بی ام و

بررسی ب‌ام‌و M3 مجهز به تسلیحات M پرفورمنس

برای پی بردن به این موضوع که یک ب‌ام‌و M3 تجهیز شده با قطعات Mپرفورمنس چه مقدار ارتقا یافته است، یک مدل M3 2017 مسلح به پکیج مسابقه‌ای را انتخاب نمودیم تا با هم به تشریح جزییات این خودرو بپردازیم. لطفا با ما همراه باشید.

ب‌ام‌و M3 ام پرفورمنس
مانند همه‌ی M3ها و M4ها که به پیکج مسابقه‌ای مجهز شده‌اند، پیشرانه شش سیلندر خطی تویین توربوی آن قادر به تولید ۱۹ اسب بخار بیشتر است که توان خروجی آن را تا ۴۴۴ اسب بخار و گشتاور ۵۵۰ نیوتن-متر افزایش داده است. پکیج مذکور همچنین شامل سیستم تقویت شده کنترل پایداری، دیفرانسیل M فعال به همراه فنر، کمک‌فنر و میل تعادل فعال برای سامانه تعلیق تطبیق‌پذیر M، است.

ب‌ام‌و M3 ام پرفورمنس
خودروی مورد بررسی، به تعلیق M با ارزش ۱,۴۸۰دلار مجهز شده که از کمک فنرهای coilover بهره برده و قادر است تا به میزان ۲۰ میلیمتر ارتفاع خودرو را پایین بیاورد. اگزوز تیتانیومی ویژه M به ارزش ۴,۴۰۰ دلار و رینگ‌های سبک وزن به همراه تایرهای تابستانی به قیمت ۵۴۹۵ دلار را باید به لیست تجهیزات ویژه این اتومبیل اضافه نمود. پکیج رینگ و لاستیک شامل رینگ‌های آلیاژی ۱۹ اینچی برای جلو و گونه ۲۰ اینچی برای چرخ‌های عقب است که توسط لاستیک‌های «پایلوت اسپرت کاپ۲» میشلین احاطه شده‌اند. اگزوز تیتانیومی به اندازه ۷.۷ کیلوگرم سبک‌تر بوده و ممکن است که مقداری به قدرت این خودرو اضافه نموده باشد اما ب‌ام‌و از میزان دقیق آن سخنی به میان نیاورده است.

ب‌ام‌و M3 ام پرفورمنس
عملکرد تایرها و سیستم تعلیق در تست بسیار درخشان بود و موجب شد تا خودروی مورد بررسی به اندازه ۰.۸ ثانیه سریعتر باشد. کریس والتون مسئول تست جاده‌ای، در این زمینه این طور بیان می‌کند:

از شدت قدرت و حرکت باثبات این خودرو، بسیار هیجان زده شدم و احتمالا بخش اعظم آن را مدیون چسبندگی بالای لاستیک‌های آن هستیم.

ب‌ام‌و M3 ام پرفورمنس
شتاب وارده بر آن در مسیر لغزنده برابر با ۱.۰۶ جی است که نسبت به M3 با پکیج مسابقه معمولی با ۰.۹۸ جی، بیشتر است.

ب‌ام‌و M3 ام پرفورمنس
همانطورکه M3 در پیست عملکرد مناسبی داشت، در مسیرهای پرپیچ و خم نیز شایستگی‌های خود را به رخ کشید. در سر پیچها هیچگونه کم و یا بیش فرمانی احساس نشد. در حرکت با یک سرعت متوسط، شاسی و لاستیک‌ها به گونه‌ای مکمل هم بودند که تعادل خودرو به خوبی حفظ می‌شد.

ب‌ام‌و M3 ام پرفورمنس
حرکت غربیلک فرمان یه طور مصنوعی کمی سنگین به نظر می‌آید اما کاملا دقیق عمل می‌کند و به لطف الکانترای چسبنده به کار برده شده در روکش آن، اصطکاک خوبی میان غربیلک فرمان و دستان راننده برقرار شده است. ترمزهای کربن سرامیکی وظیفه خود را به درستی انجام می‌دهند و در مسیرهای سراشیبی باریک و منحنی شکل، اعتماد به نفس و اطمینان را به قلب راننده پمپاژ می‌نمایند. جعبه دنده هفت سرعته کلاچ دوبل آن کاملا تحت امر فرمانده است و هرگاه دستور تعویض دنده صادر شود، به دقت و سرعت این کار را انجام می‌دهد. پدل‌شیفترهای تعبیه شده پشت غربیلک فرمان هم برای انجام عملیات، کاملا سهل الوصول هستند.

خودروی مورد بررسی به زیرسپری‌های فیبر کربن با بهای ۲,۶۴۰ دلار مزین شده که نمای جلوی اتومبیل را زیبا و اسپرت‌تر نموده اما فاصله بین سپر و سطح جاده را به حداقل می‌رساند که همین امر به همراه تعلیق کم ارتفاع تر، موجب پیشامد دشواری‌هایی برای استفاده از این خودرو در داخل شهر می‌شود. هر جا که کمی ناهمواری موجود باشد، بایستی با احتیاط از آن مسیر عبور نمود تا کف خودرو آسیب نبیند.اگرچه ارتفاع خودرو قابل تنظیم است اما در هر صورت احتیاط شرط عقل است و بایستی مراقب سطوح ناهموار بود. البته اگر شما جلوه زیبای زیرسپری جلو به همراه مزایای آئرودینامیک آن را می‌خواهید اما نگران آسیب رسیدن به این قطعه گرانبهای الیاف کربنی هستید، ب‌ام‌و برای شما یک قطعه مشابه اما از جنس پلاستیک مات به قیمت ۴۷۰ دلار تدارک دیده است.

اگر این خودرو را به تمامی قطعات M پرفورمنس که در کاتالوگ شرکت سازنده آمده، مجهز نماییم، بهای پرداختی برای آن سر از قیمت سرسام آور ۱۱۳,۷۱۵ دلار در خواهد آورد و این در حالیست که قیمت مدل پایه آن برابر ۶۴,۹۹۵ دلار است.

ب‌ام‌و M3 ام پرفورمنس
اگرچه تیونرهای مختلفی در بازار موجودند که می‌توانند قطعاتی مشابه را حتی با قیمتی کمتر بر روی این خودرو نصب نمایند اما مزیت قطعات Mپرفورمنس، علاوه بر تنظیم کمک‌ها و تعادل خودرو از داخل کابین، گارانتی خودرو نیز از بین نخواهد رفت.

کاتالوگ قطعات Mپرفورمنس ب‌ام‌و شامل هر چیزی برای برآوردن نیازهای هرکسی می‌شود. از برچسب‌های مختلف برای شبیه کردن ظاهر خودرو به محصولات Mپاور گرفته تا قطعات مختلف آلومینیومی و فیبرکربنی که نشان Mپرفورمنس بر پیشانی‌شان حک شده باشد. اگر از عملکرد ب‌ام‌و خود خسته شده‌اید، به نزدیکترین نمایندگی ب‌ام‌و برای نصب پکیج Mپرفورمنس مراجعه نمایید؛ آنها شما را ناامید نخواهند کرد.

منبع: motortrend

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

حسین باباپور

کارشناس مهندسی مواد کارشناسی ارشد اقتصاد

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. Amir

    ۲۴ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    در این کلاس ۱۱۳/۰۰۰ دلار خیلی زیاده.
    البته وقتی در مورد M۳ فول آپشن حرف می‌زنیم میشه بیشتر روش فکر کرد.
    من اگر اینقدر پول داشتم حاضر بودم براش بدم.
    هر چند ۹۱۱ کاررا هم انتخاب خوبیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mehran911

      ۲۴ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (2017 ديدگاه)

      مجید عزیز
      واقعا هم این ماشین فوق العاده است
      درسته که لاستیکاش اسپرت کاپ2 هستن اما عدد شتاب جانبی ۱.۰۶ برای یک خودروی ۴ در ۴ نفره حقیقتا یک معجزه است

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. amir

        ۲۴ آبان ۱۳۹۶
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        .
        مهران جون حرفت رو چشم ما جا داره و حتما درسته .
        اینجا که لطف کردی کامنت منو کامل کردی .
        اگر دیدی جایی غلط هم میگم حتما اصلاح کن.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. mehran911

          ۲۵ آبان ۱۳۹۶
          سوابق: (2017 ديدگاه)

          خیلی مخلصیم مجید جان
          من هنوز باید خیلی چیزا ازت یاد بگیرم

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. نوید جهرمی

      ۲۵ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (3680 ديدگاه)

      اگه بخوام انتخاب کنم میرم سراغ آلپینا. ب ام و با آلپینا بدون نقص میشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. شهاب شورلت

    ۲۴ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (63 ديدگاه)

    اولین باریه ک بی ام و را با فرمون Dمیبینم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. mohammad_FM 480

    ۲۴ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    واقعا عالی شده.
    ولی 113 هزار دلار!! قیمتش زیاد بالا میره انگار
    ولی اون یه بی ام و ام پاوره
    (آنها شمارو نامید نخواهند کرد…)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Mohamad ali

    ۲۴ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (68 ديدگاه)

    شتاب جانبی شاهکاری داره موتور بسیار قوی در کنار هندلینگ فوق‌العاده و ظاهر یک BMW واقعی کمتر دوستان خودروی سدانی در جهان وجود دارد که حس یک سری سه یا چهار را به شما بدهد حالا وقتی این به چاشنی ام پاور مجهز شود با هر قیمتی توجیه دارد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. کوروش

    ۲۴ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (1125 ديدگاه)

    دیونه قیافشم ادم سیر نمی شه ازین ماشین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. محمد

    ۲۴ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (126 ديدگاه)

    من به شخصه از طراحی داخلیه محصولات بی ام و متنفرم . ولی در بخش طراحی خارجی ماشین حس باکیفیت بودن و جوانی رو منتقل میکنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Performante

    ۲۴ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    عکس سوم که از بغل هست عجیب منو یاد most wanted انداخت ،یادش بخیر،حال و هوای اونموقع،اون بازی و bmw m3

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. mohsen

    ۲۴ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (1063 ديدگاه)

    چطوری میتونه اینقدر خوب باشه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Omid622

    ۲۶ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (744 ديدگاه)

    در اینکه m3 بهترین سدان دنیاست شکی نیست اما قبمتش یه خورده گرونه با این قیمت m5 جدید رو بر میدارم اما m3 بازم بهترین سدان دنیاست

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا