بی ام و

بررسی ب‌ام‌و سری یک ۲۰۱۵: کوچولوی گران‌قیمت

ب‌ام‌و سری ۱ هاچ‌بک کوچک و دوست‌داشتنی است که رقبای اصلی آن آئودی A3، مرسدس A-class و ولوو V40 هستند. درست است که این ارزان‌ترین ب‌ام‌و هست که می‌توان خرید، اما هنوز هم در برابر، رقبایی مانند فورد فوکوس گران است. در عوض ب‌ام‌و، یک هاچ‌بک لوکس همراه فضای داخلی با کیفیت بالا و لیستی از بهترین موتورهای موجود در چنین کلاسی را در اختیارتان می‌گذارد. علاوه بر این ب‌ام‌و سری یک تنها خودرو در کلاس خود است که با دیفرانسیل عقب عرضه می‌شود. در این مطلب قصد داریم تا خلاصه‌ای از بررسی‌های انجام شده از دیدگاه‌های مختلف بر روی سری یک ۲۰۱۵ را در اختیارتان قرار دهیم.

2015 BMW 1-Series
۲۰۱۵ BMW 1-Series
طراحی ظاهری
این کوچک‌ترین و مقرون به‌صرفه‌ترین خودروی باواریایی است که پا به میدان گذاشته، اما فکر نکنید که این موضوع از درخشش آن جلوگیری می‌کند. بعد از معرفی نسل دوم آن در سال ۲۰۱۵، که توسط دکترین طراحی شده، سری ۱ این بار با چراغ‌های باریک و جذاب و خطوط تیز بدنه، چهره‌ای به‌مراتب جذاب‌تر و مشابه برادران بزرگ‌ترش را به نمایش گذاشته است.

2015 BMW 1-Series
۲۰۱۵ BMW 1-Series
2015 BMW 1-Series
۲۰۱۵ BMW 1-Series
داخل کابین
باوجود قیمت مناسب در مقابل برادرانش، ب‌ام‌و در کابین چیزی کم نگذاشته و ادوات داشبورد از جنس چوب و ترکیبی از مواد پلاستیک نرم و سخت، البته با کیفیت مناسبی ساخته شده‌اند. ولی، ویژگی‌هایی مثل فرمان ضخیم، اهرم تعویض دنده و نور پس‌زمینه نارنجی پانل داشبورد، فضای داخلی را متمایز از سایر ب‌ام‌وها کرده است.

2015 BMW 1-Series Interior
۲۰۱۵ BMW 1-Series Interior
فضای داخلی کمی کوچک است و صندلی‌های جلو ناراحت‌کننده هستند و باعث درد پا می‌شوند. البته با انجام تعداد زیادی از تنظیمات، بالاخره قادر به پیدا کردن موقعیت ایده آل می‌شوید. هرچند سرنشینان صندلی جلو موقعیت راحت را پیدا خواهد کرد اما فضا برای سرنشینان صندلی عقب کمی تنگ‌تر خواهد بود، اما به‌طورکلی سری یک هنوز جادارتر از مرسدس بنز A-کلاس است.

2015 BMW 1-Series Interior
۲۰۱۵ BMW 1-Series Interior
از آنجا که سری ۱ دیفرانسیل عقب است، سیستم انتقال قدرت مقدار زیادی از جای پای صندلی وسط عقب را اشغال کرده است و عملاً تنها دو صندلی در عقب وجود دارد.

2015 BMW 1-Series Interior
۲۰۱۵ BMW 1-Series Interior
رانندگی
به لطف دیفرانسیل عقب بودن، جای تعجب نیست که در تست‌های جاده، هندلینگ خوب، پویا و خاص آن شما را تحت تأثیر قرار دهد.

2015 BMW 1-Series
۲۰۱۵ BMW 1-Series
البته سیستم تعلیق آن کمی سفت است، به‌خصوص در مدل M اسپورت. اما به‌طورکلی، سازش خوبی بین راحتی و هندلینگ وجود دارد. اگر می‌خواهید تمام هیجان خود را در پیچ‌وخم جاده‌های کوهستانی، تخلیه کنید، سری یک به خوبی از پس آن برمی‌آید. شتاب جانبی، چسبندگی خوب و کنترل پایداری همگی برای ارائه یک رانندگی کاملاً لذت‌بخش فراهم‌شده‌اند.

2015 BMW 1-Series
۲۰۱۵ BMW 1-Series
زیر کاپوت چه خبر؟
با درنظر گرفتن تقویت‌های انجام شده، هشت موتور برای سری ۱ وجود دارد و ب‌ام‌و از این نظر جای صحبت باقی نگذاشته است.

2015 BMW M135i Engine
۲۰۱۵ BMW M135i Engine
موتورهای بنزینی
اولین موتور بنزینی، ۱.۶ لیتری توربوشارژ با توان ۱۳۶ اسب بخار، است. اگر به دنبال قدرت بیشتر هستید با کمی هزینه بیشتر می‌توانید نسخه ۱۷۰ اسب بخاری آن را انتخاب کنید. اگر هم می‌خواهید ۰ تا ۱۰۰ را در ۶.۲ ثانیه پر کنید موتور ۲.۰ لیتری چهار سیلندر توربو با توان ۲۱۸ اسب بخار از پس این کار برمی‌آید.

2015 BMW 1-Series
۲۰۱۵ BMW 1-Series
موتورهای دیزلی
موتورهای دیزلی در واحدهای سه و چهار سیلندر در دسترس هستند. موتور ۱.۵ لیتری که در مدل ۱۱۶d قرار گرفته است، در حالی که موتور ۲.۰ لیتری با تولید ۱۵۰، ۱۹۰ و ۲۲۴ اسب بخار به ترتیب در مدل‌های ۱۱۸d و ۱۲۰d و ۱۲۵d جای گرفته‌اند.

2015 BMW 1-Series
۲۰۱۵ BMW 1-Series
ب‌ام‌و M135i
اگر نگران پول نیستید، M135i با موتور شش سیلندر سه لیتری توربو با توان ۳۱۶ اسب بخار را انتخاب کنید که ۰ تا ۱۰۰ را در کمتر از پنج ثانیه پر می‌کند و به حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت دست میابد. این یک رقیب خوب برای آئودی RS3 Sportback و مرسدس بنز A45 AMG است.

2015 BMW M135i
۲۰۱۵ BMW M135i
ایمنی
هنگامی‌که نسل قبلی سری ۱ در سال ۲۰۱۱ مورد آزمایش قرار گرفت، به‌آسانی توانست حداکثر امتیاز یعنی پنج ستاره را از یورو NCAP کسب کند. نقطه ضعف آن در این زمینه ایمنی عابر پیاده با امتیاز ۶۳ درصد بود، اما در زمینه‌های دیگر تا بیش از ۸۰ درصد نمره را کسب نمود.

2015 BMW 1-Series
۲۰۱۵ BMW 1-Series
با هزینه بیشتر ب‌ام‌و، انواع بسته ایمنی را برای شما فراهم می‌کند تا سری ۱ امن‌تری داشته باشید. به‌عنوان مثال، با اضافه شدن ۸۲۵ دلار به فاکتور شما می‌توانید پک Driver Comfort را که شامل دستیار کمکی فرمان، سنسورهای پارک عقب و کروز کنترل فعال است، را دریافت می‌کنید.

2015 BMW 1-Series
۲۰۱۵ BMW 1-Series
جمع‌بندی
ب‌ام‌و سری ۱ از همه نظر بسیار خوب است، و بهبود قابل‌توجهی نسبت به نسل قبلی‌اش داشته است. فضای داخلی و فضای صندوق بهتر از قبل شده و سواری آن هم بهبود یافته است، در حال حاضر کیفیت کلی ساخت همان‌طوری هست که از یک ب‌ام‌و انتظار می‌رود.

با این حال، هنوز هم سری ۱ مانند برخی از رقبای خود یک هاچ‌بک کاربردی و روزمره نیست، و با داشتن قیمت پایه ۳۱۰۰۰ دلار، در کلاس خود فوق‌العاده گران است. سری ۱ از همه نظر بهترین هاچ‌بک در کلاس خود نیست، اما بسیار با استعداد و توانمند است و با داشتن ویژگی دیفرانسیل عقب و گزینه‌های مختلف در زیر کاپوت یک نماینده درخور برای برند ب‌ام‌و است.

سبزترین مدل: سه در EfficientDynamics 116d Plus با قیمت ۳۴۷۰۰ دلار
ارزان‌ترین مدل: سه‌درب ۱۱۸i SE با قیمت ۳۱۸۸۰
سریع‌ترین مدل:پنج‌درب M135i

2015 BMW M135i
۲۰۱۵ BMW M135i
گران‌ترین مدل: پنج‌در M135i با قیمت ۵۲۵۰۳ دلار

منبع: automiddleeast ، carwow ، caradvice

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مهرداد فراهانی

مهندس صنایع و از علاقه‌مندان تکنولوژی و خودرو هستم، قبل از پیوستن به پدال در وب‌سایت های خبری دیگر در حوضه آی‌تی می‌نوشتم و وظیفه سردبیر و مدیریت وبسایتی در زمینه آی‌تی و خودرو را هم دارم. درحال حاضر مفتخر به نویسندگی در سایت پدال هستم.

مطالب مشابه

‫۳۵ دیدگاه‌ها

  1. شاهین

    ۲۱ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (4524 ديدگاه)

    همیشه آرزو داشتم یه خودروی دیف عقب داشته باشم…
    ب ام و باشه،هاچبک باشه،دیف عقب باشه… چی میشه…
    خدایا خداوندا از این قسمت منم بکن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ALI MTR

      ۲۱ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (55 ديدگاه)

      ولی حیف که نسل بعدش دیفرانسیل جلو هستش

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. Lord Cezar

      ۲۱ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (300 ديدگاه)

      بنده به عنوان یک فن مرسدس به این احترام میذارم ولی باید بگم کلاس A مرسدس بنز با موتور 2 لیتری توربو و 375 اسب بخار قدرت و شتاب 4.2 ثانیه ای تا بحال بهترین هاچ بک تولید انبوه هست و حتی این خودرو هم با موتور 6 سیلندر 3 لیتری نمیتونه رقیبی واسه کلاس A باشه . اصلا کلاس A یه چیز دیگش . نهایت پرفورمانس . زیبایی . قدرت . ستاره المان.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. bardia

        ۲۲ تیر ۱۳۹۴
        سوابق: (181 ديدگاه)

        شما یه نیگاه به قیمتشم بنداز
        A45 قیمتش با m3 برابره

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. جی تی ار

        ۲۲ تیر ۱۳۹۴
        سوابق: (459 ديدگاه)

        Lord Cezar اول اینکه همه چیز شتاب نیست همچنین مرسدس A45 پرقدرت ترین هاچ بک تولیدی است نه بهترین. ضمنا باید توجه داشت که مرسدس برای تمامی مدل هایش یک نمونه ی پرقدرت با تیونینگ داخلی اشAMG می زند ولی بی ام و این کار را نمی کند که البته این برمیگردد به استراتژی دوکمپانی. در مورد این مدل بی ام و هم این نکته صادق است و بی ام و با گذاشتن پیشوند M کنار مدل شش سیلندر خواسته که کمی چاشنی هیجان به این سری بدهد واوج مهندسی خودش را پیاده نکرده. در مورد این موتور 2 لیتری هم باید بگم کع قدرت خارق العاده ای داره اما در هر موضوعی یک سری اندازه هاست که باید رعایت شوند و همانطور که می بینیم این موتور تنها در یک سال که سال پیش بود جزو برترین ها شناخته شد اما بسیاری موتور ها از همین بی ام و یا فورد یا آىودی می بینیم که به مدت سه تا چهار پنج سال جزو برترین های سال اند اما به هیچ عنوان در تولید قدرت اینقدر افراط نکرده اند و از اینجا می توان نتیجه گزفت که وجود صرف این موتور در یک مدل را به خاطر تولید چنین قدرت بالایی نمی توان همیشه عامل برتری دانست…

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Lord Cezar

          ۲۲ تیر ۱۳۹۴
          سوابق: (300 ديدگاه)

          دوست عزیز جی تی ار . من نگفتم که چون A45 بهترین هست این ماشین بد ترینه .هر ماشین توانایی های خودشو داره . ولی معیار مقایسه ی دو خودرو با عملکرد حرفه ای که تو یه کلاس هستن 2 چیز میتونه باشه : هندلینگ و شتاب . وقتی این 2 تا تو یه ماشین باشه و در بهترین شرایط قرار بگیره و در کنار این 2 تا طراحی داخلی و خارجی خوب به همراه کیفیت هم باشه دیگه اون ماشین چیزی کم نداره . به نظرم هر دو ماشین کیفیت عالی دارن و اینجا تنها چیزی که میمونه سلیقه برای انتخاب بین این 2 تا هست .

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. db9

          ۲۲ تیر ۱۳۹۴
          سوابق: (29 ديدگاه)

          آقا به نظر من اعداد و ارقام یه چیزه و لذت رانندگی یه چیز…اصلا همین که دف عقبه یعنی اوج لذت….همین2002 رو دیدین…لامصب لذت رانندگیش فوق العادس..

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. Reza :: nur Deutschland :: nur der Mercedes

        ۲۲ تیر ۱۳۹۴
        سوابق: (2283 ديدگاه)

        اینم در نظر بگیرین که در آینده سیستم 4MATIC با پکیج S آ ام گ و موتور 400 اسبی روی این مدل نصب میشه…پکیجی که میدونیم چه بلایی به اسر فورماتیک میاره:
        شتاب 3.4 برای E63 و 3.2 برای CLS63 !!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. محمد

      ۲۲ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (302 ديدگاه)

      دیفرانسیل عقب دوست داری …………..پیکان بخر.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Reza :: nur Deutschland :: nur der Mercedes

        ۲۲ تیر ۱۳۹۴
        سوابق: (2283 ديدگاه)

        سگ پیکان شرف داره به این نعش کش هایی که میندازن به ملت بدبخت

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. saeed.shariati

    ۲۱ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (477 ديدگاه)

    یه ماشین فوق العاده واس یه خانواده تازه بوجود امده سه نفره
    البته واسه یه دانشجو هم فوق العاده
    وهمچنسن یه خانوم دکتری که فقط بره مطب و برگرده
    و همچنین واس من
    و همچنین برای شما
    و همچنین برای همه
    ……

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. ALiHidden

    ۲۱ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (332 ديدگاه)

    ماشین فوق العادیه با پشتش خیلی حال کردم!

    خدا قسمت کنه ماهم سوار اینا بشیم!

    ماشین جا داریم هست!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Archi KHAN

    ۲۱ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (2167 ديدگاه)

    بی ام و سری یک : لایک
    بنز کلاس A : دیسلایک

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. شایان

      ۲۱ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (1355 ديدگاه)

      عزیزم;کلاس A بنز و با این مقایسه نکن از لحاظ فنی و طراحی و کیفیت یک سوم کلاس A هم نیست

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. شاهین

        ۲۱ تیر ۱۳۹۴
        سوابق: (4524 ديدگاه)

        دوست عزیز با عرض معذرت چند وقتیه که کامنت های شمارو دنبال میکنم و باید بگم که شما به طور افراطی از خودروسازی آلمان و بنز دفاع میکنی و باقیه خودروهارو زیر سوال میبری.همین رفتار شما باعث میشه که اون افراد بیان درباره ی سری 7 و BMW و باقی آلمانی ها […] بگن.
        شما بر چه اساسی میگی یک سوم کلاس A نیست؟! سوارش شدی آزمایش کردی جفتشونو؟ ریویوی این دوتارو خوندی یا چه چیز دیگه ای؟ بگو بلکه ما هم روشن شدیم.
        ارادت

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ارمان

          ۲۲ تیر ۱۳۹۴
          سوابق: (1307 ديدگاه)

          شایان جان از شما میخوام یه چند تا دلیل واسه حرف به شدت بی منطقتون بیارید و ثابت کنید کلاس A بنز سه برابر بی ام و کلاس 1 کیفیت و هزارتا چیز دیگه داره ؟!!!! هم من ازتون میخوام هم شاهین عزیز روی مارو زمین ننداز تورو خودا ما رو از تاریکی نجات بده!!!

          ARCHI KHAN دقیقا این ماشین تو کلاس خودش با بنز کلاس A مقایسه میشه تو این کلاس گلف gti , type R هم اضافه کنین و من به گلف رای میدم

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. ali

          ۲۲ تیر ۱۳۹۴
          سوابق: (578 ديدگاه)

          آقا شاهین حرفتون درسته . افراطی را هم خوب اومدید . در کل گل گفتی .

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. ارمان

          ۲۳ تیر ۱۳۹۴
          سوابق: (1307 ديدگاه)

          چرا تو این مواقع هیچ جوابی ندارن بدن واسم عجیب نیست چون خودشون میدونن اما به رو نمیارن :دی

          موافقم 0
          مخالفم 0
  5. رهگذر

    ۲۱ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (353 ديدگاه)

    اینقدر ماشین بالای نیم میلیارد دیدیم که الان اینا میگن 31 هزار تا گرونه اصلا به چشم ما نمیاد :D

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. نوید

    ۲۱ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1525 ديدگاه)

    به نظر من ct200h خیلی بهتر و قشنگتر و معقولانه تر و البته ژاپنی تره نسبت به این

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیرحسین (Lion26)

      ۲۱ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (257 ديدگاه)

      موافقم نوید جان.کلا با جنس های ژاپنی و فرانسوی حال می کنم.

      Just France.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. نوید

        ۲۱ تیر ۱۳۹۴
        سوابق: (1525 ديدگاه)

        حالا چرا فرانسه و ژاپن؟؟؟؟
        من خودم بعد ژاپن به آلمان و سوئد ارادت دارم

        موافقم 0
        مخالفم 0
  7. mohammad

    ۲۱ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (116 ديدگاه)

    ایول خعلی زیبا و باوقاره از نظر عملکرد هم که عالیه.
    همیشه دوست داشتنی هستی بی ام و .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. mohammad

    ۲۱ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (116 ديدگاه)

    ایول سری یک رو همیشه دوست داشتم. هم زیبا و باوقاره هم عملکردش خعلی خوبه ایول.
    همیشه دوست دارم بی ام و.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. احسان(احسان سابق)

    ۲۱ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    ظاهر این ماشین نسبت به نسل قبلی پیشرفت فوق العاده ای داشته
    ماشین شهری جوان پسند عالی هست این سری 1

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. milad

    ۲۱ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (209 ديدگاه)

    طرحهای اجق وجق اسیابی رو نداره…ساده و زیبا و پرابهت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. RETOLEX

    ۲۱ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1409 ديدگاه)

    ماشینی هست که هیچ وقت از رانندگی کردن باهاش خسته نمیشم با اینکه ماشین های بسیار بهترو گرانتری هم دارم . فوقالعاده هست
    ( البته تو بازی)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. امیر

    ۲۱ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (876 ديدگاه)

    (من ماشین خوب را دوست دارم بدون تعصب) این ماشین با برندهای هم سطح خودش خیلی تفاوت ندارند اما من برتری این ماشینو از نظر فنی ،دف عقب بودنش میدونم که لذتی فراتر از هم ردهای خودش در اختیار راننده میگذارد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. مجتبی(ساروی)

    ۲۱ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (551 ديدگاه)

    دقیقا امروز یکیشو از نزدیک دیدم خیلی شیک و زیبا بود فکر کن صفرش با این ریال بی ارزشمون تازه میشه زیر صد تومن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. نوید جهرمی

    ۲۲ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (3691 ديدگاه)

    من که ترجیح میدم یکم روش بزارم و ب ام و سری 2 رو بگیرم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. Ehsan

    ۲۲ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1251 ديدگاه)

    یعنی من عاشق این طراحی چراغ های عقب BMW هستم ، کلا ابهت و لوکس بودن ، شیک بودن ازش میباره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. Mercedes-Benz

    ۲۲ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (30 ديدگاه)

    BMW همیشه عالیه ولی هیچ وقت به Mercedes-Benz نرسیده. این مدل هم به A نمیرسه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. جی تی ار

      ۲۲ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (459 ديدگاه)

      باشششششششششششهههههه… بهش میگم…

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. ارمان

      ۲۳ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (1307 ديدگاه)

      دوست خوبم همین الان چون صرفا گفتی تو هیچی بهش نمیرسه اطلاع داشته باشید خیلی بیشتر از بنز فروش رفته
      A class هم واقعا عالیه اما باور کنید بین این دو ماشین اونقدر اختلاف نیست که قطعا بگیم این بهتره یا اون.
      اون عزیزانی که به این کامتهای غیر علمی هم همینجوری چشم بسته لایک میدن ؛ خسته نباشی هم وطن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. 09354597033

    ۲۵ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    دوستان تو سری hot hatch های المانی m135i و a45 عالی ان ولی اگه نسبت قیمت به عملکرد حساب کنیم هیچی به پای golf R نمیرسه انصافا.
    هر کی قبول داره لایک کنه هر کی هم نه دلیل بیاره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا