بی ام وچشم انداز

بررسی بی ام و سری 5 جدید

سری ۵ بی ام و همیشه یکی از پر طرفدارترین محصولات این شرکت بوده و از ۲ سال پیش با نسل کاملأ جدید سری ۵ یعنی نسل ششم آن رو به رو هستیم. بی ام و که از سال ۱۹۷۲ این مدل را تولید می کند در سال ۲۰۰۸ جشن تولید ۵ میلیون دستگاه سری ۵ را گرفت که پیش بینی می شود در حین تولید نسل ششم ، بی ام و بتواند تولید ۶ میلیون دستگاه سری ۵ را جشن بگیرد.

با نگاه اول می توان شباهت هایی با سری ۳ دید و شاید این فکر به ذهن خطور کند که با توجه به طراحی زیبای نسل قبلی این مدل شایسته نسل جدید آن نمی باشد اما با وارسی تمام زوایای این سدان و نگاهی دوباره به چهره اش می توان ، زیبایی هماهنگی و شخصیت آن را درک کرد.
بدنه به صورت کلی دارای شیب یکدست تری در کاپوت ، سقف و صندوق است. قسمت جلو و عقب هماهنگی کامل داشته و خود را به وضوح به صورت یک بی ام و معرفی می کنند. در طراحی دماغه جلوی اتومبیل ، برای ایمنی عابرپیاده و کسب امتیاز های لازم ، به ناچار جلوپنجره عمودی و برجسته طراحی شده است. طراح این نسل از بی ام و آقای آدرین ون هویدونک اهل هلند است. وی با کناره گیری طراح معروف آقای کریس بنگل ، کرسی طراح ارشد را در بی ام و اختیار کرد.

همانند نسل قبلی که سرشار از تکنولوژی های جدید بود این مدل نیز در سیستم های پیشرفته کنترلی و هوشمند در رتبه های خوب سدان های متوسط باشد. سیستم کنترل دینامیکی رانندگی به صورت آپشن عرضه شده و قابلیت تنظیم توسط راننده را دارد. سیستم کنترل هوشمند کمک فنر ها ، سیستم کنترل دینامیک پایداری و فرمان فعال در این مدل ارائه می شوند.
در معرفی اولیه ، بی ام و سه موتور شش سیلندر و یک موتور هشت سیلندر بنزینی را معرفی کرده است در حالی که دو موتور دیزلی نیز عرضه می شوند.

بی ام و با توجه به بازار فعلی اتومبیل که حساسیت خاصی روی مصرف سوخت و آلایندگی دارد یکی از مدل های دیزلی خود را با قابلیت های باور نکردنی ارائه کرده است. مدل ۵۲۰d دارای موتور چهار سیلندر آلومینیومی با سیستم تزریق مستقیم سوخت و توربوشارژر است. این موتور با وجود ۱۸۴ اسب بخار قدرت در هر صد کیلومتر فقط ۵ لیتر گازوییل مصرف می کند و آلایندگی آن ۱۳۲ گرم دی اکسید کربن در کیلومتر است. این ارقام قابل مقایسه با موتورهای ضعیف تر هاچ بک های امروزی هستند.

برترین مدل نیز ۵۵۰i است که با پیشرانه شناخته شده ۴.۴ لیتری بی ام و تولید می شوند. این موتور هشت سیلندر دارای دو توربوشارژر است و می تواند ۴۰۷ اسب بخار قدرت تولید کند. دیگر موتورهای عرضه شده ، شش سیلندر های بهینه شده و معروف بی ام و هستند که با قدرت های متفاوتی عرضه می شوند. جالب است بدانید تعدادی از موتورهای این نسل از سری ۵ ، گواهی یورو ۶ را در سال ۲۰۱۰ دریافت کردند در حالی که این گواهی تا سال ۲۰۱۴ نیز در اروپا اجباری نخواهد شد! مابقی موتورها دارای گواهی استاندارد یورو ۵ هستند.

انتقال نیرو در تمام مدل ها توسط گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک به دیفرانسیل عقب انجام می شود به جز مدل ۵۵۰i که به صورت استاندارد دارای گیربکس جدید هشت سرعته اتوماتیک بی ام و هستند. این گیربکس جدید را می توان به صورت آپشن بر روی دیگر مدل ها نیز سفارش داد. نشانه ی مدل های دو دیفرانسیل حرف X در پایان نام اتومبیل است برای مثال ۵۳۰xi .
این نسل دارای پنل های بدنه آلومینیومی و ادوات آلومینیومی سیستم تعلیق است. برای کاهش هرچه بیشتر مصرف سوخت از سیستم بازیابی انرژی ترمز ، نشاندهنده بهترین زمان تعویض دنده و کمپرسور کولر جداشونده استفاده شده است.

سیستم های جدید و کمکی راننده عبارتند از سیستم کمکی پارک ، دید اطراف اتومبیل در مانیتور ، سیستم هشدار تصادف با قابلیت ترمزگیری اضطراری ، کروز کنترل فعال با قابلیت تنظیم سرعت با اتومبیل جلویی ، هشدار دهنده تغییر مسیر نا خواسته ، هشدار دهنده برای نقاط کور در هنگام تغییر مسیر ، سیستم خواندن تابلوهای راهنمایی و درک حداکثر سرعت محدوده ، نشاندهنده های گیج ها بر روی شیشه جلو ، سیستم دید در شب ، و دوربین دنده عقب.
بعضی از سیستم های اشاره شده در بعضی مدل ها استاندارد بوده و در بعضی آپشن هستند. جزئیات امکانات استاندارد بسته به بازار فروش تغییر می کند.

بی ام و برای کاهش هزینه و افزایش بازدهی تولید ، علاوه بر موتور و گیربکس از بعضی قطعات مشترک با سری ۷ نیز استفاده می کند. مدل های ۵۲۳i و ۵۲۸i در دامنه قیمت ۴۸ الی ۵۲ هزار دلار بوده. مدل ۵۳۵i حدود ۵۵ هزار دلار و مدل ۵۵۰i حدود ۶۵ هزار دلار قیمت دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

اسپید بکس

در جامعه امروزی ما معدود افرادی پیدا می شوند که نسبت به خودرو و اتومبیل عشق بی تو صیف داشته باشند و هم چنین معدود مکان هایی وجود دارد که بتوان با عاشقانی مثل خود ارتباط داشته باشند.اسپید بکس , یک عضو کوچک این عرصه وسیع خودرویی کشور همواره سعی دارد تا به همراه شما دوستان مکانی برای حضور شما عزیزان جهت بالا بردن سطح علمی مردم عزیزمان فراهم آورد.

مطالب مشابه

‫۳۴ دیدگاه‌ها

  1. محمود

    ۵ اسفند ۱۳۹۰
    سوابق: (7 ديدگاه)

    اولین بار
    بادیدن نسل جدیدسری5شوکه شدم فکرکردم روی طراحان ب ام وخیلی فشاربوده تا طراحی سری 5راهرچه زودتربه پایان برسانندو انها هم طرح را سریع جمع وجور کنندجراغهای جلوواقعاازاردهنده است جراغهای عقب هم بسیارناپخته است بدنه باریک وخط کمربرجسته که به مرور زمان جذابیتش ازدست میروداگرجای طراحان بودم هرجه سریعترفکری به حال جراغهای جلو میکردم نسبت به طراحی نسل قبل خودش چیزی برای گفتن ندارد

    موافقم 0
    مخالفم 2
    1. محمدرضا

      ۷ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (290 ديدگاه)

      داداش ببخشیدا…ولی شما کلا بد سلیقه هستید!

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. محمدرضا يعقوبي

    ۷ اسفند ۱۳۹۰
    سوابق: (53 ديدگاه)

    سلام محمود جان
    با نظر شما کاملا موافقم
    به نظرم این شرکت روی تولید و طراحی این مدل خیلی عجله کرد
    چون به هر حال همه از این دوشرکت المانی منتظر فیس لیفت نیستن ..همه دنبال یه محصول جدید هستن که حاضرن براش صبر کنن
    این میتونست به جا طراحی کسل و قدیمی کمی جذاب تر بشه و به سمت خودروهای جدید تر بره یا موتورهای هیبریدی و تکنولو‍ی جدید تا مثل گذشته برای بی ام و سری باشه تو سرها
    البته به این نکته هم باید توجه کرد چون این یه خودروی سدان متوسط هست و نه لوکس
    به احتمال زیاد دیگه نباید از بی ام او انتظار داشت خودردهای این کلاس رو خیلی شگفت انگیر تر کنه و این کارو به نطر من بی ام و به سری های دیگه خودش میخواد منتقل کنه و اینو یه خودروی متوسط گذاشته برای مقابله و مبارزه با خودروهای متوسط شرقی
    البته نظر منه

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. SANA

      ۱۸ اسفند ۱۳۹۰
      سوابق: (30 ديدگاه)

      با سلام
      با نظر هردوتون کاملا مخالفم… در نسل قبل ب ام و به نقض بعضیی رسوم در طراحی و شکستن بعضی از سنن در روش طراحی متهم شد که یکی از بارزترین اونها تغییر یکباره چراغها از حالت خطی به حالتی شبیه به چشم.. این حالت شاید در نگاه اول زیبا به نظر میرسید ولی اونو همتراز ساخته‌های آسیایی میکرد که سعی میکنن با اغراق در محصولات اونا رو به فروش برسونن… به نظرم طرح الان خیلی پخته و سنگین شده و واقعا وقار سری 5 رو میرسونه

      موافقم 1
      مخالفم 0
  3. مهزیار

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (441 ديدگاه)

    اگه یه نگاهی به سری ایکس تری جدید یا سری شش بندازیم متوجه میشیم این خیلی تو این بحران طراحی ای که تو بنز و بی ام و اتفاق افتاده خوب از کار دراومده.. واقعا فکرشو نمیکردم که بتونن جایگزین خوبی برای نسل قبلیش طراحی کنن

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. سید علیرضا

    ۲۴ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (256 ديدگاه)

    تمامی اجزای این ماشین از بهترین اجزای توی جهان اند و ماشین استانداردی هست فقط یک ضعف اساسی دارد کنسول این ماشین تکراری است

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رضا

      ۸ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (3 ديدگاه)

      کنسول ضعف اساسی محسوب میشه یعنی ؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. محمدحسين خالقيه

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام. بى ام و528i خیلى قشنگ هست و واقعا شاهکار کرده اند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. PEUGEOT

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (999 ديدگاه)

    از همه لحاظ عالیه
    طراحی قشنگی داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. امير حسين

    ۲۵ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ببخشید یه سؤال داشتم:چطور ممکنه این ماشین شتابش با موتور دو هزار شیش ثانیه و خورده ای باشه ولی شتاب بنز اس 350 با موتور سه هزار و پانصد هفت ثانیه باشه؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. amirs2

      ۲۹ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      چون ابن bmwس اون benz

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. علي باب

      ۶ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      مقایسه درستی نکردین، اولا که اتاق بنز خیلی سنگینتره، دوما توان موتور صرفا یه حجمش نیست به خیلی چیزای دیگه بستگی داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. امیر

        ۱۰ شهریور ۱۳۹۳
        سوابق: (3 ديدگاه)

        دقیقا نظر شما درسته ،بنز s 350 و bmw 528 i هر دو دارای گشتاور یکسان 350 نیوتن مترند ،که این با توجه به داشتن دو توربو برای موتور بی ام و با حجم کمتر و تکنولوژی روزمیسر شده ،حال با توجه به وزن حدودا 400 کیلو کمتر بی ام و نسبت به بنز شتاب بی ام وه 1,سانیه بهتره!

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. shahab

      ۸ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      واسه اینکه 2 تا توربو داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. سید امید شیخ احمدی

      ۱ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      امیر حسین جان با در نظر گرفتن وجود دو توربوشارژر و شاهکار مهندسی گیربکس ب ام و، وبالا بردن هندلینگ و گشتاور بخصوص در این مدل، زدن 100 تا در شش ثانیه فکر نکنم زیاد دور از انتظار باشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    5. مصطفی

      ۷ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام
      میتونه به خاطر توربو شارژر باشه
      بنز اس 350 توربو نداره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. sadra

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    البته از نظر طراحى، این شرکت با همین موتور سرى ۵، یه ۵٢٨i هم تولید میکنه ولى با یه بدنه ى اسپورت. به نظرم مدل اسپورت قشنگ تره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. وفاثقفي

    ۳ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بنظرم این نسل همه ی انتظاراتی رو که شما ازش دارین میتونه براورده کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. Reza

    ۶ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    اقا ۵٢٠ و ۵٢٣و۵٢٨ چه تفاوت هایی دارن؟اگه یه نَفَر توضیح بده ممنون میشم..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. سید محمد

    ۹ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (5 ديدگاه)

    باسلام.آقا رضا من خودم یه ۵۲۸ دارم.این سه تا از لحاظ ظاهری تفاوت های خیلی ریز و کوچیک دارن که برا متوجه شدنش باید این کاره باشی و حداقل داشته باشی یه مدلشو.از لحاظ موتوری هم اینکه ۵۲۸ و ۵۲۰ هر دوشون توربو شارژر دارن و حجم موتورشون برابره ولی ۵۲۳ توربو نداره و حجم موتورش از دو تای دیگه بیشتره.از لحاظ آپشن هم تاجایی که من میدونم تقریبا یکی هستن ولی ۵۲۸ چند تا آپشن بیشتر داره.
    ۵۲۸:حجم موتور 1997cc به همراه دو توربو شارژ/حداکثرقدرت 245 اسب بخار در 5000 دور در دقیقه / حداکثرگشتاور350 نیوتن در 3500 دور در دقیقه
    ۵۲۳: حجم موتور 2996cc بدون توربو شارژ / حداکثر قدرت 204 اسب بخار در 6100 دور در دقیقه / حداکثر گشتاور 270 نیوتن در 3500 دور در دقیقه
    ۵۲۰:حجم موتور 1997CC به همراه فک کنم یک توربو شارژ / حداکثر قدرت 184 اسب بخار در 5000 دور در دقیقه/ حداکثر گشتاور 270 نیوتن در 4500 دو در دقیقه

    امیدوارم اطلاعاتم درست بوده باشه و کمک کننده.
    ولی خدایی برای خریدن تو این رنج قیمت بهترین انتخابه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  12. سعيد

    ۷ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با عرض سلام میشه یه راهنمایی کنید که من بین بی ام و528 و بنز c200 کدمو بگیرم؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سید

      ۱۰ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (5 ديدگاه)

      سلام آقا سعید. اصلا شک نکن و برو 528 بگیر ‘ اصلا C200 با 528 قابل قیاس نیس’ از هر نظر 528 سره’از c کلاس که هیچی از همه ی E کلاس ها هم بهتره’اگه دلایلش رو خواستی بدونی ایمیل بزن’Tbehzad47@Yahoo.com

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. علي

        ۱۴ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (1 ديدگاه)

        اخه بنز c200با بی ام دبلیو۵٢٨مثل مقایسه خر با اسب میمونه
        من خودم یه ۵٢٨مدل٢٠١۶ دارم وقتی رو حالت اسپورت بهش گاز میدی میچسبونتت به صندلی

        موافقم 0
        مخالفم 0
  13. اميرحسين

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    کسی تاحالا واسش پیش اومده وقتی ماشین با ۵سرنشین داشته کفش به دسنداز گیر کنه؟!!!!!ممنون میشم راهنمایی کنین :))

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (2 ديدگاه)

      دوست عزیز 528iمنم دارم فاصله چرخ عقب و جلو زیاد و چون دس انداز های ما تو ایران استاندارد نیست میزنه دهنه ماشینو سرویس میکنه سعی کن تو شهر با حالت نرمال ماشین رانندگی کنی نه به با حالت اسپرت چون در حالت اسپرت ماشین ارتفاع خودشو کم میکنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. امير

    ۲۹ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان من دارم ماشین میگردم به نظرتون ۵٢٣ ٢٠١١ بخرم یا ۵٢٠ ٢٠١٣ کدوم از چه لحاظ بهترو بدتره کدوم کمتر استلاک داره..با ٢٠٠تومن بوجه دارم میخرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. اردلان

    ۲۹ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان کسی میدونه چرا 523 فقط یک سال تولید شده؟ آیا مشکلی داره؟
    کسی داشته که بدونه؟ یا شنیده باشید؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. احمد

    ۲ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    فرق 528با 520و523چی هست؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. ALIREZA

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اقا 528 عالیه خودمون یکیش داریم عتیقه هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. جواد

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من میخوام یه ب ام و بخرم اما بین ۵٢٨ و x4 موندم که کدوم را بگیرم و تنها دلیلش هم اینه که میترسم ۵٢٨ به زودى سرى جدیدترى تولید کنه و افت قیمت زیادى داشته باشه ، دوستان اگه راجع به این موضوع راهنماییم کنند ممنون میشم ؟!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. شهرام

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    کسی إز دمستان کلوپ فعال و تخصصی برأی بی ام دبلیو سری پنج ٢٠١۴ سراغ داره
    من حدود ۶٠ تا رَآه رفتم و فقط لِنت عِوَض کردم مستواهم اطلاعاتمو زیاد کتم
    ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. حسين

    ۶ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این آپشن سه کلید و پنج کلید که پایین سمت چپ رانندس چیه و به چه دردی میخوره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. محمد

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    دوستان من مدل 2011 528i تازه خریدم و موتورش 3000 استت فکر کنم تنها مدلی که روش موتور 3000 هست مدلهای بالاترش 2000 ولی ماشین بی ام و من وقتی گاز مبدی صدای دلنواز اژدهاش به گوش میرسه که خیلی باحاله

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. رضا

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (22 ديدگاه)

    وقتی اینارو میبینی ایمان میاری به تولید آشغال ملی

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا