بی ام و

گوژپشت خوش‌ترکیب؟! اولین تجربه رانندگی با ب‌ام‌و X4 جدید

نسل جدید ب‌ام‌و X4 خودرویی با ظاهر عجیب است. این اولین شاسی‌بلند کوپه بازار نبوده و حتی اولین نسل از چنین خودرویی یعنی X6 سال‌های سال است که در بازار حضور دارد اما برای برخی افراد، کلاس شاسی بلندهای کوپه محدود بوده و باید برای استفاده حداکثری از آن بهترین را ارائه کرد.


ترکیب نمای جلوی سر به زیر متشکل از جلوپنجره بزرگ با خط سقف نرم و خمیده باعث شده ظاهر X4 جدید برای بدنه‌ای بزرگ‌تر از حد عادی جلوه کند. البته که بحث ظاهری یک خودرو موضوعی شخصی است اما آیا می‌توان نسل جدید این خودرو را زیبا دانست؟ قضاوت را به شما واگذار می‌کنیم.


برای بسیاری از خریداران این موضوعی حاد نخواهد بود. جذابیت X4 به خاطر این حقیقت است که این گوژپشت آلمانی در مقایسه با برادر خونی یعنی X3 خاصیت اسپورت تری دارد. به لطف سیستم تعلیق سفت‌تر و فاصله بیشتر بین دو چرخ عقب، ب‌ام‌و گفته که X4 از نظر هندلینگ و پایداری می‌تواند پورشه ماکان را پشت سر بگذارد.


این خودرو در بریتانیا با دو قلب آهنین در دسترس است. هر دو نسخه دیزلی بوده و به سیستم چهار چرخ محرک xDrive ب‌ام‌و متصل می‌باشند. مدل پایه که xDrive20d نام دارد از پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری ۱۸۷ اسب بخاری استفاده کرده درحالی‌که مدل M40d به پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری با قدرت ۳۵۵ اسب بخار و گشتاور ۵۰۰ نیوتون متر مجهز است. هر دو مدل ۳۰d و M40i جدید (در X3 نیز وجود دارند) نیز در آینده نزدیک عرضه خواهند شد اما به‌صورت رسمی X3 سریع‌تر است.

ب‌ام‌و X4 2018
نسخه ۴ سیلندر در سه تریم عرضه شده و مدل‌های اسپورت از رینگ‌های آلیاژی ۱۸ اینچی، چراغ‌های جلوی LED و پوشش چرم کابین سود می‌برند درحالی‌که نسخه‌های M اسپورت دارای رینگ‌های ۱۹ اینچی، کیت بدنه و صندلی‌های جلوی اسپورت می‌باشند. مدل پرچم‌دار M اسپورت X از سقف پانورامیک و سیستم‌های بیشتر برخوردار است.

ب‌ام‌و X4 2018
اما مدل M40d در یک تریم قابل انتخاب بوده و از رینگ‌های ۲۰ اینچی فورج کاری شده، ترمزهای قوی‌تر و پشت آمپرهای کاملاً دیجیتالی سود می‌برد. صرف‌نظر از مشخصات انتخابی، کابین X4 فضایی دوست‌داشتنی دارد. طراحی داشبورد از مدل فوق‌العاده‌ی X3 گرفته شده است. طراحی این بخش زیبا و تر و تمیز بوده و زمانی که به صفحه لمسی ۱۰.۲۵ اینچی در تریم های اسپورت و بالاتر مجهز باشد بی‌شک بهترین سیستم اطلاعات سرگرمی بازار را ارائه می‌کند. این سیستم به حدی خوب عمل می‌کند که نبود اندروید اتو یک ناراحتی کوچک به شمار می‌رود.


خط سقف خمیده این خودرو باعث کم شدن فضای کابین شده است. سرنشینان قدبلند در بخش عقب شاهد سایش سر خود با سقف خواهند بود هرچند فضای پا حتی برای این دسته از افراد نیز زیاد است. محفظه بار ۵۲۰ لیتری X4 جدید کمتر از برادر خود بوده و فضای باز شدن این بخش نیز تنگ‌تر بوده و در ارتفاع بالاتری قرار گرفته است.

ب‌ام‌و X4 2018
اما همه‌ی این‌ها در جاده فراموش می‌شوند. تغییرات سیستم تعلیق باعث شده‌اند نقطه قوت X3 بهتر شود و کنترل بهتری روی بدنه صورت گیرد. تنها زمانی که در میانه پیچ با یک دست‌انداز بزرگ روبرو شوید خودرو کمی ناراحت خواهد شد اما در اکثر حالات با سواری برجسته‌ای برای یک شاسی‌بلند روبرو هستیم.


دامپرهای تطبیق‌پذیر یک آپشن ۴۶۰ پوندی هستند و ارزش سفارش را دارند زیرا باعث نرمی بیشتر خودرو در حالت کامفورت می‌شود؛ اما بدون وجود دامپرها نیز کیفیت سواری خوبی را شاهد هستیم.


پیشرانه ۲ لیتری دیزلی این خودرو بی‌شک پرفروش‌ترین نسخه در X4 جدید خواهد بود. این قلب آهنین در X3 عملکرد قدرتمندانه‌ای را در زمان همکاری با گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک عالی ب‌ام‌و نشان داده است.


خود پیشرانه به اندازه پیشرانه دیزلی آئودی آرام نیست اما اختلاف زیادی با آن ندارد. در سرعت‌های بزرگراهی واضح‌ترین صدا به رینگ‌های بزرگ و لاستیک‌های دیواره کوتاه مربوط می‌شود. همچنین صدای باد کمی که به آینه‌های جانبی می‌خورد هم به گوش می‌رسد.


اما در کل X4 رقابت بسیار خوبی با رقبا انجام می‌دهد. قیمت نسخه xDrive20d از ۴۲۹۰۰ پوند آغاز می‌شود که کمتر از مرسدس GLC 250d کوپه می‌باشد. اگرچه تریم های M اسپورت و M اسپورت X گران‌تر از نسخه‌های گوناگون مرسدس هستند اما ب‌ام‌و سریع‌تر بوده و سواری بهتری نیز دارد. آلفارومئو استلویو از نظر لذت رانندگی با ب‌ام‌و برابری می‌کند اما در مقابل کیفیت کابین باواریایی ها حرفی برای گفتن ندارد.

ب‌ام‌و X4 2018
نگرانی اصلی درباره X4 به دیگر محصول همین برند مربوط می‌شود. xDrive20d M اسپورت ۲۹۸۰ پوند گران‌تر از نسخه مشابه در X3 بوده و این بهایی گزاف برای خودرویی است که نه به اندازه برادر خود کاربردی است و نه ارزش آن در طولانی‌مدت بهتر حفظ می‌شود.

ب‌ام‌و X4 2018
نسل جدید ب‌ام‌و X4 به‌خودی‌خود خودروی بسیار خوبی است. این خودرو بهترین ترکیب از سواری و هندلینگ را در بین شاسی بلندهای میان سایز داشته و یکی از بهترین کابین‌ها و سیستم‌های اطلاعات سرگرمی بازار را ارائه می‌کند؛ اما مشکل این است که همین نقاط قوت در X3 هم وجود دارند، خودرویی که جادارتر بوده و ظاهر و ارزش‌افزوده بهتری در درازمدت دارد. تا زمانی که واقعاً خواهان خودرویی متفاوت نباشید به سختی می‌توانیم X4 را به X3 فوق‌العاده ترجیح دهیم.

ب‌ام‌و X4 2018

مشخصات ب‌ام‌و X4 xDrive20d M Sport X

  • قیمت: ۴۵۷۰۰ پوند
  • پیشرانه: ۴ سیلندر ۲ لیتری دیزلی
  • قدرت/گشتاور: ۱۸۷ اسب بخار/۴۰۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۸ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۱۲ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۵.۴ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. ایلیا

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (731 ديدگاه)

    من x3 و x5 رو ترجیح میدم، زیباتر و منطقی تر هستن از نظر من و کاربردی تر.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سام

      ۱۲ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (709 ديدگاه)

      من هم X6 را بیشتر ترجیح می دهم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Muty

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1846 ديدگاه)

    خدایش خوشگله …

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یانکی

      ۱۱ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      یه داستانی این وسط جالبه.خودرو سازها که تو بخش سیستمهایه صوتی و تصویری و اطلاعات سرگرمی فعالیته خاصی ندارن و از شرکتهایه مربوطه کمک میگیرن پس چرا بعضی سیستمها کند و خسته بعضی عالی.الان معمولی ترین گوشیهایه اندروید بدونه کپ کردن کار میکنن و توربو لگ ندارن ولی تو ماشینها بعضی اینتوری نیست.یعنی سخته از سامسونگ یا اپل کمک گرفت الان برند لوکسیژن داره از htc استفاده میکنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. کاوه

      ۱۴ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (146 ديدگاه)

      واقعا زشته. واقعا .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. مهدی

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    زندگی راحت
    با یکی از اینا جادار نیستن که هستن اسپرت نیستن که هستن خوشگل نیستن که هستن با کیفیت نیستن که هستن از همه مهم تر:
    بی ام و نیستن که هستن
    فقط یه ذره کنده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. امیر

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (730 ديدگاه)

    بی ام و در طراحی x3 پسرفت داشت و همینم روی x4 تاثیر گذاشته.به هیچ وجه زشت نیست اما خداییش نسل قبلی قشنگ تر بود.
    من منتظر نسل جدید x6 هستم از اونجایی که x5 جدید فوق العاده جذاب شده x6 عالی میشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. مهدی

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    خیلی جذابه واقعه.یه نوع دیگه هم ازX4هست بایه طراحی سپر متفاوت که اونومن بیشتر دوست دارم.ولی به شکل عجیبی ازنسل قبل جذاب ترشده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. shirko

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (499 ديدگاه)

    مدل های جدید ب ام و یکی از یکی بهتر و جذابتر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۱۱ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      داداش چند عکس x4تو رنگ های دیگه فرستادم یکی دوساعت دیگه به همین پست سربزن تایید میشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. NAVID۰۰۹۸

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (10232 ديدگاه)

    من طرفدار دو آتیشه ژاپنیها و تویوتام اما شرکت معظم بنز هم واقعاً دوست دارم ولی برای سری ۵ و x4 به شدت احترام قائلم و از دیدنشون لذت میبرم .
    کِیف میده x4 مشکی داشته باشی ، مجرد باشی ، شب هم باشگاه بدنسازی بری و موقع برگشت با گرمکن و یک بطری آب معدنی به دستت ریموت ماشینو بزنی و از پارکینگ باشگاه وارد ترافیک دور دور بشی ☺ .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. shirko

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (499 ديدگاه)

    اقا دمت گرم واقعا لذت بردیم ، اون عکس پروفایلتم خیلی خفنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. کاوه

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (146 ديدگاه)

    کراس اوور کوپه، فاجعه طراحی است. به جای این که آدم را یاد پلنگو شیر بیاندازد تداعی دایناسورهای دوپای فیلم پارک ژوراسیک را می کند. یک نوع ایرانی بازی خز توی کارهای جدید ب ام و وجود داره که احتمالا به دو سه تا طراح ایرانی بر می کرده. مقایسه اش کنید با مدل های جدید ولوو، آلفا و مزدا تا متوجه پسرفت ب. ام . و باشید.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا