بی ام و

بازسازی پدرخوانده ب‌ام‌و M

پس از سال‌ها جست‌وجو، ب‌ام‌و آفریقای جنوبی اخیراً یکی از معدود نمونه‌های باقی‌مانده‌ی ۵۳۰ MLE را خریداری کرده و درصدد است این خودرو را بازسازی نماید.


افراد زیادی نیستند که داستان ب‌ام‌و ۵۳۰ موتور اسپورت لیمیتد ادیشن (MLE) را بدانند. این خودرو نسخه‌ی خاصی از سری ۵ کد E12 مختص بازار آفریقای جنوبی می‌باشد. ۵۳۰ MLE به منظور ورود ب‌ام‌و به مسابقات خودرویی این کشور با دو دستگاه سری ۵ کد E12 مسابقه‌ای ساخته شده است.


خودروی مورد بحث که توسط ب‌ام‌و موتور اسپورت توسعه یافته تنها به تعداد ۱۱۰ دستگاه از نوع تایپ ۱ در سال ۱۹۷۶ و ۱۱۷ دستگاه از نوع تایپ ۲ در سال ۱۹۷۷ ساخته شده است. ۵۳۰ MLE در واقع اولین محصول واقعی اما غیررسمی M است که وارد خط تولید شده و ۲ سال پس از آن نیز M1 تولید شده است. ب‌ام‌و آفریقای جنوبی به حدی تحت تأثیر تقاضا برای این خودرو گرفته بود که تصمیم داشت تعداد دیگری از آن را برای پاسخ مناسب به درخواست مشتریان بسازد.


نیروبخش این خودرو پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳ لیتری است که با اصلاحات صورت گرفته قدرت ۱۹۷ اسب بخاری و گشتاور ۲۷۷ نیوتون متری دارد. ب‌ام‌و ادعا می‌کند ۵۳۰ MLE در عرض ۹.۳ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رسیده و حداکثر سرعت آن ۲۰۸ کیلومتر در ساعت می‌باشد.


این نسخه‌ی بسیار خاص از سری ۵ کد E12 در تأسیسات روسلین ب‌ام‌و در آفریقای جنوبی و با مشخصات متفاوتی ساخته شده که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به برخی قطعات بدنه از جنس آلومینیوم و همچنین حذف فریم فولادی نیمکت عقب برای کاهش وزن اشاره کرد.


تمامی خودروهای تولید شده دارای رنگ بدنه سفید، اسپویلر جلو، بال عقب و گلگیرهای پهن‌تر و… بوده و رینگ‌ها نیز سبک‌وزن‌تر از نمونه‌های استاندارد سری ۵ کد E12 می‌باشند. در بدنه از نوارهای کلاسیک ب‌ام‌و موتور اسپورت سود برده شده است.

ب‌ام‌و آفریقای جنوبی خودرویی با شماره شاسی ۷۷۰۱۱۰ را خریداری کرده که صدمین مدل تولیدی می‌باشد. این کمپانی حتی کارکنانی را که خودروهای اصلی را مونتاژ می‌کرده‌اند برای بازسازی این خودرو دورهم جمع کرده است.


این خودرو به راننده‌ی مسابقات و مدیر تیم ۵۳۰ MLE آقای پیتر ادی تعلق دارد. کمپانی مورد بحث فرایند بازسازی این خودرو را در کانال‌های شبکه‌های اجتماعی به اشتراک خواهد گذاشت.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. (BayerischeMotorenWerke(Daniel

    ۲۶ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (952 ديدگاه)

    تمام احترام من برای تو !!
    فرزندانت راهتو به خوبی ادامه میدن!!!!
    King of super sedan is BMW M5 competition pack

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. M

    ۲۶ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    دود از کنده بلند میشه همینه ها ! (بیشتر از ماشین منظورم افراد تیمی بودن که این کارو کردن )عشق به اون ماشین باعث شده این کارو بکنن که بازهم بیاد تیتر اخبار بشه عشق جوونی نسبتا از یاد رفتشون

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mad.z.Max

      ۲۷ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (1839 ديدگاه)

      البته دستمزدی که میگیرن هم بی تاثیر نیست : )

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. Jdm

    ۲۷ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (121 ديدگاه)

    ماشین کلاسیک همین بازسازیشه که شیرینش میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا