بی ام و

پشت فرمان ب‌ام‌و M340i جدید

بخش M ب‌ام‌و در حال انجام واپسین کارها برای معرفی نسل جدید M3 بوده اما تا آن زمان داغ‌ترین عضو خانواده‌ی سری ۳ خودروی M340i xDrive خواهد بود. این خودرو توسط M اصلاح شده و فعلاً تنها مدل در خانواده است که از پیشرانه‌ی ۶ سیلندر بنزینی استفاده می‌کند. مهندسان ب‌ام‌و از قطعات خاص بخش M برای ارتقای این خودرو استفاده کرده‌اند.


قیمت پایه‌ی ۴۸۵۵۵ پوندی M340i xDrive باعث می‌شود این خودرو در برابر رقبایی همچون مرسدس-ای ام جی C43 و همچنین آئودی S4 قرار گیرد هرچند آئودی هم‌اکنون از پیشرانه‌ای دیزلی استفاده می‌کند. این سدان های قدرتمند و ۶ سیلندر جایگزینی مناسب برای پرچم‌داران قوی‌تر محسوب می‌شوند.


موضوع جالب اینکه قدرت و گشتاور تولیدی M340i باعث می‌شود این خودرو وارد قلمروی M3 شود. اگرچه نسل جدید M3 قدرت بالاتر از ۵۰۰ اسب بخاری خواهد داشت اما پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳ لیتری توربوی مدل M340i که قدرت ۳۶۹ اسبی و گشتاور ۵۰۰ نیوتون متری دارد شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۴.۴ ثانیه‌ای ایجاد می‌کند که دلیل اصلی این شتاب گیرا کشش بیشتر سیستم xDrive و تعویض‌های سریع گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک می باشد.


این خودرو در بحث شتاب یک‌دهم ثانیه سریع‌تر از M3 پیشین بوده اما جذابیت کامل آن را ندارد و تنها زمانی که حالت اسپورت رانندگی را انتخاب کنید شاهد صداهای عجیب تزریقی به داخل کابین خواهید بود. پرفورمنس خودرو کاملا تحسین‌برانگیز بوده و گشتاور ۵۰۰ نیوتون متری هم موید این موضوع است.


البته پیشرانه بجای طنین جذاب تنها می غرد و این یکی از تفاوت‌های بین M340i و M3 جدید خواهد بود. پیشرانه‌ی M340i بیشتر مناسب رانندگی در بزرگراه‌ها بوده تا اینکه به یک سوپر سدان قلدر تعلق داشته باشد.

این خودرو به‌صورت استاندارد از سیستم تعلیق تطبیقی M، دیفرانسیل لغزش محدود اسپورت و همچنین ترمزهای M سود می‌برد؛ اما فاصله بین چرخ های روبرویی مشابه مدل استاندارد باقی مانده و ابعاد آن نیز دقیقا مشابه دیگر نسخه‌های سری ۳ است. همچنین چگونگی واکنش شاسی به دستورات راننده نیز تقریبا تغییری نداشته است.


این موضوع اصلا بد نیست. سری ۳ جدید قبلا به عنوان بهترین خودرو از نظر هندلینگ در کلاس خود مطرح بوده و M340i نیز همین موضوع را بهتر کرده است. کشش بیشتری در پیچ ها حس می‌شود که این هم به لطف دیفرانسیل لغزش محدود ایجاد شده است. اگرچه سیستم چهار چرخ محرک این خودرو بیشتر روی چرخ های عقب تاکید دارد اما خودرو پایدار حس می‌شود. زمانی که نسخه‌ی پیش تولیدی آن را سال پیش راندیم فهمیدیم که با خاموش کردن سیستم های کنترل پایداری می‌توان کمی با عقب خودرو بازی کرد اما بیش فرمانی خودرو خیلی طبیعی نبود.


ترمزهای M اسپورت هم باعث توقف سریع خودرو می‌شوند اما پدال ترمز کاملا حساس بوده و بنابراین در ترافیک ها باید مراقب ترمز باشید. فرمان اسپورت متغیر نیز کاملا خوب بوده و از نظر احساس جاده کمی عقب می‌ماند اما وزن و سرعت گوش‌به‌فرمانی آن کاملا مطلوب است. البته در خودرویی با نشان M، شاید سیستم فرمان باید ارتباط بیشتری با راننده برقرار می‌کرد.


حداقل در مدل های بازار بریتانیا از سیستم تعلیق تطبیقی M اسپورت استاندارد استفاده می‌شود. این سیستم در حالت کامفورت استثنایی عمل کرده و در حالت اسپورت هم کمی سفت است اما اعتمادبه‌نفس زیادی را در راننده ایجاد می‌کند.

اگرچه کابین خودرو دارای برخی ویژگی‌های خاص مدل M است اما از نظر تجهیزات خیلی گیرا نبوده و بیشتر پولی که برای M340i پرداخت می‌کنید صرف پیشرانه و شاسی شده است.

اگر به دنبال نسل جدید ب‌ام‌و M3 هستید پس نباید M340i را انتخاب کنید. این خودرو بی شک محصولی بسیار سریع با پیشرانه‌ی خاص ب‌ام‌و است اما نبود سخت افزار کامل M در آن مشهود می‌باشد. ما انتظار داریم نسل جدید M3 خودرویی کامل‌تر باشد. شاسی و سیستم تعلیق M340i عالی هستند اما احساس می‌شود مرسدس-ای ام جی C43 در این کلاس خودروی خاص‌تری می‌باشد.

مشخصات ب‌ام‌و M340i xDrive

  • قیمت: ۴۸۵۵۵ پوند
  • پیشرانه: ۶ سیلندر ۳ لیتری توربوی بنزینی
  • قدرت/گشتاور: ۳۶۹ اسب بخار/۵۰۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۴.۴ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۵۰ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۷.۴ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. MAHDI

    ۱۵ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    ب ام و M340 در 3.8 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر میرسه و در 12.3 ثانیه از مسیر400 متر عبور میکنه که در شتاب صفرتاصد از M3 نسل قبل سریع تره ودر مسیر 400 متر تقریبا مساوی هستش با M3 نسل قبل!!!!!
    البته حساب M3CS جداست چون M3CS در 3.7 ثانیه به 100 کیلومتر میرسه ومدل کامپتیشن هم در 3.9 ثانیه!!!!
    ب ام وM340 از زمان معرفی چندین رقابت با آلفارومیو جولیا و مرسدس C43 و آئودی S4 و جنسیس داشته که نتیجه همشون پیروزی M340 بوده!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهراد

      ۱۵ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (761 ديدگاه)

      این نشون میده بی ام و چقدر استاده تو ساخت اتومبیل و تک تک اسب بخارای ماشین آسفالت رو به هم میدوزه ، به علاوه طراحی داخلی های بی ام و بشدت گیرا و زیبا و راننده محوره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. MAHDI

        ۱۶ آبان ۱۳۹۸
        سوابق: (5358 ديدگاه)

        من نمیدونم تاحالا پشت BMW نشستید یا نه اما وقتی میشینی متوجه میشی چرا میگن ارگونومیک ترین کابین رو بین تمام رقبا داره.
        روی صندلی راننده داشبورد به سمت راننده هستش وکابینش به شدت راننده محوره.انگار همه چیزش آماده شده که باهاش رانندگی کنی. مثل یه کت وشلوار که خیاط فقط واسه خودت وبه تن خودت دوخته باشه!!!
        تازه اونی که من تست کردم کابین های قدیمی بود ونسل های جدید خیلی بهترهم شدن.درضمن بار اول هم که میشینی یه حس آشنا و دور از سردرگمی داره!!! که خیلی خیلی عالیه!!!

        موافقم 1
        مخالفم 0
  2. ایمان

    ۱۵ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (3894 ديدگاه)

    سری ۳ نیازی به تعریف و تمجید نداره
    جذاب ، خوش استایل و پیشرو در کلاس خودش
    ☆ این روزها خبرهای خیلی خوبی از سلطان باواریا می شنویم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهراد

      ۱۵ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (761 ديدگاه)

      دقیقا همینطوره ، بی ام و سری 3 سنگ محک و بنچمارک تمام ماشین های کلاس خودشه .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. مهردادكمال

    ۱۵ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (203 ديدگاه)

    المان تا کی میخواد این حداکثر سرعت مسخره ٢۵٠ رو بزاره
    به فریاد جوانان برسید!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سروش

      ۱۵ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (228 ديدگاه)

      جاده ای عمومی در جهان نداریم که ظرفیت سرعت بالاتر از ۲۵۰ رو داشته باشه. حتی اگه آسفالت و پیچ اجازه بده ترافیک نمیذاره. ۲۵۰ عدد کمی هم نیست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. MAHDI

    ۱۵ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    مجله SPORT AUTO بعد از رقابتی که بین
    آلفارومیو جولیا و ب ام و 330 انجام داده بود یه کاره جالبی هم انجام داده اینکه جولیا و 330 رو به پیست هوکنهایم برده و با این سدان های 200 اسب بخاری در پیست زمان گیری کرده!!
    ب ام و 330 زمان :: 2:08.07
    آلفارومیو جولیا زمان:: 2:11.06

    ب ام و330 قدرت_ 255 اسب بخار
    آلفارومیو جولیا قدرت_ 280 اسب بخار

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. MAHDI

    ۱۵ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    راستی چندین زمان گیری در پیست های مختلف توسط مجلات مختلف انجام داده که سره فرصت همرو براتون میزارم.
    مثلا زمان گیری موتورترند از همون خودروهای 2019موتورترند/// زمان گیری خودروهای سال 2020 از road& track که کوروت C8 و 911 کررا هم درش حضور دارن/// زمان گیری مجله SPORT AUTO که پورشه 918 و مکلارن سنا هم در این زمان گیری ها حضور داشتن بهمراه خیلی خودروهای دیگه!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. احمدرضا

    ۱۵ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (877 ديدگاه)

    از این ماشین بی نهایت خوشم میاد
    اما کابینش به زیبایی بیرونش نیست
    به نظرم آلفارومئو جولیا کوادری فولیو از این خیلی بهتر باشه
    نظر شما چیه دوستان؟

    موافقم 1
    مخالفم 0
  7. shahrukh

    ۱۵ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (126 ديدگاه)

    جریان چیه روزی۴.۵تا مطلب ازBMWپست میشه:)))))

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Mohammad amin

    ۱۶ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (56 ديدگاه)

    چقدر جذابه این ماشین

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا