بی ام و

بررسی ب‌ام‌و X6 M، اسپرت و بلندبالا

به نظر شما چه موقع می‌توان به یک خودروی SUV، عنوان SUV اطلاق نکرد؟ این سؤالی است که ب‌ام‌و ایکس ۶ در ذهن پدید می‌آورد. این خودرو قابلیت‌های آفرود و کاربردی خود را کاهش داده اما درعین‌حال، ویژگی‌هایی همچون پرفورمنس و ارتفاع سواری را ارتقاء بخشیده است. یک لحظه اجازه بدهید تا بتوانم این جمله را هضم کنم: ۵۶۷ اسب بخار و شتاب ۰-۹۶ معادل ۳.۸ ثانیه؛ یعنی کمی بیشتر از ام ۶ گرن کوپه ۵۶۰ اسب بخاری…!

ب‌ام‌و X6 M
همچنین ب‌ام‌و ایکس ۶ M با وزن ۲۳۵۴ کیلوگرم، برای توقف کامل از سرعت ۱۱۲ کیلومتر بر ساعت، به مسافتی در حدود ۴۶.۶ متر نیازمند است که به میزان ۴.۶ متر، در مقایسه با مسافت ترمز ب‌ام‌و M6 رکورد بهتری را ثبت نموده است. این خودرو تنها یک شاسی‌بلند کراس‌اوور نیست بلکه یک اتومبیل با عملکرد تحیربرانگیز است.

ب‌ام‌و X6 M
پیشرانه ایکس ۶ از نوع V-8 به حجم ۴.۴ لیتر است که قادر است تا ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور را در دورهای ۲۲۰۰ تا ۵۰۰۰ ایجاد نماید. سامانه چهار چرخ محرک در این خودرو به‌صورت استاندارد تعبیه شده و یک جعبه دنده هشت سرعته اتوماتیک، نیروی تولیدی موتور را به هر چهارچرخ منتقل می‌نماید.

ب‌ام‌و X6 M
پهنای لاستیک‌های ساخته شده توسط کمپانی Michelin در جلو برابر با ۱۰ اینچ و در قسمت عقب هم معادل ۱۱.۵ اینچ است که چسبندگی مناسبی را موجب می‌شوند. سیستم تعلیق ایکس ۶ فوق‌العاده سفت است. کمک‌فنرهای تطبیق یافته که جزئی از امکانات استاندارد این خودرو هستند، سه حالت Comfort، Sport و sport+ را ارائه می‌دهند اما تغییر وضعیت سیستم تعلیق به هرکدام از این سه حالت نیز چندان دردی دوا نمی‌کند. در هر سه وضعیت، شاسی با حداقل میزان چرخش بدنه به طرز قابل پیش‌بینی از خود واکنش نشان می‌دهد.

سامانه چهار چرخ محرک قادر است تا تمام گشتاور موجود را به چرخ‌های عقب انتقال داده و درعین‌حال به‌منظور کاهش کم فرمانی و عبور مناسب از پیچ‌وخم‌های مسیر، نیرو را بین دو چرخ به گونه‌ای متعادل، توزیع نماید. همچنین با تغییر تنظیمات سیستم کنترل پایداری، می‌شود با انجام حرکات نمایشی دریفت اندکی سرنشینان را به وجد آورد.

ب‌ام‌و X6 M
حساسیت دریچه گاز را می‌توان به سه حالت اکو، اسپرت و اسپرت پلاس تغییر داد و تغییرات بیشتری برای سرعت با توجه به مبدل گشتاور گیربکس، قابل اعمال خواهد بود. همچنین عمل تعویض دستی دنده نیز به‌وسیله اهرم دنده و یا شیفترهای آلومینیومی تعبیه شده در پشت غربیلک فرمان، قابل انجام است.

ب‌ام‌و X6 M
مشابه سایر محصولات مدرن ب‌ام‌و، ایکس ۶ M نیز از تکنولوژی کمکی فرمان بهره‌مند است که به‌موجب آن، غربیلک فرمان این خودرو از حرکتی نرم و روان برخوردار بوده و واکنش‌های آن نسبتاً سریع هستند.

ب‌ام‌و X6 M
سیستم فرمان این خودرو دارای سه نوع تنظیم مختلف است که به جهت جلوگیری از گیج شدن راننده، دکمه‌های مرتبط با آن بر روی غربیلک فرمان جای داده شده‌اند. مصرف سوخت ایکس ۶ در شهر به حدود ۲۰ لیتر می‌رسد و این رقم برای جاده در حدود کمتر از ۱۵ لیتر به ازای طی مسافت ۱۰۰ کیلومتر است.

ب‌ام‌و X6 M
در داخل کابین، داشبورد عریض و طویل ایکس ۶ از یک نمایشگر جدید سیستم اطلاعات سرگرمی سود می‌برد که BMW iDrive 5.0 را اجرا می‌کند. سیستم ناوبری جزء تجهیزات استاندارد است و افرادی که نسبت به کثیف شدن صفحه نمایش ۱۰.۲ اینچی اتومبیل خود حساس هستند، می‌توانند از
موس چرخان (knob) مخصوص برای کنترل آن، بهره بجویند.

ب‌ام‌و X6 M

همچنین اگر راغب به آگاه شدن از امکانات سفارشی این خودرو هستید، باید بدانید که برای ایکس ۶ M امکاناتی نظیر: اپل کارپلی، دوربین ۳۶۰ درجه، نمایشگر نقاط کور، هشدار انحراف از مسیر و ترمز خودکار اضطراری تحت عنوان پکیج کمک رانندگی به ارزش ۱۷۰۰ دلار، قابل سفارش است. این‌ها تنها آپشن‌های ایکس ۶ نیستند بلکه شما می‌توانید با پرداخت مبلغ ۴۷۰۰ دلار دیگر، بسته تجهیزاتی موسوم به بسته executive را دریافت نمایید. این پکیج شامل امکانات ذیل می‌شود:
چراغ‌های جلویی LED با نوربالای خودکار، هدآپ دیسپلی، صندلی‌های جلو مجهز به سیستم تهویه، غربیلک فرمان گرم شونده، صندلی‌های عقب گرم شونده، شیشه‌های عقب مات، شارژ ببسیم تلفن همراه، مودم وای فای و تجهیز درب‌ها به سیستم sof-close برای بسته شدن نرم و یکنواخت آنها.
این خودرو برای شما با تمام امکانات، چیزی در حدود ۱۱۲,۲۹۵ دلار هزینه خواهد داشت.

در پایان شاید شما هم با ما موافق باشید که خودروهای پرفورمنس بالا با وزن سبکتر نسبت به یک شاسی‌بلند پرفورمنس بالا ارجحیت دارند اما اگر به این نوع شاسی‌بلندها علاقه دارید، احتمالاً از X5 M بیشتر خوشتان بیاید، به‌خصوص که قیمت کمتری نیز دارد.

منبع: caranddriver

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

حسین باباپور

کارشناس مهندسی مواد کارشناسی ارشد اقتصاد

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۲۳ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    واقعا ماشین خوب و چشم‌گیریه، طراحی خوبی داره، کیفیت ساختش بالاست، توان فنیشم نمره بالایی می‌گیره.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. AMIR SCHUMACHER

      ۲۴ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      مصرف سوختش برای BMW که ادعای تکنولوژی برتر میکنه فاجعست.
      اصلا زشته یک BMW اینقدر پرخور باشه.
      فراری 812 با موتور 6/5 لیتری V۱۲ مصرف شهریش 19 لیتره. در حالی که تولیدش بسیار محدودتر و قیمتش بسیار بیشتره.
      نمیدونم چرا اینقدر به سوپراسپرت ها به خاطر مصرف بالا و آلایندگیشون گیر میدن.

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. Sam

        ۲۴ مهر ۱۳۹۶
        سوابق: (97 ديدگاه)

        شما فاکتور وزن 2354 رو لحاظ نکردین.. مصرف سوخت رابطه مستقیمی با وزن خودرو و ضریب درگ داره طبیعتا فراری صدها کیلوگرم سبک تره و ضریب درگ خیلی کمتری داره برای مقایسه شما مصرف سوخت این موتور رو روی ام 5 رو هم نگاه کنین و مقایسه کنین. مصرف سوخت این ماشین باید با هم کلاس های خودش مقایسه بشه…

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. Amir Schumacher

          ۲۴ مهر ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          دوست عزیز معلومه وزنش بیشتره و حتما تاثیر داره
          من میگم BMW نباید در سبد محصولاتش ماشینی با ۲۰ لیتر مصرف سوخت داشته باشه.

          BMW تا حالا چندین کار مفید برای محیط زیست و پاکی هوا انجام داده و من به عنوان یک خودروساز پاک می‌شناسمش.

          یا نباید این ماشین رو می‌ساخت یا باید با تکنولوژی بی نظیر خودش که همه می‌دونیم تکنولوژی خودروسازی رو BMW تعریف می‌کنه ، مصرفش رو حداقل به ۱۷ میرساند

          مگر پورشه این کار رو نکرده؟؟
          برو مصرف سوخت کاین توربو اس رو ببین.

          موافقم 0
          مخالفم 1
  2. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۲۳ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    :::نظرسنجی:::
    مرسدس بنز GLE 63 AMG کوپه: لایک ?
    ب‌ام‌و X6 m: دیس‌لایک ?

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. حامد

      ۲۳ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (831 ديدگاه)

      هیچوقت با کابین suv و کراس اور های بنز حال نکردم ):

      موافقم 1
      مخالفم 1
    2. Sam

      ۲۴ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (97 ديدگاه)

      GLE موتورش فوق العادس ولی قیافش هنوز اون پختگی و هماهنگی اجزا ضربدر 6 رو نداره…

      موافقم 1
      مخالفم 0
  3. رضا

    ۲۳ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (143 ديدگاه)

    ***شاسی بلند کوپه
    مرسی bmw
    نسل جدیدش کی معرفی میشه؟
    داخلش یکم اپدیت میخواد

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. Bilbo

    ۲۳ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (516 ديدگاه)

    یه سری آپشن برای این ماشین هست که من حتی نمیتونم تصور درستی داشته باشم که داشتنشون میتونه چقدر کاربردی و لذت بخش باشه./

    اما من یه روزی صاحب یکی ازین مدلهای سطح بالای ب‌ام‌و میشم، اینو مطمئنم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Pooriya_German_BMW

    ۲۳ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (584 ديدگاه)

    مرسی ب ام و دوستت دارم از اینکه همیشه طرفداراتو راضی می کنی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Khan

    ۲۳ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (362 ديدگاه)

    اصلا این کوپه بزرگ ها یه جور خاصی گولاخن، آدم عشق میکنه میبینه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  7. BMW

    ۲۳ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (577 ديدگاه)

    دیوانه کنندس این ماشین بی ام و عالی کار کرده ???

    موافقم 1
    مخالفم 0
  8. همون دیگه

    ۲۳ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خودرویی بی هویت درگیر بین SUV ، کوپه یا هاچ بک
    قرار نیست هر چیزی که نشان بی ام دبلیو روی آن حک شده خوب باشد به نظر من بدترین و بی برنامه ترین محصول بی ام دبلیو است و صرفا افرادی که شناختی از خودرو نداشته و فقط با نگاه به نشان معروف سازنده اش آنرا می خرند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. سعید(تهران)

    ۲۳ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (496 ديدگاه)

    یه اشکال اساسی بی ام دبلیو اینه که همه مدلهاش نه تنها از نظر ظاهر که از نظر کارایی هم دارن به هم نزدیک میشن، خرید یه کراس اوور کوپه بزرگ به جای خود ولی کسی میتونه منو قانع کنه اگه چنین بودجه ای داشته باشم و دلم بی ام دبلیو پرفورمنس بخواد x5 m به جای خود ولی چرا نباید m5 جدید که مثل جواهر میدرخشه رو انتخاب کنم؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Pooriya_German_BMW

      ۲۴ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (584 ديدگاه)

      شما هر وقت خواستی بخری برو ام ۵ بخر نیاز به قانع کردن نیست هر کدوم دوست داشتی بخر

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سعید(تهران)

        ۲۴ مهر ۱۳۹۶
        سوابق: (496 ديدگاه)

        پوریا جان بحث خریدن یا نخریدن من نیست دوست عزیز، مسئله اینه که محصولات بی ام دبلیو همپوشانی زیادی ایجاد کردن و این در طولانی مدت به ضرر این کمپانی بزرگ و دوست داشتنیه، لپ حرف من این بود که وقتی یه سدان پرفورمنس مثل m5 توی سبد محصولات کمپانیه بهتره شاسی بلندش با قابلیتهای آفرود بالاتر ارائه بشه تا خریداران متفاوتی رو هدف بگیره…

        موافقم 0
        مخالفم 0
  10. X3m40

    ۲۳ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (480 ديدگاه)

    X 6 m 50 d رو دیدم از نزدیک
    ابهتش ی طرف، صدای اگزوز خارق‌العاده ش ی طرف
    بی نظیره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. دانیال

    ۲۳ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (92 ديدگاه)

    خدایی اینفینیتی qx80یه لندکروز فول فول یه نیسان ارمادا خیلی باحال تره تا این البته میدونم چه لوکس فوق العادست ولی خب اونا هم کم ندارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Amir Schumacher

      ۲۴ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      اگه کم نداشتن قیمتشون ارزون تر نبود!

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا