بی ام و

ب‌ام‌و i3 مدل ۲۰۱۷ با دامنه مسافت بیشتر

الکتریکی‌ها می‌توانند سهم زیادی در مدل سال ۲۰۱۷ داشته باشند. فارغ از تسلا، کمپانی‌های مطرح خودرسازی دنیا توانسته‌اند دامنه مسافت رانندگی مدل‌های الکتریکی را سه رقمی (بر حسب مایل) کنند. فورد فوکوس الکتریک، یک خودروی الکتریکی با دامنه ۱۰۰ مایل (۱۶۰ کیلومتر) است که در پاییز امسال از راه خواهد رسید. این در حالی است که نیسان لیف در سال گذشته دامنه خود را به ۱۰۷ مایل (۱۷۲ کیلومتر) رساند و شورولت بولت EV مدل ۲۰۱۷ نیز قرار است که دامنه مسافتی برابر ۲۰۰ مایل (۳۲۲ کیلومتر) داشته باشد. اکنون نیز همان‌طور که قبلاً در گزارش‌ها آمده بود، ب‌ام‌و تأیید کرده که مدل i3 با ظرفیت بیشتر در باتری‌های لیتیومی برای مدل ۲۰۱۷، دامنه مسافت خود را برای یک شارژ کامل از ۸۱ مایل به ۱۱۴ مایل (۱۳۰ به ۱۸۳ کیلومتر) افزایش داده است.

2017 BMW i3
۲۰۱۷ BMW i3
باتری جدید i3 شامل سلول‌هایی با دانسیته انرژی بالاتر است و ظرفیتی برابر ۳۳ کیلووات‌ساعت ایجاد می‌کند؛ این در حالی است که هنوز هم ابعاد باتری قبلی ۲۲ کیلووات‌ساعتی را حفظ کرده است. امّا این باتری جدید، وزن بیشتری نیز دارد و در نتیجه، حدود ۴۵ کیلوگرم به وزن کلی خودرو اضافه می‌کند. به گفته ب‌ام‌و، i3 مدل ۲۰۱۷ وزنی معادل ۱۳۴۳ کیلوگرم دارد. از دیگر عوامل تأثیرگذار بر دامنه مسافت i3، بهبود راندمان مصرف انرژی است که به ۱۶/۸ کیلووات‌ساعت در هر ۱۰۰ کیلومتر کاهش یافته است.

2017 BMW i3
۲۰۱۷ BMW i3
در همین حال، i3 به ارائه یک موتور ۲ سیلندر بنزینی «افزاینده مسافت» که در زیر کف صندوق عقب قرار می‌گیرد، ادامه خواهد داد. مدل ۲۰۱۷ که با یک پک باتری ۳۳ کیلووات‌ساعتی همراه است، حجم مخزن سوخت خود را نیز از ۷/۲ به ۹ لیتر افزایش داده است. این مخزن البته همان چیزی است که قبلاً در i3 استفاده شده، ولی ب‌ام‌و از آزاد کردن ظرفیت آن می‌گوید؛ موضوعی که منجر به افزایش دامنه مسافت «بنزینی» در مقایسه با «الکتریکی» شده و احتمالاً موقعیت i3 را به عنوان یک وسیله نقلیه با آلودگی صفر (ZEV) در کالیفرنیا تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. در همین حال، در مورد مصرف سوخت موتور ۲ سیلندر i3 و بهینه‌سازی‌های احتمالی در آن هنوز صحبتی نشده است.

2017 BMW i3
۲۰۱۷ BMW i3
با توجه به ادامه استفاده از موتور AC همساز ۱۷۰ اسب‌بخاری برای به حرکت درآوردن چرخ‌های عقب i3، طبیعتاً آمار عملکرد این خودرو بدون تغییر باقی خواهند ماند. به این معنا که رسیدن به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت، تنها اندکی بیش از ۷ ثانیه زمان می‌برد (۸ ثانیه برای مدل با موتور بنزینی اضافه).

2017 BMW i3

2017 BMW i3

2017 BMW i3
یک شارژ «سطح ۲» قادر خوهد بود تا باتری i3 را در عرض ۴/۵ ساعت شارژ کند؛ یعنی یک ساعت بیشتر از زمانی که برای شارژ باتری‌های با ظرفیت کمتر ۲۲ کیلووات لازم است. همچنین ۸۰ درصد ظرفیت این باتری را می‌توان تنها در عرض ۴۰ دقیقه شارژ کرد.

2017 BMW i3
در مدل ۲۰۱۷، سطح تریم «دکا ورلد» جایگزین مدل پایه «مگا ورلد» شده است. این تریم با طراحی داخلی پارچه‌ای ساخته شده از متریال‌های بازیافتی همراه است. از جمله امکانات استاندارد جدید اضافه شده در این مدل می‌توان به یک بازکننده در پارکینگ با قابلیت برنامه‌ریزی، اطلاعات لحظه‌ای ترافیک، ورودی و استارت بدون کلید، کنترل هوای اتوماتیک، سیستم iDrive، کروز کنترل داینامیک، سیستم‌های دستیار تلماتیک، کنترل پارک از راه دور و سیستم راهبری اشاره کرد. در همین حال، تریم‌های سطح بالاتر «ترا ورلد» و «گیگا ورلد» گزینه استفاده از چوب تیره بلوط را به‌جای چوب اوکالیپتوس که به صورت استاندارد در i3 ارائه می‌شود، در اختیار مشتری قرار می‌دهند. همچنین برای اولین بار در ایالات متحده، آپشن سانروف برای i3 ارائه شده و امکان انتخاب رنگ‌آمیزی آبی (Protonic Blue) وجود دارد.

ب‌ام‌و i3 مدل ۲۰۱۷ از پاییز امسال در نمایندگی‌های این کمپانی حاضر می‌شود و احتمالاً به‌زودی، قیمت‌گذاری آن نیز اعلام گردد.

منبع: caranddriver

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. erfan

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (237 ديدگاه)

    واقعا ماشین خوبیه هم طراحی هم از نظر استفاده و بازدهی. من که از بنزین لیتری ١٠٠٠ خسته شدم اگه پولشو داشتم حتماً بدون شک ماشین برقی میگرفتم واقعاً آینده دست این خودروهاست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. حبیب

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (169 ديدگاه)

    170 اسب عالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. علی آهنگر

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (375 ديدگاه)

    خودروی برقی هیچ وقت پاش به ایران نمیرسه
    حالا چند بار چندتا جوون ایرانی خودروی الکتریکی ساختن و دولت ازشون حمایت نکرده چرا چون اگه خودروی الکتریکی بیاد دیگه هیشکی بنزین لیتری 1000 نمیزنه
    از تولید ملی حمایت نکردن این که دیگه آلمانیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. بهنام طیبی

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    خودرویی با تکنولوژی روز

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. احمد باقری

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    یکی از ماشینهایی است که شاید بتونه آینده خوبی داشته باشه، به شرطی که بتونن با فضای داخلی کم اون کنار بیان.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. حمیدرضا

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    من متوجه نمی شم این ماشین برقی یا هیبریدی اگر برقی موتور بنزینی برای چی داره و اگر هیبریدی چرا انقدر باک و موتورش کوچیکه یعنی فقط وظیفه داره باطری ها رو شارژکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Mahmood

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (197 ديدگاه)

    این خودرو از همان اولی که ساخته شد طراحیش شبیه خودروهای کانسپت بود که هنوز هم میشه گفت که طراحی کانسپتی داره و طراحیش از طراحی های زمانه ی خودش جلوتره در عین حال یک خودروی کاملا مدرن است که برای استفاده در شهرهای آلوده و شلوغ و پر ترافیک واقعا کاربردی است.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا