بی ام و

پشت فرمان ب‌ام‌و سری 3 تورینگ جدید، تعریف کامل یک استیشن!

جدیدترین نسل ب‌ام‌و سری ۳ توانسته جایزه‌ی خودروی جدید سال اتو اکسپرس را کسب کند. این خودروی اجرایی جمع‌وجور نه تنها راحت و آرام است بلکه هزینه‌های کمی داشته و پر از تکنولوژی‌های پیشرو در کلاس خود است.

ب‌ام‌و سری 3 تورینگ
اما اگر سری ۳ تنها در یک بخش لنگ بزند آن فضای داخلی و کابین خواهد بود. این خودرو در بخش‌های یاد شده کوچک‌تر از رقبا نیست اما شکل سه جعبه‌ای سنتی سری ۳ باعث ایجاد محدودیت‌هایی در انتقال برخی وسایل می‌شود؛ و اینجاست که نسل جدید سری ۳ تورینگ وارد میدان می‌شود…

ب‌ام‌و سری 3 تورینگ
این خودرو در کل طویل‌تر از برادر سدان نیست اما خط سقف خمیده‌ی آن در کل باعث شکل‌گیری خودرویی کاربردی‌تر و جادارتر شده است. البته اعداد گول زننده هستند. محفظه بار ۵۰۰ لیتری این خودرو تنها تا کف خط پنجره اندازه‌گیری شده و اگر این فضا را تا سقف در نظر بگیرید با خودروی بسیار کاربردی‌تری روبرو خواهید بود.


با خواباندن صندلی‌های عقب نیز فضای ۱۵۱۰ لیتری در اختیار شما قرار خواهد داشت که برای قرار دادن یک دوچرخه یا وسایل یک سفر آخر هفته‌ای بسیار کفایت می‌کند. ب‌ام‌و ادعا می‌کند فضای باز شدن درب پشتی ۱۱۲ میلی‌متر پهن‌تر از قبل بوده و همانند نسل قبلی، مشتریان می‌توانند گزینه‌ی باز شدن مستقل شیشه عقب را انتخاب کنند که در فضاهای پارک تنگ بسیار به کار می‌آید.

دیگر ویژگی جالب این خودرو فضای ذخیره‌ای زیر کف و ریل‌های ضد لیز خوردن است که از تکان خوردن وسایل خرید شما جلوگیری می‌کند. در کل باید گفت سری ۳ تورینگ جدید خودرویی با طراحی هوشمندانه است که زندگی را بسیار راحت‌تر می‌کند.

ب‌ام‌و سری 3 تورینگ
فضای صندلی‌های عقب نیز بهبود یافته است. این خودرو نه تنها جادارتر از برادر سدان است بلکه نسبت به نسل پیشین خود نیز بهتر عمل کرده است. خط سقف طویل‌تر به این معناست که فضای سر بیشتری وجود دارد و فضای زانوها نیز بهتر شده است. ب‌ام‌و می‌گوید شما می‌توانید سه صندلی کودک را در بخش عقب نصب کند هرچند برای دو صندلی نقاط ایزوفیکس وجود دارد.


کیفیت متریال بکار رفته هم عالی بوده و به لطف تنظیمات زیاد صندلی می‌توان به راحتی موقعیت رانندگی خوب را یافت. البته جای شرمساری است که ب‌ام‌و اندروید اتو را عرضه نکرده اما سیستم‌عامل استاندارد iDrive همچون همیشه بی‌نقص بوده و کاربردی راحتی دارد.


از نظر تجربه‌ی رانندگی هم جای گله‌ای وجود ندارد. ما هر دو نسخه‌ی پرفروش ۳۲۰d دیزلی و ۳۳۰i بنزینی را تست کردیم که توصیه‌ی ما انتخاب مدل دیزلی است. این نسخه از سری ۳ تورینگ خودرویی چابک، قوی و فوق‌العاده نرم و راحت است. یکی از ویژگی‌های مهم این نسخه نیز مصرف سوخت بسیار مناسب است.


در کل باید گفت تفاوت زیادی را بین مدل‌های سدان و استیشن سری ۳ در رانندگی نرمال نخواهید یافت. مدل تورینگ شاید به خاطر بخش عقب باز خود کمی پر سر و صداتر باشد اما در کل خودرویی فوق‌العاده راحت و آرام بوده و در فواصل طولانی اصلاً صدای زیادی ندارد.


سواری خودرو کمی سفت است اما در یک جاده‌ی پر پیچ و خم است که این خودرو چابکی بی‌رقیب خود در کلاسش را نشان می‌دهد. فرمان سنگین بوده و کنترل بدنه نیز عالی است. خودروی حاضر در تست از سیستم چهار چرخ محرک سود برده و بنابراین در مسیرهای خیس اطمینان بیشتری ایجاد می‌کند. جای تعجبی ندارد که نیمی از مشتریان سری ۳ جدید این سیستم را سفارش می‌دهند.

ب‌ام‌و سری 3 تورینگ
سری ۳ تورینگ تنها ۱۵۰۰ پوند گران‌تر از نسخه‌ی سدان بوده و احتمالاً از نظر پیشنهادهای لیزینگی نیز تفاوت فاحشی با مدل سدان نخواهد داشت.


سری ۳ جدید از تجهیزات زیادی برخوردار است و تمامی مدل‌های سری ۳ تورینگ نیز دارای چراغ‌های LED، دوربین دنده‌عقب، سیستم تهویه مطبوع سه ناحیه‌ای و صفحه‌نمایش ۸.۸ اینچی هستند. در مدل اسپورت که انتظار می‌رود انتخاب ۲۳ درصد مشتریان این خانواده باشد شما رینگ‌های بزرگ‌تر ۱۸ اینچی و صندلی‌های چرمی گرم شونده را مشاهده خواهید کرد.

ب‌ام‌و سری 3 تورینگ
انتظار می‌رود مدل M اسپورت نیز محبوب باشد و ۶۰ درصد مشتریان این تریم را سفارش دهند. در این نسخه پشت آمپرهای دیجیتالی و صفحه‌نمایش بزرگ‌تر ۱۰.۲۵ اینچی و استایل اسپورت تر به چشم می‌خورد.

ب‌ام‌و سری 3 تورینگ
با معرفی مدل جدید تورینگ بر ارزش‌های بهترین خودروی کلاس اجرایی کامپکت افزوده شده است. ب‌ام‌و سری ۳ همیشه یک خودروی توانا و همه‌کاره بوده و اضافه شدن نسخه‌ی تورینگ با کابین و فضای بار جادارتر بر جذابیت‌های آن افزوده است. این خودرو سواری عالی، هزینه‌های کم و تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای داشته و یک باواریایی اصیل در بهترین حالت خود محسوب می‌شود.

مشخصات ب‌ام‌و ۳۲۰d xDrive M Sport Touring

  • قیمت: ۴۱۳۲۵ پوند
  • پیشرانه: ۴ سیلندر ۲ لیتری دیزلی
  • قدرت/گشتاور: ۱۸۷ اسب بخار/۴۰۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۷.۴ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۲۵ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۵.۶ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. P.K.H

    ۲۴ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (110 ديدگاه)

    bmw دست رو هرچی بزاره می شه طلا

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. MAHDI

    ۲۴ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    مجله CARWOW تمام خودروهای کلاس رو جمع کرده. یعنی :: ب ام و سری3 / آئودی A4 فیس لیفت
    مرسدس کلاس C/ آلفارومیو جولیا / ولووS60 که در پایان خودروی برتر سری3 معرفی میشه. واسه رتبه جایگاه های بعدی خودتون میتونید کلیپ این بررسی رو ببینید که در آپارات پدال میتونید تماشا کنیدش.
    راستی ب ام و سری2 گرن کوپه هم معرفی شده دیشب!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. احمدرضا

      ۲۴ مهر ۱۳۹۸
      سوابق: (878 ديدگاه)

      من که بین اینایی که گفتی جولیا رو بخاطر طراحی و روح آلفا ترجیح میدم

      موافقم 0
      مخالفم 1
  3. احمدرضا

    ۲۴ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (878 ديدگاه)

    دوستان من با استیشن ها خوب نیستم یا شمام این طورین؟
    نمیدونم ولی به نظرم بدترین کلاس ماشینن
    یه جورین

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. نوید جهرمی

      ۲۵ مهر ۱۳۹۸
      سوابق: (3684 ديدگاه)

      چون استیشن ها توی فرهنگ ایران جا نیفتادن. در حالی که با توجه به علاقه ایرانی ها با سفربا ماشین، گزینه کاربردی و مناسبی برای ماست.
      شخصا به استیشن های ولوو و آئودی علاقه دارم. اگر خانواده دار و دارای فرزند بودم به جای سدان، استیشن میگرفتم. و از جاداری کراس اوور و لذت و راحتی سدان استفاده میکردم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. رامتین

    ۲۴ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (3020 ديدگاه)

    بنظر کاربردی میاد اما در ایران هواخواه نداره. البته امروز سری2 گرن کوپه نیز رونمایی شد که رقیب CLA خواهد بود. یک سدان کامپکت که مدل228 آن میتونه به ایران بیاد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Alireza

    ۲۴ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (752 ديدگاه)

    کاپوتش واسه یه ماشین کاربردی خیلی کشیدست

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا