بی ام و

ب‌ام‌و سری 1 سدان به آمریکا رسید

هنگامی‌که ب‌ام‌و در سال ۲۰۱۶ سری ۱ سدان را معرفی کرد، اعلام کرد که این خودرو به‌طور خاص برای پاسخگویی به نیازهای خریداران چینی طراحی شده و صرفاً در بازار چین عرضه می‌شود. حال اما سازندهٔ آلمانی این سدان کامپکت را در مکزیک هم عرضه کرده است. قیمت سری ۱ سدان در مکزیک از ۴۸۹,۹۰۰ MXN معادل ۲۴,۶۰۰ دلار آغاز می‌شود که این یعنی ۴۵ هزار MXN معادل ۲۲۶۰ دلار از سدان بزرگ‌تر سری ۳ ارزان‌تر است.

اما متأسفانه سری ۱ سدان مشخصات چندان چشمگیری ندارد زیرا مدل پایهٔ آن که ۱۱۸i نام دارد، به یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری سه سیلندر توربو با تنها ۱۳۶ اسب بخار قدرت و ۲۲۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است. این نیرو توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند. ۱۱۸i با استفاده از این قوای محرکه ظرف ۹.۴ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت رسیده و نهایتاً به حداکثر سرعت ۲۱۰ کیلومتر در ساعت دست پیدا می‌کند.

بااین‌حال هرچند نسخهٔ پایهٔ سری ۱ سدان خودروی چندان سریع و قدرتمندی نیست اما از تجهیزات زیادی برخوردار است به‌گونه‌ای که در آن غربیلک فرمان اسپرت با روکش چرمی، سیستم تهویهٔ اتوماتیک دو منطقه‌ای، چراغ‌های LED روشنایی در روز، سنسور باران و رینگ‌های آلیاژی ۱۷ اینچی ارائه می‌گردد. سایر تجهیزات برجستهٔ این سدان آلمانی نیز شامل مواردی چون صندلی‌های اسپرت جلو و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با صفحه‌نمایش ۶.۵ اینچی می‌شود.

اما کسانی که خواهان قدرت بیشتری هستند می‌توانند مدل قوی‌تر و البته گران‌تر ۱۲۰i را انتخاب کنند که قیمت آن از ۵۶۹,۹۰۰ MXN معادل ۲۸,۶۵۰ دلار آغاز می‌شود. این مدل از یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو استفاده می‌کند که ۱۹۵ اسب بخار قدرت و ۲۸۰ نیوتن متر گشتاور دارد و انتقال آن‌هم توسط یک گیربکس ۸ سرعتهٔ اتوماتیک انجام می‌گیرد. به لطف قدرت بیشتر و همین‌طور گیربکس پیشرفته‌تر، ۱۲۰i می‌تواند در ۷.۵ ثانیه خود را از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر در ساعت رسانده و درنهایت به حداکثر سرعت ۲۳۵ کیلومتر در ساعت دست یابد.

اما ۱۲۰i علاوه بر برخورداری از پیشرانهٔ بزرگ‌تر و قدرتمندتر، از تجهیزات بیشتری مانند سقف شیشه‌ای پانوراما، صندلی‌های عقب تاشو و چراغ‌های جلوی LED هم بهره‌مند است. فعلاً هیچ صحبتی مبنی بر اینکه آیا سری ۱ سدان غیر از چین و مکزیک در بازارهای دیگری هم عرضه خواهد شد یا نه مطرح نشده است اما اگر این ماشین در مکزیک موفق عمل کند احتمال عرضهٔ آن در بازارهای دیگری هم وجود خواهد داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. Just bentley continental

    ۹ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (540 ديدگاه)

    خوشم نیومد شبیه ماشینای معمولیه
    نشون نمی ده که یه بی ام دبلیو هست
    عقبشم که افتضاحه.
    اصلا ماشین جالبی نیست توقع بیشتری از بی ام دبلیو می رفت.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. کوروش

    ۹ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1125 ديدگاه)

    کلا نه می شه نظر گذاشت نه بخش نظرات درست باز می شه خیلی سایت بد شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. حسین

    ۹ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (2820 ديدگاه)

    کاش ایران هم مونتاژ بشه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. مهدی

    ۹ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    یه ماشین کوچیک وجذاب.که توچین ساخته میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. بهراد

    ۹ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (537 ديدگاه)

    باتوجه به قدرت خرید مردم کشور ما، فکر کنم اگر آشغال های ایرانخودرو و سایپا نبودن، این ماشین با دلار سه تومن و تعرفه ی کم میتونست بهتراز سایر انتخاب ها باشه و امنیتش هم بسیار بهتر از داخلی هاست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. amir

    ۹ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (522 ديدگاه)

    دوست داشتنی

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا