بی ام و

اولین تجربه رانندگی با ب‌ام‌و سری 7 فیس‌لیفت، نهنگ آلمانی!

واقعاً تنها یک ویژگی شاخص برای شروع بررسی ب‌ام‌و سری ۷ فیس لیفت وجود دارد: جلوپنجره! از نظر آماری، این بخش از سدان لوکس باواریایی ها ۴۰ درصد بزرگ‌تر از مدل قبلی بوده اما خب ژرمن‌ها یک دلیل بسیار خوب برای استفاده از چنین طراحی‌ای در سدان پرچم‌دار خود دارند.


جلوپنجره‌ی مدل قبلی به خاطر پیش پا افتاده بودن مورد انتقاد بود و در کلاسی که مرسدس بنز S کلاس و آئودی A8 تازه‌نفس‌تر حضور دارند این موضوع به مذاق طرفداران خوش نمی‌آمد؛ بنابراین ب‌ام‌و با معرفی این نسخه‌ی به‌روز اوضاع را دگرگون کرده است.


اما همه‌چیز به جلوپنجره ختم نمی‌شود. این خودرو دارای چراغ‌های جلو و عقب نازک‌تر و خاص‌تری است و رکاب‌های جانبی نیز برای اولین بار در این خودرو دیده می‌شوند. یک جفت خروجی هوا نیز در طرفین نصب شده است. همانند بخش جلویی خودرو، در بخش عقب نیز چراغ‌هایی LED دیده می‌شود که همانند اکثر محصولات مدرن کنونی پهنای سری ۷ فیس لیفت را در برگرفته‌اند.


قضاوت درباره‌ی ظاهر این سدان لوکس را به شما واگذار می‌کنیم اما قطعاً از ب‌ام‌و به خاطر بازطراحی سری ۷ گلایه نخواهید کرد. این خودروساز اذعان داشته ظاهر این خودرو با نیم‌نگاهی به بازار خودرویی چین فیس لیفت شده است. شایان ذکر است بیش از ۴۰ درصد فروش سری ۷ در کشور چین رقم می‌خورد.


با باز کردن درب‌ها وارد کابینی خواهید شد که تغییرات رادیکال بدنه را تجربه نکرده است. در واقع طراحی اصلی کابین دست‌نخورده ولی این موضوع بدی نیست. طراحی داشبورد و دکمه‌های مدل قبلی هرگز مشکل خاصی نداشته‌اند.

از جمله تغییرات داخلی سری ۷ فیس لیفت می‌توان به تریم ها، متریال و چرم جدید و همچنین برخی تکنولوژی‌های متمایز اشاره کرد. پشت آمپرهای دیجیتالی به همراه واحد کنترل به‌روز صندلی‌های عقب و پکیج سرگرمی جدید باعث ایجاد فضایی دل‌پذیرتر می‌شوند. این پکیج سرگرمی از دو صفحه لمسی فول HD با ابعاد ۱۰ اینچی برخوردار شده است. با وجود برخی سیستم‌های کمک‌راننده‌ی جدید، سری ۷ فیس لیفت کاملاً به‌روز و تازه‌نفس شده است.

کابین سری ۷ فیس لیفت کاملاً حس لوکس بودن را به سرنشین منتقل می‌کند و اگر مدل مدنظر را به‌صورت هوشمندانه‌ای انتخاب کنید، این خودرو از نظر اشرافیت هیچ کمبودی در مقابل مرسدس S کلاس نخواهد داشت. البته به نظر ما نسخه‌های رده میانی S کلاس کمی خاص‌تر از سری ۷ پایه احساس می‌شوند.


مدل‌های طویل‌تر LWB که در تست ما نیز حضور داشت از فضای پا و کابین بیشتری در بخش عقب برخوردار هستند. یک نیمکت سه‌نفره به‌صورت استاندارد عرضه شده اما خریداران می‌توانند آرایش دو صندلی را نیز سفارش دهند. در این حالت یک کنسول مرکزی کامل نصب می‌شود و صندلی‌ها نیز از نوع گرم و سرد شونده و ماساژوردار هستند؛ اما خب نکته‌ای غیرمعمول در اینجا وجود دارد و آن اینکه عملکردهای صندلی‌ها بهترین نیستند.


ب‌ام‌و ۷۵۰i از پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری توربو سود می‌برد اما حدس می‌زنیم مدل دیزلی ۷۳۰d با پیشرانه‌ی ۶ سیلندر خود همچنان پرفروش‌ترین نمونه‌ی سری ۷ در بازار بریتانیا باشد. واضح است که نسخه‌ی طویل‌تر این خودرو در بازار بریتانیا عرضه نخواهد شد.

شاید خریداران مدل ۷۵۰i از شنیدن میزان مصرف سوخت و آلایندگی این خودرو خشنود نشوند اما پرفورمنس مدل ۷۵۰i کاملاً برجسته است. این سدان لوکس و باوقار تنها در عرض ۴ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد و البته این وظیفه را با آرامش و سکوت خوبی انجام می‌دهد. بخش اعظم غرش پیشرانه‌ی ۸ سیلندر این کشتی لوکس از کابین حذف شده است. ب‌ام‌و شیشه‌های ضخیم‌تر و متریال ضد صدای بیشتری در اطراف ستون درب‌ها و قوس چرخ‌ها بکار برده و این تلاش‌ها نتیجه‌ی خود را نشان می‌دهد.


ما فرصت کوتاهی هم برای تست نسخه‌ی آماده‌ی تولید ۷۴۵Le پلاگین هیبریدی داشتیم که در قلب آن پیشرانه‌ی ۶ سیلندر قرار گرفته است. خرید این خودرو به شدت نسبت به ۷۵۰i توجیه‌پذیرتر نشان می‌دهد. اگرچه مرسدس S560e خودرویی فنی‌تر و لوکس‌تر است اما ب‌ام‌و حدود ۱۴ هزار پوند ارزان‌تر بوده که این یک فاکتور مهم است.


تمامی مدل‌های سری ۷ فیس لیفت به‌صورت استاندارد از سیستم تعلیق بادی سود می‌برند. این سیستم ارتفاع خودرو و سفتی سواری را بر پایه‌ی حالت رانندگی انتخابی تنظیم می‌کند.


حالت اسپورت اگرچه سبک‌تر از S کلاس یا A8 حس می‌شود اما چنین خودروی بزرگ و سنگینی را باید با نرمی راند. البته در حالت کامفورت پلاس که راحت‌ترین حالت محسوب می‌شود شاهد کمی حرکات بدنه در راه‌های پرپیچ‌وخم خواهید بود. تنظیمات پیش‌فرض سری ۷ فیس لیفت در کل بهترین حالت بوده و شاهد سواری بسیار مناسبی خواهید بود.

شاید مرسدس S کلاس در بزرگراه‌ها سواری بهتری داشته باشد اما در این کلاس خودرویی و این سطح قیمتی، چنین اختلاف‌های کوچکی می‌تواند تفاوت‌های بزرگی ایجاد کند.


در بسیاری از جنبه‌ها، ب‌ام‌و سری ۷ فیس لیفت همچون یک خودروی جدید محسوب می‌شود و باواریایی لایق تحسین هستند. مدل ۷۵۰i بهترین انتخاب این خانواده نیست و احتمالاً مدل‌های ۷۳۰d دیزلی و ۷۴۵Le پلاگین هیبریدی امتیاز بالاتری دریافت خواهند کرد و فاصله‌ی خود با مرسدس S کلاس را به کمتر از همیشه خواهند رساند.

مشخصات ب‌ام‌و ۷۵۰i

  • قیمت: ۸۳۸۷۵ پوند
  • پیشرانه: ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری توربوی بنزینی
  • قدرت/گشتاور: ۵۲۳ اسب بخار/۷۵۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۴ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۵۰ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۱۱ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. Amirferrari

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (352 ديدگاه)

    فعلا رقیبی براش نمی بینم تا روزی که نسل جدید s کلاس معرفی بشه

    موافقم 3
    مخالفم 1
  2. کوروش

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (1125 ديدگاه)

    چی می شه گفت! برای بیمر که سالهاست حد نهایی خودرو را می سازد خیلی سخته ساختن چیزی بهتر از نسل قبلش و حفظ همان کیفیت و افزایش ان خودش به تنهایی کار مهمی هست که بی‌ام و بخوبی انجامش داده ولی برخی با متوسل شدن به تکنولوژی ساخت دیگران خیلی سریع پیشرفت می کنند بخصوص خودرو برقی که بسیار ساده تر و‌بدون پیچیدگی های فنی خاص مکانیکی هستند و فقط با تجاری سازی دو بخش مهم این خودرو ها می توان خودرو برقی تولید کرد اما قطعا کیفیت سواری خودرو های درون سوز چیز دیگری هست

    موافقم 2
    مخالفم 0
  3. امیر

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (392 ديدگاه)

    چراغای جلو قبل فیس لیفت بی ابهت بودن مث الان بنز تو شاسی بلنداش که فاجعه هستن وبی ابهت الان ابن چراغ بازیک وکشیده تیز خیلی بهش میاد وجلو پنجره اشرافی وخاصش خیلی بینظیره از اس کلاسم زیباتروبهتره

    موافقم 2
    مخالفم 0
  4. sina

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (2644 ديدگاه)

    من جلوش رو خعلی دوس دارم

    موافقم 3
    مخالفم 0
    1. sina7

      ۲۲ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (435 ديدگاه)

      هرچی بیشتر نگاش میکنی ابهتش بیشتر میشه
      مطمئنم بی ام و الکی دست به همچین ریسکی نزده

      موافقم 3
      مخالفم 0
  5. Ferrari Fxx K Evo

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (919 ديدگاه)

    نمای بیرونی به خصوص جلو پنجره‌اش از هر نظر عالی شده

    فقط کابین چنگی به دل نمیزنه این هم‌ میدونم
    که کابین با بهترین نوع چرم و‌ چوب ساخته شده
    ولی نسبت به رقبا طراحی ساده و قدیمی ‌ای داره

    موافقم 0
    مخالفم 1
  6. ایمان

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (3897 ديدگاه)

    بهترین شتاب رو در کلاس خودش داره
    این یعنی بهترین انجین این کلاس رو هم داره
    از نظر لوکس بودن تفاوت زیادی با آئودی و بنز هم نداره
    ?? BMW ??

    موافقم 1
    مخالفم 0
  7. مهدی

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    یه مدلش هست رنگ کابین قهوه ای سوخته است که واقعا جذابه.عکس هاش رو میفرستم

    موافقم 1
    مخالفم 0
  8. ارش

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    ابهت و جذابیتی که یه بی ام و باید داشته باشه رو داره????

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. محمدامین

      ۲۲ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (94 ديدگاه)

      عکس آخری خیلی رنگ زیبایی داره

      موافقم 2
      مخالفم 0
  9. Amir

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (730 ديدگاه)

    عالیه اما S کلاس رئیس این گروهه توی متن هم اشاره کرده:شاید مرسدس S کلاس در بزرگراه‌ها سواری بهتری داشته باشد اما در این کلاس خودرویی و این سطح قیمتی، چنین اختلاف‌های کوچکی می‌تواند تفاوت‌های بزرگی ایجاد کند.
    والسلام☺

    موافقم 0
    مخالفم 1
  10. مهدی

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    پدال جان یه سری عکس ازسری7 فرستادم زحمت بکش زوتر تاییدبشن. سپاس

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. spk

      ۲۲ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (24 ديدگاه)

      نمیدونم دلیلش چیه که یه نفر عکس های کاملتر این خودرو که مربوط به همین مقاله هم هست رو گذاشته و یه عده که کم هم نیستن به جای تشکر، منفی دادن!!! واقعاً چرا؟
      جهان چهارم جاییه که ارزش ها به ضد ارزش تبدیل شدن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. net

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (3149 ديدگاه)

    این مدل چراغ باریک جلو که درx7 و سری۸ و سری۷ فیست لیفت استفاده شده خیلی زیباست.بی ام و سری ۷ فیست لیفت جلوپنجره بزرگ زشتی داره و طراحی داخلی قدیمی داره و دوخت صندلی جالب نیست و صندلی به رنگ کرم بد هست
    در حال حاضر زیباترین و بهترین سدان لوکس جهان ایودیa8 مدل ۲۰۱۹ هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. Morteza.tii

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یه جوری آخرش نوشتید، و فاصله ی خود با S کلاس را به کمتر از همیشه خواهد رساند که انگار پایین تر از S کلاسه.. ??هیچوقت ب ام و پایین تر از بنز نبوده و نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. Omid622

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (744 ديدگاه)

    عکس آخری گویایی همه چیز هست که این جلو پنجره بزرگ گند زده به نمای جلو ماشین
    از نزدیک ماشین رو میبینی تو زوق میزنه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  14. Sajjad

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    امیدوارم جلوپنجرش بعد مدتی جا بیفته
    ولی من از ابعادش خیلی خوشم میاد
    واقعا ماشین بزرگ و خوب نعمتیه که ما ازش محروم شدیم
    آسایش و راحتی ماشین بزرگ واقعا عالیه که بعضیا نقطه ضعف میدونن چون سر پیج سخته و جای پارک پیدا نمیشه و… ولی واقعا ارزشش رو داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. Hemichan

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (715 ديدگاه)

    جذابیت خاصی داره
    فقط یکم‌ گریلش برای ب ام و بزرگه
    سپرشم یکم آشنا میزنه
    در کل ماشین بزرگ جذابیه موتورشم جاداشت مثل ابعاد بزرگش باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. یاس ی

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (1021 ديدگاه)

    جدا قضیه این منفی هایی که بعضی از دوستان میدن را نفهمیدم، بنده خدا زحمت میکشه عکس میفرسته یک عده بهش منفی میدن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! کاشکی میگفتن چرا منفی دادن تا ما هم ارشاد بشیم، شاید ماهم منفی دادیم.

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا