بی ام و

پشت فرمان ب‌ام‌و X5 M 2020، بی‌معنی اما فوق‌العاده!

همه به خوبی می‌دانیم که شاسی بلندها و کراس اوورها حرف اول را در بازار کنونی می‌زنند. چندی سالی است که خودروسازان اقدام به تولید قدبلندانی اسپورت و حتی سوپر اسپورت می‌کنند و یکی از شاخص‌ترین شاسی بلندهای اسپورت در دنیا ب‌ام‌و X5 M است. هیچ‌کسی به یک کراس اوور ۶۱۷ اسب بخاری نیاز ندارد اما همه این یکی را دوست خواهند داشت! آنچه در ادامه مرور خواهید کرد تجربه سواری با X5 M 2020 است. با ما همراه باشید.

  • طراحی (۹ از ۱۰)

ب‌ام‌و X5 M کامپتیشن به اندازه‌ی جگوار اف پیس SVR یا آلفارومئو استلویو کوادروفولیو زیبا نیست اما قطعاً خودروی جذابی است. چیزی در زوایای خاص و آئرودینامیک گیرای ب‌ام‌و وجود دارد که چشم‌ها را به خود خیره می‌کند.

اما بخش‌هایی همچون جلوپنجره کلیوی شکل ما را به اندازه سایر مدل‌های ب‌ام‌و مجذوب نمی‌کند. این قطعه همچنان بزرگ است اما میله‌های مشکی و ظاهر تیره‌ی آن توسط ورودی‌های هوای جلو خنثی می‌شوند؛ اما نمای جلوی X5 M گیرا و جذاب بوده و به همراه رنگ بدنه سفید معدنی خودروی حاضر در تست ظاهر برجسته‌ای را ایجاد می‌کند.

رینگ‌های ۲۲ اینچی M اسپورت شاید برای کیفیت سواری بسیار بد باشند اما ظاهر فوق‌العاده‌ای دارند. چراغ‌های عقب LED نیز ساده اما یکدست بوده و یک دیفیوزر مشکی نیز در بخش عقب نگاه‌ها را به خود جلب می‌کند. نشان‌های X5 M کامپتیشن نیز به رنگ تیره درآمده‌اند زیرا باید گیرا باشند.

اما این کابین است که واقعاً ما را شیفته می‌کند. صندلی‌های چرمی بژ با عناصر خاص و نشان‌های رنگی X5 M بسیار زیبا هستند. صفحه لمسی ۱۲.۳ اینچی و پشت آمپرهای دیجیتالی با همین ابعاد باعث ایجاد فضای بسیار مدرنی شده‌اند. میان این دو بخش نیز چرم بژ، عناصر مشکی و تریم آلومینیومی و البته سه دکمه قرمز قرار گرفته که به حالت‌های رانندگی و دکمه استارت تعلق دارند. دکمه استارت شبیه دکمه‌های شلیک موشک می‌باشد. این میزان از توجه به جزئیات در کابین X5 M کامپتیشن بسیار لذت‌بخش است.

  • راحتی (امتیاز ۷ از ۱۰)

اگر خواهان یکی از کراس اوورهای ب‌ام‌و با سیستم نرم و سیستم تعلیق ابر مانند هستید بهتر است مدل دیگری را انتخاب کنید. ما نمی‌گوییم که سواری X5 M کامپتیشن باعث شکستن لگن شما خواهد شد اما قطعاً نسبت به دیگر مدل‌ها سواری خشکی دارد؛ و این تازه زمانی است که شما راحت‌ترین حالت رانندگی را انتخاب کنید. ما دلیل این سواری خشک را رینگ‌های ۲۲ اینچی بزرگ، لاستیک‌های دیواره کوتاه و سیستم تعلیق تطبیقی M می‌دانیم که برای سواری خشن تنظیم شده است. صندلی‌های جلو هم خیلی بدن را در بر نمی‌گیرند و بالشتک‌های آن خیلی بزرگ هستند.

اما برخلاف X6 که خط سقف خمیده‌ای دارد X5 از بدنه‌ای استاندارد سود برده و فضای کابین زیادی دارد. افراد قدبلند به راحتی در جلو می‌نشینند و از نظر فضای سر مشکلی ندارند. در واقع فضای سر این خودرو بیشتر از جگوار و آلفارومئو می‌باشد. فضای پای جلو نیز قابل‌توجه بوده و بیشتر از رقیب ایتالیایی می‌باشد. در بخش عقب هم از نظر فضای پا و سر مشکلی وجود ندارد.

و البته بدانید که فضای بار X5 M کامپتیشن بیشترین میزان در این کلاس است. همچنین عملکرد باز شدن جداگانه درب پشتی هم وجود دارد هرچند فقط بخش بالایی به‌صورت الکترونیکی باز می‌شود.

  • تکنولوژی و ارتباطات (امتیاز ۷ از ۱۰)

این خودرو از نظر تکنولوژی بسیار پیشرفته است. X5 M کامپتیشن از جدیدترین نسل سیستم اطلاعات سرگرمی iDrive 7.0 سود برده و دارای دو صفحه‌نمایش بزرگ، ناوبری، وای فای، کنترل حرکتی، هدآپ دیسپلی، دستیار صوتی، شارژ بی‌سیم و اپل کارپلی است.

اما ما شاهد برخی مشکلات در اپل کارپلی بی‌سیم بودیم چیزی که در X7 و سری ۳ نیز دیده شده است. گاهی اوقات این سیستم به آیفون وصل نمی‌شود. البته در صورتی که هماهنگی صورت پذیرد شاهد عملکرد بی‌نقص آن خواهید بود.

و انتخاب‌کننده‌های حالت رانندگی نیز گاهی اوقات عصبی‌کننده می‌شوند. دکمه حالت M که کنار کنترلر سیستم اطلاعات سرگرمی قرار دارد حالت رانندگی را از جاده به اسپورت تغییر می‌دهد. دکمه دوم هم زیر آن قرار داشته و پیشرانه و شاسی را از حالت اسپورت به حالت اسپورت پلاس درمی‌آورد. فرمان و ترمزها در حالت اسپورت می‌مانند ما حالت پیست نیز وجود دارد که با فشار دکمه M فعال می‌شود و در این صورت کنترل کشش غیرفعال خواهد شد؛ و اگر با دکمه‌های M1 و M2 روی فرمان بازی کنید می‌توانید حالت‌های مدنظر خود را بسازید. گیج شدید نه؟ ما هم همین‌طور!

  • پرفورمنس و هندلینگ (امتیاز ۱۰ از ۱۰)

به این فکر کنید: ب‌ام‌و X5 M کامپتیشن خودرویی با وزن ۲۴۷۲ کیلوگرم است که از سطح زمین ۲۱.۳ سانتی‌متر ارتفاع داشته و می‌تواند ۵ نفر را به همراه وسایلشان حمل کند؛ و درعین‌حال سواری شبیه یک خودروی اسپورت کامل داشته باشد. دلیلی برای این میزان خوب بودن وجود ندارد.

در قلب این شاسی‌بلند هیجان‌انگیز پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری توئین توربویی قرار گرفته که قدرت ۶۱۷ اسب بخاری و گشتاور ۷۵۰ نیوتون متری تولید می‌کند. قدرت این پیشرانه ۱۷ اسب بخار بیشتر از X5 M استاندارد بوده و باعث ثبت شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۳.۷ ثانیه‌ای می‌شود؛ و این یک شاسی‌بلند فوق‌العاده سریع است. گیربکس ۸ سرعته ساخت ZF نیز تعویض‌های بسیار سریعی داشته و سیستم چهار چرخ محرک نیز چسبندگی زیادی را ایجاد می‌کند.

اما سیستم تعلیق ب‌ام‌و با تنظیمات خاص خود باعث شده این خودروی بزرگ پیچ‌ها را همانند یک خودروی اسپورت طی کند. حرکات بدنه کاملاً کنترل شده و کم فرمانی نیز در پایین‌ترین حد خود قرار دارد. حالت رانندگی اسپورت پلاس نیز باعث می‌شود دور پیشرانه بالا مانده و فرمان سنگین‌تر شود.

  • ایمنی (امتیاز ۱۰ از ۱۰)

X5 M کامپتیشن به‌صورت استاندارد با دستیار فاصله پارک، دوربین ۳۶۰ درجه و دستیار پارک پلاس عرضه می‌شود. شما با فشار یک دکمه می‌توانید خودرو را به‌صورت دوبل پارک کرده و نگرانی‌ای از این بابت نداشته باشید. البته این پکیج دستیار راننده ۱۷۰۰ دلاری است که باعث می‌شود ب‌ام‌و بالاترین امتیاز را بگیرد.

این پکیج یکی از پیشرفته‌ترین بسته‌های ایمنی فعال بازار بوده و قابل‌رقابت با بسته هوشمند مرسدس بنز است. این سیستم تنها نیم پله پایین‌تر از چیزی همچون سوپر کروز کادیلاک و اتوپایلوت تسلا قرار می‌گیرد.

  • مصرف سوخت (امتیاز ۲ از ۱۰)

با مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی ۱۸/۱۳/۱۵.۶ لیتری در هر صد کیلومتر، X5 M کامپتیشن خودروی کم‌مصرفی نیست؛ اما آیا واقعاً انتظار مصرف سوخت پایین را از این هیولا داشتید؟ استلویو کوادروفولیوی ۶ سیلندر مصرف ترکیبی ۱۲.۳ لیتری داشته و مصرف سوخت رقبای ۸ سیلندری همچون جگوار اف پیس SVR و پورشه کاین توربو هم کمتر است. البته مصرف سوخت ترکیبی مرسدس-ای ام جی GLE 63 و مزراتی لوانته تروفئو با ب‌ام‌و برابر بوده و جیپ گرند چروکی تراک هاوک از این خودرو پرمصرف‌تر است. X5 M کامپتیشن بدون هرگونه تعجبی نیازمند سوخت پریمیوم یا سوپر است.

  • قیمت‌گذاری (امتیاز ۵ از ۱۰)

راه فراری نیست: این ب‌ام‌و X5 M کامپتیشن ۱۲۶۲۹۵ دلار قیمت دارد. بهای مدل کامپتیشن از ۱۱۴۱۰۰ دلار شروع می‌شود که ۹ هزار دلار بیشتر از X5 M استاندارد است اما مدل حاضر در تست از برخی آپشن ها سود برده است.

ب‌ام‌و در مقایسه با برخی رقبای نزدیک کاملاً گران‌قیمت است. استلویو کوادروفولیو ۸۰۵۰۰ دلار قیمت می‌خورد درحالی‌که بهای اف پیس SVR نیز از ۸۰۶۰۰ دلار شروع می‌شود. تراک هاوک ۸۷۴۰۰ دلار قیمت داشته و حتی قیمت GLE 63 S نیز ۱۱۳۹۵۰ دلار می‌باشد؛ و در مقایسه با X5 پایه با قیمت ۵۸۹۰۰ دلار، خودروی ما ۶۷ هزار دلار گران‌تر است.

تنها وقتی به دنبال خودروهای گران‌تری همچون پورشه (۱۲۶۵۰۰ دلار)، مزراتی (۱۴۹۹۰۰ دلار) و لامبورگینی (۲۰۷۳۲۶ دلار) باشید ب‌ام‌و X5 M جایگزین ارزان‌تری خواهد بود.

  • قضاوت نهایی (امتیاز ۷.۱ از ۱۰)

دلیلی برای وجود ب‌ام‌و X5 M کامپتیشن ۲۰۲۰ وجود ندارد. این خودرو خیلی سریع، پیچیده و گران‌قیمت است که به‌طور استثنایی کار خود را انجام می‌دهد.

کافی است ۵ دقیقه پشت فرمان این خودرو بنشینید تا با پیشرانه کلاس جهانی و گیربکس فوق‌العاده آن آشنا شوید. این یک خودروی پرفورمنس نابغه است؛ و پس از گذشت ۵ روز با این خودرو ما فهمیدیم که X5 M کامپتیشن یک کراس اوور خوب هم هست و از کابین فوق لوکس با سیستم‌های ایمنی پیشرفته و فضایی جادار سود می‌برد.

البته مشکل این خودرو قیمت پایه آن است؛ و اگرچه پرفورمنس قابل‌توجه آن باب میل همه خواهد بود اما سواری خشک و پیشرانه پرمصرف باعث می‌شود انتخاب اول خانواده‌ها نباشد.

مشخصات ب‌ام‌و X5 M کامپتیشن ۲۰۲۰

  • پیشرانه: ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری توئین توربو
  • قدرت/گشتاور: ۶۱۷ اسب بخار/۷۵۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت: ۳.۷ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۸۵ کیلومتر در ساعت
  • قیمت پایه: ۱۱۴۱۰۰ دلار
  • قیمت مدل تست شده: ۱۲۶۲۹۵ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای
منبع
Motor 1

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. مزدا

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2034 ديدگاه)

    فوق العاده برام جذاب هست
    هم x5 و هم x3 رو بین محصولات بیمر دوست دارم .
    رنگ آبی ایکس ۵ فوق العاده جذابه

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. جواد خطر

      ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (255 ديدگاه)

      شتاب صفر تا صد زیر چار ثانیه واسه یِ شاسی بلند یا کراس اوور خیلی،خیلی جذابو عالیه…..خیلی از شاسی بلنداهو کراس اوورای معروف مِث سونتافه هنوز زیر هَفتَم نرسیدن و زیر چار ثانیه واسشون فقط یِ رویاس

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. Muty

        ۱۵ خرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (1845 ديدگاه)

        زیر هفت !!!
        سانتافه بالای ده هس

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. اردوان

          ۱۶ خرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (32 ديدگاه)

          ها
          بعضی وقتا حتی ۱۲ ??

          موافقم 1
          مخالفم 0
    2. Moein

      ۱۵ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (894 ديدگاه)

      جسارتا مگه آلفا و جگوار تو کلاس x3 و glc نیستن؟
      چرا تو مقاله هی با اونا مقایسه میکرد؟!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. MAHDI

        ۱۵ خرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (5358 ديدگاه)

        چرا آلفارومئو استلویو QV رقیب X3M و X4M و GLC63 و GLC63 کوپه و پورشه ماکان توربو هستش.
        اینجا خواسته مقایسه ای با مصرف سوخت اونم داشته باشه چون تنها SUV پرفومنس آلفا هستش.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. ممد ژانگولر

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (3522 ديدگاه)

    عکس اول رو دیدم فکر کردم bmw X1 m kit خودمون تو تهرونه بعد دیدم یکم فرق داره
    ولی خدائیش امتیازارو‌داشتم دید میزدم پشمام ریخت
    یکی بگه داداشم مگه مجبوری دیشب نخوابیدی به هر دلیل صبح نیا سر کار امتیاز بده
    این امتیازا بر اساس چیه آخه !!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ADAK

      ۱۵ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (1845 ديدگاه)

      همینجور کتره ایی
      من ندیدم این امتیاز ها تا حالا تو بخش تکنولوژی و ارتباطات (امتیاز 7 از 10) به ماشینی بیشتر از هفت داده باشن !!!
      من نمیدونم به چه ماشینی 10 میدن :-) :-) :-)
      مصرف سوخت 2 آخه ؟!!؟!؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. Enzo

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (319 ديدگاه)

    پیشرانه کلاس جهانی?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. MASIHA

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (946 ديدگاه)

    خیییییلی زیباست
    طراحی
    امنیت
    پرستیژ
    پرفورمنس
    راحتی
    و عشق
    دیگه چیزی نمیخوام
    تو یه پک بهم بدید
    به نام
    BMW X5MC

    موافقم 2
    مخالفم 0
  5. Amir

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (730 ديدگاه)

    خیلی عالیه اما در این بازه قیمتی به نظرم پورشه کاین توربو انتخاب بهتریه.یذره قدرتش کمتره اما هندلینگ و پرفورمنس فوق العاده رو به بهترین شکل با سواری راحت و رفاه بالا ترکیب کرده در کنار ظاهر بسیار جذاب

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MAHDI

      ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      نسل جدید رو نمیدونم چون هنوز زمان گیری نداشتن.اما در نسل قبل X5M و پورشه کاین توربو این X5M بود که پرفومنس بهتری داشت. در خط مستقیم که X5M سریع تر بود.درگ های زیادی هم بینشون برگزار شدکه نتیجه هاشون رو میتونید ببینید.
      در پیست هم زمان گیری بین X5M و پورشه کاین توربو کم هستش اما چندین زمان گیری بین نسخه پورشه کاین توربوS و X6M هستش!!!!

      **پیست زاکسنرینگ مجله auto zeitung *
      ب ام و X6M ثبت زمان // 1:38.47
      ب ام و X5M ثبت زمان // 1:39.40
      پورشه کاین توربو S زمان // 1:40.20

      ** پیست هوکنهایم short مجله SPORTAUTO**
      پورشه کاین توربو S زمان// 1:14.20
      ب ام و X5 M ثبت زمان // 1:14.40
      پورشه کاین توربو زمان // 1:15.38

      ** پیست spring مجله موتورترند **
      ب ام و X6M ثبت زمان // 1:32.36
      پورشه کاین توربو S زمان // 1:34.32
      مرسدس GLE63 S کوپه // 1:36.00
      رنجروور SVR ثبت زمان // 1:38.78
      *********************************
      مجله MOTOR TREND قبل از معرفی نسل جدید SUV های پرفومنس رقابتی رو بین ب ام و X6M و پورشه کاین توربو S و مرسدس GLE63 کوپه و رنجروور SVR انجام دادکه جدای از نتیجه رقابت که X6M در جایگاه اول قرار گرفت در پیست هم با خودروها زمان گیری انجام دادکه نتایج به شکل بالا ثبت شد!!!!!!!
      (( پس نه تنها پورشه کاین توربو نسل قبل عملکرد بهتری در پیست از X5M نسل قبل نداشت بلکه حتی پورشه کاین توربو S هم عملکرد بسیار نزدیکی در مقابل X5M نسل قبل داشت.در خط مستقیم کهX5M سریع تر بود. اما X6M از X5M هم سریع تر بود))

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. MAHDI

        ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (5358 ديدگاه)

        این زمان گیری های پیست X5M و X6M مدل 2015 و پورشه کاین توربو S مدل 2016 و مرسدس GLE63S کوپه مدل 2016 هستش. یعنی نسل قبل هرسه مدل!!!!!!!!
        اما زمان گیری در پیست بین X6M و GLE63S نسل قبل زیاد هستش توسط مجلات مختلف بهمراه فیلم رقابت اونها در پیست!!!!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. Amir

        ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (730 ديدگاه)

        مرسی از اطلاعاتی که دادین.به احتمال خیلی زیاد x5m جدید از کاین در پیست سریع تره اما من گفتم چون کاین علاوه بر اینکه خیلی سریعه سطح راحتی خیلی بالایی هم داره که x5m از این نظر پشت سر پورشه قرار میگیره.بی ام و از سیستم تعلیق m sport برای x5m استفاده کرده در حالی که پورشه سیستم تعلیق بادی تطبیق پذیر رو برای کاین کار گذاشته و همین موضوع باعث تفاوت زیادی میشه.

        موافقم 1
        مخالفم 0
  6. MAHDI

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    پدال جان بررسی های مجله MOTOR 1 خیلی مسخره است.این همه مجله معتبر مثل AUTO EXPRESS که بررسی های خیلی جذاب و حرفه ای انجام میده. بررسی های AUTO EXPRESS خیلی خیلی بهتره.
    مجله MOTOR 1 تا الان بررسی ازش ندیدم که در پایان آدمو عصبی نکنه. تصور کنید داره یه فراری 488 رو تست میکنه وقتی به قیمت میرسه مثلا امتیاز 2 رو میده.خوب مگه قراره فراری 488 هم قیمت لکسوس LC500 باشه که حالا که نیست این امتیاز رو بهش داده. خوب فراری 488 هم قیمت رقبای خودش هستش.
    وقتی مرسدس GLE63 و پورشه کاین توربو یه قیمتی رو دارن خوب معلومه X5M هم قیمتی نزدیک به اونا داره.
    جالب اینجاست مجله MOTOR 1 وقتی خودروهای خانوادگی اقتصادی رو هم بررسی میکنه در قسمت بررسی قیمت بازم هم یه امتیاز مسخره بهش میده که چندبار مطالبشون رو در سایت پدال دیدیم.
    در قسمت مصرف سوخت هم امتیاز خیلی غیرمنصفانه ای بهش داده، آخه مگه آلفارومئو استلویو QV رقیب این ماشینه. مثل اینکه بیاد X3M رو با X5M مقایسه کنه.
    کسی که بخواد SUV از ب ام و بخره که سواری نرم و راحت با مصرف سوخت خیلی کم داشته باشه خوب میره X5 معمولی رو میخره با انتخاب موتورهای متفاوت با میزان قدرت و گشتاور متفاوت. میتونه حتی X5 M50 رو بخره که هم خیلی لوکس و راحت هستش و هم شتاب خیلی سریعی داره. حتی میتونه X5M رو بخره که سواری راحت تری نسبت به X5M کامپتیشن داره.
    البته میتونه آلپینا XB5 رو بخره با شتابی خیره کننده اما با راحت ترین سواری در کلاس خودش.

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. AMIR

      ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (29 ديدگاه)

      منم از این مجله خوشم نمیاد

      موافقم 1
      مخالفم 0
  7. Behrouz. anzali

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (372 ديدگاه)

    واقعا زیباست و با ابهت

    موافقم 1
    مخالفم 0
  8. دانیال روشنی

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (175 ديدگاه)

    هرچند اصلا اس یو وی نیاز به همچین قدرتی نداره و بی معنیه ، ولی اگر قرار باشه توی این رنج قیمت و این کلاس چیزی بخرم قطعا پورشه خواهد بود .
    صرف نظر از این صحبت ها ، چرا یک نفر باید هم اس یو وی بخواد ، هم سرعت زیاد و هم سیستم تعلیق سفت؟این خودرو ها توانایی آفرود ندارن .
    از نظر من بیشتر از اس یو وی ، سدان های بلند قد هستن . خودروی ۵ نفره لوکس میخواید؟سری ۷ ! اس کلاس ! A8 آئودی !
    ۹۹ درصد کاربرای همین سایت اگر قدرت خرید و انتخاب داشتن ، این سبک خودرو رو انتخاب نمیکردن .

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. امین

      ۱۷ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (582 ديدگاه)

      قطعا حرف درست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. حمید

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (107 ديدگاه)

    تو این سگمنت قطعا x5m بهترین گزینه هست بین رقبا و سنگ محک این کلاس محسوب میشه .
    بسیار برام خودروی جذابی هست.

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا