pullman تغییر نام داده میشه و البته در مورد Pullman همین بس که یه نگاهی به Mercedes 600 Pullman 1964 بندازی و ببینی که کسانی مثل ملکه انگلیس..کوکو شانل..الیزابت تیلور..جان لنون..شاه ایران..الویس پرسلی..مجری تاپ گیر جرمی کلارکسون و غیره… صاحب این مدل ماشین بودن.
    :لینک
    http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_600

    در مورد موتورهای فورمولا۱ هم مرسدس زیر مجموعه ای به نام Mercedes AMG High Performance Powertrains در اختیار داره که موتور تیم های formula 1 برای Mclaren و Force India
    وهمچنین خود تیم Mercedes AMG طراحی و تولید میکنه.
    منبع :
    http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes_AMG_High_Performance_Powertrains

    و البته BMW هم از سال ۲۰۰۹ از مسابقات formula1 به دلیل نتایج ضعیف با تیم Sauber به طور کلی کناره گیری کرده.
    منبع :
    http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_in_Formula_One
    ——————-
    در جواب جناب امیر محمد :
    جنگ جهانی دوم سال ۱۹۳۹ تازه شروع شد و تا ۱۹۴۵ ادامه داشت. کمپانی BMW تازه در سال 1917 یعنی ۳۲ سال بعد از مرسدس بوجود اومد.
    در واقع فقط ۷ سال بعد از جنگ جهانی در سال ۱۹۵۲ بود که مرسدس سریعترین خودرو جهان در زمان خود یعنی :
    300SL Gullwing
    رو که توانایی رسیدن به ۲۶۰ کیلومتر بر ساعت داشت معرفی کرد. مدل SLS امروزی طرحش رو از
    روی همون ۳۰۰ اس ال گالوینگ برگرفته شده
    در ضمن من در امارات زندگی میکنم و توی صحرای اینجا این ۳ تا ماشین طرفدار دارند:
    1. Toyota LandCruiser
    2. Nissan Patrol Safari
    3. Mercedes Benz G-Class
    شیخ دبی هم بنز جی کلاس سوار میشه
    منبع :
    http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_300SL

    http://mrsdubai.files.wordpress.com/2009/11/sheikh-mo1.jpg
    —————————
    wolfman :

    بی ام دبلیو x5 و x6 هیچ گدوم توانایی رفتن در گل,صحرا و یا کوه و یا صخره با شیب تند و یا حتی شن و ماسه های بیابون رو ندارند و به راحتی زمین گیر میشوند..چون diffrencial lock ندارند..چون فاق لاستیک برای این کار مناسب نیست..چون ساسپنشن اسپورت و خوابیده ای دارند..چون دنده سنگین ندارند…به همین دلیل در کلاس اس یو وی نیستند و فقط یه کوپه ۴ در در اطاق بزرگتر هستند.
    پیشنهاد میکنم حتما این ویدیو رو ببین که ایکس ۶ در برف یا چمن ساده هم نمیتونه حرکت کنه.
    لینک از top gear :

    http://www.youtube.com/watch?v=f8-NNEK1kGo
    ————————
    به هر حال سلیقه ای هست و من قصد بحث با کسی ندارم و فقط نظرمو در مورد این مقاله دادم و گفتم مرسدس بنز بسیار عظیم تر از بی ام و هست..از کامیون و مینیبوس و اتوبوس و تریلی گرفته تا.. طراحی خاص CLS , سوپر اسپرت هایی مثله SLS,SLR و یا لوکس هایی مثل Maybach و S Class و یا اسپورت های AMG یا Formula1 و Pagani Zonda(فقط موتور)..همگی مدل های موفقی هستند که کمتر کمپانی در دنیا تا این اندازه تنوع داره و این باعث میشه بنز یک سر و گردن بالاتر از رقبا باشه همیشه… البته میدونم که همیشه افرادی مخالف این حرف خواهند بود. اما سعی کردم با ذکر منبع و مستند صحبت کنم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. iman

    ۷ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ۱۲۵ سال نوآوری و تاریخ کمک به پیشرفت صنعت خودروسازی میاید با یه کمپانی که ماشین های اسپورت جوون پسند تولید میکنه مقایسه میکنید ؟؟؟ بچه ها ما ایرانیا بی ام دبلیو رو بیشتر دوست داریم من با بهروز موافقم بنز همیشه اولین استانداردها رو تعریف میکنه مثلا چرا تو همین top gear ریچارد هموند وقتی میخواد لکسوس رو معرفی کنه میگه بنز ژاپنی؟؟؟!!!
    در حالی که لکسوس برترین محصول تویوتا و بهترین ماشین آسیایی است
    ولی قبول کنید که بنز بهتره ولی ما ایرانیا خیلی بی ام دبلیو دوس داریم امیدوارم به طرفدارای bmw برنخوره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. a

    ۷ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    پورشه جفتشون رو لوله میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. فرزاد

    ۷ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (26 ديدگاه)

    آقای وزیری لطفا نظرسنجی های سایتها و موسسه های نظر سنجی معتبر مثل jd power را که بین بنز و بی ام و از مردم صورت گرفته رو بذارید توی سایت تا همه ببینن بی ام و سرتره. در ضمن دیگه زمان بنز گذشت باور کنید دیگه تا اسم ماشین لوکس میاد همه یاد s نمی افتند اینا ماله قدیمه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امین

      ۷ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (75 ديدگاه)

      افکار قدیمیه دیگه ! قبول …
      مرسدس قدیما بهتر بوده ! خیلی هم بهتر بوده ! من خودم که یه بی ام و باز واقعی هستم و براش جونمو میدم قبول دارم طراحی های قدیم مرسدس بهتر از بی ام و اون زمان بوده
      اما الان چی ؟
      فعلا که دنیا روی دسته کیا هیوندا تویوتا داره میچرخه !
      تویوتا ماشین میزنه با کیفیت عالی حتی بالاتر از بنز اونوقت قیمتش رو مثلا میذاره 37 هزار دلار !
      همونطور هم که الان بی ام و سری 7 قیمتش حدوده 70 80 هزار دلاره ! باور کنین دیگه حتی رئیس جمهور های اروپایی هم جرات نمیکنن یه رولز رویس بخرن ! میدونین واسه چی ؟ چون مردم میگن : عده زیادی توی همین اروپا زیره خط فقر هستن اونوقت دولتی ها بجای اینکه پولاشونو بیان توی کمک به افراد فقیر یا … خرج کنن بجاش میرن یه ماشینه 200 هزار دلاری میخرن ! اما سری 7 که کیفیت کاملا برابر و قابل مقاسه با اس کلاسه ! امکاناتشم دست کمی نداره قیمتش اینقدره …
      مرسدس با وجودی که کامیون میزنه اتوبوس میزنه مینی بوس هم میزنه فروشش توی سال 2012 ( فعلا ) پایین تر از ائودی و بی ام وست !
      نصفه بیشتره مردم جهان دوست دارن جونشونو فدای همین لوگو و جلو پنجره بی ام و کنن !
      اصلالت تا حالا اینقدر طولانی نشده ! بی ام و از هموون سالی که شروع به تولید ماشین کرد جلو پنجرش همین بوده و هنوز هم همونه !
      حالا …
      همه دستا بالا به افتخاره بی ام و … ( بنز هم خوبه ها ولی بی ام و حتی اگه یه مدل ماشین هم بزنه عشقه … :D )

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ارمان

        ۷ شهریور ۱۳۹۱
        سوابق: (244 ديدگاه)

        افرین به اقا امین و اقا فرزاد … افرین

        موافقم 0
        مخالفم 0
  26. Ali Kaveh

    ۸ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (91 ديدگاه)

    روز اولی که مقاله رو خوندم نخواستم نظر بدم و وگفتم طبیعیه که ملت ایران یا بنز یا بی ام و تو خونشونه ، ولی نظرات غیر منطقی اعصاب آدمو خراب میکنه و چیزی به جز سن پایین هم دلیل این حرفهای … نیست .
    بی ام و رو همه میدونن که خدای ماشینه و توش حرفی نیست ولی برای بهترین بودن ماشین یه چیزی هست به اسم روح . ماشین باید روح داشته باشه . ماشین باید برند داشته باشه . ماشین باید کاریزما داشته باشه . آمار و ارقام خودرو برگه ای بدردنخور بیش نیست که توی دنیای واقعی 95% اوقات به کار نمیاد . وتا خودتون تجربه نکنین متوجه نمیشین و فقط توی شهر وجاده این به چشم میاد که شما چی سوار شدین یه ماشین خوب یا یه مفهوم برتری محض . بعضی دوستان میگن که مرسدس داره پوله برندشو میبره آخه شما چی از تعریف برند متوجه شدین ،مرسدس سواری بهای خودشو داره . برند یعنی همین، یعنی به همین حدی برسی که هنوز ماشین بیرون نیومده ملت بیان بخرن بدون اینکه بخوان به چیز دیگه ای فکر کنن وکسایی هم که یه خورده اطلاعات منطقی دارن میدونن که فقط شرکت هایی مثل مرسدس ،فراری ، آستون به این حد رسیدن که که تا این حد کاریزما دارن و اسمشون حکم سیلی تو گوش بقیه اس و بقیه در آستانه ی این کارن . و مرسدس کاریزماتیک ترینه اوناس و این یعنی اختلافی به بلندای یک قرن.
    تا مارک باز نباشین متوجه اختلاف دو برند نمیشین که مثلاً میرین یه ساعت زیبا با اسمی مثل بالمین میخرین و عالیه ولی کافیه دوستتون بره یه رادو بخره حتی با 2 برابر قیمتی که شما خریدید و همین کافیه معنی برند رو بفهمین که دلایل برتری بعضی چیزا به آمار و ارقام نیست و اینی که میگن کی بیشتر فروخته هم خنده داره . ماشین یه جورایی اختراع مرسدسه و مقایسه ی مرسدس با هر خودروی دیگری مثل شوخی میمونه .حتی خود من که عاشق فراریم فقط پیش مرسدس دستم باز نیست . مرسدس نماد شناخت ،رفاه و سلیقس یعنی اوج و نهایت یک خودرو .
    بازم میگم بی ام و فوق العادس ولی پیش مرسدس مثل مقایسه ی یه انسان خیلی خوب و پاک با یه پیامبره . همین

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۸ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (244 ديدگاه)

      اگه این نظرتونه … پس تویوتا چی میشه ؟
      تویوتا میتونه همه این حرفاتونو پس بزنه.
      چون به نظر من تویوتا بهترین کاخونه تولید ماشین در سطح جهانه ! هم ارزونه هم برند داره !
      فراری یا استون رو که اصلا نباید توی این بحثا وارد ! اصلا انواع زیادی ندارن که بخوان تبدیل به تاپ استار جهان بشن ! فعلا توی این دنیا بحثه قیمت و جنس و فروش محصولات کاخونه هاست … قدیم هرچی که میخواد باشه ! اصلا بنز بهترین محصولاتو توی جهان میزده . اما الان چی ؟ فکر کردین تفاوتی هم بین یک سری 7 یا اس هست که میگین باید برند باز مارک باز باشید تا بفهمید واسه چی مرسدس داره اینقدر گرون میفروشه ! این حرفتون خیلی مسخره بود ! این معنی میده که سری 7 بوقه ولی اس خداست . سری 7 چه چیزی کنتر از اس داره ! اصلا تا حالا سوار یه اس شدین که اینقدر ازش تعریف میکنین ؟ حالا اگه قیمته این دوتا ماشین جابجا میشد شما میمومدین بگین : بی ام و الکی پول برندشو نمیگیره و با این پول یه حس بخصوصی به شما میده !!!
      تا اونجایی که من میدونم معمولا افرادی که یه بی ام و میخرن به ماشینشون عشق میورزن ! با جونو دل ازش مراقبت میکنن ! چون همیشه ادمای بخصوص یا عاشقانه بی ام و میرن محصولاتشو میگیرن !
      شما فقط دوتا دلیل پیدا کردین یه بتونین باهاش بی ام و رو سرکوب کنین
      1.بی ام و سوپراسپرت نداره ولی بنز داره خوبم داره
      2.مرسدس خیلی قبل تر از بی ام و ماشین تولید میکرده و کلا گیر میدین به گذشته مرسدس بنز !
      بی ام و برای افرادی مثل شما روح نداره … اتفاقا اون روح و احساس بخصوصی که بی ام و به رانندش میده از مرسرس بیشتره … به همون دلیلی که گفتم !
      من عاشق سری 3 2012 هستم ! دوست دارم همینجوری بشینم به طراحی بیرون و داخلش نگاه کنم ! داشبوردش درحالی که سادست خیلی دنج و خوشگله ! خیلی بامزه و جمع و جوره ! شما وقتی نگاه به خوده فرمون بی ام و میکنین میبینین که تو دت گرفتم این فرمون و رانندگی کردن باهاش چه لذتی داره !
      بی خود نیست که شعار بی ام و رو گذاشتن ( با لذت برانید ) یا ( sheer driving pleasure ) یعنی لذت واقعی رانندگی !
      لطفا قبل از این که بخواین از روح و احساسه این دوماشین حرف بزنین برید یکمی اطلاعات جمع کنین !
      ممنون …

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ali Kaveh

        ۹ شهریور ۱۳۹۱
        سوابق: (91 ديدگاه)

        دوست عزیز با توجه به طرز نگارشت معلومه که بیشتر از اینکه بخوای به متن دقت کنی با تعصب فقط یه نیم نگاهی انداختی پس ادامه دادن بی فایدس . چون نه اسمی از اس کلاس آوردم نه توهینی به بی ام و کردم نه بحثی که راجع به فراری و آستون کردم ربطی به اون تاپ استاری که گفتی داشت هر چند اون تاپ استار رو خوب نفهمیدم چی شد که اونجا بود.
        شخصاً بدون اغراق 95% خوروها رو با دلیل و منطق دوست دارم . تویوتا رو هم دوست دارم ولی خوب هرچی پول بدی آش میخوری ، تویوتا رو همه میدونن که عالیه در اصطلاح خیلی مرده ولی پرستیژ نداره و خیلی هم ادواتش به قول معروف مصنوعیه اگه اشتباه نکنم ژنو 2008 مدیر فروش تویوتا بود که وقتی بهش گفتن چرا مثل مرسدس زینتی تر کار نمیکنی گفته بود که اگه بخوایم مثل مرسدس ماشین بزنیم اصلاً به سوددهی و فروش نمیرسیم هر چند در لکسس قصد اینکار رو داریم ولی خیلی دشواره . تویوتا حکم ساعت اسپریته عالی ولی بی پرستیژ . مثلاً فکرکن با یه کمری بری کازینو!
        دنیای خودرو مثل دنیای فوتباله هر از گاهی یکی قهرمانه ولی تاریخ فوتبال نباید از یاد بره وگرنه مثل خیلیها میشی کسی که عقلش به چشمشه. در ضمن نگفتم بی ام و روح نداره ولی شما مرسدس رو نفهمیدین . تاریخچه ی خودرو خیلی مهمه حکمه تمدن یه شرکت رو داره ولی خب خیلیا عقلشون به چشمشونه . مثل اونایی که میگن مرسدس ماله پیرمرداس انگار نه انگار که یه سری محصولات مرسدس هست به اسم AMG . مرسدس وسیعترین طیف محصولا رو داره باب هر نوع سلیقه ای .
        این روزا اینقدر مهندسی خودرو به هم نزدیک شده که اختلافات در حد سر سوزنه و در دنیایه واقعی یعنی هیچ ولی فرق میکنه که شما چی سوار شدین . من عاشق بی ام وم در این قضیه شک نکن ولی تا وقتی که پای بنز وسط نباشه ، مرسدس حکم شاهنشاهی داره .در ضمن همینی که شما اطلاعات جمع کردین واسه ما کافیه .

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. فرزاد

        ۹ شهریور ۱۳۹۱
        سوابق: (26 ديدگاه)

        پس به نظرتون چرا فروش بی ام و از بنزی که پرستیژ داره و روح داره ومشتری ها واسش صف میکشنو این همه مدل های جور واجور داره و در واقع از پیامبر بیشتره ؟؟؟؟!!! چرا همیشه تو سایت های نظر سنجی مردم بی ام و رو به بنز ترجیح میدن ؟؟ بعدشم کی گفته تو دنیا اعتبار بنز از بی ام و بیشتره ؟؟؟ حرف های شما بدون منطق و دلیل و مدرک همینطوری میای میگی بنز روح دار و از این حرف ها اونوقت از حرف های بی منطق ما اعصابت خورد شده ؟؟؟؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. sahand saharkheez

      ۸ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (4 ديدگاه)

      بسیار عالی نظرتو رسوندی عالی بود مرسی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  27. رامین

    ۸ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    سلام .روح ماشین موتور ولذت رانندگی .که همه ی اینا تو بی ام و خلاصه شده .بهترین موتور های بنز توسط مکلارن ساخته می شه در حالی که مدل قبلی مکلارن موتورش ساخته بی ام و بودوبا اینکه بیشتر از 9 سال از ساختش می گذره در موتورهای تنفس طبیعی قوی ترین موتوره این نشون میده بی ام و اگه میخایست می تونست سوپر اسپرتهای فوق العاده ای بسازه .هر سال حداقل 3 موتور بی ام و جزو موتورهای سال انتخاب میشه.عصر بنز به پایان رسیده اگه شما افراد مسن و یا بی هیجانی هستید بنز میتونه انتخاب خوبی باشه اما اگه عاشق هیجان ,هندیلینگ ولذت رانندگی تا حد بی پایان هستیدفقط بی ام و میتونه شما رو ارضا کنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ali Kaveh

      ۹ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (91 ديدگاه)

      از این همه اطلاعات صحیحی که در اختیار ما میزاری ممنونم . سپاسگزارم .
      معلوم نیست ……..

      موافقم 0
      مخالفم 0
  28. sahand saharkheez

    ۸ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    سلام من می خواستم:
    1-از شما تشکر کنم.
    2-درباره این مقایسه که BMW M3یک ماشین اسپرت و ماسبقه ای هست(مال پیست)و یکی از ماشین های قول این شرکت هم هست.ولیc 63 -amg یک ماشین نسبتا خانوادگی کمپانی BENZهست.
    <>
    با تشکر.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. امير

    ۹ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (79 ديدگاه)

    نه Benz از BMW بهتره نه BMW از Benz
    اصلا نمیشه دو برند با هم مقایسهو گفت کدوم سره
    چون اهدافی که این دو برند در ساخت دنبالشن کاملا متفاوته
    مثل اینکه یه ساعت رولکس با کاسیو اسپرت مقایسه کرد
    همون جور که نمیشه با کاسیو رفت یه مهمونی مهم با رولکسم نمیشه رفت استخر یا کوهنوردی!!
    یه مورد کاربردی که خودم تجربش کردم مطرحش میکنم که توی ایران قابل دسترسن هستن
    وقتی مخواید به یک جلسه کاری مهم یا یک مهمونی رسمی برید از بین BMW 530i و Benz E350 انتخاب بهتر Benz به این دلیل که شما اینجا نیاز به ماشین تشریفاتی تر،لوکس تر و کاریزماتیک داری که توی اون جلسه کاری میخوای قراردادی،… به انجام برسونی و ماشین اسپرت (BMW) واسه همچین موقعیتی مناسب نیست
    اما وقتی میخواید آخر هفته به یه رستوران خارج شهر برید و از رانندگی کمال لظت ببرید،حسابی تفریح کنیدو خوش بگذرونید و اصطلاحا ماشین بازی کنید قطعا یه BMW_335i مناسبه تا یک Benz C350-280
    BMW همیشه لذت رانندگی و حس اسپرت در کنار استفاده مداوم براش مطرح که بر همین اساس هم موتور های بینظیر میسازه و شاسی،فنر بندی و فرمانش حرف نداره
    Benz کاریزما،ابهت،لوکسی به همراه چاشنی اسپرت براش مطرح واسه همین دنبال سیستمهای ایمنی و آسایشی جدید تره
    من خودم این ترکیب پسندیدم و انتخاب کردم و اگه آدم میتونه که چند تا انتخاب با هم داشته باشه بهتره ترکیبی از بهترینهارو داشته باشه و به خاطر تعصب به یه برند خودش از انتخابهای بهتر محروم کنه
    در مورد سری 7 و کلاس S نظر قاطعی نمیدم چون ندارمشون اما چون به هر دو مدل دسترسی مستقیم دارم مدل2012 (benz S500 L & Bmw_750Li) به نظرم با توجه به سن و روحیه فرد و خواستش از یه خودرو فوق لوکس، افراد جوانتر با روحیه تندوتیز تر BMW انتخاب میکنند و افراد آرام تر و مسن تر که به دنبال لوکسی و اشرافیت بیشتری هستند Benz انتخاب میکنند
    BMW قویتر سریعتر تندوتیز تر و Benz مجللتر با کیفیت ساخت بهتری هست هر چند این موارد که گفتم در هردوشون به قدری به هم نزدیکه و تفاوتشون کمه که برای افرادی که ماشین باز نیستند تشخیص اش خیلی سخته یا شاید هر دو رو کاملا در یک سطح ببینه و در انتها اگر علاقه به برند در میون نباشه سلیقه حرف آخر میزنه چون این دو مدل لوکس برتری محسوسی نسبت به هم ندارند
    مثل انتخاب بین کادنزا و آزرا 2012 که سلیقه انتخاب میکنه نه برتری محسوس شون به هم دیگه
    در آخر به نظرم این مقاله که دو برند با هم مقایسه و میخواد بهترین انتخاب کنه کاملا بی مورد شاید بشه دو مدل در یک کلاس با هم مقایسه کرد و بهترین انتخاب اما دو برند رو هرگز.
    کما اینکه مقایسه بین ML&X6-SL&M6 اشتباه و خودروها با هم در یک کلاس نیستند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. Amir Hossein

    ۹ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (239 ديدگاه)

    آقایون چرا اینقدر فکرتونو مشغول میکنید خود bmw هم میدونه نمیتونه جای محبوبیت Mercedes رو بگیره .
    حتی اگر بنز بیاد یه ماشین مثل پراید با آرم Benz بزنه.
    خیلی ممنون از مقاله ای که نوشتید.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا