بی ام و

بررسی BMW X3 2018: تغییر مرکز ثقل ب‌ام‌و

ایکس ۳ قرار بود سنگ محک ب‌ام‌و باشد اما به سرعت در حال ارتقای مقام است. منظور چیست؟ آمار و ارقام فروش همه چیز را به شما می‌گوید. شرکت ب‌ام‌و موفق شد تا در نه ماه سپری شده از سال ۲۰۱۷، تعداد ۳۲,۱۲۷ دستگاه ایکس ۳ را به فروش برساند. این در حالی است که فروش سری ۳ در طی مدت مشابه برابر ۴۳,۲۱۵ دستگاه بوده است. با وجود فروش بیشتر سری ۳، اما سمت‌وسوی تمایل خریداران در حال تغییر است. نرخ فروش ایکس ۳ امسال در حدود ۳.۶ درصد رشد داشته اما این آمار برای سری ۳ معادل منهای ۱۸.۶ درصد است که چندان هم غیرمنتظره نیست، چراکه در سال ۲۰۱۶ نرخ فروش سری ۳ شاهد کاهش ۲۵.۵ درصدی نسبت به سال قبل بود، درحالی‌که ایکس ۳ طعم شیرین رشد قابل‌ملاحظه ۳۸.۴ درصدی را تجربه می‌کرد. مرکز ثقل ب‌ام‌و در حال تغییر است.

BMW X3 2018
بنابراین نسل سوم ب‌ام‌و ایکس ۳ یک محصول پر اهمیت برای خودروساز باواریایی است. این شرکت انتظار دارد تا به‌زودی ب‌ام‌و ایکس ۵ جایگاه خود به‌عنوان محبوب‌ترین SUV ساخت ب‌ام‌و را تقدیم برادر کوچک‌ترش ایکس ۳ نماید. کمپانی آلمانی تصمیم گرفته تا با افزودن خطوط تولید ایکس ۳ جدید در آفریقای جنوبی و چین به صف کارخانه‌های کنونی در کارولینای جنوبی و اسپارتانبورگ، ظرفیت تولید این محصول استراتژیک خود را تکمیل نماید. ایکس ۳ جدید کمی بزرگتر و جادارتر از نسل قبل است. کیفیت رانندگی با آن گویی به بلوغ کامل‌تری رسیده و کابین سرشار از فناوری آن ساکت‌تر از قبل شده است؛ در تماس با جاده کاملاً خونسرد و متشخص به نظر می‌آید. شما اینک می‌توانید به این محصول لقب شوالیه پیروزی‌بخش ب‌ام‌و را اعطا نمایید. ماه آینده نخستین ایکس ۳ ها وارد نمایندگی‌های ب‌ام‌و در ایالات‌متحده خواهد شد. در آغاز دو مدل در دسترس خواهند بود؛ یکی ایکس ۳ xDrive 30i مجهز به پیشرانه چهار سیلندر توربوشارژ که قادر به تولید ۲۴۸ اسب بخار و گشتاور ۳۵۰ نیوتن-متری است که برچسب قیمت ۴۳,۴۴۵ دلاری آن را نسبت به مدل M40i با بهای ۵۵,۲۹۵ دلار متمایز می‌نماید.

BMW X3 2018
مدل M40i نخستین ایکس ۳ با نشان M است که به پیشرانه l-6 توربوشارژ با حجم ۳ لیتر تجهیز شده است. توان خروجی این موتور برابر ۳۵۵ اسب بخار و گشتاور تولیدی توسط آن معادل ۵۰۰ نیوتن-متر است. همچنین نسخه دیزلی موسوم xDrive 30d نیز در اوایل سال ۲۰۱۸ به خط مقدم جبهه ب‌ام‌و در آمریکای شمالی خواهد پیوست.

BMW X3 2018
در ساخت ایکس ۳ جدید از معماری موسوم به KLAR که با خودروهای سری ۵ و سری ۷ مشترک است، بهره برده شده است.

BMW X3 2018
در مقایسه با نسل قبلی، ایکس ۳ جدید در کلیه ابعاد گسترش داشته و معادل ۵.۰۸ سانتیمتر افزایش طول، ۱.۲۷ سانتیمتر افزایش عرض و ۵.۵۹ سانتیمتر افزایش فاصله بین محورها را تجربه نموده است. طراحی ظاهری این خودرو با توجه به خطوط نرم‌تر، بسیار رضایت‌بخش‌تر از نسل قبل است، به‌ویژه که از چرخ‌های ۱۹-۲۰ اینچی استفاده شده و ضریب درگ آن نیز ۰.۲۹ است.

BMW X3 2018
در داخل کابین نسل قبلی بوی ارزانی به مشام می‌رسید اما کابین خودروی جدید، درست در مسیر مقابل گام برداشته و عناصر تجملی بسیاری در آن چشم‌ها را نوازش می‌دهند؛ از رنگ‌ها و مواد باکیفیت گرفته تا سخت‌افزار دیجیتال داشبورد که به‌وضوح آن را از مدل‌های گران‌قیمت سری ۷ و سری ۵ به ارث برده است. صفحه نمایشگر ۱۰ اینچی در وسط داشبورد فرمانروایی می‌کند. بر طبق ادعای کمپانی آلمانی، این نمایشگر بزرگترین از نوع خود در این سگمنت خودرویی است که به چهار طریق لمسی، اشاره‌ای، صدا و کنترلر آی درایو، قابل به‌کارگیری شده است. حجم فضای مخصوص حمل بار در قسمت پشت صندلی‌های عقب در حدود ۸۱۳ لیتر است که با خواباندن صندلی‌ها این حجم تا ۱۷۷۵ لیتر گسترش می‌یابد.

شرکت ب‌ام‌و مدل M40i را به‌عنوان یل خطوط تولید ایکس ۳، طراحی و خلق نموده است. علاوه بر پیشرانه قدرتمند شش سیلندر، از ترمزهای بزرگتر و توانمندتر سری M بعلاوه رینگ‌های ۱۹ اینچی به‌جای گونه ۱۸ اینچی، سیستم تعلیق اسپرت تر و سامانه فرمان کالیبره شده در این خودرو استفاده شده است. تفاوت‌های ظاهری این مدل با نسخه معمولی نیز به ظاهر تهاجمی‌تر و رکاب‌های جانبی متفاوت به اضافه نشان M باز می‌گردد. سیستم تعلیق مورد بازنگری قرار گرفته و فنرهای جلو به میزان ۵ درصد سفت‌تر شده است. این رقم برای فنرهای عقب به ۸ درصد می‌رسد. M40i به‌ویژه در حالت اسپرت پلاس بسیار سریع است. بازه زمانی مورد نیاز برای ثبت رکورد ۰ تا ۹۶km/h برابر ۴.۶ ثانیه است و ریست تنظیمات مرتبط با محدودیت سرعت، موجب افزایش سرعت نهایی این خودرو از ۲۰۹ به ۲۵۰km/h می‌شود. چسبندگی این خودرو در مسیرهای پیچ‌دار بسیار مطلوب بوده و ایکس ۳ آن‌ها را با نشاط و پرقدرت پشت سر می‌گذارد.

BMW X3 2018

گیربکس هشت سرعته اتوماتیک نیز هوشیار و پاسخگو به نظر می‌رسد اما استفاده از شیفترها حس مطلوب‌تری در دل راننده پدید می‌آورد. غربیلک فرمان اسپرت کمی ضخیم و زبر احساس می‌شود که موجب می‌شود تا فکر کنید دستکش بوکس به دست کرده‌اید. همچنین واکنش آن در حالت اسپرت به‌طور متناقضی کندتر از ایکس ۳ معمولی است که باعث می‌شود تا ما فرمان مدل معمولی را بیشتر قبول داشته باشیم.

در کل توصیه می‌کنیم اگر به دنبال سرعت و شتاب بالا نیستید، حتماً مدل معمولی ایکس ۳ را برای مصارف خانوادگی انتخاب نمایید.

منبع: motortrend

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

حسین باباپور

کارشناس مهندسی مواد کارشناسی ارشد اقتصاد

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. فقط انگلستان

    ۲۷ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1045 ديدگاه)

    این عکس تاریخی رو فقط به عشق انگلیسی بازا و سایر عزیزان پدالی می گذارم
    مکانش شهر رولزرویس ها یعنی هنگ کنگ هستش
    http://uupload.ir/files/4l9g_phk-leaderboard-ataglance-1280.jpg

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Bilbo

    ۲۷ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (516 ديدگاه)

    به به، شخصا قبول دارم قسمت جلویی ماشین، از نظر ابهت خشمگینانه‌ی فیس خودرو، نسبت به نسل قبل کمی افت داشته اما بنظرم نسل جدید هارمونی خودش رو از دست نداده و همچنان زیباست و ضمنا نمای پشتی ماشین حقیقتا محشره.
    تبلیغات بسیار فراوون این ماشین توسط ب‌ام‌و تو شبکه های اجتماعی نشون از اهمیت ویژه این محصول برای شرکته و نکته جالب دیگه‌ی این تبلیغات تمایل شرکت برای ایجاد قابلیت های آفرود مانندِ ماشین تو اذهان مشتریاست.
    تو بحث های فنی هم من خیلی سررشته ندارم، اما اعداد و ارقام با توجه به قیمت خودرو، از یه خودروی مناسب خبر میدن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Hamid.Hellcat

      ۲۸ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (1198 ديدگاه)

      معرفی NX توسط لکسوس تمام معادلات BMW رو بهم زد. نمونش هم کاهش فروش تو ایران

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. احسان

    ۲۷ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (310 ديدگاه)

    طراحی جلوی بی ام و روز به روزداره زشت ترمیشه
    شبیهه اون خوکه تو انگری بردز شده خداوکیلی
    angry birds

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. M3csl

      ۲۸ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (126 ديدگاه)

      اللهم اشفع کل المریض

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. احسان

      ۲۸ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (310 ديدگاه)

      خدا هم تورو شفا بده هم چشماتو

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. Khan

    ۲۷ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (362 ديدگاه)

    خوبه ولی X5 رو بیشتر دوست دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. امیرحسین (Lion26)

    ۲۷ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (257 ديدگاه)

    پدال مرسدس هم فراخوان داده، چرا مطلبش نمیذاری؟

    Just France and Japan.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Kamran

    ۲۷ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (919 ديدگاه)

    آئودی A7 جدید معرفی شد پداااال ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. X3

    ۲۷ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (480 ديدگاه)

    ماه دیگه عرضه میشه و ما اگه بشه وارد میکنیم
    فرمان معمولیش بنظرم بهتر میومد که تو این مقاله هم تایید شد از طرف دیگه موتور ‌۳ لیتری m40 که صفر تاصد، ۴.۸ میزنه هم نمیشه ازش چشم پوشی کرد…
    باس ببینیم چی قسمت میشه؛)))

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. sina

    ۲۸ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (2642 ديدگاه)

    جلوش رو خراب کرده :(

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. amir

    ۲۸ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (238 ديدگاه)

    طراحی جلوش به هیچ وجه جذابیت نسل قبلو نداره به نظر من

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. Pooriya_German_BMW

    ۲۸ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (584 ديدگاه)

    طراحی پروفیل کناری و طراحی داخلی خیلی بهتر شده ولی طراحی چراغ ها و سپر ها اصلا خوب نیست و پسرفت داشته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. mehrzad

    ۲۹ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (9 ديدگاه)

    بهترین در سگمنت خودش

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا