بی ام و

صاعقه زمینی! پشت فرمان ب‌ام‌و M850i گرن‌کوپه جدید

این ب‌ام‌و M850i xDrive گرن کوپه است، پاسخ محکم باواریایی‌ها به نسخه‌های داغ پورشه پانامرا؛ و البته با یکی از معدود خودروهای ب‌ام‌و روبرو هستیم که قیمت حدود ۱۰۰ هزار پوندی دارد.

ب‌ام‌و M850i گرن‌کوپه

محصول تازه‌نفس ب‌ام‌و وظیفه‌های زیادی دارد. اول اینکه این خودرو بر پایه سری ۸ کوپه شکل گرفته و یک GT با قلبی تواناست. استفاده از نشان M پرفورمنس روی خودرو به این معنی است که راحتی و اشرافیت بالا باید با پرفورمنس و هندلینگ قابل‌توجهی ترکیب شود بنابراین سواری خودرو باید در سطح بالایی قرار داشته باشد. مهم‌تر از همه این‌ها وجود دو درب و صندلی اضافه است که باعث می‌شود M850i از نظر اشرافیت و راحتی نیز ژن‌های سری ۷ را به ارث برده باشد. در کل وظایف سنگینی بر عهده این خودرو گذاشته شده است.

ب‌ام‌و M850i گرن‌کوپه

شکی وجود ندارد که از نظر پرفورمنس با خودروی معتبری طرف شده‌ایم. زیر کاپوت M850i xDrive نیروگاه ۸ سیلندر ۴.۴پرفورمنس با خودروی معتبری طرف شده ایم. زیر کاپوت  گذاشته شده است.

ب‌ام‌و M850i گرن‌کوپه

در سطح بالایی قرار داشته باشد. مهم تر از  لیتری‌ای قرار گرفته که قدرت ۵۲۲ اسب بخاری و گشتاور ۷۵۰ نیوتون متری دارد. جفت این قلب تپنده گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک و سیستم چهار چرخ محرکی است که در کل باعث ایجاد شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۳.۹ ثانیه‌ای برای خودرویی با وزن ۲۰۷۰ کیلوگرم می‌شوند.

ب‌ام‌و M850i گرن‌کوپه

این سرعت با سطح بسیار بالایی از چابکی و پایداری برای چنین خودروی بزرگی همراه شده است. گرن کوپه نسبت به مدل عادی کوپه ۲۳۱ میلی‌متر طویل‌تر بوده و ۲۰۱ میلی‌متر از این افزایش بین چرخ ها قرار گرفته است؛ اما همان توازن و دقت مدل عادی را در این خودرو می‌توان حس کرد. فرمان واقعاً تیز بوده و در ترکیب با سیستم فرمان پذیری چرخ های عقب باعث افزایش پاسخ خودرو به دستورات راننده می‌شود. حس می‌کنیم با خودرویی چابک‌تر و کوچک‌تر آشنا شده‌ایم.

ب‌ام‌و M850i گرن‌کوپه

وقتی حالت اسپورت را انتخاب کنید همه‌چیز عوض خواهد شد. فرمان سنگین‌تر شده، سواری به‌طور قابل‌توجهی سفت تر می‌شود و صدای خروجی از اگزوز نیز به کابین راه می‌یابد. پیشرانه قدرت خود را در دور گسترده‌تری ارائه کرده و بنابراین سریع رفتن با این خودرو به راحتی صورت می‌گیرد. M850i اگرچه طولی بیش از ۵ متر دارد اما حس یک سوپرکار را القا می‌کند.

ب‌ام‌و M850i گرن‌کوپه

بهتر است این خودرو را در حالت تطبیقی قرار دهیم که پیشرانه، سیستم تعلیق و گیربکس خود را با جاده هماهنگ می‌کنند. کنترل تکان های بدنه به خوبی صورت گرفته و خودرو در جاده حرکت می‌کند اما این امر معمولاً در تضاد با دامپرها بوده و رینگ‌های ۲۱ اینچی با ورود به دست اندازهای بزرگ گاها آرامش و پایداری داخل کابین را اندکی تحت تأثیر قرار خواهند داد.

ب‌ام‌و M850i گرن‌کوپه

این خودرو هنوز هم در حالت GT موفق‌ترین صورت خود را نشان می‌دهد. البته مشکلی وجود دارد و آن اینکه نسخه پایه ۸۴۰i که حدود ۳۰ هزار پوند ارزان‌تر است همین توانایی‌ها را به نمایش می‌گذارد.

ب‌ام‌و M850i گرن‌کوپه

قطعاً M850i از نظر پرفورمنس بسیار خوب است اما حس لوکس بودن چه؟ همان‌گونه که انتظار دارید کابین خودرو پر از تکنولوژی‌های روز و متریال لوکس است. از جمله تجهیزات خودرو می‌توان به سیستم تهویه مطبوع ۴ ناحیه‌ای، اپل کارپلی، کروز کنترل تطبیقی، حسگرهای پارک، دوربین، صندلی‌های گرم و سرد شونده و تکنولوژی کنترل حرکت برای کنترل سیستم اطلاعات سرگرمی اشاره کرد.

ب‌ام‌و M850i گرن‌کوپه

بخش جلوی کابین به اندازه سری ۷ لوکس است اما شاید سرنشینان بخش عقب حس دیگری داشته باشند. اگرچه طول گرن کوپه به اندازه سدان پرچم‌دار ب‌ام‌و است اما خط سقف خمیده آن باعث کم شدن فضای سر شده است. فضای زانو برای سرنشینان بزرگ‌سال پذیرفتنی است اما تنها دو نفر در عقب می‌توانند بنشینند زیرا یک کنسول مرکزی از جلو تا عقب کشیده شده است. از نظر فضای عقب سری ۵ جادارتر و راحت‌تر از سری ۸ گرن کوپه است.

البته صندلی نیمکتی عقب منعطف بوده و تا می‌شود بنابراین می‌توانید در صورت نیاز محفظه بار بزرگ‌تری داشته باشید. پشت صندلی‌ها فضای ۴۴۰ لیتری وجود دارد اما نوع باز شدن درب صندوق مشابه خودروهای سدان است تا هاچبک و شاید در جای دادن اشیای بزرگ شاید کمی مشکل داشته باشید.

اما همیشه چنین خودروهایی که طیف گسترده‌ای توانایی‌ها را ارائه می‌کنند در برخی بخش‌ها ضعف خواهند داشت؛ اما در مقابل پانامرا ۴S که حدود ۶ هزار پوند ارزان‌تر بوده و خودرویی جادارتر است، این توانایی‌ها خود را برجسته می‌سازند.

M850i گرن کوپه وظیفه بزرگی داشته و آن ترکیب ویژگی‌های یک خودروی اسپورت با یک GT لوکس است. این خودرو در هر دو زمینه خوب عمل کرده اما خب باید هزینه‌اش را نیز بپردازید. این خودرو با سفارش چند آپشن قیمت سرسام‌آوری پیدا می‌کند و مدل ۸۴۰i اگرچه به این اندازه سریع نیست اما با حدود ۳۰ هزار پوند قیمت کمتر بخش اعظم کیفیت M850i را ارائه می‌کند.

مشخصات ب‌ام‌و M850i xDrive گرن کوپه

  • قیمت: ۹۷۷۳۰ پوند
  • پیشرانه: ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری توئین توربو
  • گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • قدرت/گشتاور: ۵۲۲ اسب بخار/۷۵۰ نیوتون متر
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۳.۹ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۵۰ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۱۱.۴ لیتر در هر صد کیلومتر

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
autoexpress

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. علیرضا

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (425 ديدگاه)

    ۱۰۰۰۰۰ هزار پوند برای بی ام و ؟
    خودم طرفدار پروپاقرص بیمر هستم ولی واقعا انتخابهای خیلی بهتری هم هست.نمیدونم،شاید ارزش خرید داشته باشه . البته ما که از این بازار دوریم و خیلی نمیتونیم نظر معقولی داشته باشیم .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Nissan

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (41 ديدگاه)

    ۵۲۰ کمی برا موشک بودن فک کنم کمه درسته بیشترین اسبی که خودم سوار شدم ۱۴۰ هست اینو با توجه به رقبا میگم

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. MAHDI

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    خیلی خیلی جذاب و زیباست!!!!
    با خوندن متن مشخص میشه چه جواهری هستش!!!
    بعد از تست 840 گرن کوپه و M850 گرن کوپه حالا دیگه نوبت نسخه M8 گرن کوپه رسیده برای AUTO EXPRESS

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. iman

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (258 ديدگاه)

    واقعا تحت تاثیر قرار میگیره انسان،زیبایی و چالاکی یه سوپر کار در کنار تجمل و راحتی یک خودروی لاکچری،پانامرا و این bmw واقعا منو تحت تاثیر قرار میدن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. ارش

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    یه محصول ناب و گم نظیر.??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Zonda R

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (1872 ديدگاه)

    بی نظیره و زیبا
    ولی با احترام من amg gt رو ترجیح میدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. امیر علی

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (399 ديدگاه)

    البته من پانامرا رو به این ترجیح میدم

    موافقم 1
    مخالفم 0
  8. سورنا

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (1055 ديدگاه)

    عجب چیزیه ???

    بعد از ۶٣٠ کروک و z4 نسل قبل این اولین بی ام و ای هست که خیلی حال کردم باهاش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Farzad

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    اووووف ، بی نهایت زیبا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. فرهاد

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (2 ديدگاه)

    آمریکایی ها به بی ام و میگن بیمر، به کادیلاک میگن کدی، به شورولت میگن شوی، به لامبورگینی میگن لامبو {…} لطفاً فرهنگ فارسی رو حفظ کنید و کلمات بیگانه و وارد دستور زبان فارسی نکنید، بی ام و درسته نه بیمر،

    موافقم 0
    مخالفم 2
    1. OMID

      ۲۱ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (2172 ديدگاه)

      این کلمات کلا خارجی هستن
      الان بی ام و فارسیه که بیمر بیگانه باشه ؟
      لامبو و لامبورگینی جفتشون خارجی ان
      فرقی ندارن

      موافقم 1
      مخالفم 0
  11. doubt

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (257 ديدگاه)

    panamera turbo s
    amg gt63 s 4 door
    ب ام و m8 gran coupe

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. مانی

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    آخرش یه طراحی داخلی‌ عالی‌ از بی‌ ام و دیدیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MAHDI

      ۲۲ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      ب ام و بهترین کیفیت کابین رو بین رقبا داره در اکثر کلاس هاش. ب ام و بهترین سیستم اطلاعات سرگرمی رو بین خودروسازان داره.!!!! طراحی داخلی ب ام و خیلی جذاب و دوست داشتنیه.اما باید رو صندلی راننده ب ام و بشینی تا متوجه ارگونومی بی نظیر کابین بشی. حتی وقتی برای اولین بار وارد کابینش بشی حس آشنا و بدون سردرگمی بهت دست میده. کابین ب ام و کاملا راننده محور هستش و همه چیز در بهترین شرایط ممکن قرار داره برای یه رانندگی لذت بخش!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا