بی ام و

خداحافظی ب‌ام‌و سری 3 گرن توریزمو با خط تولید در سال 2020

فرایند توسعهٔ نسل جدید ب‌ام‌و سری ۳ رو به پایان است اما حالا گزارش جدیدی منتشر شده که نشان می‌دهد از نسخهٔ گرن توریزمو در نسل جدید سری ۳ خبری نخواهد بود. در این رابطه BMW Blog بر اساس اطلاعاتی از منابع نامعلوم گزارش داده است که این نسخهٔ لیفت‌بک عجیب‌وغریب در سال ۲۰۲۰ بدون معرفی نسل جدید از خط تولید کنار خواهد رفت. البته هنوز هیچ‌چیز رسمی نیست اما این گزارش جدید با شایعات قبلی که گفته بودند سری ۳ گرن توریزمو با سری ۴ گرن کوپه ادغام خواهد شد مطابقت دارد.

هرچند فعلاً نمی‌توان صحت این گزارش را تأیید کرد اما فروش بسیار پایین سری ۳ گرن توریزمو که هرگز انتظارت ب‌ام‌و را برآورده نکرده می‌تواند دلیل قدرتمندی برای خاتمهٔ تولید آن باشد. ب‌ام‌و در سال ۲۰۱۳ سری ۳ گرن توریزمو را به‌عنوان ترکیبی از نسخه‌های سدان و استیشن سری ۳ معرفی کرد و اعلام نمود که بزرگ‌ترین بازار آن ایالات‌متحده، آلمان و چین خواهد بود؛ اما فروش این خودرو هرگز در سطح انتظارات نبود و شاید بتوان ساخت چنین خودرویی را مصداق بارز یک تصمیم اشتباه از سوی ب‌ام‌و دانست. از سوی دیگر، افزایش تقاضا برای کراس‌اوورها طی چند سال گذشته به‌ویژه در چین و ایالات‌متحده لطمهٔ بیشتری به فروش ضعیف سری ۳ گرن توریزمو وارد کرده است.

بنابراین، تغییر سلیقهٔ خریداران ممکن است ب‌ام‌و را به این نتیجه رسانده باشد که تقاضای کافی برای نسل دوم سری ۳ گرن توریزمو وجود نخواهد داشت. از طرف دیگر، خانوادهٔ سری ۳ و ۴ تنوع بالایی داشته و سری ۴ گرن کوپه به‌راحتی می‌تواند جایگزین سری ۳ گرن توریزمو شود. علاوه بر این، حتی اگر مدل گرن توریزمو از خانوادهٔ سری ۳ حذف شود، خریداران هنوز می‌توانند سری ۳ استیشن را خریداری کنند که به‌طور قابل‌توجهی کاربردی‌تر بوده و قیمت ارزان‌تری هم دارد به‌گونه‌ای که قیمت آن در ایالات‌متحده از ۴۵ هزار دلار آغاز می‌شود که ۴۰۰ دلار کمتر از سری ۳ گرن توریزمو است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. سام

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (709 ديدگاه)

    واقعا خیلی حیف است که تولید چنین ماشین جذابی متوقف شود.البته اغلب ماشین های ب ام و از ظاهر فوق العاده شیک و خطوط برجسته و قوی ای برخوردارند و هنوز هم قلب عشاق خودرو با دیدن یک ب ام و مدل جدید سخت به تپش می افتد. ب ام و یکی از افتخارات صنعت خودروی دنیاست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. mahdy

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    خب خریدار خاصی نداره کسی که بخواد یه مشین جادار اسپرت داشته باشه سری X
    انتظاراتش و نیازش رو کاملا ر آورده میکنن اگه اسپرت بودن براش مهمه خب هم M2 هست هم M4 هست
    واقعا خریدارانش مشخص نیستن کیان

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. saeed

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (349 ديدگاه)

    این کلاس خودرو انگار تلفیقی از استیشن و کوپه هست.از نزدیک خیلی با ابهته و زیبا و خاصه .نمیدونم چرا فروشش پایینه.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا