بی ام و

اولین تیزر از شاسی‌بلند جدید ب‌ام‌و X7

ب‌ام‌و کمپین تیزری شاسی‌بلند پرچم‌دار X7 را با انتشار تصویری مبهم و کوچک که اطلاعات زیادی را در بر ندارد آغاز کرد. البته در این تصویر مثل همیشه جلوپنجره‌ی کلیوی شکل بزرگ و با ابهتی را می‌بینیم که بزرگ‌تر از هر زمان دیگری است. خوشبختانه قبلاً تأیید شده که معرفی رسمی X7 در اواسط ماه میلادی جاری خواهد بود بنابراین برای دیدن آن نیاز نیست مدت‌زمان زیادی منتظر بمانیم.


در واقع این خودرو از نظر طراحی کاملاً زیبا و گیرا خواهد بود. تصاویر ثبتی نشان داده‌اند این شاسی‌بلند لوکس چگونه خواهد بود. البته تصاویر جاسوسی زیادی هم از قدبلند پرچم‌دار ب‌ام‌و منتشر شده است.


کمتر از یک ماه پیش توانستیم کابین این خودرو را نیز مشاهده کنیم. داشبورد X7 دارای جدیدترین پشت آمپرهای بکار رفته توسط ب‌ام‌و می‌باشد. طراحی کلی داشبورد این خودرو کاملاً مشابه آن چیزی است که در سری ۸ جدید دیده‌ایم. سرنشینان بخش عقب نیز کنسول خاص خود را با تنظیمات سیستم تهویه مطبوع، خروجی برق، یک جفت پورت USB و دو نگه‌دارنده فنجان خواهند داشت.

نسخه‌ی تولیدی ب‌ام‌و X7 که توسط کانسپت X7 iPerformance پیش‌نمایش شده از معماری CLAR این برند استفاده خواهد کرد و طیف مناسبی از پیشرانه‌های توربوی آشنا در آن خواهند تپید. یک پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری توئین توربو و نسخه ۶ سیلندر ۳ لیتری دیزلی می‌توانند نقش پررنگی در نیروبخشی به این شاسی‌بلند پرچم‌دار بازی کنند.

سطح بالاترین شاسی‌بلند ب‌ام‌و در اسپارتانبورگ کارولینای جنوبی تولید خواهد شد و از آنجا به اروپا و چین صادر می‌شود. فروش این خودرو از اوایل سال آینده شروع می‌شود و همچنین شایعاتی هم درباره تولید نسخه‌ی M وجود دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. Sina

    ۲۲ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (809 ديدگاه)

    قبل از اینکه ایکس ۵ جدید معرفی بشه عاشق ایکس ۷ بودم بخاطر سه ردیفه بودنش اما ایکس پنج جدید که معرفی شد هم ابعادش بزرگتر شده هم سه ردیفه بودنش جاداتر شده و یه چیز تمامو کماله فکر میکنم همون ایکس ۵ یه چیز متناسب و کامله دیگه

    مگر اینکه ایکس ۷ یه چیزی کاملا شبیه لندکروزر باشه که بعید میدونم(آخه همیشه دوست داشتم بنز یا ب ام و یه چیزی کپی لندکروزر بدن یعنی با همون ابعاد و طراحی لندکروز باشه منتهی با جلو پنجره بنز یا ب ام و حالا که همکاری تویوتا و ب ام و خیلی زیاده گفتم شاید همچین کاری واسه ایکس ۷ کنه که بعید میدونم) آخه من بنز GL از نزدیک دیدم خیلی دراز و کشیدست با ارتفاع نه چندان زیاد از زمین مثل اتوبوسه ولی لندکروز یه چیز مربع مانند و جاداره ابعاد خیلی خوبی داره
    ایکس ۷ بخواد یه چیزی هم اندازه و هم قالب GL باشه من خوشم نمیاد همون ایکس ۵ جمع و جور تر و خوشگل تره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Reza

    ۲۲ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (5323 ديدگاه)

    X7 رو عشق است

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Trx (taimaz)

    ۲۲ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (317 ديدگاه)

    برای اینکه حدس بزنیم X۷ چه جور خودرویی میتونه باشه باید یه نگاه دقیق به رقبای کهنه کارش بندازیم ، معمولا بی ام و اولین رقیب خودشو ، رقیب سنتی خودش مرسدس میبینه یعنی این خودرو برای رقابت با GLS همون GL در نسل قدیم آماده میشه ، GLS فیس لفت مختصری بر روی GL سابق هست با یک سری بهینه سازی های فنی ، یک SUV بزرگ ۷ نفره هست که اون سعی شده تا با در داخلش از کیفیت ترین متریال استفاده بشه ، اگر تعصب رو کنار بزاریم GLS فقط یکGLE نسل قدیم با سایز بزرگتر هست یعنی یک ردیف بهش اضافه شده سقف پانوروماتیکش بزرگتر شده ولی از درون چیز جدید تری برای عرضه نداره ، البته GLS جدید دیگه از اون گیربکس ۶ سرعته GL استفاده نمیکنه و به جاش یه گیربکس ۹ سرعته ی معرکه داره. یه چیز دیگه GLS تنها باز مانده از نسل قدیم مرسدس هست که هنوز نسل جدید طراحی مرسدس رو تجربه نکرده و هیچ اخباری در مورد نسل جدیدش شنیده نمیشه.
    تا اینجا که معلومه بی ام و میتونه با به کار بردن یک متریال عالی با وجود زبان طراحی جدید خودش رقیب هم وطنشو شکست بده خیلی دور از انتظار نیست ولی اگر بی ام و برای X7 دلخوش به شکست دادن GLS باشه خیلی زود شکست میخوره چون یکی دیگه از رقیب های قدرتمندش رنجرور بخاطر ساختن SUV های اشرافیش محبوبیت زیادی داره.
    دوست داران خودرو ، انگلیس رو اگر بخاطر ساختن جگوار های زیبا و با اصالتش یا رویلس رویز های اشرافیش نشناسند حتما بخاطر لندرور و رنجرور های بی نظیرش میشناسند ، رنجرور autobiography رقیب قدرتمندی برای X7 خواهد بود که از فیس لفت به روز تر و امکانات جانبی بیشتر از GLS بهره میبره.

    در نتیجه گیری کلی میشه x7 رو میشه اینطور تصور کرد که محصولی بزرگتر از x5 که در کابینش متریال لوکستری نسبت به x5 داشته باشه از نظر پیشرانه یکی باشه و با داشتن آپشن های رفاهی بیشتر قشر ثروتمند رو که از سوار شدن به سدان های اشرافی خسته شدند ترقیب به خرید یک suv اشرافی بکنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ⓗⓐⓓⓘ

    ۲۲ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (110 ديدگاه)

    این مدلو هنوز نمیدونم چی قراره از آ ب در بیاد ولی با اینکه طرفدار بنزم متاسفانه طراحیاش ادمو دیگه ب وجد نمیاره بر خلاف گذشته و بر خلاف ب ام و… دیروز c class نسل قدیمو دیدم فقط دلم میخواست نگاش کنم .. همینطور E class نسل قدیم…کم کم داره افتضاحی که واگنر به بار آورده خودشو نشون میده..

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Khosrow

      ۲۲ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (2282 ديدگاه)

      موافقم / طراحی های با تاریخ انقضا به اندازه یه لحظه هیجان که محصول جدید دادن بیرون / بعدش هیچ و پوچ ..

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. مهدی

    ۲۲ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    X7 تنومند ولوکسه.اما ازsuvفول سایز خوشم نمیاد.چون حس چابک بودن رو نداره.بهترین سایزSUVبرام X5 وپورشه کاین ویاX6هستش.هم لوکس وراحت وهم پرفومنس خیره کننده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. omid622

    ۲۲ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (744 ديدگاه)

    خداروشکر بی ام و دو سالی هست دستی رو سر نمای داخلی محصولاتش کشیده و همه رو به نحوی خوب کرده از X1 بگیر تا همین X7

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Elmiraj

    ۲۲ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (3088 ديدگاه)

    در این کلاس تا وقتی ناویگیتور ، اسکالید و در آینده نزدیک سلطان چیپ واگنیر حضور دارن کسی تو آمریکا به این نگاهم نمی کنه ……!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. ADAK

    ۲۲ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1829 ديدگاه)

    کاش فقط X5 مقیاس بزرگ شده نباشه !

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا