بی ام وهفته نامه

ب‌ام‌و M۲ بهترین خودرو برای خرید در سال ۲۰۱۷ به انتخاب Motor Authority

هرساله، نشریه Motor Authority بهترین، سریع‌ترین و لوکس‌ترین خودروهای موجود در دنیا را آزمایش می‌کند تا بهترین آن‌ها را به مردم معرفی کند.

bmw-m2-webdrive-415
امسال مدل‌های شگفت‌انگیز زیادی در بازار وجود داشتند. آکورا NSX بازگشته است، و همین‌طور آئودی R۸، و درنهایت ما این شانس را داشتیم که فورد فوکوس RS را خریداری کنیم.
کدام‌یک با توجه به بودجه شما می‌تواند بهترین انتخاب برایتان باشد؟

بهترین خودرو برای خرید در سال ۲۰۱۷ به انتخاب ما ب‌ام‌و M۲ است.

bmw-m2-webdrive-418
M۲ مدرکی است دال بر این‌که علیرغم شاسی بلندهای محبوب، مدل‌های پلاگین هیبریدی و مدل الکتریکی i۳، ب‌ام‌و می‌داند که چگونه باید یک خودروی ایده‌آل برای رانندگان قوی بسازد. خودرویی که التماس می‌کند تا آن را به چالش بکشید. خودرویی که مجبورتان می‌کند برای شنیدن صدای زیبای موتور شش سیلندر خطی‌اش تا حداکثر دور موتور با آن گاز بدهید.

bmw-m2-webdrive-416
کمپانی ب‌ام‌و مدل پایه سری ۲ خود را برای تولید M۲ در هر بخشی که به ذهنتان خطور می‌کند تغییر داده است، ولی مواردی که در بخش پرفورمنس این خودرو تأثیری ندارند در این خودرو خیلی دیده نمی‌شوند. از موارد قابل‌توجه می‌توان به عدم وجود آینه‌های M، سقف فیبر کربنی و صندلی‌های ویژه اشاره کرد. گلگیرهای برجسته، تایرهای پهن و چهار سر اگزوز همگی بدون نیاز به موارد ظاهری می‌توانند پیام این خودرو را به‌خوبی برسانند. داشبورد خودرو همانی است که در مدل‌های معمولی سری ۲ دیده‌ایم، ولی صندلی‌های اسپرت و دوخت ویژه آن‌ها مواردی هستند که نشان از پرفورمنس بودن این مدل دارند.

2016 BMW M2 turbocharged 3.0-liter inline-6 engine
یک موتور شش سیلندر خطی ۳ لیتری همراه با یک توربو دوقلو ۳۶۵ اسب بخار نیرو را در اختیار چرخ‌های عقب خودرو قرار می‌دهد که به تایرهای میشلن پایلوت سوپر اسپرت مجهز شده‌اند.

grem2
ب‌ام‌و یک گیربکس دو کلاچه نیز برای این خودرو ارائه کرده، ولی من اگر جای شما بودم آن را نادیده گرفته و از تعویض دنده با M۲ لذت می‌بردم.

bmw-m2-webdrive-426
پرفورمنس فوق‌العاده این خودرو چیزی است که باعث شده در این سگمنت M۲ سری بین سرها دربیاورد. M۲ با گیربکس دستی در ۴.۴ ثانیه و با گیربکس دو کلاچه در ۴.۲ ثانیه صفر تا صد را پر می‌کند. حداکثر سرعت این خودرو به‌صورت الکترونیکی به ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است، ولی دست‌یابی به چنین سرعتی نیز کار هر کسی نیست. مگر این‌که داخل پیست باشید.

bmw-m2-webdrive-427
دکمه استارت را فشار داده و دنده را در یک قرار دهید، و خواهید دید که M۲ چگونه آسفالت را گاز می‌زند! حرکت نمایید، توربوشارژرهای آن را گرم کنید و دور موتور آن را به ۷۰۰۰ دور در دقیقه برسانید، خواهید دید که چرا ب‌ام‌و بیشتر اعتبار خود را مدیون ساخت موتورهای فوق‌العاده خود است.

bmw-m2-webdrive-428
هندلینگ M۲ در خیابان و پیست تفاوت زیادی با هم دارد. این خودرو برای ارائه یک کیفیت سواری کم‌نظیر به‌هیچ‌وجه نیازی به کمک‌فنرهای گران‌قیمت سازگار شونده ندارد. فرمان آن عالی نیست، کمی سنگین می‌باشد و گیج می‌زند، ولی کاملاً مستقیم و قابل پیش‌بینی است. ترمزهای بزرگ این خودرو به معنای واقعی کلمه فوق‌العاده هستند و عملکرد خوبی هم در جاده و هم در پیست دارند.

bmw-m2-webdrive-424
ساده بخواهیم بگوییم، M۲ مجموعه‌ای از کنترل‌های پرفورمنس گیج‌کننده ندارد. فشار یک دکمه سیستم فرمان، شتاب‌گیری و کنترل پایداری را در حالت‌های کامفورت، اسپرت و اسپرت پلاس تغییر می‌دهد. هرچقدر که در بین این حالت‌ها بالاتر می‌روید رانندگی با خودرو لذت‌بخش‌تر می‌شود.

2016 BMW M2
اگرچه این خودرو صندوق‌عقب بزرگی دارد، ولی صندلی‌های عقب خیلی جادار نیستند. آپشن‌های زیادی نیز برای این خودرو وجود ندارند. ولی تمامی این‌ها مواردی جزئی می‌باشند.

2016 BMW M2
قیمت‌گذاری M۲ از ۵۲ هزار دلار آغاز می‌شود، و با این قیمت مواردی مثل نویگیشن، کنترلر iDrive ب‌ام‌و، کروز کنترل سازگار شونده و سیستم هشدار تصادف از جلو به‌صورت استاندارد عرضه می‌شوند. یک پکیج ۱۴۰۰ دلاری مواردی مانند دوربین دید عقب، شارژ تلفن همراه بی‌سیم، هات اسپات وای‌فای و دستیار پارک عقب را به خودرو اضافه می‌کند.

2016 BMW M2
ب‌ام‌و در چند سال اخیر خودروهای پرزرق‌وبرقی مانند i۸ و سری ۷ را تولید کرده است. آن‌ها خودروهای خوبی هستند، ولی M۲ یک خودروی پرزرق‌وبرق نیست. M۲ سخت در تلاش است تا در عین ارائه پرفورمنس قوی سادگی خود را حفظ کند.

[دانلود ویدئو] منبع: motorauthority

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

آرش نهندیان فرد

آرش نهندیان فرد، مترجم اخبار دنیای اتومبیل و موتورسیکلت در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. elemento

    ۲۹ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    هر جا میری اسمی از m2 هست.
    توچرا اینقدر خوبی BMW ؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. peyman

      ۲۹ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (2033 ديدگاه)

      دوست داشتنی دست نیافتی برای من

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. mehran911

      ۲۹ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (2026 ديدگاه)

      چون
      بی ام و ترین بی ام و است
      .
      اگه به تاریخ خودروهای bmw نگاه کنی به نظر من بهترین تعریف از bmw در عصر حاضر m2 هستش
      .
      مدل هایی مثل m3 سال ۱۹۷۷ و یا m3 کوپه سال ۱۹۹۲ و یا مدل m3 GT سال ۱۹۹۴ ( که خودم عاشقشم ) رو در عصر حاضر میشه m2 تعریف کرد

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. امپراتور لامبورگینی

        ۲۹ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        موافقم.
        گل گفتی داداش مهران.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. Bavaria

    ۲۹ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (581 ديدگاه)

    این M2 جانشین شایسته همون ۲۰۰۲ افسانه ایه
    اگه تا حالا شک داشتم دیگه مطمئن شدم
    کاری رو که آکورا نتونست بکنه،ب ام و ب بهترین شکل انجام داد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. كوروش

    ۲۹ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1125 ديدگاه)

    10 دقیقه نشد توی اون پست گفتم بفرما شد بهترین گزینه بی خود ما حرف نمی زنیم
    ????

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. حسین

    ۲۹ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (150 ديدگاه)

    در آشفته بازار واردات خودرو که اتفاقاتی همچون واردات خودروهای ساخته شده در آمریکا علی‌رغم برخی ابهامات قانونی در آن افتاده، دو شرکت نیز به‌طور هم‌زمان مدعی اخذ نمایندگی فروش خودروهای اسپانیایی سئات در ایران شده‌اند.
    به گزارش کارنت به نقل از ایسنا، سئات یکی از برندهای زیرمجموعه شرکت فولکس واگن است که محصولات آن در اسپانیا تولید می‌شود.

    در این زمینه دو شرکت داخلی هم‌زمان مدعی اخذ نمایندگی فروش محصولات این شرکت در ایران شده‌اند. نکته قابل توجه این است که در سایت مربوطه در ایران اسم یکی از این شرکت‌ها و در سایت جهانی شرکت سئات، اسم شرکت دیگر به عنوان نماینده در ایران قید شده است!
    نگاهی به سایت جهانی شرکت سئات اسپانیا نشان می‌دهد که “معین موتور” نماینده رسمی این شرکت در ایران است (تصویر پایین صفحه) اما در سایت ایرانیان اصناف که سایت رسمی دبیرخانه هیات عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی کشور بوده و نام تمام نمایندگی‌های شرکت‌های خارجی در ایران در آن قید می‌شود (در سایت ایرانیان اصناف آمده است که هیأت عالی نظارت بر سازمان‌های کشور به ریاست وزیر صنعت، معدن و تجارت تشکیل جلسه می‌دهد و دبیرخانه آن در این وزرتخانه مستقر است. بنابراین این سایت به نوعی زیر نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت و مورد تائید این وزارتخانه است.) اگر نام برند سئات جست‌وجو شود نام شرکت “کیهان موتور آرین” به عنوان نماینده شرکت سئات در ایران دیده می‌شود.
    در این زمینه در این سایت آمده است:” نمایندگی شرکت کیهان موتور آرین (شماره ملی: ۱۰۳۲۰۸۹۷۷۱۶) از شرکت خارجی Iberia Auto LLC کشور گرجستان با برند Seat از تاریخ صدور گواهی مورخ ۱۳۹۴/۱۰/۰۵ تا تاریخ ۱۳۹۹/۰۱/۰۱ متعبر می‌باشد”.‌
    بنابراین اگر سایت جهانی شرکت سئات اسپانیا مبنا قرار گیرد یک شرکت و اگر سایت ایرانی مورد تائید وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنا قرار گیرد، شرکت دیگری نماینده سئات در ایران است! این وضعیت در حالی است که هر دو سایت یاد شده (سایت جهانی سئات و سایت ایرانیان اصناف) معتبر و رسمی بوده و به‌طور بدیهی می‌توان و باید مطالب درج شده در هر دو آنها را رسمی و معتبر تلقی کرد.
    در این شرایط وزارت صنعت، معدن و تجارت باید توضیح دهد که چرا فرایند واردات خودرو به ایران در چنان ‌آشفتگی به سر می‌برد که همزمان دو شرکت مدعی کسب نمایندگی یک خودروساز خارجی در ایران می‌شوند و بدتر از آن اسناد موجود در این زمینه نیز هر دو شرکت را محق نشان می‌دهد، در حالی‌که به طور منطقی و قانونی تنها یکی از این شرکت‌ها می‌تواند نماینده رسمی و انحصاری سئات در ایران باشد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. kurdishlambo

    ۲۹ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (68 ديدگاه)

    اونتادور اس معرفی شده و هنوز مقاله ش تو سایت نیست…..
    740hp

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. mans

    ۲۹ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (51 ديدگاه)

    یعنی تو هر لیستی این ماشین پایه ثابته آخه چرا خدا این ماشین اینقدر خوبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. احمد باقری

    ۲۹ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    این ماشین، خیلی عالیه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. sadegh

    ۲۹ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (133 ديدگاه)

    اصلا از زمانی که سری دو معرفی شد،حس بسیار خوبی بهش داشتم….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. GOD BLESS AMERICA

    ۲۹ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (758 ديدگاه)

    تنها چیزی که برام مهمه اینه که احتمالا بزرگترین بازار فروش ام2 در تمام مدت تولیدش ایالات متحده آمریکا خواهد بود و پولی که باید برای خرید کوروت صرف میشد و باعث توسعه و بقاش، میره تو جیب بی ام و .
    همین کارها کوروت رو به توسعه نسل هشتم به صورت موتور وسط سوق داده.
    اما از اونجایی که بی ام و کارش درسته و آمریکا هم کشور آزادی هاست زیاد نمیشه خورده گرفت.
    اما من اگه 52.000$ پول داشتم که خرج کنم (با فرض محال شهروند آمریکا بودن) گاراژ خونم پذیرای یک کوروت C7 میشد.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا