بی ام و

بی ام و i در ژنو

برند جدید i که اخیرا توسط BMW معرفی شده و قرار است طیفی از محصولات مدرن و با تکنولوژی بالا را شامل گردد که دارای ویژگیهایی نظیر نیروی محرکه الکتریکی یا هایبریدی و طراحی مفهومی و کاربری باشند.

BMW i3 Concept i8 Concept
BMW i3 Concept and i8 Concept

در آستانه نمایشگاه ژنو یک تیزر جدید از این خودروها توسط بی ام و منتشر گردیده است. آنچه که بیشتر جلب توجه می کند، برنامه های بی ام و برای خودروهای آینده است. ممکن است سری i به جذابیت سری M نباشد و آن هیجان و لذت سواری را که در سایر بی ام و ها می بینید، در یک خودروی برقی، نیابید اما وقتی سوخت تمام شود (یا حتی خیلی گران شود)،  مجبوریم مجبور!

خودروی i3 یک هاچبک شهری برقی است که هدف گذاری قیمت آن حدود ۳۵ هزار دلار است و رقیب اصلی آن شورولت ولت و نیسان لیف می باشند.
i8 کوپه اما یک خودروی اسپرت خواهد بود. یک موتور سه سیلندر برای چرخهای عقب و یک موتور الکتریکی برای چرخهای جلویی در نظر گرفته شده اند. شتاب صفرتاصد این خودرو با باتری های لیتیومی، کمتر از ۵ ثانیه خواهد بودو حداکثر سرعت آن نیز ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت می باشد. بعنوان یک خودروی هایبریدی می تواند به رقم مصرف سوخت ۳ لیتر در صد کیلومتر دست یابد که برای یک ماشین اسپرت رقم خوبیست. البته قیمت ۱۶۰ هزار دلاری این خودرو را نباید از نظر دور داشت.

BMW i3 and i8 Concept
BMW i3 and i8 Concept

ممکن است بعضی طرفداران BMW مثل طرفداران پورشه و فراری علاقه ای به چنین خودروهایی نداشته باشند اما دیدن اینکه خودروساز محبوب آنها می تواند خودروهایی با چنین فن آوریهایی تولید کند، آنها را نیز خشنود خواهد ساخت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. mohammad

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام.ممنون از زحماتتون.خب چرا قیمت اینجور ماشینا تو ایران خیلی بیشتر از این حرفاست؟؟ منتظر جوابتون هستم…….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Saied

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    فکر کن با این بدی سر کوچتون نون بگیری :)

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا