بی ام و

بررسی ب‌ام‌و M235i ایکس‌درایو مدل ۲۰۱۵

می‌توانیم از «کراس‌اور‌ها» به خاطر وجود چنین خودرویی تشکر کنیم.

شک نکنید که جمله‌ای که در بالا می‌بینید، کاملاً درست نوشته شده‌ است؛ حداقل با توجه به صحبت‌های سخنگوی ب‌ام‌و در مورد اضافه‌شدن سیستم دیفرنسیل تمام‌چرخ متحرک به تمام خط تولید کمپانی، از مدل‌های بزرگ سری ۷ گرفته تا رده دوم کوچکترین ب‌ام‌و های بازار امریکا، یعنی سری ۲ کوپه و بهترین مدل این سری، یعنی M235i. همگام با رشد قابل‌توجه کراس‌اورها، اکثر خانواده‌ها در امریکا حداقل یک وسیله نقلیه تمام‌چرخ متحرک در اختیار دارند و بر این اساس، تقاضا برای سیستم AWD در سایر کلاس‌های خودرویی که استفاده از این تکنولوژی برای آنها دور از ذهن بوده، افزایش یافته است.

2015 BMW M235i xDrive
۲۰۱۵ BMW M235i xDrive
در حالی که سیستم دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک مزیّت‌های خود را در شرایط لغزنده دارد، در مسیرهای خشک و به‌ویژه برای خودروهای عملکردی مانند M235i محدودیت‌هایی ایجاد می‌کند. اگر بخواهیم به یکی از این موارد اشاره کنیم، وزن اضافه‌شده ناشی از استفاده از این سیستم است. خودروی تست‌شده در اینجا وزنی به اندازه ۱۶۵۷ کیلوگرم دارد که ۵۸ کیلوگرم نسبت به مدل سال قبل با دیفرانسیل عقب سنگین‌تر است. همچنین محور جلوی خودرو، سهم بیشتری از این وزن را دریافت می‌کند (نسبت وزن جلو به عقب ۵۴ به ۴۶ درصد برای مدل ۲۰۱۵ و نسبت ۵۳ به ۴۷ درصد برای مدل ۲۰۱۴). موضوع دیگری که البته همیشگی نیست، قیمت بیشتر مدل‌های با دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک است که در اینجا اختلاف قیمت ۱۸۰۰ دلار است.

2015 BMW M235i xDrive
۲۰۱۵ BMW M235i xDrive
2015 BMW M235i xDrive
۲۰۱۵ BMW M235i xDrive
شتاب‌گیری نیز تا حدودی تحت‌تأثیر قرار گرفته است و مدل ایکس‌درایو با ۰/۲ ثانیه تأخیر در پشت‌سر همتای دیفرانسیل عقب خود، سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت را در زمان ۴/۵ ثانیه ثبت می‌کند و این اختلاف برای رسیدن به سرعت ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت بیش از یک ثانیه است (۱۱/۹ ثانیه در مقابل ۱۰/۸ ثانیه). در همین حال، اختلاف چسبندگی جانبی، علی‌رغم وزن بیشتر، در یک حدّ کمینه باقی مانده است و متحرک بودن چرخ‌های جلو به این خودرو کمک کرده که وضعیت خود را در پیچ بهتر حفظ کند. امّا شرایط برای سیستم ترمز اندکی تغییر کرده و مسافت توقف از سرعت ۱۱۲/۶۵ کیلومتر بر ساعت از ۴۶/۶۳ به ۴۸/۴۶ متر رسیده است.

2015 BMW M235i xDrive
۲۰۱۵ BMW M235i xDrive
2015 BMW M235i xDrive
۲۰۱۵ BMW M235i xDrive
با این حال، این آمار هنوز هم قابل‌توجه هستند و هر دو مدل دیفرانسیل عقب و تمام‌چرخ متحرک، تقریباً شرایط مشابهی دارند. رانندگی با M235i ایکس‌درایو به‌همان میزان مدل دیفرانسیل عقب راضی‌کننده است، حتی اگر بیرون راندن چرخ‌های عقب در پیچ‌ها در این مدل مشکل‌تر باشد. سیستم فرمان با ‌آن که سرعت زیادی دارد، ولی هرگز تُند برخورد نمی‌کند و انتقال بخشی از نیرو به محور باعث نشده که در میزان عکس‌العمل آن خللی وارد شود. گیربکس استاندارد در مدل ایکس‌درایو از نوع ۸ سرعته اتوماتیک است که برنامه‌ریزی فوق‌العاده‌ای دارد. همچنین، همانند همیشه صدای موتور شش سیلندر، به‌خصوص در تنظیمات «اسپورت» و «اسپورت پلاس» بسیار گوش‌نواز است.

2015 BMW M235i xDrive
۲۰۱۵ BMW M235i xDrive
قیمت M235i ایکس‌درایو از میزانی پایین‌تر از ۴۶ هزار دلار آغاز می‌شود و در خودروی تست که از آپشن‌های متعادلی در آن استفاده شده، به ۵۱ هزار ۸۷۰ دلار رسیده است. تجهیزاتی مانند پوشش رنگ‌آمیزی بدنه متالیک به ارزش ۵۵۰ دلار، طراحی چرم داکوتا به ارزش ۱۴۵۰ دلار، یک پکیج دستیار راننده شامل دوربین نمای عقب و حسگرهای پارکینگ به ارزش ۹۵۰ دلار، پکیج تکنولوژی به ارزش ۲۱۵۰ دلار شامل سرویس‌های ارتباطی با سیستم راهبری و اطلاعات ترافیک لحظه‌ای، و سیستم صوتی هارمن / کاردون به ارزش ۸۷۵ دلار، از جمله آپشن‌های اضافی مورد استفاده در خودروی تست بوده‌اند. با این حال، مبلغی نزدیک به ۵۲ هزار دلار برای خودرویی با این سایز، بسیار زیاد به نظر می‌رسد؛ به‌خصوص وقتی درنظر بگیریم که برای داشتن امکانات مفیدی مانند رادیوی ماهواره‌ای و یک باز کننده در پارکینگ یونیورسال، باید ۲۱۵۰ دلار دیگر برای پکیج پرمیوم نیز بپردازیم.

2015 BMW M235i xDrive
۲۰۱۵ BMW M235i xDrive
2015 BMW M235i xDrive
۲۰۱۵ BMW M235i xDrive
در هر حال، سیستم دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک برای بسیاری از مشتریان اهمیت خاص خود دارد؛‌ به‌ویژه برای آنهایی که زمستان‌های سخت‌تری را در محل زندگی خود تجربه می‌کنند. کسانی نیز که M235i را انتخاب می‌کنند، حتماً‌ به یک خودروی مناسب، با کارآیی بالا و هیجان‌انگیز می‌رسند.

2015 BMW M235i xDrive
۲۰۱۵ BMW M235i xDrive
مشخصات:

  • نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل چهار چرخ متحرک، ۴ سرنشین، ۲ در کوپه.
  • قیمت مدل تست: ۵۱۸۷۰ دلار (قیمت مدل پایه: ۴۵۸۹۵ دلار).
  • نوع موتور: DOHC با ۲۴ سوپاپ و شش سیلندر در یک ردیف، توربوشارژر و خنک‌کننده داخلی،بلوک و رویه آلومینیومی، انژکتور سوخت مستقیم.
  • گنجایش: ۲۹۷۹ سی‌سی.
  • قدرت: ۳۲۰ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه.
  • گشتاور: ۴۴۷/۴۲ نیوتن‌متر در ۱۳۰۰ دور در دقیقه.
  • گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک با حالت شیفت دستی.
2015 BMW M235i xDrive
۲۰۱۵ BMW M235i xDrive
ابعاد:

  • فاصله محوری: ۲/۶۹ متر.
  • طول ماشین: ۴/۴۶۸ متر.
  • عرض: ۱/۷۷۳ متر.
  • ارتفاع: ۱/۴۰۷ متر.
  • وزن کلی: ۱۶۵۷ کیلوگرم.
تست‌های سرعت:

  • صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۴/۵ ثانیه.
  • صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۱۱/۹ ثانیه.
  • صفر تا ۲۰۹/۲ کیلومتر بر ساعت: ۲۱/۷ ثانیه.
  • استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵/۶ ثانیه.
  • عبور از یک‌چهارم مایل: ۱۳/۲ ثانیه با سرعت نهایی ۱۶۸/۹۸ کیلومتر بر ساعت.
  • سرعت نهایی (با محدودیت قانونی): ۲۴۹/۴۵ کیلومتر بر ساعت.
  • مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۴۸/۴۶۳ متر.
  • چسبندگی در پیچی به قطر ۳۰۰ فوت: ۰.۹۳g
مصرف سوخت:

  • تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۱۱/۸ لیتر در شهر و ۷/۸۴ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.
  • مصرف سوخت در تست: ۱۰/۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.
منبع: کار اند درایور

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۳۳ دیدگاه‌ها

  1. asa

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (569 ديدگاه)

    عقبش خیلی خوشگل شده. دیفرانسیل تمام چرخ برای تمام ماشینهای bmw!!!!!!!!!! واقعا فوق العادست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. asa

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (569 ديدگاه)

    هرکدوم از این ماشینای جدید که تو پدال معرفی میشنو میبینم ، یک لعنت به این گاری سازای داخلی میفرستم که مارو با پراید سمند محدود کردند. انگار که ما قرنطینه هستیم چون همین هارو هم به قیمت یک ماشین خوب بهمون قالب میکنن !!!!!!!! دیگه اخه از کجای دلم بگم…………

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. asa

      ۱۲ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (569 ديدگاه)

      چراغای جلوشم مثل همه ی Bmw ها با ابهته.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. Archi KHAN

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (2167 ديدگاه)

    باور کردنی نبود «ادبیاتِ وزیرِ دولتِ روحانی»؛ ***، وزیر صنعتِ دولت آقای روحانی ‫#‏کمپین‬ نخریدنِ خودروی صفر کیلومتر ایرانی را به «ضدانقلاب» نسبت ‌داد و رودرروی شهروندانِ ایرانی ایستاد و انگِ «خیانت» به کسانی ‌زد که خواسته‌ای مدنی داشتند؛ اعتراض به قیمت بالا و کیفیت پایینِ خودروهای ملی.
    عصبانی نشویم، قدری تامل کنیم تا یادمان بیاید که محمدرضا نعمت‌زاده، وزیرِ صنعت دولتِ روحانی، یکی از مدیرانِ دولتِ احمدی‌نژاد هم بوده؛ مدیر شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، سازمانی به‌بزرگی چند وزارتخانه، همان‌ که ایده کارت‌ سوخت را عملیاتی کرد. خب! او که همیشه یک پایش در نفت و صنعت ایران هست، دیگر نه انگیزه‌ای برای پیشرفت دارد و نه دغدغه‌ای برای ماندن در وزارت. به همین دلیل هم هست که بی‌محابا به مردمی اعتراض می‌کند که معترضِ روند تولیدِ خودرو و قیمت‌گذاری، ایمنی و کیفیت آنها هستند، مردمی که حالا تنها کاری که می‌توانند بکنند، نخریدنِ خودروهایِ ‫#‏ساخت_ایران‬ است؛ کمترین حقی که هر ایرانی می‌تواند داشته باشد. اما گویا هنوز مدیرانی هستند که چشم ببندند و زبان بگشایند و شهروندان را با ادبیاتی خاص مخاطب قرار دهند.
    سئوالی که آقای وزیر جواب دهد این است: نخریدنِ خودرویِ ملی «خیانت» است یا تحویل خودروهای بی‌کیفیت و پر از نقص به شهروندانی که با همان مقدار هزینه‌کرد می‌توانند خودروهایی به‌مراتب بباکیفیت‌تر در هر جایِ دیگر دنیا جز اینجا سوار شوند؟ خیانت، تولید خودروهایی است که چدبرابر آلودگی ایجاد می‌کند. خیانت، تولید ماشین‌هایی هست که هزاران لیتر بنزین تلف می‌کند. خیانت، تولید ماشین‌هایی است که سالانه از یک جنگ هم بیشتر تلفات می‌دهد. خودکفایی خوب است، اما به چه قیمت باید به دست آید؟ شاید فقط در ایران است که یک وزیر اینگونه ملتی را تحقیر می‌کند. تفاوتی نیست میان وزیر صنعت یا وزیر جهادکشاورزی که در کشورِ «کم آبِ ایران»، رویای «خودکفاییِ گندم» دارد؛ رویایی که برای یک‌سال محقق می‌شود اما هزینه‌ای گزاف به‌کشور تحمیل می‌کند، بعد از خودکفایی «کشاورز» می‌ماند و زمینِ خشکِ بدونِ آب. «کشاورز» بدون زمین و آب نمادی از تجربۀ مدیریتِ ایرانی است: مدیرانِ بدون شناختی که برنامه‌ ندارند، به سال‌های بعد نمی‌اندیشند، منافع شهروندان را نمی‌بینند و فقط در حرف دم از «ایران» می‌زنند. اصلا چگونه می‌شود شرکت‌های «هیوندا» و «کیا» ظرف همین یک‌هفته، ده‌درصد از قیمت خودروهایشان می‌کاهند اما وزیر ما، حتی زحمت فکر کردن به کاهش قیمت‌ها و ایجاد فرصت‌ِ خرید و بازاری تازه را به خود نمی‌دهد. خوب که نگاه کنیم می‌بینیم در موضع‌گیری آقای وزیر خواستی غیردموکراتیک نهان است؛ توهین‌ها را که کنار بگذاریم خواهیم دید که او «فرمانبریِ محض مردم و چشم و گوش بسته‌بودنِ ملت» را می‌ستاید و سنتِ اعتراضِ مدنی را تحقیر می‌کند. سوءتفاهمی رخ داده که وزیر صنعت خلاف جریانِ دموکراسی شنا می‌کند؟ می‌خواهد حقِ طبیعی‌مان را، به ما صدقه بدهد؟ باید به یادش آورد و گفت: آقای وزیر! خیلی وقت است که سیاستِ کشور، زیرپا گذاشتنِ حقوقِ مردم نیست. شما هم دست بردارید از سنتِ سابق…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رهگذر

      ۱۲ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (353 ديدگاه)

      فکر نکنم
      تو دولت قبل این کاره یا بوده دولت قبل و قبل ترش بوده!! در ضمن تو شبکه خبر گفته من کی گفتم هر کی جنس خارجی بخره خائنه؟؟(ببین چه قدر موزیانه مطلبو پیچوند!!)

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. رضا

      ۱۲ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (1698 ديدگاه)

      ای ول ………… عالی
      دمت گرم حرف دل مارو زدی

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. a

      ۱۷ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      غیر از دو خط آخر از بقیه متنت حال کردم ،مخصوصا قسمت مربوط به کشاورزی ، اضافه می کنم ساخت اعتیاد گونه وغیر کارشناسی سد در جاهای لازم و غیر لازم که مشکلات زیادی را در آینده به وجود خواهد آورد ( خشک شدن دریاچه ارومیه یک نمونه نزدیک )، خراب کردن جنگلها وساخت ویلاهایی که اکثرا مال همین تصمیم گیرهای مملکت هستند ، و …..متاسفانه اشتباهات زیادی در مملکتمون انجام گرفته و داره میگیره که جبران کردنش در آینده غیر ممکن خواهد بود ، ازجمله :
      1-مقاومت در برابر ورشکستگی چند بنگاه اقتصادی مانند خودروسازها که کل اقتصاد و محیط زیست کشور را تحت الشعاع قرار داده
      2- جرات نکردن در حذف واقعی یارانه ها وتاخیر در آزاد سازی قیمتها که ضررهای جبران ناپذیری به اقتصاد کلان کشور وارد کرده و برای اینکه پاسخ دم دست برای مشکلات معیشتی مردم باشد مبلغی به عنوان یارانه،در واقع نقدینگی در اختیار مردم قرار گرفته وبا تورمهای افسارگسیخته آن ،اقتصاد کشور را 50 سال عقب انداخته و دولت تدبیر و امید در راه حلی موقت نقدینگی را کنترل و رکود را انتخاب کرده که راه حل دائمی نمیتونه باشه
      3-رانتهای مربوط به خصوصی سازی که تعریف نوینی از خصوصی سازی (خصولتی )رابه دنیا معرفی کردیم
      4و5و6و.و.و.و.و
      اما به نظر حقیر راه حلها موجود ، و تجربه شده توسط اکثر کشورهای پیشرفته دنیا است
      1-برداشتن اکثر تعرفه های غیر لازم مطابق عرف دنیا
      2-پیوستن به سازمان تجارت جهانی
      3-آزاد سازی قیمتهای حاملهای انرژی
      4-متناسب سازی حقوق کارگری وکارمندی با رنج جهانی
      5-اولویت دادن به منافع مردم در تصمیم گیری درباره دوستی یا دشمنی با کشورهای مختلف
      6-پایین آوردن نرخ سود بانکی برای سپرده و تسهیلات در حد عرف دنیا
      7-تسهیل در سرمایه گذاری شرکتهای قدر خارجی واستفاده از تجربیات ودانش آنان
      8-اهمیت دادن به علم در دانشگاهها و برچیدن نظام تولید مدرک در دانشگاهها ، از جمله بستن دانشگاه مثلا جامع علمی کاربردی و دانشگاههای آزاد وبرگشتن به روال سابق در سختگیری در دانشگاهها
      سرتونو درد آوردم ،با عرض معذرت یه آدم شجاعی باید توی این مملکت باشد تا یه جراحی حسابی راه بندازه و اقتصاد کشور را از اساس درست کنه ،
      یاحق

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. وحید

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (325 ديدگاه)

    یک جوری شده
    بخصوص عقبش
    همون طراحی قبلی خاص تر بود
    طراحی فقط طراحی بطری دسته دار روغن لادن طلایی ، اضافه کردن دسته فناوری فوق پیچیده ایه :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. فردین بهادری نژاد

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (129 ديدگاه)

    خیلی عالی و جوون پسنده
    چشماشم که مثل همیشه سگ داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Archi KHAN

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (2167 ديدگاه)

    ماشینِ فوق العاده اییِ
    اما نظر دوستان در مورد 50هزار دلار چیه ؟!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mohsen

      ۱۳ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (27 ديدگاه)

      ارزششو داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. HELL CAT

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (196 ديدگاه)

    بحث دیفرانسیل شد یه زمانی بی ام و دیفرانسیل هاش به مشکلات اساسی بر میخورد الان نمیدونم ولی به احتمال زیاد تمامش رفع شده بی ام و هست دیگه اینم ماشین خیلی خوبیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. AHMADREZA

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1022 ديدگاه)

    دمش گرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Ali

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (34 ديدگاه)

    مثل همه ی ب ام دبلیو ها قشنگه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. SINA NASERI

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (69 ديدگاه)

    bmw همه ی مدلاش قابل احترامه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. امید

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (414 ديدگاه)

    کلا با دیدن اینجور ماشینا دپرس میشیم و *** میفرستیم به مسئولین ***و خودروسازامون که دارن یه مشت لگن و فرغون میدن دست این مردم و اونارو ضد انقلاب و خیانت کار توصیف میکنن
    ناموسا راس میگم یا دروغ ؟
    بچه بالاشهر نیستیم
    بچه پولدارم نیستیم
    آقازاده هم نیستیم
    کسایی که دیسلایکم بدن سلام دارم خدمتشون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. ali

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (126 ديدگاه)

    بی ام دبلیو هر چی بسازه به پای بنز نمیرسه
    برای کسانی خوبه که نه سلیقه دارن نه پول خرید بنز
    خخخخ

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. luis

      ۱۳ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (612 ديدگاه)

      خود گویی خود خندی عجب مرد هنرمندی
      از امروز به بعد با تمام وجود با تمام متعصب ها برخورد میکنم خواه ژاپنی باز باشن خواه المانی خواه امریکا کره و…….
      تعصب معنا نداره تو عالم خودرو.
      این توهینتو نادیده میگرم به بی ام دیگه تکرار نشه اون روشن دل ها هم که بت لایک دادن خیلی پرتن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ali

        ۱۳ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (126 ديدگاه)

        حرف حق تلخه
        هر وقت بی ام دبلیو فرمول یک تیم داشت حرفت قبول
        هر وقت توانایی ساخت کامیون،اتوبوس،suv قدرتمند داشت حرفت قبول
        نمیدونم عاشق چیه بی ام دبلیو هستید همیشه چراغ های عقب و جلو مثل هم می باشد بیشتر برای افراد مسن طراحی شده همون طور که طراح ایرانی نادر فقیه زاده گفته .
        جلو پنجره افتضاح از بس قشنگه سمند هم همین طوری کپی برداری شده

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. mohsen

          ۱۳ شهریور ۱۳۹۴
          سوابق: (1063 ديدگاه)

          الان مثلا مقایسه کردی؟ مثلا الان بنز موتور سیکلات هم داره؟ این شد ملاک؟ اونوقت VOLVO هم اوتوبوس هم کامیون خیلی جلوتر از بنز هس و هر سال خودروی برتر میشه یا حتی لودر و بیلمکانیمی و حتی قطعات هواپیما میزنه از بنز و بی ام وه جلوتره؟ اصلا همین حرف خودت SUV قدرتمند X6 یا X6 BMWنیس MVM هس؟
          اینم که میگی میگن اصالت در طراحی و حفظ کرنش خیلی خوبه همون چیزی که بنز خیلی پایبند نیس بهش
          والا من که هر دوشونه تو مدل های مختلف سوار شدم و تا حدی روندم حسی جنب و جوش BMW تو خودروهای بنز نیس در اون اندازه

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. ali

        ۱۳ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (126 ديدگاه)

        ضمناهر کسی سلیقه ای داره دلیل نمیشه شما از بی ام بلیو خوشت میاد من ازش تعریف کنم.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. mohsen

          ۱۳ شهریور ۱۳۹۴
          سوابق: (27 ديدگاه)

          علاقه داری بگو علاقه دارم دیگه نمیشه مقایسه کنی این کامیون داره از اون جلوتره

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. mohsen

      ۱۳ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (1063 ديدگاه)

      یه جور گفتی احساس کردم فاصله قیمتی خیییییلی زیاده میون بنز و BMW

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ali

        ۱۳ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (126 ديدگاه)

        x6 ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
        ماشین است عایا؟فقط قیافه
        عزیز دل برادر آمار تصادفات اتوبوس های ایران را بگیر کمترین کشته مال بنز می باشد.اینکه ولوو ایمنی بالایی داره شکی نیست ولی بحث ما بین بنز و بی ام دبلیو است نه ولوو
        جنب و جوش را اشتباه گرفتی چه طور ممکنه بنز با گشتاوربیشتر از بی ام دبلیو کم بیاره؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. mohsen

          ۱۳ شهریور ۱۳۹۴
          سوابق: (27 ديدگاه)

          اصلا همون قیافه قبول تو کدوم SUV بنز اون طراحی هست حالا اگه گفتی بورو عملکردوتاشونو مقایسه کن
          در ضمن عزیز من میگی ایران اتوبوس بنز تو ایران 457 یه مدلش که تو خط واحدن یه مدلاشونم تو جاده فقط واسه مسافت های کم استفاده میشن یه دونم O500 هست ماله رویال سفر زیر برزیل منتاژ ترکیه که اونام چون نه موتور درست حسابی و قوی دارن نه ریتاردر قوی رانندهاش با سرعت کم میرونن و چون سنگینه و شتابش کم رو برف بدک نیست با این اوتوبوس وسط زمستون بری کوئین داغ میکنه اینور بیا ولوو B9 اتوبوس سال 2009 غول تکنولوژی 3 حالت ریتاردر حالا اینا سرعتاشون تو 110 بستن ولی میرن ترکیه باز میکنن تند میرونن من خودم دیدم B9 رو 210Km/h روند اسکانیام که دیگه حرفشو نزن اگه ماشین سنگین بلدی بشین پشتش هیچ کاری نکن کروزشو بزار رو 90 ول کن ببین چه شتابی میگیره
          در ضمن من رو کاغذ نگفتم چون این گشتاورش اله بله باید جنب جوشش ال باشه اصلا خیلی وقت ها هس باید کاغذو ول کنی برونی مثلا من Z4 سوار شدم SLK هم، بشین پشتشون ببین کدوم تیز تره کدوم سره پیچ وقتی گاز میدی میگه اگه عقبم لغزید؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
    3. رهگذر

      ۱۳ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (353 ديدگاه)

      اولا بی ام و!! بی ام دبیلو واسه تازه سوات!دار شده هاست 2: من عاشق مرسدس هستم چون میفهمم چی میسازه نه به اینکه یه سری لگن پر فروش رو در حد بنز میارین بالا نه به اینکه…… بی ام و ماشین های فوقالعاده ای میسازه من تجربه شخصیم رو میگم سگ جون به تمام معناست شاید بی ام و هر چی بسازه به مرسدس های رده بالا نرسه اما اصلا دلیل این نیست که بی سلیقه ها میخرند بحث قیمت هم فکر کنم شوخی کردی! مگه بی ام و ارزونه؟؟؟ لوییز بازی در نیار !!!!!!!!!!!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. mohammad 7

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (103 ديدگاه)

    خیلی خیلی خوشگله
    در کل بی ام و واقعا خوشگله، عاشق رینگای شرکت بی ام و هستم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. mohsen

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1063 ديدگاه)

    جونم قیافه
    جونم قدرت موتور
    بنازم شتا بو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. SINA-GERMANY-PORSCHE

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (23 ديدگاه)

    یک ماشین پنجاه هزار دلاری برای خیلی از ایرانیا یک رویاست…اما با یک جستجو در اینترنت متوجه مسآله ای به اسم ((تضاد طبقاتی)) میشویم…چیزی که باعث میشود ساعت مچی افرادی در همین مملکت 150 هزار دلار قیمت داشته باشد…!!! کار به حلال و حرومش ندارم…چرا این همه فاصله؟؟…مسآله این است!!!…به امید زندگی بهتر…شاد باشید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. milad

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (69 ديدگاه)

    اینقدر عاشق بی ام و هستم و قبولش دارم ک اگه فرغونم بسازه با بقیه تفاوت داره و تو دل بروهه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. Mohsen610

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (41 ديدگاه)

    باسلام،دوتا شرکت خودروسازی(اگر بشه اسمش خودروگذاشت)یا باید توان خودروسازی ورقابت داشته باشند یاهم باید بساطشون جمع کنند یه خودروساز درست حسابی بیاد خودرو مونتاژبکنه..بهانه هم از تعطیلی این دوخودروساز بیکاری یه عده هست می خوام این سوال بپرسم از مسولین آیا چندین برابرکارکنان ایران خودرو وسایپا ،پراید وپژو براثر نداشتن ایمنی کافی افراد بیگناه روانه گورستانها نکرده؟؟!!به نظرشما بیکاری یه عده افراد بهتره یا رفتن به قبرستان تعداد کثیری از افراد؟؟؟؟واقعا جون انسانها چقد ارزان هست یه امار ساده از تلفات این دو خودرو ساز بگیرید بعد قضاوت کنید..من اوراژنس کار میکنم واز نزدیک میبینم که چطور این خودروها جان انسانهارو میگیره چه بسا اگه خودروهای ایمن تری جای اینها بودن الان ما خیلی از عزیزانمون از دست نمی رفتن…….باتشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. danlaelord

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (12 ديدگاه)

    xDrive یعنی چی؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mohsen

      ۱۵ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (27 ديدگاه)

      سیستم 4 چرخ متحرک هوشمند بی ام و که لنگه نداره مصداقش 4*4 یا 4WD و AWD هس و 4MATIC تو بنز که بنز بیشتر همون AWDرو هوشمند تر کرده این اسمو گذاشته

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا