بی ام و

پشت فرمان ب‌ام‌و X4 M کامپتیشن 2020

بحث محبوبیت شاسی بلندها دیگر تکراری شده و همه‌ی خودروسازان با شدت تمام در حال معرفی چنین محصولاتی هستند. طبیعتاً ب‌ام‌و نیز از این روند عقب نمانده و طیف وسیعی از خودروهای شاسی‌بلند را تولید می‌کند. یکی از این خودروها X4 است که در نسخه پرچم‌دار M کامپتیشن خود نظرهای زیادی را به خود جلب کرده است. ما پشت فرمان این خودرو نشسته‌ایم تا ببینیم X4 M کامپتیشن چه در چنته دارد. با ما همراه باشید.

  • طراحی (امتیاز ۷ از ۱۰)

ما یک خودرو را از جنبه‌های مختلفی بررسی می‌کنیم و احتمالاً بحث طراحی برای X4 M بحث‌برانگیزترین آن‌ها خواهد بود. درست همانند برادر بزرگ‌تر یعنی X6، این خودرو از خط سقف خمیده‌ای سود برده و نسخه M نیز برخی ویژگی‌های متمایز را نشان می‌دهد. افرادی که ظاهر سنتی یک شاسی‌بلند را ترجیح می‌دهند به سراغ X3 M خواهند رفت.

اگرچه شکل کلی X4 باب میل همه افراد نیست اما نسخه M کامپتیشن آن بهترین طراحی ظاهری را دارد. بخش‌های گیرایی همچون رینگ‌های ۲۱ اینچی، تریم مشکی به‌ویژه جلوپنجره و سیستم اگزوز با چهار خروجی به‌صورت استاندارد در این خودرو وجود دارند. این خودرو در بحث شکل و عناصر ریز بدنه چیزهایی کم داشت که M به خوبی آن‌ها را جبران کرده است.

اما کابین X4 M کامپتیشن خودنمایی کمتری کرده و مشابه X3 است. کابین کاربردی و سرراست ب‌ام‌و ظاهر خوبی داشته و مشابه دیگر محصولات این برند است. خودروی حاضر در تست از کابین خاکستری منحصربه‌فردی سود برده و پانل‌های فیبر کربنی بزرگ در داشبورد و پانل درب‌ها به چشم می‌خورد. کابین خودرو هدفمند طراحی ‌شده و دکمه‌هایی وجود دارد که شاید کمی زیاد از حد باشند؛ اما این بهایی است که شما برای حالت‌های گوناگون رانندگی می‌پردازید.

  • راحتی (امتیاز ۵ از ۱۰)

ب‌ام‌و شاسی و سیستم تعلیق را برای هماهنگی با نام X4 M کامپتیشن تیز کرده است. حاصل کار تولید خودرویی به شدت تواناست اما این امر به قیمت قربانی کردن راحتی به دست آمده است. شما کوچک‌ترین ناهمواری جاده را نیز حس خواهید کرد و دست‌اندازهای بزرگ هم لرزش‌هایی را به کابین می‌فرستد.

اگرچه صدای باد بسیار کمی به کابین وارد می‌شود اما همین موضوع درباره لاستیک‌ها صدق نمی‌کند. وقتی حالت راحت رانندگی را انتخاب کنید X4 M بهتر خواهد شد اما در گیراترین حالت یعنی حالت پیست خودرو دیگر برای جاده قابل‌استفاده نخواهد بود. یک خودروی کامپتیشن باید سفت باشد و خب ما هم آن را تجربه می‌کنیم.

اگرچه کیفیت سواری خودرو خوب نیست اما نیمه‌ی پر لیوان هم وجود دارد. صندلی‌های گرم و سرد شونده M اسپورت به‌صورت استاندارد وجود دارند اما خب نازک‌تر از مدل‌های غیر M بوده ولی خیلی راحت هستند؛ و هنگامی‌که از پیچ‌ها عبور کنید شاهد حمایت تمام‌عیار صندلی‌ها از بدن خواهید بود. اینکه سواری X4 M شما را آماده‌ی رکوردشکنی در پیست می‌کند به معنی از دست رفتن راحتی کابین نیست. برای افرادی که یک شات گان می‌خواهند این خودرو سواری خیلی خوبی هم دارد.

دوستان شما در صندلی عقب شاید کمتر با این حرف موافق باشند. تست یک هفته‌ای ما نشان داد افراد قدبلند به شدت نیازمند فضای پای بیشتر خواهند بود. فضای پای عقب این خودرو مشابه سری ۳ سدان است و خب زیاد نیست. افراد قدبلند از نظر فضای سر هم در مضیقه خواهند بود.

  • تکنولوژی و ارتباطات (امتیاز ۸ از ۱۰)

X4 M تمامی تکنولوژی‌های روز ب‌ام‌و را به همراه داشته و برجسته‌ترین آن‌ها سیستم iDrive است که هم‌اکنون در ششمین نسل خود قرار دارد. دو صفحه‌نمایش ۱۰.۲ اینچی مرکزی و ۱۲.۳ اینچی برای پشت آمپرهای دیجیتالی وجود دارد. صفحه‌نمایش مرکزی بهترین عملکرد خود را از طریق کنترلر iDrive در کنسول مرکزی به نمایش می‌گذارد. این سیستم هم‌اکنون بهتر از همیشه بوده و از گرافیک شفاف، پاسخ سریع و طراحی مناسب سود می‌برد.

ب‌ام‌و هنوز هم جزو معدود خودروسازانی است که اپل کارپلی بی سیم را عرضه می‌کند. اگرچه نبود سیم با استقبال افراد روبرو شده اما ارتباط بی سیم ما چندین بار در زمان تست خود قطع می‌شد.

پشت آمپرهای دیجیتالی نیز اطلاعات لازم را در اختیار راننده گذاشته و هدآپ دیسپلی X4 M نیز جزو بهترین‌های بازار است. هر دو صفحه‌نمایش قابل شخصی‌سازی بوده و طراحی آن‌ها بسته به حالت انتخابی تغییر می‌کند. البته پشت آمپرهای دیجیتال ب‌ام‌و برخلاف کاکپیت دیجیتال آئودی فاقد نمایش کامل ناوبری یا اطلاعات مدیاست.

  • پرفورمنس و هندلینگ (امتیاز ۹ از ۱۰)

این نزدیک‌ترین لحظه به کسب مدال طلا توسط X4 M کامپتیشن است. کراس اوورهای پرفورمنس هم‌اکنون می‌توانند شانه‌به‌شانه‌ی سدان ها و کوپه‌های اسپورت بتازند. این چیز جذابی است اما خب آن سرزندگی و هیجان لحظه آخری در X4 M وجود ندارد. شما از پشت فرمان همانند راننده M3 سدان به پیچ‌ها حمله خواهید کرد. ب‌ام‌و به خوبی این کراس اوور بزرگ را مهیای جنگ کرده است. اگرچه ارتفاع و ابعاد کلی خودرو کمی باعث محدودیت نمایش توانایی‌های آن می‌شود اما قطعاً تحت تأثیر پرفورمنس آن قرار خواهید گرفت.

پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربوی باواریایی ها به شدت دوست‌داشتنی است. پرداخت پول بیشتر برای مدل کامپتیشن به معنی رسیدن قدرت خودرو از ۴۷۳ به ۵۰۳ اسب بخار خواهد بود. دلیل این بهبود قدرت نیز بازنگری ECU و سیستم اگزوز می‌باشد. پیشرانه و گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک هماهنگی فوق‌العاده‌ای با یکدیگر دارند. سیستم xDrive موجود در M5 سدان نیز نیروی پیشرانه را به هر چهار گوشه می‌فرستد. البته بخش اعظم نیرو به چرخ های عقب می‌رسد اما زمانی که لغزشی تشخیص داده شود وضعیت تغییر خواهد کرد. این خودرو چسبندگی استثنایی‌ای داشته و برای هر سناریویی بیش از حد نیاز است.

ما خود را در شرایطی یافتیم که اگزوز را در پر صداترین حالت خود قرار می‌دادیم زیرا باعث می‌شود صدای پیشرانه خیلی بهتر شود. جدای از صدای تولیدی، قدرت پیشرانه نیز دیوانه کننده بوده و از دورهای پایین تا بالا به خوبی ارائه می‌شود.

اگرچه ما فرمان سنگین و دقیق ب‌ام‌و را دوست داریم اما خبری از ارتباط مشابه شاسی یا سیستم تعلیق نیست. انتخاب حالت اسپورت یا پیست باعث سنگین‌تر شدن فرمان می‌شود اما متأسفانه ارتباط آن بیشتر نمی‌شود. ترمزها نیز بسیار حساس بوده و باید از سرنشین جلو بخواهید که کمربند ایمنی خود را ببندد. همان‌گونه که گفتیم سیستم تعلیق در جاده‌های نرم و بی دست‌انداز می‌درخشد اما در خیابان‌های شلوغ شهری شما را به دردسر خواهد انداخت.

در کل پرفورمنس X4 M باعث شده این خودرو مناسب پیست باشد و این امری مضحک است زیرا بخش بسیار کمی از خریداران به پیست می‌روند.

  • ایمنی (امتیاز ۹ از ۱۰)

با قیمت بالایی که این خودرو دارد، ب‌ام‌و اکثر سیستم‌های ایمنی را به‌صورت استاندارد در نظر گرفته است. خودروی حاضر در تست فقط به پکیج دستیار راننده پلاس با قیمت ۱۷۰۰ دلاری مجهز نبوده است. این پکیج دارای کروز کنترل تطبیقی، ترمز اضطراری خودکار و پیشگیری از برخورد است که از دوربین‌ها برای هشدار به راننده استفاده کرده و حتی خودش می‌تواند خودرو را متوقف کند. با این وجود X4 M به‌صورت استاندارد از ترمز اضطراری خودکار در سرعت‌های پایین، هشدار خروج از مسیر، پایش نقاط کور و هشدار ترافیک پشتی سود می‌برد. دستیار پارک عالی ب‌ام‌و نیز به عنوان سفارش ویژه حضور دارد. این سیستم تصویر تمام سه‌بعدی از اطراف خودرو را نشان می‌دهد.

  • مصرف سوخت (امتیاز ۲ از ۱۰)

هیچ‌کسی انتظار مصرف سوخت اقتصادی از یک کراس اوور ۵۰۰ اسبی را ندارد. این خودرو مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی به ترتیب ۱۶.۸/۱۲.۳/۱۴.۷ لیتر در هر صد کیلومتر را ثبت می‌کند. ما در زمان تست این خودرو مصرف سوخت حدود ۱۲.۵ لیتری را ثبت کردیم.

  • قیمت (امتیاز ۴ از ۱۰)

به عنوان گران‌ترین عضو خانواده، X4 M کامپتیشن بسیار گران‌تر از بهای پایه ۵۱۱۰۰ دلاری مدل استاندارد است. قیمت X4 M استاندارد هم از ۷۴۳۰۰ دلار شروع می‌شود و به ۸۰۴۰۰ دلار در نسخه کامپتیشن می‌رسد. وقتی پکیج اجرایی ۲۵۰۰ دلاری، رنگ خاکستری ۵۵۰ دلاری و صندلی‌های جلوی گرم و سرد شونده ۳۵۰ دلاری را به این مجموعه اضافه کنید قیمت خودرو به ۸۴۷۹۵ دلار خواهد رسید. رنگ بدنه چیز شخصی‌ای است اما دو آپشن دیگر را تائید می‌کنیم. کابین با وجود صندلی‌های جدید و هدآپ دیسپلی عالی و دستیار پارک بهتر از همیشه می‌شود.

به رقبا هم بپردازیم. مرسدس-ای ام جی GLC 63 S کوپه از قدرت ۵۱۰ اسبی برخوردار بوده و قیمت پایه ۸۴۱۰۰ دلاری دارد. آلفارومئو استلویو کوادروفولیوی ۵۰۵ اسبی هم با قیمت ۸۰۲۴۵ دلاری در دسترس است. پس به این ترتیب هر سه خودرو قیمت‌گذاری مشابهی دارند.

  • قضاوت نهایی (امتیاز ۶.۳ از ۱۰)

عصر کراس اوورهای پرفورمنس حالاست. خودروهای سریع و قدبلند کاملاً خریدار دارند و در اروپا گزینه‌های فوق‌العاده‌ای وجود دارند. هرچقدر که تعداد این خودروها بیشتر می‌شود برجسته‌تر بودن نیز کار سخت‌تری خواهد بود. خودروسازان این مشکل را با تولید نسخه‌های پرفورمنس حل می‌کنند.

به غیر از ب‌ام‌و X4 M کامپتیشن ۲۰۲۰ به چیز دیگری نگاه نکنید، قوی‌ترین نسخه از یک کراس اوور قوی. M کامپتیشن یعنی یکی از قوی‌ترین و خشن‌ترین کراس اوورهای بازار. کراس اوور کوپه‌ی ب‌ام‌و در نسخه کامپتیشن از قدرت بالای ۵۰۰ اسب بخار، استایلی دراماتیک و سیستم تعلیقی مختص پیست بهره برده است؛ اما این خودرو مناسب رانندگی روزمره نیست. برای افرادی که می‌توانند از راحتی سواری بگذرند و روی پرفورمنس تمرکز کنند، X4 M کامپتیشن حد نهایی یک کراس اوور پرفورمنس است. اگر چیز دیگری می‌خواهید M کمی بیش از حد خشن است…

مشخصات ب‌ام‌و X4 M کامپتیشن ۲۰۲۰

  • پیشرانه: ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربو
  • قدرت/گشتاور: ۵۰۳ اسب بخار/۶۰۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت: ۴ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۸۵ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی: ۱۶.۸/۱۲.۳/۱۴.۷ در هر صد کیلومتر
  • قیمت پایه: ۸۰۴۰۰ دلار
  • قیمت مدل تست شده: ۸۴۷۹۵ دلار
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای
منبع
motor1

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۳ دیدگاه‌ها

  1. Malt hill

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (514 ديدگاه)

    خیلی ماشین جالبیه.هر وقت در خیابان ببینم طراحیش منو جذب می کنه.شبیه کتونی اسپورت مارک دار می مونه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. مهردادكمال

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (203 ديدگاه)

    هر چی خواسته ایراد بگیره اصلا بهش وارد نبوده قیمتشم در حد رقباس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. رزیتا

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (418 ديدگاه)

    مدیر استون مارتین : علت اصلی محبوبیت شاسی بلندها خانمها هستن

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Hamidreza

      ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (2444 ديدگاه)

      دقیقا راست میگه
      واقعا هم همینطوره
      فقط کافیه شاسی سوار ها رو ببینید

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. رزیتا

        ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (418 ديدگاه)

        آقا حمیدرضا آخه یه دلیل داره ، یه عده ای که تازه پاشون تو شهرای بزرگ باز شده وقتی میبینن یه خانم پشت فرمون نشسته ، واسه اینکه ثابت کنن دستفرمونشون از خانما بهتره یه سری کارای عجیبو غریبی میکنن و مزاحمت ایجاد میکنن و به همین دلیل ماشینای شاسی بلند بخاطر بزرگی سایزشون حس امنیت بیشتری به ما خانما میده ، واسه من که اینجوریه ، هرچند که من ماشینای اسپرت کوپه ی دو درو بیشتر دوست دارم ، البته اکثرا” همه ی ما هر روزو هر شبو هر وقتو بی وقت از دست این آدمایی که تازه اومدن تو شهر ذله هستیم !!! مثل خوره های زامبی دارن از درو دیوارای شهر میرن بالا و درو دیوارا رو گاز میزننو میخورن !!! از سرو صدا تو آپارتمانو ایجاد مزاحمت واسه ساکنین گرفته تا طرز رانندگیشون و اون تیپو قیافه های عتیقه شون !!! اینا خودشون که هیچ !! نوه هاشونم که هیج !!! شاید نتیجه ها نبیره هاشون یه چیزایی درباره ی شهر نشینی یاد بگیرن !!!! درکل تا اینا بخان بفهمن شهر نشینیو آپارتمان نشینی یعنی چی ، میزنن پدر شهرو آپارنمان رو در میارن !!!

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. حسین دهمرد

          ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (2433 ديدگاه)

          الان اینکه مردها طبق سلیقه خانمها ماشین میخرن چه ربطی داشت به اینکه یه عده تازه اومدن شهر؟
          شهر نشین، با کلاس، با فرهنگ ، تیپ و قیافه.
          هرچی ادعا بیشتر …

          موافقم 1
          مخالفم 1
        2. Hamidreza

          ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (2444 ديدگاه)

          میتونید برید یه ماسل کار آمریکایی بخرید …
          فک کنم بزرگ تر از یه شاسی بلند چینی باشه!
          شایدم من از شاسی بلند خوشم نمیاد اینطوری فک میکنم
          فقط اسمشو ببینید شاسی بلند!!! آخه چه اسمیه شاسی بلند!!!
          در ضمن چه ربطی با تازه به شهر اومده ها دارع؟ مگه اونایی که خارج از شهر زندگی میکنن آدم نیستن؟ والا من که کل عمرم رو تو شهر بودم ازش بیزارم!

          موافقم 0
          مخالفم 1
        3. Malt hill

          ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (514 ديدگاه)

          قبلا پدال مثل ورزشگاه آزادی بود
          فقط کسایی که سیبیل داشتن میومدن?
          ولی خب خدا رو شکر اخیرا دیدیم که خانم ها هم علاقه دارن بیان اخبار خودرویی رو دنبال کنند.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. رزیتا

          ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (418 ديدگاه)

          @حسین دهمرد
          اولا اینکه من هیچ اسمی از هیچ شهر یا روستا یا منطقه خاصی نبردم که شما به خودتون گرفتین ، دوما اینکه مهاجرتای بی حدو اندازه به شهرای بزرگی مثل تهرانو اصفهانو شیراز باعث شده تا جمعیت این شهرا بی رویه رشد کنه و بومی های اصیل این کلانشهرها تو شهر زادگاه خودشونو شهر آباء و اجدادیشون واقعا مظلوم واقع شدن تا جایی که الآن به نظر من این سه شهر دیگه شهرای بزرگ نیستن و بخاطر مهاجرتای بی رویه بیشتر شبیه داهات های خیلی بزرگ هستن تا شهر !!!! سوما” اینکه یه سری از رفتارا و حرکتای غیر قابل تحمل رو فقط این آدمایی که تازه پاشون باز شده تو شهرای بزرگ انجام میدن مثل : ﻋﺪﻡ ﺭﻋﺎﯾﺖ قوانین رانندگیو رعایت نکردن ﺣﻖ ﻋﺎﺑﺮای پیاده موقع رانندگی و یا ﻓﻘﺪﺍﻥ ﻓﺮﻫﻨﮓ ﺍﺣﺘﺮﺍﻡ به حقوق شهروندیو آپارتمان نشینی و یا ﻋﺪﻡ ﺭﻋﺎﯾﺖ ﻧﻈﺎﻓﺖ شخصیو ﺷﻬﺮﯼ که دیگه اصلا” ﺍﺣﺘﯿﺎﺝ ﺑﻪ ﺗﻮﺿﯿﺢ ﻧﺪﺍﺭه چون ﻣﺘﺎﺳﻔﺎﻧﻪ ﻧﻈﺎﻓﺖ ﺷﺨﺼیو شهری ﺍﺯ ﻃﺮﻑ این آدما اصلا” ﺭﻋﺎﯾﺖ ﻧﻤﯿشه و آشغالاشونو همه جا میریزن از کوچه و خیابون گرفته تا جوب آبو چمنای وسط بلوارو پارکای محله ایو محیطای شهری و ……….هزارو یک جور هنجار شکنی دیگه !!!! انگار این بی فرهنگیا جزو فرهنگ عمومیشون و ذاتشون هستش !!! ﺯﻧﺪﮔﯽ تو ﺷﻬﺮاﯼ بزرگی مثل تهرانو شیراز و …… ﺍﺯ ﻫﺮ ﻟﺤﺎﻅ ﺗﻔﺎﻭتای ﺧﻮﺩشو ﺩﺍﺭه ، ﺷﯿﻮﻩ ﺭﻓﺘﺎﺭو ﮔﻔﺘﺎﺭو ﻃﺮﺯ ﻟﺒﺎﺱ ﭘﻮﺷﯿﺪنو ﻭ خیلی ﺗﻔﺎﻭتای ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ دیگه ﮐﻪ متاسفانه از طرف آدمایی که تازه پاشون تو شهرای بزرگ باز شده رعایت نمیشه و این آدما دقیقا” شدن نقطه تضاد مقابل و سوهان اعصاب بومیهای این شهرای بزرگ !!!! به هیچ صراطی هم مستقیم نیستن جوری که اگر بخوای توقع فهمو شعور ازشون داشته باشی مثل این میمونه که پرتقال برداری دعا کنی توش موز باشه ، همینقدر غیر ممکن !!!! اگر کسی بخاد راجب این موضوع با من بحث کنه تا خود صبح جوابای منطقی دارم که بهش بدم ولی به همین اکتفا میکنم و دیگه جواب کسیو نمیدم چون چیزی که ایانست چه حاججت به بیان است

          موافقم 1
          مخالفم 0
        5. رزیتا

          ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (418 ديدگاه)

          @hamidreza
          من نگفتم اونا آدم نیستن و توهین نکردم فقط گفتم یه عده از مهاجرا و نه همشون

          موافقم 1
          مخالفم 0
        6. حسین دهمرد

          ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (2433 ديدگاه)

          من به خودم نگرفتم ولی این مشخصاتی که گفتین بیشتر مشخصات بالا شهریاس که خودشونو تافته جدا بافته میدونن. وبرای دیگران اصلا حقوقی قائل نیستن که بخوان احترام هم بزارن
          اصالت که به محل تولد نیست.اگه اینجوریه که سیستانیها اصیلترین قوم ایرانن.چون پنج هزار سال تمدن دارن ولی تو تقسیم بودجه همه چی رو به شهرهای بزرگ اختصاص میدن.ما هزار کیلومتر با مشهد فاصله داریم ولی در طول سال سه ماه تا شیش ماه رو تو مشهد زندگی میکنیم کی از امکانات بدش میاد؟
          کسی که شهر و خیابون رو ارث پدرش میدونه و فک میکنه بقیه نباید ازش استفاده کنن معلومه راه رو اشتباه اومده
          عدم مدیریت شهری و سیاستهای اشتباه شهرداری ها تقصیر مردم نیست اینجا تگزاس نیست که مردم رو به دو دسته سیاه و سفید تقسیم کنید
          یاد بگیرید همه جا خوب و بد داره.

          موافقم 0
          مخالفم 1
        7. رزیتا

          ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (418 ديدگاه)

          @حسین دهمرد
          دوباره که به خودت گرفتی !!! حرفای من حقیقت محض هستش ، چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد این حرفایی که من زدم حرف اکثریت بچه شهریاست

          موافقم 1
          مخالفم 0
        8. علیرضا

          ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (425 ديدگاه)

          رزیتا دقیقا ما که تهران و اصفهان و شیراز و مشهد و تبریز زندگی میکنیم چه گلی به سر شهر و آپارتمانمون زدیم ؟ یکم اینطوری حرف زدن توهین به قشر شهرستان و روستاس.منم خودم گاهی از لفظ یارو دهاتیه استفاده میکنم و عذاب وجدان میگیرم . اگه اونام توی شهرستان و روستاشون امکانات داشتن قطعا اونجارو ترک نمیکردن بیان به شهری که غریبن .

          موافقم 1
          مخالفم 0
        9. علیرضا

          ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (425 ديدگاه)

          به نظرم شاسی بلند یه تفکره . یه چیزی مثل یه آدم خودخواه مغرور که داره گند میزنه به گذشته یه خانواده بزرگ . کسی که سوپر اسپرت سوار میشه یا کوپه اسپرت یا سدان یا هر کلاس و اتاقی بهرحال از دو مقوله پول و نیاز برای خریدش استفاده میکنه . منتها این وسط شاسی بلند انواع خودروهارو داره به حاشیه میبره . امیدوارم یه روز دوباره همه چی مثل قبل بشه

          موافقم 0
          مخالفم 0
        10. Mohsen. G

          ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (180 ديدگاه)

          بحث علاقه به شاسی بلند ها و تمایل بیشتر خانمها به این کلاس خودرو یه بحث جهانیه، مطمئنا این تفکر تازه به دوران رسیدگی یا نداشتن فرهنگ شهر نشینی همه جا هست… ولی شرط لازم و کافی واسه مورد مذکور نیست.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        11. Mohsen. G

          ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (180 ديدگاه)

          این خانم اگه این حرفهارو خارج از ایران میزدند متهم به نژاد پرستی می شدن. ولی الان که خودمونیم و تعارف نداریم.. یه کم راحت باشیم باید حق رو به ایشون بدیم… انقدر مخصوصا ما آقایون بد و بی فرهنگ و بی قانون رانندگی میکنیم که باید همین انتقاد هارو بشنویم… به نظر خودم بد رانندگی نمیکنم ولی گاهی اوقات همسرم نکاتی رو بهم تذکر میده که تعجب میکنم از اینهمه قانونمندی خانمها… بنابراین بهتره به دل نگیریم این انتقاد بی پرده رو و سعی کنیم با فرهنگ تر زندگی کنیم… هرچتد هنوز خودم نتونستم عادت کنم ته سیگارمو تو جا سیگاری خاموش کنم و ا. پنجره بیرون نندازم…

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. ارسلان

      ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (125 ديدگاه)

      @Hamidreza
      ایشون طبق کامنتاشون از ماشین چینی متنفر هست برای همین شاسی بلند چینی نداره ماشین امریکایی هم که ممنوعه فقط یه زمانی از دست شون در رفته بود توی منطقه آزاد یه مدت وارد شد و بعد جلوش گرفته شد … به نظرم ایشون چون به کره ای خیلی علاقه مند هستن میتونن یدونه کمپرسی هیوندای کروز 4 تنی به قیمت 384 میلیون بخرن که ترددش هم توی شهر آزاد باشه و چون گازوییل هم خیلی ارزونتر از بنزین هست خیلی به صرفه تر از خودروی بنزینی هست و با یه تیر دو تا نشون میزنن ??? اخه یه حرفایی آدم میشنوه خندش میگیره ?… یادمه ساله 1393 یکی از همین شاسی بلند هایی که حس امنیت میده ?? اونم کره ای و اونم کیا که توی ایران بیشتر قبولش دارن ?یدونه شاسی بلند کره ای کیا اسپورتج با یدونه سدان که حس ناامنی منتقل میکنه خلاصه با یه سدان ES-350 از برند لکسوس با یه اسپوتج با هم توی بزرگراه چمران تصادف میکنن و هر دو سرنشین شاسی بلند امن کره ای در جا فوت میکنن ولی راننده لکسس فقط شوک میشه و هیچ آسیبی نمیبینه !! نتیجه ی اخلاقی ش اینه که این برند خودروی شماست که حس امنیت واقعی رو منتقل خواهد کرد نه نوع شاسی ??

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Hamidreza

        ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (2444 ديدگاه)

        نباید گفت ایشون چی بخره
        فقط قصدم مقایسه ابعاد ماسل کار های قدیمی موجود با یه شاسی بلند چینی بود

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ارسلان

          ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (125 ديدگاه)

          @Hamidreza
          بنده هم هدفم این بود که با بیان واقعیت های موجود بگم شاسی بلند ربطی به امنیت نداره اگه کسی واقعا همچین طرز فکری داره لازم نیست کسی بهش بگه .. خودش خود به خود اگه واقعا همچین طرز فکری داره به سمت کمپرسی های 4 تنی کشیده میشه و میتونه امنیت در حد خدا رو تجربه کنه ?? چونکه شاسی کمپرسی از شاسی بلند هم بلندتره ?? اما همه ی ما میدونیم امنیت این کمپرسی ها در حد امنیت همون ماشین های ایرانیه?? پس با پیش کشیدن این حرف توسط بنده اینجاست که متوجه میشید امنیت هیچ ربطی به شاسی نداره

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. رزیتا

        ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (418 ديدگاه)

        جواب ارسلان
        اولا” که اصلا” حرفات بامزه و خنده دار نیستش ، یه جواب خیلی در خور واسه ت نوشتم که منتشر نشد ، در ضمن محض اطلاعت باید بگم من بی ام و ایکس3 مدل 2016 دارم

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ارسلان

          ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (125 ديدگاه)

          @رزیتا
          آره شما که راست میگید ????

          موافقم 0
          مخالفم 0
    3. MAHDI

      ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      اصلی ترین دلیل محبوبیت شاسی بلند ها واسه خانم ها از دید تحلیل گرهای خودرویی SUV ها حس امنیت بالاتر و تسلط بیشتربه خیابون یا جاده و ماشین دیگه رو به خانم ها میده نسبت به سدان ها!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. MAHDI

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    مجله MOTOR 1 به شدت سختگیره. برای مثال همین مجله در تست لکسوس LC500 که حرف زیادی در پرفومنس نداره اما این امتیازات رو بهش داده.
    هندلینگ: 5/10
    طراحی: 7/10
    راحتی: 7/10
    تکنولوژی: 5/10
    ایمنی: 6/10
    مصرف سوخت: 5/10
    قیمت: 6/10
    درسته که لکسوس LC500 پرفومنس خیلی قوی نداره اما خوب از نظر طراحی داخلی و بیرونی و راحتی سواری و باقی موارد کاملا مشخصه چطور ماشینی هستش اما مجله MOTOR 1 این امتیازات رو بهش داده که در پایان امتیاز اونم 6 هستش و همینطور آئودی Q8 هم همین امتیاز رو بهش داده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. محمد

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (615 ديدگاه)

    چرا همه با این ماشین مخالفن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. (Saeed(peugeot

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (396 ديدگاه)

    واقعا یه هیولای وحشیه ….. یه ماشین با این وزن و هیکل

    و شتاب ۴ ثانیه ای

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MAHDI

      ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      شتاب 4 ثانیه ای شتاب اعلانی کارخونه هستش.
      مجله car and driver در تست X3M و X4M شتاب 3.3 ثانیه ای رو براشون ثبت کرد.در مجلات دیگه هم زمان ها زیر 3.8 ثانیه است.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. MAHDI

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    و اما ب ام و X4M کامپتیشن که در زمینه پرفومنس عملکرد خیلی خوبی داره. در خط مستقیم درگ هاشو در مقابل آلفارومئو استلویو QV و جیپ ترک هاوک و پورشه کاین کوپه توربو دیدیم.
    در پیست X4M زمان گیری نداشته اما در عوض X3M کامپتیشن چندین زمان گیری داشته که این اواخر مجله AUTO BILD با SUV های پرفومنس زمان گیری انجام داده مثل: ب ام و X3M کامپتیشن و مرسدس GLC63S و آئودی Q3 RS و جگوار F PASE SVR و آلفارومئو استلویو QV و پورشه ماکان توربو و لامبورگینی اوروس زمان گیری انجام داده در پیست زاکسنرینگ.
    اما زمان هاشون بمونه واسه بعد چون فعلا فیلم زمان گیری لامبورگینی اوروس رو تنها نذاشتن هنوز.
    (اینکه بالا گفته سواری X4M کامپتیشن سفته دقیقا همینطوره چون مجله AUTO EXPRESS هم به این مورد اشاره کرده که البته فقط در نسخه کامپتیشن اینطور هستش و X4M سواری نرمتری داره)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. MAHDI

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    خوبه خودش میگه قیت رقبا مشابه هستش بعد امتیاز 4 بهش داده بخاطر قیمت. خوب رنج قیمت اینطوره.
    بررسی X3M کامپتیشن رو یه مجله با آلفارومئو استلویو QV انجام داده بصورت فیلم. در کابین آلفارومئو استلویو طرف به داشبورد و مخصوصا قسمت پایینش دست میزنه اونقدر صدای قرچ قروچ میاد ازش که آدم تعجب میکنه. حتی یه جا کمی داشبورد رو فشار میده که به اندازه نیم سانت ازهم دهن باز میکنه بخاطر کیفیت پلاستیک و مونتاژش. اما در عوض X3M رو میگه از باکیفیت ترین متریال و چرم و پلاستیک نرم درش استفاده شده. خوب وقتی مجله AUTO EXPRESS میگه تنها خودرویی که در زمینه کیفیت کابین میتونه با X3M رقابت کنه پورشه ماکان توربو هستش باید هم قیمت X3M بیشتر از آلفارومئو استلویو باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. car fan

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (34 ديدگاه)

    بی مصرف ترین خودروی دنیا=suv

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. datsun

      ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (3496 ديدگاه)

      Suv های سنتی واقعا خیلی خوب و کاربردی بودن هدفشون استقامت و عملکرد عالی در خارج از جاده در هر شرایطی ولی الان همه دنبال پرفرومنس شتاب و عملکرد پیست هستن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. محمد

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (353 ديدگاه)

    خدا وکیلی نمره ۶.۳ خیلی کمه حقش اینه که حداقل بالای ۷ باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MAHDI

      ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      اکثر خودروهای تست شده در مجله motor 1 امتیاز بین 6 تا 7 رو بهشون داده.البته اونم خودروهای ارزشمند

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. Hadi

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    شاسی بلند های کوپه بیمر از x6 گرفته تا این همشون خوشگلن و قدرتمند و دوست داشتنی…

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا