بی ام و

به‌روزرسانی نرم‌افزار ب‌ام‌و سری 8 از طریق گوشی!

سرانجام پس از مدت‌ها انتظار ب‌ام‌و سری ۸ کوپه به‌صورت رسمی معرفی شد و تحسین‌های زیادی را برانگیخت و به نظر می‌رسد این خودرو امیدهای زیادی را زنده خواهد کرد.


این خودرو دارای طراحی فوق‌العاده جذاب و زیبا و همچنین قوای محرکه احساس‌برانگیزی داشته و قطعاً باعث نگرانی مدیران مرسدس خواهد شد؛ اما شاید یکی از جالب‌توجه‌ترین جنبه‌های سری ۸ نرم‌افزار ConnectedDrive آن باشد.

اگر مالک این خودرو صاحب یک گوشی هوشمند با چیپ NFC باشد خواهد توانست گوشی خود را روی دستگیره درب خودرو بگیرد تا به سادگی به سری ۸ زیبای خود دسترسی داشته باشد. زمانی هم که گوشی در جایگاه شارژ بی‌سیم قرار گیرد خودرو روشن خواهد شد. البته این مهم‌ترین جنبه سیستم ConnectedDrive نیست.
ب‌ام‌و با سری ۸ جدید خود سیستم به‌روزرسانی روی هوا (over-the-air) را معرفی کرده است. زمانی که نرم‌افزار جدیدی عرضه شود مالکان خواهند توانست با استفاده از وای فای آن سیستم جدید را روی گوشی خود دانلود کنند. سپس خودرو به گوشی هوشمند متصل می‌شود و نرم‌افزار روی خودرو نصب خواهد شد. البته زمان نصب روی خودرو تنها ۲۰ دقیقه طول می‌کشد.


مدیر سرویس‌های دیجیتال ب‌ام‌و اخیراً گفته بود این خودروساز در حال نهایی سازی استراتژی به‌روزرسانی‌های آنلاین از طریق گوشی همراه یا شبکه وای‌فای است.

او در مصاحبه با اتوموتیونیوز خاطرنشان ساخت:

ما هنوز روی استراتژی خود کار می‌کنیم. تصمیم می‌گیریم که کدام بخش‌های نرم‌افزار می‌تواند آنلاین به‌روز شود و چگونه این کار با استفاده از شبکه LAN محلی یا استفاده از یک سیم‌کارت داخل خودرو صورت گیرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. toyotaa

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    زمانی که تویوتا داشتم با برنامه ی تویوتای من میتونستم فرم ویر برنامه ی سرگرمی و نقشه ها رو به روز رسانی کنم. تو برنامه میشد برنامه های شرکت تویوتا رو هم نصب کرد.
    به این صورت بود وقتی روی اپ یا برنامه ی تویوتای من این کارها رو میکردم وقتی ماشینو به اینترنت وصل میکردم به صورت خودکار سینک میشد.
    همیشه به صورت اتوماتیک گذاشته بودم که وقتی با موبایلم داخل ماشین میشینم به اینترنت موبایلم نصب بشه
    سایت اینترنتی مخصوصی هم داشت که به صورت همگام با خود خودرو بود. وقتی تو خونه تو وقت ازاد با اکانت و پسوردی که ساختم وارد سایت تویوتا میشدم واونجا کنترل ماشین دستم بود من جمله تنظیمات و اینکه میشد تو خونه مقاصد رو روی نقشه ی سایت تعریف و پیاده کرد و بعد داخل اتومبیل مینشستی اینترنت وصل میشد همه ی این تنظیمات و نقشه ها اتوماتیک روی خودرو بارگذاری میشدن یا هماهنگ سازی میشدن
    منم اوایل که تویوتا نداشتم فکر میکردم یک خودروی سخت جان و سفت و بدونه تکنولوژیه. تنها نکته ی منفی رابط کاربری یکم قدیمی بود ولی عموم کسانی که تویوتا میخرن فکر کنم به همین رابطه ی کاربری قدیمی راضی باشن. شاید نتونن با یک رابطه کاربری پیچیده کار کنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. تویوتا عالیه

      ۳۰ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (1 ديدگاه)

      من که اصلا طرفدار این ماشینای پرسرعت و اینجور چیزا نیستم. بخوام ماشین بخرم یه تویوتا میخرم خلاص نه دردسر داره نه خرابی که هر روز ببری تعمیرگاه
      یه پولسار پنج پیش خریدم تا الان پدرمو در اورده از بس خراب شده ولی بازم عاشقشم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. بهراد

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (753 ديدگاه)

    یا خدا اینا چیکار می کنن ما چیکار

    من که به شخصه نمی تونم تصور کنم چطور حالت های رانندگی در ماشین عوض میشه، نهایت تصوراتم دکمه استارت استپ بود

    نمی دونم ده سال آینده اگر کسی ماشین خارجی خریده باشه باید یه دوره دو ماهه وقت بزاره دفترچه راهنمای ماشینو بخونه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. shirko

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (499 ديدگاه)

    با معرفی سری ۸ نه تنها رعب و وحشت در بنز پدیدار شده ، بلکه سوپر لولکس ها هم به لرزه افتادن ، خدا می دونه چند تا نسخه ی لوکس و اسپرت از سری ۸ در می یارن !!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Sajjad

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    اونوقت من میخوام مولتی مدیا پارس تندرم رو آپدیت کنم باید پوست خودمو پاره کنم آخرش نقشه شهر خودمون توش نباشه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. مهدی

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    سری ۸ ازنظرزیبایی راحت قابل قیاسه بااستون مارتین.البته 850عملکردبهتری داره در پرفومنس وتکنولوژی.وای از روزی کهm8بیاد

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا