بی ام و

تجربه رانندگی با ب‌ام‌و 745Le پلاگین هیبرید جدید

به جرات می‌توان گفت ب‌ام‌و سری ۷ همواره زیر سایه‌ی مرسدس بنز S کلاس قرار داشته است. شاید مرسدس از نظر فنی با رقیب باواریایی در یک رتبه قرار داشته باشد اما این بیمر بزرگ همیشه فوت کوزه‌گری‌ای که باعث شده مرسدس بسیار خاص احساس شود را از دست داده است.


ب‌ام‌و اما یک حقه‌ی دیگر برای شکست S کلاس رو کرده است. این غول آلمانی برنامه‌ی ارتقای جدی‌ای برای بزرگ‌ترین و لوکس‌ترین سدان خود تدارک دیده است. به همین خاطر ۷ بزرگ هم‌اکنون دارای ظاهری جدید، ویژگی‌های لوکس بیشتر و پیشرانه‌های جدید می‌باشد که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان نسخه‌ی پلاگین هیبریدی با نام ۷۴۵Le xDrive را نام برد که حالا فرصت رانندگی با آن به ما دست داده است.


قطعاً ظاهر خودرو دگرگونی کاملی را تجربه کرده است. ب‌ام‌و این عمل جراحی را LCIs یا ایمپالس های سیکل زندگی نامیده است. اگرچه فیس لیفت های صورت گرفته در دنیای خودرو عموماً از نوع مینور هستند اما سری ۷ تغییرات رادیکالی داشته است.


جلوپنجره‌ی خود ۴۰ درصد بزرگ‌تر از قبل بوده و در واقع کل نمای جلو ۵۰ میلی‌متر قدبلندتر است. چراغ‌های جلو که به‌صورت استاندارد از نوع LED هستند با پرداخت ۱۵۹۵ پوند به نوع لیزری تبدیل می‌شوند. این چراغ‌ها هم‌اکنون نازک‌تر هستند و هماهنگی خوبی با سپر جدید ایجاد می‌کنند. همچنین رکاب‌های جانبی نیز متفاوت از قبل بوده و در نمای عقب نیز چراغ‌های نازک‌تر با نوار LED همراه شده‌اند. در تمامی پانل‌های بدنه ردپای کروم به چشم می‌خورد. متریال ایزوله کننده‌ی صدای بیشتری هم در این سدان بزرگ بکار رفته‌اند.


رادیکال یکی از واژه‌هایی است که به‌روزرسانی سری ۷ را توصیف می‌کند. ب‌ام‌و می‌گوید ظاهر جدید نه تنها برای جدا کردن این خودرو از باقی سدان ها لازم بوده بلکه باعث جذب بیشتر خریداران چینی هم خواهد شد. چشم‌بادامی‌ها ۴۰ درصد از کل سری ۷ های فروشی را به خانه برده و می‌برند.

ب‌ام‌و جدیدترین سیستم اطلاعات سرگرمی iDrive مجهز به کنترل حرکتی را در سری ۷ به روز بکار برده و همچنین صفحه‌نمایش جدیدی برای پشت آمپرها نصب کرده است. کیفیت اکثر قطعات کابین عالی بوده و شاهد چرم نرم و تریم فلزی است اما طراحی کابین هنوز هم کلی و عمومی است. برای مثال اهرم تعویض دنده حس می‌شود که از سری ۳ گرفته شده است. اینکه چرا طراحی اهرم تعویض دنده از X7 و سری ۸ گرفته نشده جای سؤال دارد.


اگرچه طراحی کابین کمی زیاد از حد آشناست اما شکایتی درباره‌ی لیست تجهیزات استاندارد سری ۷ وجود ندارد. چراغ‌های جلوی LED تطبیقی، درب‌هایی با تکنولوژی بسته شدن نرم، دوربین‌های پارک ۳۶۰ درجه، شارژ بی‌سیم گوشی و سیستم صوتی هارمن کاردون جزو تجهیزات استاندارد این سدان بزرگ هستند. چرم ناپا و کلید صفحه نمایش دار ب‌ام‌و نیز در لیست تجهیزات به چشم می‌خورند.

سری ۷ را هنوز هم می‌توان به‌صورت استاندارد و طویل‌تر سفارش داد. مدل LWB این خودرو ۱۴ سانتی‌متر طویل‌تر از قبل می‌باشد. پکیج‌های لوکس‌تری نیز وجود دارد که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به پکیج اطلاعات سرگرمی صندلی عقب با قیمت ۵۹۹۵ پوند اشاره کرد که شامل دو صفحه لمسی ۱۰.۱ اینچی و صفحه تبلت کوچک برای کنترل آن‌ها می‌باشد. پکیج کامفورت پلاس صندلی عقب نیز با بهای ۱۰۹۹۵ پوندی عرضه شده و از دو صندلی بسیار راحت و کنسول مرکزی خاص تشکیل شده است؛ اما صندلی‌های این خودرو به راحتی S کلاس نبوده و مرسدس جذابیت‌های بیشتری دارد.


اما از نظر پیشرانه‌ها می‌توان سری ۷ را با S کلاس برابر دانست. دو پیشرانه‌ی ۳ لیتری دیزلی، یک پیشرانه‌ی ۳ لیتری بنزینی و یک واحد ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری جزو نیروگاه‌های این خودرو هستند. در بالای کلاس هم مدل M760i با پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر ۶.۶ لیتری ۵۷۷ اسب بخاری قرار می‌گیرد؛ اما در اینجا جدیدترین نسخه‌ی سری ۷ یعنی ۷۴۵Le xDrive پلاگین هیبریدی را تست کرده‌ایم.


قبلاً هم نسخه‌ی پلاگین هیبریدی سری ۷ عرضه شده اما پیشرانه‌ی ۲ لیتری بنزینی آن خودرو تحت‌فشار بوده است. این بار ب‌ام‌و از پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳ لیتری ۲۸۲ اسب بخاری و یک واحد الکتریکی جدید ۱۱۱ اسبی استفاده کرده است. زیر کف صندوق هم مجموعه باتری ولتاژ بالای جدید نصب شده است.


این خودرو با اتکا به نیروی الکتریکی می‌تواند بردی بین ۵۱ تا ۵۸ کیلومتر داشته باشد. علیرغم استفاده از سیلندرهای بیشتر، این خودرو آلایندگی کمتری در مقایسه با نسخه قبلی سری ۷ پلاگین هیبریدی دارد.


این نسخه از سدان پرچم‌دار ب‌ام‌و واقعاً روی لیموزین لوکس سری ۷ را نشان می‌دهد. خودرو در شهر دوست دارد از حالت الکتریکی استفاده کند اما با فشار روی پدال گاز و درخواست قدرت بیشتر شاهد از خواب برخاستن پیشرانه‌ی بنزینی خواهید بود.


سیستم پلاگین هیبریدی این خودرو بهتر از قبل بوده و پرفورمنس خوبی دارد. ب‌ام‌و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۷۴۵Le xDrive را ۵.۱ ثانیه اعلام کرده که برای خودرویی با این ابعاد کاملاً سریع است.

راه‌هایی برای کنترل پیشرانه و واحد الکتریکی وجود دارد. تمامی مدل‌ها دارای حالت‌های رانندگی تمام الکتریکی، هیبریدی و اسپورت بوده و در این حالت آخرین از هر دو پیشرانه بنزینی و الکتریکی برای ارائه حداکثر قدرت استفاده می‌شود. دکمه‌ی کنترل باتری هم وجود دارد که با آن می‌توان باتری را در زمان رانندگی شارژ کرد. حتی خودرو به شما اجازه می‌دهد سطح شارژ باتری را انتخاب کنید.


این مجموعه باتری کمی از محفظه بار را به خود اختصاص داده اما این میزان زیاد نیست. شاید موضوع عجیب این باشد که ب‌ام‌و از شما پول کابل‌های شارژ سریع را طلب می‌کند که برای یک لیموزین ۸۲ هزار پوندی عجیب به نظر می‌رسد.


علیرغم اینکه سیستم پلاگین هیبریدی خودرو باعث اضافه‌وزن در مقایسه با نسخه‌های بنزینی و دیزلی شده اما هندلینگ خودرو کاملاً خوب بوده و حتی با وجود سیستم تعلیق بادی و راحت‌ترین تنظیمات موجود، کنترل حرکات بدنه به خوبی صورت می‌گیرد؛ اما کیفیت سواری سری ۷ هنوز هم با S کلاس فاصله دارد.

اما برگ برنده‌ی واقعی ۷۴۵Le در مقایسه با S 560e L قیمت آن است. اگرچه مرسدس قدرت بیشتری دارد اما ۱۴ هزار پوند گران‌تر بوده و برد الکتریکی آن نیز کمتر است.

ب‌ام‌و سری ۷ فیس لیفت بزرگی را تجربه کرده و اگرچه ظاهر آن باب میل همه نیست اما شما نمی‌توانید آن را با دیگر محصولات این برند اشتباه بگیرید. این لیموزین همچنان ویژگی‌های شاخص خود همچون هندلینگ سطح بالا را حفظ کرده اما سواری خودرو کمی سفت‌تر از مرسدس می‌باشد؛ اما این نسخه‌ی پلاگین هیبریدی جزو بهترین نمونه‌های سری ۷ بوده و خودرویی سریع، آرام و کم‌مصرف است که تفاوت قیمتی قابل‌توجهی با رقیب اشتوتگارتی نشان می‌دهد.

مشخصات ب‌ام‌و ۷۴۵Le xDrive

  • قیمت: ۸۲۷۶۰ پوند
  • پیشرانه: ۶ سیلندر ۳ لیتری بنزینی-الکتریکی
  • قدرت/گشتاور: ۳۸۹ اسب بخار/۶۰۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۵.۱ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۵۰ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۲.۴ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. Ferrari

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1886 ديدگاه)

    خیلی طراحی خوبی داره.من که خیلی خوشم اومد

    موافقم 5
    مخالفم 0
  2. Ali

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (42 ديدگاه)

    در خوب بودنش شکی نیست اما با سنگ محک این کلاس خودرویی هنوز یکم فاصله داره ،چندجا تو متن هم بهش اشاره شده..اس کلاس ترجیح میدم

    موافقم 0
    مخالفم 3
    1. محمد

      ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      هم آئودی هم بیمر کاملا رقبای شایسته‌ای هستن واسه اس کلاس جدید
      درسته که بنز فوق‌العاده است و اشرافی
      اما مخصوصا طراحی داخلی جدید آئودی که شاهکاره
      بیمر هم که حس اسپرت بودن در کنار لوکس بودن رو داره که در کمتر رقیبی قابل احساسه

      موافقم 1
      مخالفم 0
  3. MAHDI

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    نسل جدید آلپاینB7 در طراحی بیرونیش یکی از زیباترین سدان های تاریخ شده.امیدوارم پدال زودتر مطلبش رو بزاره چون چندتا بررسی ازشون اومده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MAHDI

      ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      پیشنهاد میکنم فیلم های تست وبررسی آلپیناB7 جدید رو در یوتیوب تماشا کنید.لعنتی اونقدر باشکوه شده که اگه من پولش رو داشتم یک لحظه هم به مدلM760 نگاه نمیکردم.درضمن آلپیناهمیشه سواری بسیار راحت تری نسبت به سری7 معمولی داشتن.که در بررسی ها حتی نسل گذشته اش شیفته سواری مخملیش شده بودن.

      کابین سری 7شاید زرق وبرق Sکلاس و آئودی A8 رو نداشته باشه اما کیفیتش هم سطح با آئودی A8 و ولی در سطحی بالاتر از Sکلاس هستش که درتمام رقابت هابه این موضوع اشاره شده.
      واما آلپیناB7 جدید!که در طراحی بیرونیش جذاب تر ازS63 و وخیلی جذاب تر نسبت به آیودیA8 هستش.آلپینا در فیس لیفت B7 جدید واقعا یه سدان بزرگ شاهکارطراحی کرده

      موافقم 1
      مخالفم 0
  4. علی

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (141 ديدگاه)

    اینو باید با a8 مقایسه کرد
    نمیدونم مقایسه شده یا نه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MAHDI

      ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      بله رقابت های بین Sکلاس وسری 7 و آیودیA8 خیلی زیاده.البته قبل فیس لیفت.
      در60 درصد رقابت ها Sکلاس جایگاه اوله.و سری7 وآیودیA8 هرکدوم حدود 20درصد جایگاه اول رو دارن.
      برای مثال در رقابت auto motor sport رقابت بین این 3خودرو S کلاس جایگاه سوم رو بدست آورده.ودر بعضی رقابت ها جایگاه دوم ولی همونطور که گفتم بیشتر رقابت ها Sکلاس اوله

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. Ali

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (42 ديدگاه)

    در خوب بودنش شکی نیست اما تو این کلاس خودرویی قطعا سنگ محک بنز اس کلاس هست..چند جا تو متن اشاره شده ب برتری مرسدس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. امیر

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (392 ديدگاه)

    وجدانن سری ۷همیشه تو زیبایی از اس کلاس بالاتر بوده وهست طراحیهاس داخلی بنز با اون حالت تبلت گونه ودیجیتالی بی روحش چیه آخهbmw شاه نشین برندهای لوکسه بدون ون و وانت

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Morteza tii

      ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (23 ديدگاه)

      دقیقا .. تبلت و ون و وانت و خوب اومدی ?

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. s.h

      ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (712 ديدگاه)

      این فقط سلیقه شماست نه چیز دیگه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. مانی

      ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      طراحی داخلی مرسدس کاملا سرتره
      هر کس هم تست کرده از واژه با شکوه استفاده کرده و کلی تعریف دیگه
      جوری هم سرتره که چندان نمیشه گفت سلیقه ای هست و ممکنه هرکس
      یه نظری داشته باشه چون همه میگن زیباتره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. Morteza tii

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (23 ديدگاه)

    تمام تلاشتونو بکنید که بگید سری ۷ از S کلاس پایین تره ??? اما نیست .. ب ام و عشقه ❤ خیلیم فوق العادس،

    موافقم 1
    مخالفم 0
  8. رنو 5 زرد قناری

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (143 ديدگاه)

    به نظرم اگه فقط کمی جلو پنجرش کوچکتر طراحی میشد جلوه زیباتری داشت البته نظر شخصیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. مانی

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    به جرات می‌توان گفت ب‌ام‌و سری 7 همواره زیر سایه‌ی مرسدس بنز S کلاس قرار داشته است. شاید مرسدس از نظر فنی با رقیب باواریایی در یک رتبه قرار داشته باشد اما این بیمر بزرگ همیشه فوت کوزه‌گری‌ای که باعث شده مرسدس بسیار خاص احساس شود را از دست داده است.

    آخی جیگرم کباب شد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MAHDI

      ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      آقا مانی میخوای دها رقابت برات بفرستم که سری7 درش جایگاه اول شده وSکلاس دوم وسوم.توهمین پست چندتا رقابت از چندمجله برات میفرستم

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. MAHDI

        ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (5358 ديدگاه)

        https://mercedesblog.com/audi-a8-50-tdi-quattro-vs-mercedes-s-350-d-diesel-engines-in-the-luxury-class/
        رقابت بین Sکلاس وآیودی A8 که مرسدس بلاگ مطلب این رقابتوگذاشته

        https://mercedesblog.com/six-cylinder-luxury-mercedes-s-450-4matic-versus-bmw-740i/
        رقابت ب ام و740 و مرسدس S450 که مرسدس بلاگ مطلبش رو گذاشته

        https://mercedesblog.com/exclusive-first-comparison-test-mercedes-benz-s-500-4matic-vs-bmw-750-li-xdrive/
        رقابت مرسدس S500 و ب ام و 750Li از مرسدس بلاگ

        https://wheels.ae/reviews/group-tests/article/279/cadillac-ct6-vs-bmw-7-series-vs-mercedes-benz-s-class
        رقابت مرسدسSکلاس وکادیلاک CT6 و ب ام و سری7از WHEElS

        https://wheels.ae/reviews/group-tests/article/279/cadillac-ct6-vs-bmw-7-series-vs-mercedes-benz-s-class
        رقابت مرسدسSکلاس وب ام و سری7 و پورشه پانامرا ازcarmagazine

        https://www.cardekho.com/road-test/mercedesbenz-sclass-vs-bmw-7-series-battle-of-the-diesels-520.htm
        رقابت مرسدسS کلاس و ب ام و سری 7
        ازcardekho

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. MAHDI

          ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
          سوابق: (5358 ديدگاه)

          https://www.auto-motor-und-sport.de/test/bmw-760li-mercedes-amg-s63/
          رقابت ب ام وM760 و مرسدس S63 از مجله auto motor sport

          رقابت آئودی A8 50 و مرسدس Sکلاس مدل350 از مجلهauto motor sport
          https://www.auto-motor-und-sport.de/test/audi-a8-50-tdi-quattro-mercedes-s-350d/

          رقابت ب ام و سری مدل740 و مرسدس Sکلاس مدلS40 از auto motor sport
          https://www.auto-motor-und-sport.de/test/mercedes-s450-4matic-vs-bmw-740i-vergleichstest/

          موافقم 1
          مخالفم 0
        2. MAHDI

          ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
          سوابق: (5358 ديدگاه)

          https://www.autozeitung.de/audi-a8-bmw-730d-mercedes-s-350d-test-193559.html
          رقابت آئودی A8 و مرسدس Sکلاس و ب ام و سری7 از مجلهAUTO ZEITUNG

          رقابت پورشه پانامرا و مرسدس Sکلاس و ب ام و سری 7 از مجله AUTO ZEITUNG
          https://www.carmagazine.co.uk/features/car-culture/group-test-7-series-battle-car-january-2016/

          موافقم 1
          مخالفم 0
        3. مانی

          ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
          سوابق: (2486 ديدگاه)

          مهدی جون خیلی از مقایسه هایی که میفرستی جالب نیست
          بذار در مورد 2تا لینک اول که نگاه کردم بنویسم
          لینک اول مقایسه مرسدس پایه هست یعنی پایینترین حالت ممکن
          اما آئودی حدود 5000دلار آپشن داره و اینکه آئودی 6سال جدیدتره
          با این حال اختلاف امتیاز زیاد نیست
          (نسل جدید مرسدس 3ماه دیگه تو فرانکفورت معرفی میشه)
          لینک دوم همون مقایسه آتو موتور اسپرته که مرسدس بلاگ نقل قول کرده
          و یه مقایسه 500 امتیازیه که اختلاف فقط 4 امتیاز هست و باتوجه به مانوری که رو قیمت داده
          و بهتر بودن بی ام و برای راننده خواننده نتیجه میگیره که باید مرسدس اول میشد!

          در ضمن همونطور که خودت گفتی تو مجلات نتیجه 60% مرسدس 20% بی ام و 20% آئودی هست و میتونستی چندین برابر این لینک ها رو در اثبات مرسدس بفرستی

          موافقم 0
          مخالفم 0
  10. porschesport

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (141 ديدگاه)

    واقعا زیباست , جدا از طراحی مشخصات فنی خوبی هم داره

    موافقم 1
    مخالفم 0
  11. Mohsen

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (38 ديدگاه)

    سری هفت فیس لیفت بسیار بسیار زیباتر از اس کلاس فیس لیفت هست و راحتی لیموزینها هیچ فرقی باهم دیگه ندارن و این یک دروغ تبلیغاتیه بنظر من، چون تمام لیموزینها از سیستم تعلیق بادی استفاده میکنن مگر اینکه مشتری پکیج سفارشی اسپرت بخواد که تعلیق کمی سفت تر عمل میکنه نرم بودن صندلی ها هم به تکنولوژی خیلی مربوط نمیشه چون جنس خاصو عجیب غریبی ندارن که بگیم مثلا بنز از صندلیهای طراحی شده برای ناسا استفاده میکنه و بی ام و از صندلیهای سمساری ، تو رسانه ها به صورت سنتی اس کلاس رو برنده رقابت میکنن.

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا