بی ام و

ضیافت باشکوه ب‌ام‌و در پبل بیچ

ب‌ام‌و در گردهمایی پبل بیچ امسال بسیار قدرتمند عمل کرده و با دست‌پر به این رویداد آمده است. مطمئناً کانسپت Z4 مهم‌ترین خودروی ب‌ام‌و در پبل بیچ امسال محسوب می‌شود چراکه برای اولین بار در اینجا رونمایی شد؛ اما کانسپت Z4 چیزی بیشتر از یک خودروی نمایشی است. این کانسپت، پیش‌نمایشی از نسل سوم رودستر Z4 است که سال آینده معرفی خواهد شد. این خودرو بر روی پلت‌فرم مشترکی با تویوتا ساخته خواهد شد و حالا با توجه به کانسپت Z4، طراحی آن تا حد زیادی مشخص شده است.

اما غیر از Z4 کانسپت، ب‌ام‌و کانسپت دیگری را هم به پبل بیچ آورده که آن کانسپت سری ۸ است. هرچند این کانسپت چندی پیش برای اولین بار رونمایی شد، اما حالا برای اولین بار در ایالات‌متحده در پبل بیچ به نمایش درآمده است. کانسپت سری ۸ نیز مانند Z4، پیش‌نمایشی است که سری ۸ تولیدی آینده و مدیر طراحی ب‌ام‌و وعده داده است که این خودرویی بسیار اسپرت خواهد بود.

همچنین برخلاف رقبایی چون آستون‌مارتین و لکسس، سری ۸ به صندلی‌های عقب هم مجهز خواهد بود که البته فضای محدودی دارند چراکه به گفتهٔ مدیر طراحی ب‌ام‌و، اکثر خریداران می‌خواهند پشت فرمان سری ۸ بنشینند. انتظار می‌رود سری ۸ جدید در اوایل سال آینده معرفی شده و پیش از پایان سال ۲۰۱۸ فروش آن آغاز گردد. این در حالی است که نسخهٔ اسپرت و عملکردی این خودرو یعنی M8 نیز در پیست نوربرگ‌رینگ در حال آزمایش دیده شده است.

اما کانسپت‌های Z4 و سری ۸ تنها فرزندان ب‌ام‌و در پبل بیچ ۲۰۱۷ نیستند چراکه این شرکت خانوادهٔ رودسترهای خود و همین‌طور خانوادهٔ محصولات هشت خود را هم به این گردهمایی آورده و از این طریق ضیافت باشکوهی را برای علاقه‌مندان رقم زده است. بررسی را با خانوادهٔ رودسترها آغاز می‌کنیم. پیش‌کسوت این خانواده، مدل ۵۰۷ است که می‌توان آن‌را اولین رودستر واقعی تاریخ ب‌ام‌و دانست. خودروی بعدی جمع رودسترها، مدل Z3 بوده که در کنار آن نسل‌های اول و دوم Z4 قرار گرفته‌اند اما دراین‌بین جای خالی مدل Z1 احساس می‌شود.

در سوی دیگر اما خانوادهٔ هشت محصولات ب‌ام‌و گرد هم جمع شده‌اند. آغازگر این جمع، رودستر Z8 است که بین سال‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۳ تولید می‌شد و در اصل برای ادای احترامی به رودستر ۵۰۷ ساخته شده بود. خودروی بعدی جمع هشت‌ها، نسل اول سری ۸ است که با رنگ سفید و چراغ‌های مخفی کاملاً جلب‌توجه می‌کند؛ و نهایتاً گردهمایی خانوادهٔ هشت ب‌ام‌و با جدیدترین عضو خانواده یعنی سوپراسپرت هیبریدی i8 تکمیل می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. Behnam.xan

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (155 ديدگاه)

    زبون آدم بند میاد از دیدن این ماشینها ??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. hellcat

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (7 ديدگاه)

    z4از همه بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. رضا

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (144 ديدگاه)

    فک کنم اگر bmw زد 4 و سری 8 با همین قیافه بزنه رقبا وحشت میکنن. رقابت سخت میشود .پنج سال دیگه ک پولدار شدم باید ماشبنا فوق العاده زیبا شده باشن تا من ی خشن و خوش گلشو بخرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Saied

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    Z4?❤️

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. رامکال

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (594 ديدگاه)

    دمت گرم پدال.
    من چند روزی بود که مسافرت بودم اوایل این هفته که برگشتم شروع کردم تند تند بایگانی رو مرور کردم.
    این جا آدم واقعا چیزهای رو میخوند که مرغ پخته هم خندش میگیرد کاشکی محدودیت سنی اعمال میکردین.
    یکنفر اومده بود گفته بود که ب ام و لوکس نیست و پراستهلاک !!!
    جالبه که هربار آمار فروش جهانی رو میگذارند ب ام و توی دسته لوکس ها قرار میگیرد و اتفاقا بالاتر از پر ادعاهایی قرار میگیرد که معمولا این افراد بهشون علاقه دارند.
    جالبتر اینه که اگر مردم در بازارهای آزاد جهانی با محصولی خراب مواجه بشن میتونند با تحریم اون جنس به سراغ دیگر اجناس بروند و دلیلی برای خریدن کورکورانه ندارند اما امان از “جهالت ” یارو میگه که ب ام و رو به خاطر پرفورمنسش میخرند !!عجب یعنی فقط ب ام و تولید پرفور منس میکند؟؟
    واقعا ایران دارد از وجود این نوابغ فضایی میترکد.چند سال پیش یکی بود که ادعا میکرد توی آشپزخونش به انرژی اتمی دست پیدا کرده::))))))) این هم از این یکیش.:)
    خوب است که من مدل قدیمیش رو دیدم که کاملا سرحال است و کار میکند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Achtung

      ۱۰ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (423 ديدگاه)

      ههه ولی نباید ناراحت شد بالاخره اینجا کشور جهان سومیه ولی در کل اونطور که تو ایران میشه پول دراورد هیچ جا نمیشه وگرنه من خیلی وقت پیش از دست این مردم فرار کرده بودم

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا