بی ام و

ب‌ام‌و 440i M Performance، چیزی شبیه به یک M4 گرن کوپه

کسانی که خواهان یک ب‌ام‌و چهاردر سریع و جمع‌وجور باشند می‌توانند مدل M3 را انتخاب کنند. جدیدترین نسخهٔ این ماشین مجهز به یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی با ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور است. همچنین نسخهٔ کوپهٔ این خودرو نیز با نام M4 وجود دارد که از همین پیشرانه استفاده می‌کند. این در حالی است که در خانوادهٔ سری ۴ مدل چهاردری بنام گرن کوپه هم وجود دارد اما ب‌ام‌و نسخهٔ M این مدل را تولید نمی‌کند و خریداران باید به قوی‌ترین نسخهٔ آن یعنی ۴۴۰i اکتفا کنند.

حال بخش ب‌ام‌و ابوظبی که پیش‌ازاین ساخت مدل‌های سفارشی ۵۴۰i Sport Line و M760Li Austin Yellow را در کارنامهٔ خود دارد، اقدام به ساخت مدل ۴۴۰i گرن کوپه با کیت اسپرت و تهاجمی M Performance کرده است که می‌توان آن‌را نزدیک‌ترین خودرو به یک M4 گرن کوپه دانست. این پکیج شامل رینگ‌های ۲۰ اینچی M پرفورمنس، جلوپنجرهٔ مشکی‌رنگ با نوارهای آبی و قرمز، خطوط جانبی M، پوشش رکاب M، سپرهای سفارشی و اسپویلر عقب می‌شود.

البته این خودرو صرفاً ارتقاء ظاهری را تجربه نموده و هیچ تغییر عمده‌ای در پیشرانهٔ آن اعمال نشده است؛ بنابراین پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی ۴۴۰i M Performance همچنان همان ۳۲۰ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور را تولید می‌کند که توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک صرفاً به چرخ‌های عقب انتقال میابد. این سدان کوپهٔ اسپرت با تکیه بر این نیرو می‌تواند ظرف ۵.۱ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.

تنها تغییر فنی این خودرو تجهیز آن به سیستم اگزوز Akrapovic است که صدای غرش پیشرانه را افزایش داده و سمفونی زیباتری می‌نوازد. در داخل نیز تنها غربیلک فرمان خودرو با یک نمونهٔ جدید M پرفورمنس با تریم فیبر کربن و آلکانترا تعویض شده است. ب‌ام‌و ابوظبی قیمت این ۴۴۰i M Performance را اعلام نکرده است اما با توجه به اینکه قیمت ۴۴۰i معمولی از ۴۸,۳۰۰ دلار آغاز می‌شود، انتظار می‌رود این مدلْ کمی گران‌تر باشد. البته با پرداخت این مبلغ می‌توان مالک خودرویی شد که تنها تفاوت آن با یک M4 گرن کوپه، قدرت کمتر پیشرانه است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. ستاره های پرفروغ (Daniel)

    ۱۱ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (951 ديدگاه)

    مو دارووم غرق میشووووم اوفی اوفی …. .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Pooriya_German_BMW

    ۱۱ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (584 ديدگاه)

    بخش ام پاور ابوظبی شعبه رسمی ام پاور آلمان هست یا یه مجموعه خصوصی که به صورت مستقل روی ب ام و کار می کنه؟؟؟پدال جان جواب بده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. .....::::LAST VIPER::::.....

    ۱۱ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (589 ديدگاه)

    میراث دار m3 لااقل از نظر اسمی
    خیلی قشنگه
    اما m4که نسل بعدی m3نسل قبله یه چیز دیگه س

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا