بی ام و

پشت فرمان ب‌ام‌و 420i جدید، عالی مثل سایر نسخه‌ها!

ما برای اولین بار پشت فرمان تریم M440i xDrive از نسل جدید سری ۴ نشستیم و به شدت تحت تأثیر آن خودرو قرار گرفتیم. دومین شوکی که به ما وارد شد ظاهر خودرو و به ویژه جلوپنجره کلیوی شکل آن بود که شاید هنوز هم هضم آن برای بسیاری از افراد سخت باشد.

ب‌ام‌و 420i جدید

هم‌اکنون ما فرصتی دوباره برای بررسی سری ۴ جدید در لباس ۴۲۰i دست داده است. بازهم آن چیزی که در نگاه اول ذهن را به خود مشغول می‌کند ظاهر خودروست هرچند در نهایت با این موضوع کنار خواهیم آمد مخصوصاً اینکه ب‌ام‌و چنین کوپه‌ی خوش‌تراش و با استعدادی را روانه بازار کرده است.

ب‌ام‌و 420i جدید

از آنجایی که تریم M اسپورت محبوب‌ترین تریم سری ۴ نسل قبل در بین خریداران بریتانیایی بوده بنابراین این خودرو در نسل جدید نیز فقط با همین تریم به این بازار راه یافته است. به این ترتیب فنرهای سفت تر و دامپرهای M اسپورت به‌صورت استاندارد وجود داشته و تغییراتی نیز در شاسی رخ داده است. از دیگر تغییرات می‌توان به میله‌های ضد لغزش فربه‌تر و کمبر منفی‌تر نسبت به سری ۳ اشاره کرد.

ب‌ام‌و 420i جدید

بسیاری از قطعات خودرو از آلومینیوم ساخته شده است. برای مثال تنظیمات سیستم تعلیق در اکسل جلو ۳۰ درصد سبک‌تر از نمونه‌های فولادی مشابه بوده و دامپرهای تطبیقی سفارشی بکار رفته در نسخه تست شده نیز هماهنگی خوبی با شاسی نشان داده و می‌توانند سفت تر یا نرم‌تر باشند.

ب‌ام‌و 420i جدید

صرف‌نظر از تنظیمات رخ داده، سری ۴ توازن و بالانسی را ارائه می‌دهد که بهتر از هر رقیب دیگری می‌باشد. همانند مدل پرچم‌دار فعلی M40i که ما را به شدت تحت تأثیر قرار داد، همین نسخه پایه ۴۲۰i نیز بهترین عملکرد را به نمایش می‌گذارد. وقتی با این خودرو وارد پیچ شوید سریعاً شاهد توجه خودرو به دستورات راننده خواهید بود. ۴۲۰i خودرویی تیز و چابک و درعین‌حال پایدار و قابل پیش‌بینی است.

ب‌ام‌و 420i جدید

سواری خودرو نیز خوب است. ترکیب رینگ‌های ۱۸ اینچی و دامپرهای تطبیقی باعث می‌شوند دست‌اندازها به زیبایی جذب شوند و نبود لرزش در کابین در زمان عبور از مسیرهای ناهموار نیز جزو ویژگی‌های برجسته ساختار مستحکم و قابل‌اعتنای سری ۴ جدید است.

ب‌ام‌و 420i جدید

اگر یک نقطه‌ضعف درباره دینامیک رانندگی این خودرو وجود داشته باشد به فرمان مربوط می‌شود که ای‌کاش کمی بااحساس‌تر بود. رینگ‌های زیبای ب‌ام‌و نیز کمکی به بهبود ماجرا نمی‌کنند؛ اما خب این فرمان هنوز هم دقت بالایی دارد.

ب‌ام‌و 420i جدید

یکی دیگر از انتقادات کوچک سری ۴ پیشرانه ۲ لیتری توربو است که به نظر نمی‌رسد به اندازه شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۷.۵ ثانیه‌ای ادعایی، عضلانی و قلدر باشد. ما فرصت تست جامع و کامل این پیشرانه را نداشتیم اما در برخی موارد شاهد تقلای آن بودیم و از نظر ما نسخه دیزلی ۴۲۰d که ۶ اسب بخار و ۱۰۰ نیوتون متر قوی‌تر است پرفورمنس بهتری در دنیای واقعی دارد.

ب‌ام‌و 420i جدید

اما به آسایش و نرمی سری ۴ حتی در نسخه‌های پایه نیز نمی‌توان شک و شبهه‌ای وارد کرد. تمامی مدل‌ها دارای یک نوع گیربکس است و تعویض دنده‌های این گیربکس ۸ سرعته به نرمی صورت می‌گیرد. همین گیربکس به نرمی خودرو در سرعت‌های بزرگراهی نیز کمک می‌کند.

ب‌ام‌و 420i جدید

و کابین هم جای دوست‌داشتنی‌ای است. داشبورد کاملاً مشابه سری ۳ بوده و این موضوع بدی نیست. این بخش از خودرو ظاهر هوشمندانه‌ای داشته و تمامی کلیدها در جای درست قرار گرفته‌اند. سیستم اطلاعات سرگرمی سری ۴ نیز هم‌اکنون از اندروید اتو و اپل کارپلی پشتیبانی می‌کند. واضح است که صندلی‌های عقب سری ۴ همان فضای سری ۳ را ندارند اما با سایر رقبا قابل‌مقایسه می‌باشند.

ب‌ام‌و 420i جدید

سری ۴ جدید تجهیزات زیادی داشته و از جمله تجهیزات مشترک تمامی ‌تریم ها می‌توان به رینگ‌های ۱۸ اینچی، چراغ‌های جلوی LED، پوشش چرم، صفحه‌نمایش مرکزی ۱۰.۲۵ اینچی و پشت آمپرهای دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی اشاره کرد. برای اولین بار هشدار برخورد از جلو و هشدار خروج از مسیر نیز به‌صورت استاندارد در این خودرو نصب شده‌اند.

با توجه به مالیاتی که شامل ۴۲۰i می‌شود شاید خریداران سازمانی علاقه چندانی به آن نداشته باشند مخصوصاً اینکه نسخه دیزلی مالیات کمتری را به خریدار تحمیل می‌کند. البته با قیمت ۴۰۴۶۰ پوندی، مدل بنزینی ۲۶۳۰ پوند ارزان‌تر از برادر دیزلی می‌باشد.

این قیمت پایه باعث می‌شود ب‌ام‌و کمی گران‌تر از رقبای نزدیک یعنی مرسدس و آئودی باشد.

جدای از اینکه ظاهر سری ۴ جدید را دوست بدارید یا خیر، شکی وجود ندارد که با یک سری ۴ فوق‌العاده روبرو هستیم. انتقاداتی که به نسخه پایه ۴۲۰i وارد می‌شود شامل پیشرانه عادی و فرمانی است که می‌توانست احساس بیشتری داشته باشد و ما همین انتقادات کوچک را نیز می‌توانیم به راحتی فراموش کنیم. در آینده این خودرو را با رقبای مطرح مقایسه خواهیم کرد اما به نظر می‌رسد ب‌ام‌و پیروز میدان است.

مشخصات ب‌ام‌و ۴۲۰i M Sport

  • قیمت: ۴۰۴۶۰ پوند
  • پیشرانه: ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی بنزینی
  • قدرت/گشتاور: ۱۸۱ اسب بخار/۳۰۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل عقب
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۷.۵ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۴۰ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۶.۷ لیتر در هر صد کیلومتر

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
autoexpress

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷۰ دیدگاه‌ها

  1. Faramarz

    ۲ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (184 ديدگاه)

    طراحی جدید بی ام و بینظیره

    موافقم 6
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا