بی ام و

سلطان باواریا! پشت فرمان ب‌ام‌و X7 جدید

ب‌ام‌و با کلاس شاسی بلندها غریبه نیست. این رنجروور بود که برای چندین سال آفرودر باشکوه خود را به کلاس شاسی بلندها دیکته می‌کرد و گزینه‌ی پیش‌فرض کسانی بود که خواهان اشرافیت یک لیموزین و فضای کابین و زیاد یک شاسی‌بلند دو دیفرانسیل بودند.


اما ب‌ام‌و فکر می‌کند روزهای خوش رنجروور به شماره افتاده است. با معرفی X7، این خودروساز آلمانی سبد محصولات گسترده‌تری دارد. بسته به نیازها و سبک زندگی می‌توانید خودروهای متنوعی از X1 کوچک گرفته تا X3 میان سایز و X5 بزرگ‌تر را انتخاب کنید. مدل‌های X2، X4 و X6 نیز جایگاهی میانه را اشغال می‌کنند؛ اما X7 وارد قلمرویی شده که پیش از این هیچ باواریایی دیگری به آن ورود پیدا نکرده بود!


ب‌ام‌و X7 از ماه آینده وارد نمایندگی‌های این شرکت در بریتانیا خواهد شد و در زمان عرضه با سه نیروگاه ۶ سیلندری و گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک در دسترس خریداران خواهد بود. مدل پایه‌ی ۳۰d قیمت آغازین ۷۲۱۵۵ پوندی داشته و از پیشرانه‌ی ۳ لیتری ۲۶۱ لیتری آشنا استفاده می‌کند. با پرداخت ۲ هزار پوند دیگر می‌توان مدل بنزینی ۴۰i را انتخاب کرد و با پرداخت حدود ۸۷ هزار پوند نیز می‌توانید پشت فرمان نسخه‌ی پرچم‌دار یعنی M50d کواد توربو بنشینید.


علیرغم توجه بیشتر خریداران به مدل‌های بنزینی و هیبریدی، این مدل ۳۰d است که ظاهراً محبوب‌ترین گزینه در بریتانیا خواهد بود. متأسفانه این خودرو در زمان تست حضور نداشت و بخش اعظم مسیر را با مدل بنزینی ۴۰i طی کردیم. با قدرت ۳۳۵ اسب بخاری و گشتاور ۴۵۰ نیوتون متری، این قدبلند رعنا از نظر قدرت هیچ‌گونه کمبودی ندارد. علیرغم داشتن طول ۵.۱ متری و ارتفاع ۱.۸ متری، X7 تنها در ۶.۱ ثانیه از سکون به تندی ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد و ظاهراً مصرف سوخت کمتر از ۹ لیتری در هر صد کیلومتر دارد.


ب‌ام‌و ادعا می‌کند X7 “ضرب‌المثل کیفیت ” بوده و اشرافیتی سطح بالا و تجهیزات پیشرفته‌ی کاملی را به نمایش می‌گذارد. تمامی نسخه‌های این شاسی‌بلند دارای چراغ‌های جلوی LED، سیستم تعلیق بادی و صفحه‌نمایش دیجیتال ۱۲.۳ اینچی می‌باشند. ابعاد بزرگ خودرو هم باعث شده حتی نسخه‌های پایه از رینگ‌های ۲۱ اینچی استفاده کنند. سقف شیشه‌ای سه‌بخشی نیز نور طبیعی بیشتری را وارد کابین می‌کند.


کیفیت کابین درجه‌یک بوده و تمامی سطوح از چرم، فلز یا پلاستیک نرم پوشانده شده‌اند. یک حس آلمانی ویژه در داخل خودرو وجود دارد که به نظر می‌رسد این خودرو مهندسی‌تر از رنجروور بوده و طراحی منطقی‌تری هم دارد. استفاده از سیستم اطلاعات سرگرمی به آسانی صورت می‌پذیرد و یک ردیف دکمه‌های میانبر نیز به راننده اجازه می‌دهد تا به سرعت ایستگاه‌های رادیویی را انتخاب کرده یا مقصد خود در ناوبری را برگزیند. سیستم کنترل حرکتی X7 نیز همانند سری ۵ خوب به نظر می‌رسد.


ب‌ام‌و لیست تجهیزات سخاوتمندانه‌ای برای X7 در نظر گرفته است. همه‌ی مدل‌ها دارای جدیدترین سیستم دستیار پارک و دوربین‌های ۳۶۰ درجه بوده اما خوشبختانه اهرم دنده‌ی شیشه‌ای ب‌ام‌و که برای اولین بار در X5 دیده شده بودند به‌صورت سفارشی باقی مانده است. مدل‌های M اسپورت که معمولاً پول‌سازتر هستند تریم اسپورت تر و عناصر براق و تیره‌ی بیشتری دارند.


اگرچه X7 همانند رنجروور نمی‌خرامد اما آرامش باورنکردنی‌ای داشته و قطعاً رفاه آن در مقایسه با مرسدس GLS بیشتر است. فنرهای بادی این شاسی‌بلند باعث شده X7 حتی بدترین دست‌اندازها و چاله‌ها را با آرامش پشت سر بگذارد و اگرچه مسیر بزرگراهی طی شده کاملاً نرم و خوب بود اما برخی دست اندازهای بزرگ نیز باعث نمی‌شد پایداری یا آرامش X7 مختل شود.


متأسفانه مسیر تست ما که از کارخانه‌ی ب‌ام‌و در کارولینای جنوبی شروع می‌شد از جاده‌های طولانی و پرسرعت تشکیل شده بود. اگرچه برخی پیچ‌ها باعث می‌شدند احساس مشابه X5 را داشته باشیم اما نمی‌توان از نظر دینامیکی قضاوت دقیقی درباره‌ی X7 و توانایی‌های آن در عبور از پیچ‌های تند داشت.


با این وجود پیشرانه‌ی ۶ سیلندر بنزینی حاضر در بطن این خودرو نرم و قدرتمند است و به خوبی این جثه‌ی ۲.۴ تنی را به جلو می‌برد. گیربکس ۸ سرعته ZF نیز همراهی فوق‌العاده‌ای با پیشرانه دارد.

اما برای تبدیل شدن به قاتل رنجروور باید فضای عقب کابین هم بسیار راحت باشد. خوشبختانه فضای زیادی در عقب وجود دارد. مدل‌های بازار بریتانیا به‌صورت استاندارد از آرایش هفت‌نفره برخوردار هستند اما با پرداخت ۵۰۰ پوند می‌توان طراحی شش‌نفره را انتخاب کرد که دو صندلی خاص در ردیف وسط قرار می‌گیرد. این صندلی‌ها به‌صورت برقی عقب و جلو می‌شوند.

سیستم تهویه خودرو به‌صورت استاندارد از نوع چهار ناحیه‌ای بوده و شما حتی می‌توانید حالت پنج ناحیه‌ای را انتخاب کنید. لندروور دیسکاوری شاید در بخش عقب کمی جادارتر باشد اما X7 فضای کاملاً خوبی برای بچه‌ها دارد. شما می‌توانید آفتاب‌گیرها را برای ردیف دوم سفارش دهید و حتی کنترل‌هایی نیز برای بستن پوشش سقف وجود دارد.

بزرگ‌ترین تفاوت X7 در مقایسه با دیسکاوری فضای بار است. حتی با وجود صندلی‌های عقب در حالت ایستاده، ب‌ام‌و فضای بار بیشتری از جدیدترین نسل مزدا ۳ دارد. با تا کردن تمامی صندلی‌ها فضای ون مانند ۲۱۲۰ لیتری خواهید داشت و وجود سیستم تعلیق بادی هم به این معنی است که می‌توان ارتفاع خودرو را به پایین‌ترین حد ممکن رساند تا قرار دادن وسایل در خودرو آسان‌تر شود.

اولین نسل از ب‌ام‌و X7 تیم بازاریابی رنجروور را خیلی نگران نخواهد کرد اما این امر مانع حضور یک رقیب تازه‌نفس و قدرتمند در بازار شاسی بلندهای لوکس نمی‌شود. بدنه و کابین X7 بسیار بزرگ بوده و همانند یک لیموزین لوکس و خانوادگی می‌درخشد. تست این خودرو در بریتانیا بازخوردهای بهتری از توانایی‌های دینامیکی X7 ایجاد خواهد کرد اما این شاسی‌بلند به عنوان یک خودروی آرام، خوش‌ساخت و پایدار کاملاً خوب عمل کرده و جای اشکالی ندارد.

مشخصات ب‌ام‌و X7 xDrive40i

  • قیمت: ۷۴۱۵۵ پوند
  • پیشرانه: ۶ سیلندر ۳ لیتری توربوی بنزینی
  • قدرت/گشتاور: ۳۳۵ اسب بخار/۴۵۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۶.۲ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۴۵ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۸.۷ لیتر در هر صد کیلومتر
[دانلود ویدئو]

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴۱ دیدگاه‌ها

    1. овsкиكMас

      ۹ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (66 ديدگاه)

      تو فقط تو عکس میبینی ولی من نمرات سایت های معتبر رو واست میگم که نشستن پشت ماشین نشتی کردن و به نویگیتور و بنز جی ال اسی دادن که قدیمی هست!! حالا ایکس ٧ پیشکش
      کار اند درایور:لینکلن 4. بنز جی ال اس ۵ (نمره کامل)
      Edmunds: لینکلن 8/4.بنز ٨/۶
      Kbb:لینکلن ۴/۵.بنز ۴/۶
      یعنی حتی حریف جی ال اس قدیمی هم نشد!
      کابین اسکالید هم مثل نویگیتور پر زرق و برق بود اما وقتی تست کردن همه سایت ها گفتن کیفیت به شدت پایین و پلاستیک و چرم بی کیفیت توش زیاد هست و اتفافا سایت cnet که تست و مقایسه کرد گفت تکنولوژی کابین ایکس٧ بسیار بالاتر هست
      حالا هی باز عکس بزار محمد جون!! :)))

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. TESLA

        ۹ فروردین ۱۳۹۸
        سوابق: (1286 ديدگاه)

        ولی فروش ناوگیتور دو برابر جی ال اس هست اینم 18 هزار نفری که ناوگیتور خریدن میگن نه دو تا مجله

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. овsкиكMас

          ۱۰ فروردین ۱۳۹۸
          سوابق: (66 ديدگاه)

          جی ال اس خیلی قدیمی شده ولی همونطور که از نمرات میبینی بازم نویگیتور زیرشه ? اصلا بنزی که ٢ میلیون فروخته رو با لینکلنی که از لادای روسیه کمتر فروخته مقایسه نکن زشته خدایی! تو خود أمریکا هم کمتر از نصف بنز فروش داشته حتی?? دیگه خود امریکایی ها خریدن به من چه ?حالا هی عکس بزار محمد جون ?

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. овsкиكMас

          ۱۰ فروردین ۱۳۹۸
          سوابق: (66 ديدگاه)

          فروش؟ بنز ٣٢٠ هزار دستگاه فروخت تو امریکا
          لینکلن زیر ١٠٠ هزار تا :))) بدو

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. овsкиكMас

      ۹ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (66 ديدگاه)

      اینم یادت باشه لینکلن فرسنگ ها با رقبای المانی فاصله داره،تو کشور خودش فروشش کمتر از نصف فروش بی ام دبلیو هست!! اینو هیچ جوره نمیتونی رد کنی چون بحث خرید خود امریکایی ها هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. Iman67

      ۹ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (48 ديدگاه)

      اقای تسلا نمیدونم شما چه علاقه ای دارین به بحث و خراب کردن جو سایت،خب مطلب راجع به X7 هست و مقایسه ای توش نشده چرا میاین عکس نویگیتور رو با اینکه میدونین واکنشی نشون میدن میزارین که بحث بشه؟ هر چیزی جایی داره دوست عزیز.شما میگی کابین نویگیتور بهتره خب اشکال نداره نویگیتور بخر
      با همین لج و لجبازی ها فضای سایت بد شده
      اگر دوستان یاد بگیرن به سلیقه های همدیگه احترام بزارم و تنش ایجاد نکنن خیلی خوب میشه،بالاخره هر برندی طرفدارهایی داره

      موافقم 0
      مخالفم 1
    4. Reza

      ۱۰ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (5338 ديدگاه)

      100% BMW

      موافقم 0
      مخالفم 0
    5. MehdiTurbo

      ۱۰ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (1950 ديدگاه)

      حالا هر کی هر چقدر فروخته
      اونا میشینند توشو لذت میبرند ماها نشستیم راجب اینکه کودوم بیشتر فروختن بحث میکنیم راجب ماشینایی که هیچ کودوم دستمون نمیرسه و دست اوناییم که میرسه بیشترشون از بی عقلی منو و شماها پول درمیارند که حتی ی سوال ریاضی ساده بزاری جلوشون که مال دبستان خیلیاشون نمیتونند جواب بدند اون وقت شماها نشستید سر تعصب راجب ماشینایی که حتی یکبارم هیچ وقت نمیبینمشون بحث میکنید !!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  1. TESLA

    ۹ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (1286 ديدگاه)

    تصاویری فرستادم امیدوارم تایید شه و اقای کیفیت متریال بدونن کیفیت واقعی چیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. کوروش

      ۹ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (1125 ديدگاه)

      برید خدا رو شکر کنید بیمر برای دست گرمی هم که شده فول سایز و وانت(!!!) نمی زنه وگرنه آن وقت تنها محصول شورولت تستر بود…

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. تویوتا موتورز

        ۹ فروردین ۱۳۹۸
        سوابق: (60 ديدگاه)

        کوروش
        واسه دست گرمی وانت نمیزنه؟؟؟
        یعنی تویوتا . میتسوبیشی . هوندا . نیسان . دوج . شورولت . فورد وGMC برا دست گرمی وانت تولید میکنن؟؟؟
        خوب اگه ساخته وانت اسونه چرا بیمر از ساخت وانت گریزانه؟؟؟
        چرا اگه ساخت وانت دست گرمیه بنز میاد با کمک نیسان مدل x کلاس خودش رو میسازه و مستقل وانت تولید نمیکنه
        و ده ها چرای دیگه که ایمان دارم پاسخ منطقی براش نداری
        بهتر بجای گذاشتن کامنتهای سراسر متعصبانه و دور از منطق کمی تفکر کنی

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. کوروش

          ۹ فروردین ۱۳۹۸
          سوابق: (1125 ديدگاه)

          اگر شما کوچک ترین دانشی درباره مسائل فنی و مهندسی و توسعه تکنولوژی داشتی متوجه می شدی شرکتی که سازنده پیچیده ترین سیستم های حرکتی و مدرن ترین پلت فرم ها تا امروز در جهان بوده و سیستم x drive اش برترین و الهام بخش کمپانی های بزرگی چون اینفینیتی در سیستم درایو مودش بوده ساختن یا نساختن وانت اونم از نوع فول سایزش فقط بر می گرده به سیاست های فروش و لوکس ساز بودن بیمر و نیاز نداشتن به چیزی که ارزشی برای کمپانی نخواهد داشت داستان بنز هم بسیار ساده است بنز سالها ست در کلاس خودرو تجاری محصول دارد منتها یک پیکاپ واقعی کم داشت این کار را با پلت فرم ناوارا خیلی سریع انجام داد که البته نتیجه بد نبود اما در حد انتظار هم نبود

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. مهدی

      ۹ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      دوست عزیزاگه یکباربررسی لینکن رو مطالعه کنی در مورد کیفیت کابین میگن که کیفیت خوبی داره اما اینطورنیست که ازBMWیابنز بهترباشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. TESLA

        ۹ فروردین ۱۳۹۸
        سوابق: (1286 ديدگاه)

        کیفیت لینکلن بهتر از بی ام و نباشه
        ضعیف تر نیست اینو مطمئن باش
        تازه از نظر زیبایی کابین لینکلن طرفدار بیشتر از بی ام و پیدا کرده
        چون بی ام و قدیمی شده طرح هاش اپدیت هم که نمیکنه
        همیشه بزرگ ترین ضعفش کابینش بوده بی ام و

        موافقم 0
        مخالفم 1
        1. مهدی

          ۹ فروردین ۱۳۹۸
          سوابق: (5358 ديدگاه)

          کیفیت کابین لینکن خیلی بالاباشه درسطح جنسیس وکادیلاک هستش.
          سایت های معتبر خارجی اولین نکته ای که از آمریکایی ها بهش اشاره میکنن کیفیت پایین تر ازحدمتوسطشونه.واینکه همیشه ازپلاستیک خشک سطح پایین در خودروهاشون ایرادمیگیرن.وهمینطور سیستم های قدیمی وضعیف.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. овsкиكMас

          ۹ فروردین ۱۳۹۸
          سوابق: (66 ديدگاه)

          دقیقا بی ام و طرح هاش قدیمیه و کابینش خوب نیست ولی لینکلن خوبه واس همین تو خود امریکا دو برابر لینکلن فروخت! تو فروش جهانی هم که فروش لینکلن از لادای روسیه کمتر بود ماشالله! همه اینا بخاطر بد بودن بیمر و خوب بودن لینکلن هست :))

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. ایمان

    ۹ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (3894 ديدگاه)

    سلطان شاسی بلند باواریا ??
    ای کاش نسخه M هم داشت ….
    فضای بار خیلی خوبی داره ؛ میشه پراید رو توش جا داد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. مهدی

    ۹ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    من مدل Mاسپرتش رو بیشتر دوست دارم که سپرخیلی عضلانی تری داره.والبته کابینش هم متفاوته وصندلی هاعقبش مثلX5هستش.X7 Mاسپرت مخصوصا در رنگ سیاه خیلی تنومنددیده میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. تویوتا موتورز

    ۹ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (60 ديدگاه)

    طراحی جلوش خیلی نافرم هستش
    بخصوص اون جلو پنجره بیش از حد بزرگ و ناموزونش

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. овsкиكMас

      ۹ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (66 ديدگاه)

      حالا چرا به اسم تویوتا میای ؟! قبلا اسم میزاشتی رو اکانتا حالا دیگه کسی شک نکنه اسم برندهای دیگه رو میزاره :)))

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. M:::J:::Y

        ۹ فروردین ۱۳۹۸
        سوابق: (126 ديدگاه)

        به تو چ حاجی
        هرکی هس هرچ میگه هر نظری داره دمش گرم
        فضارو به گند کشیدی با کامنتات
        برو بشین سر درس و مشقت.سنت از دهه هشتادم یه چیزی اینور تره

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. овsкиكMас

          ۹ فروردین ۱۳۹۸
          سوابق: (66 ديدگاه)

          ده هشتادی تویی که وقتی اکانت شوی نوات به مشکل خورد رفتی ده تا أکانت ساختی و هنوز هم داری میسازی! فعلا این MJY اخریش هست :))) زشته خدایی علاوه بر فضای سایت،زندگی خودت هم به گند کشیدی اینطوری :)) زیاد جدی نگیر تهش میرسی به کاهش فروششون باز :))

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. تویوتا موتورز

        ۹ فروردین ۱۳۹۸
        سوابق: (60 ديدگاه)

        اکانت اصلی من در پدال کاوه اهنگر بود که دوستان باسابقه پدال یادشون هست
        2 ساله که به پدال سر نزدم و زمانی که خواستم با اکانت اصلی خودم کامنت بذارم کامنتم تایید نمیشد و از روی اجبار مجبور شدم با اکانت تازه ای فعالیت کنم
        از وقتی هم برگشتم تو پدال کامنتهای تهی از منطق امثال تو و چند نفر دیگه رو میبینم که اشباع کردن مطالب پدال رو
        امیدوارم پدال نظمی به بخش نظرات بده

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. مهدی

      ۹ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      فعلا که همین BMW نافرم بزرگ ترین صادرکننده خودرو درخاک آمریکا هستش!!!!!!
      درمورد رولزرویس کولیان هم همین اساتید میگن اشتباه بوده ساختش اما رولزرویس اونقدر سفارش داشته براش که مجبور شدع200 نیروی جدید استخدام کنه واعلان کرده تاچندماه فعلا سفارش نمیگیره.
      تفاوت توهم وواقعیت در اینه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مانی

        ۹ فروردین ۱۳۹۸
        سوابق: (2486 ديدگاه)

        طرف طراحی تویوتا رو میپسنده اونوقت از طراحی بی ام و بدش میاد,عجب

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. کارلوس کاستاندا

        ۱۰ فروردین ۱۳۹۸
        سوابق: (97 ديدگاه)

        صادر کننده
        برو یه کم مطالعه کن
        اکثرخودروسازایی که توی دنیا وجود دارن بهترین مدرن ترین و بزرگترین سایتهای تولیدیشون را توی امریکا تاسیس کردن
        یه نفر با پونصد ملیون دلار میتونه تابعیت امریکا را بگیره یعنی بزرگترین سرمایه گذاریشون توی امریکا هست ب ام و که کلا ترکونده
        یعنی هم سرمایه گذاریه هنگفت مالی کردن هم کارگر استخدام کردن هم مالیات میدن هم کمک به توسعه ی شهر میکنن هم چندین شغل مرتبت ایجاد کردن
        صادرات نیست تجارت و تعامل دو سویه ی برد برده (دقیقا عین ایران)
        حالا دوستان دارن کارتون را راه میندازن باهاتون یه گفتمان دوستانه انجام میدن که دلتون نگیره
        وگرنه اگه امریکا نبود کلا شاسی بلند نداشتن
        البته همینم یه ایکس 6 طویلتره کدوم شاسی.
        باید براشون رده بندیه سنی بذاری مثلا بگی از 20 سال تا 25 سال ایکس 4 بخرن از 25تا 30 ایکس 5 از 30 تا 35 ایکس 6 و از 35 تا 40 ساله ها ایکس 7 بخرن وگرنه اس یو ویه فول سایز مشکلم با پ هم میشه گفت.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. مهدی

          ۱۰ فروردین ۱۳۹۸
          سوابق: (5358 ديدگاه)

          واسه سن شما هم سفارش میدیم مینی یه کوچولو برات بزنه.حسادت تاچقدرآخه

          موافقم 0
          مخالفم 0
  5. Khosrow

    ۹ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    سلطان؟ / نیومده شد سلطان /نه تاریخی پشتش ه نه اینده ش معلوم ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Iman67

    ۹ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (48 ديدگاه)

    خودروی بسیار زیبا و شکیل هست.خیلی ابهت داره
    بحث جلوپنجره یه ریسک بود که بیمر انجامش داد و ظاهرا برأی این برند موفق بوده این تغییر
    بی صبرانه منتظر نسل بعدی gls هستم و بنظرم وقتی اون رونمایی بشه ایکس ٧ بعد از gls با کیفیت ترین ماشین این کلاس هست
    ژرمن ها ثابت کردن معنی کیفیت رو به بهترین شکل به نمایش میزارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. محمدامین مقدم

    ۹ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (94 ديدگاه)

    طراحی عقب ناموزونی داره . عکس سوم منظورمه . جلوپنجره هم زیادی بزرگه . در طراحی کابین سنگ تمام گذاشته بسیار زیباست . چراغ های جلو هم زیبا هستن . به چرم صندلی ها نگاهی بندازم احساس راحتی می کنم چه برسه که داخلش بشینم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. net

    ۹ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (3139 ديدگاه)

    چراغ باریک جلو که مثل چراغ باریک جلوسری۸ و بی ام و سری ۷ فیست لیفت هست قشنگه.سقف سانروف بزرگ x7 قشنگه.

    اگر طول x7 کمتر بود و ۲ ردیف صندلی داشت بهتر بود و اگر جلوپنجره بزرگ زشت مثل جلوپنجره بزرگ زشت بی ام و سری ۷ فیست لیفت نداشت و طراحی داخلی رنگ کرم نبود و یکپارچه مشکی بود قشنگتر بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. محمدرضا فنا

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آقا لینکلن قابل احترامه و تحسین برانگیز و رقبای آلمانی هم همیشه محترم بودن بحث چیه آخه ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. Achtung

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (423 ديدگاه)

    آخه کی بی ام و رو ول میکنه لینکلن میخره؟! شاید یه آمریکایی که بخواد از تولید ملی حمایت کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. MehdiTurbo

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (1950 ديدگاه)

    حالا هر کی هر چقدر فروخته
    اونا میشینند توشو لذت میبرند ماها نشستیم راجب اینکه کودوم بیشتر فروختن بحث میکنیم راجب ماشینایی که هیچ کودوم دستمون نمیرسه و دست اوناییم که میرسه بیشترشون از بی عقلی منو و شماها پول درمیارند که حتی ی سوال ریاضی ساده بزاری جلوشون که مال دبستان خیلیاشون نمیتونند جواب بدند اون وقت شماها نشستید سر تعصب راجب ماشینایی که حتی یکبارم هیچ وقت نمیبینمشون بحث میکنید !!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Achtung

      ۱۰ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (423 ديدگاه)

      شما خودت چرا اومدی اینجا مطلب ماشینی که دستت بهش نمیرسه میخونی ؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Mehdi TuRbO

        ۱۳ فروردین ۱۳۹۸
        سوابق: (1950 ديدگاه)

        @Achtung عزیز دلم من میخونم چون عشق ماشینم ولی دست خودم نبوده که اینجا به دنیا بیام بعدشم من نمیگم نخونید میگم باهم دعوا و بحث و کل نندازید سر چیزی که ارزش نداره راست میگی کار منم اشتباه چون وقت مفیدمو دارم هدر میدم ولی اینم ی اعتیاد

        موافقم 0
        مخالفم 0
  12. یوسف

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (937 ديدگاه)

    سلام. فقط میتونم بگم چقدر از عقب زشت و بی ریخته آدمو یاد ماشین های سانگ یانگ می ندازه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا