بی ام و

پشت فرمان ب‌ام‌و X6 جدید، تازه‌نفس و مدعی!

ب‌ام‌و X6 خودرویی است که از همان اول باعث ایجاد دو دستگی بین طرفداران این برند شد. از نظر فضای کابین و بار، این خودرو در کنار X5 خیلی منطقی جلوه نمی‌کند اما خب برخی مشتریان که به زیبایی و نظرات دیگران اهمیت بیشتری می‌دهند جذب این خودرو شده‌اند.

اما وقتی‌که ب‌ام‌و X6 را انتخاب کنید بی‌شک وارد بازاری با ابعاد کوچک و محدود خواهید شد: بازار شاسی بلندهای اسپورت و کوپه. X6 خودرویی است که راه را برای خودنمایی محصولاتی همچون مرسدس GLE کوپه، پورشه کاین و حتی آئودی Q8 جدید باز کرده است.

واضح است که نسل جدید X6 از هر نظری تکامل یافته است. به همین دلیل است که این خودرو در ورژن تازه‌ی خود به مدلی شوکه کننده تر و البته کمی رام‌تر تبدیل شده است. انحناهای بخش عقب نسل عقب دیگر دیده نمی‌شود و جای آن‌ها را طراحی نرم‌تری گرفته است.

این خودرو از برخی زوایا گیراتر به نظر می‌رسد. نمی‌دانیم که طرفداران دو آتشه ب‌ام‌و این خودرو را دوست خواهند داشت یا خیر اما حقیقت این است که X6 جدید معقول‌تر و بالغ‌تر از قبل به نظر می‌رسد.

زیر پوست این خودرو هم رضایت‌بخش‌تر از قبل شده و سواری آن نیز بهتر است. ما برای تست این خودرو پشت فرمان نسخه X6 xDrive40i جدید نشستیم که در بطن خود نیروگاه ۶ سیلندر ۳ لیتری توربو را جای داده است. این پیشرانه قدرت ۳۳۶ اسب بخاری و گشتاور ۴۵۰ نیوتون متری تولید کرده و باعث ایجاد شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۵.۵ ثانیه‌ای می‌شود که برای شاسی‌بلندی با وزن بالای ۲ تن عملکرد مطلوبی ارزیابی می‌شود.

وجود کلمه xDrive هم به معنی وجود سیستم چهار چرخ محرک ب‌ام‌و است. گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک نیز دارای حالت‌های رانندگی متنوع از حالت اقتصادی تا اسپورت می‌باشد.

داخل کابین این خودرو شبیه X5 است. این خودرو بسیار مجهز و خوش‌ساخت بوده ولی حس اسپورت مربوط به طراحی و کنترل‌های آن پررنگ‌تر است. همانند X5، این شاسی‌بلند کوپه از جدیدترین نرم‌افزار سیستم iDrive سود برده و یک صفحه لمسی بزرگ در مرکز داشبورد نشسته است. این صفحه لمسی را می‌توان با دستورات صوتی نیز کنترل کرد. تجهیزات زیادی در X6 وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به اپل کارپلی، سیستم تهویه مطبوع چهار ناحیه‌ای و تریم چرم باکیفیت برای هر پنج صندلی اشاره کرد.

محفظه بار نسل جدید X6 نیز بزرگ‌تر از قبل شده است. این خودرو ۲۶ میلی‌متر طویل‌تر و ۱۵ میلی‌متر پهن‌تر از قبل بوده و فاصله بین محوری آن نیز ۴۲ میلی‌متر رشد کرده است بنابراین فضای بیشتری در کابین وجود دارد. این یک حقه‌ی خوب برای ب‌ام‌و است زیرا باعث شده ابهت این خودرو نسبت به نسل پیشین بیشتر شود. به‌هرحال باید گفت کابین خودرو بسیار خوب از کار درآمده و شاهد متریال بسیار باکیفیت و حس فضای زیاد مخصوصاً در عقب هستیم.

سواری خودرو نیز به خوبی سایر ویژگی‌های آن است. فرمان خودرو کمی تیزتر از X5 حس می‌شود و شاید کنترل حرکات بدنه نیز نسبت به برادر سنتی خود کمی بهتر است؛ اما اساس سواری خودرو شبیه X5 بوده و این موضوع بدی نیست. پرفورمنس پیشرانه و گیربکس نیز بسیار خوب بوده و هر دو با هماهنگی عالی کار می‌کنند. سواری خودرو به حد کافی راحت بوده اما فرمان دقیق خود نسبتاً بی‌حس بوده و همه‌ی این موارد به هندلینگی ایمن اما نه ضرورتاً هیجان‌انگیز و درگیر کننده ترجمه می‌شوند. تجربه سواری کلی X6 جدید خوب بوده اما بی‌شک پورشه گزینه‌ی مناسب‌تری برای یک راننده کاربلد و حرفه‌ای است.

خب نتیجه کلی اینکه X6 خودرویی برای رانندگان مشتاق نیست اما خب قرار هم نبوده این‌گونه باشد؛ اما برای افرادی که خواهان خودرویی بهتر از همیشه هستند X6 گزینه‌ای مطلوب است.

X6 شاید باب میل همه نباشد اما سواری بهتر و تجهیزات بیشتری نسبت به قبل داشته و توانسته برخی از نقاط ضعف همیشگی چنین خودروهایی را رفع کند. نهایتاً باید گفت این خودرویی است که هنوز هم طراحی ظاهری به ماهیت آن ارجحیت داشته هرچند سواری آن تیزتر از آن چیزی است که انتظارش را دارید.

مشخصات ب‌ام‌و X6 xDrive40i M Sport

  • قیمت: ۶۶۵۵۵ پوند
  • پیشرانه: ۶ سیلندر ۳ لیتری توربوی بنزینی
  • قدرت/گشتاور: ۳۳۶ اسب بخار/۴۵۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۵.۵ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۵۰ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۹.۱ لیتر در هر صد کیلومتر

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
منبع
autoexpress

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. MAHDI

    ۱۵ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    ب ام و X6 در نسخه X6M سریع ترین شتاب رو بین رقبا یعنی کاین توربوS و GLE63S کوپه وجیپ SRT و رنجرورSVR داشت!!!
    و در پیست هم یه سروگردن سریع تر از رقبای خودش بود تا جایی که از 2 تا بیش از 6 ثانیه در پیست های 2 دقیقه ای سریع تر از رقبایی مثل پورشه کاین توربوS و مرسدس GLE63S کوپه و رنجروور SVR و جیپ ترک هاوک زمانی رو ثبت میکرد که بی نظیر بود.

    و حالا رقبا بهمراه خودش تازه نفس شدن و لامبورگینی اوروس هم به این رقابت ها وارد شده.باید دید نسل جدیدچه عملکردی خواهد داشت در مقابل رقبای خودش!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ایمان

    ۱۵ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (3894 ديدگاه)

    کلاس شاسی بلندهای کوپه پرفورمنس عجب رقابتی شده
    دست BMW بابت پایه گذاری این کلاس خودرویی درد نکنه
    انتخاب یکی بین این همه مدعی واقعاً کار سختیه ….

    موافقم 2
    مخالفم 0
  3. مانی

    ۱۶ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    بهترین ماشین این کلاس جی ال‌ای ۴۵۰ با سیستم تعلیق سفارشیه
    زیبا،جادار،راحت و قیمتی که مثل مدل‌های پرچمدار تند نیست

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. محمدرضا

    ۱۶ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (54 ديدگاه)

    آئودی q8 rs برای من گزینه مطلوب تریه
    هم طراحی متفاوت و زیبا داره
    هم قدرت بیشتر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Kf

    ۱۶ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (102 ديدگاه)

    بدون شک X6M CM انتخاب میکنم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا