بی ام و

تأخیر در تولید ب‌ام‌و iX الکتریکی

ب‌ام‌و امسال محصولات جذاب زیادی را معرفی می‌کند و تمرکز اصلی‌اش روی خودروهای الکتریکی خواهد بود. قطعاً سوپر سدان M5 CS خودروی هیجان‌انگیزی بوده و آلپینا B8 نیز نظرهای زیادی را به خود جلب می‌کند اما آینده از آنِ خودروهایی همچون ب‌ام‌و iX است که اولین محصول تمام الکتریکی این برند از صفر محسوب می‌شود. در نوامبر ۲۰۲۰ اولین بار توانستیم نگاهی جامع به این خودروی پاک داشته باشیم. iX قرار است امسال وارد خط تولید شود اما جدیدترین خبرها نشان دهنده آن هستند که تولید این خودرو از مارس ۲۰۲۲ شروع خواهد شد.

بنا به گفته یکی از فروم های ب‌ام‌و، باواریایی ها تولید این خودرو را با نسخه پرچم‌دارش آغاز خواهند کرد. به این ترتیب خریداران اولیه مالک قوی‌ترین نسخه iX با رینگ‌های ۲۱ اینچی، فرمان فعال و سیستم تعلیق بادی استاندارد خواهند شد. ب‌ام‌و هنوز مشخصات کامل این خودرو را اعلام نکرده اما می‌دانیم که iX اولین محصول این شرکت با تکنولوژی ۵G خواهد بود و تجهیزات پیشرفته‌ای همچون سواری و پارک خودکار را ارائه خواهد کرد. این خودرو همچنین دارای سیستم تهویه مطبوع متمایز، هدآپ دیسپلی پیشرفته و سیستم صوتی هارمن کاردون سفارشی با ۱۸ بلندگو خواهد بود.

این خودرو ظرفیت حمل ۵ نفر را داشته و البته این وظیفه را با قدرت انجام خواهد داد زیرا که از پنجمین نسل تکنولوژی eDrive کمپانی سود برده و دو پیشرانه الکتریکی آن قدرت ۴۹۶ اسبی تولید خواهند کرد. به این ترتیب iX شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت زیر ۵ ثانیه و برد بیش از ۴۸۰ کیلومتر خواهد داشت. همچنین ۸۰ درصد باتری این خودرو در زیر ۴۰ دقیقه شارژ خواهد شد. قطعاً تا زمان تولید این خودرو تغییرات زیادی رخ خواهد داد اما iX شاید یکی از متمایزترین محصولات تاریخ معاصر ب‌ام‌و باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (10206 ديدگاه)

    در این مدتی که bmw جلوپنجره‌ها را به مشابه دهنه‌ی ورودی شهر‌ها بزرگ کرد ، اکثریت جهان زدن به تیپوتاپ bmw که به حق هم بود ، آخه چیه ، زدن سری ۴ را پکوندن و ماشین خِنگ به نظر میرسه و… !!!

    اما از حق نگذریم ، این جلوپنجره بزرگ‌هارو ساختن تا آماده بشیم برای ورود به عصر جدید خودروهای bmw و برقی شدن‌هایش و چه زیبا به این خودرویِ مورد نظر مقاله چسبیده و یه کاراکتر جدید را نمایش داده با اّستایلی کاملاً هماهنگ با اصالت bmw‌ها و تکنولوژی‌های عصر حاضر !

    اما هنوز با سری ۴جدید و سری ۷ با اون بزرگی جلوپنجره‌ها کنار نیومدیم و این مُختِص ما نیست و طرفداران جهانیش هم که دسترسی دارند ، همین نظر را دارند که میتوانید بروید و کامنت‌های اینسایی و سایت‌های دیگر را بخوانید !

    موافقم 8
    مخالفم 10
  2. ?Ali Hossein?

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (494 ديدگاه)

    رفته رفته داره اون دماغه ی BMW بزرگتر میشه!!!!!

    موافقم 4
    مخالفم 3
  3. PHILIPP

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1110 ديدگاه)

    چقدر زشته

    موافقم 8
    مخالفم 5
  4. پارسا

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (282 ديدگاه)

    خیلی زیباست

    موافقم 5
    مخالفم 9
  5. ماکان

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (769 ديدگاه)

    سلام . خیلی دوست دارم که نسخه آلپینا B8 از مدل سری ۸ بی ام و انشاالله هرچه زودتر رونمایی و معرفی رسمی شود .

    موافقم 2
    مخالفم 5
  6. پرهام و رهام

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (223 ديدگاه)

    خداوندا خودت به ما هواداران بی اموه صبر بده دیگه نمیتونم تحمل کنم پدال لطفاً بزار کامنت پخش بشه????????????

    موافقم 2
    مخالفم 3
  7. ماکان

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (769 ديدگاه)

    با اینکه قبلاً هم گفته بودم ، اما فعلاً یک بار دیگر هم می گویم و آن هم این است که هرکس با خودش فکر کرده با دیسلایک دادن می تواند من را ناراحت کند ، باید بگویم که خواب دیده خیر باشد . چون اصلاً برایم مهم نیست که دیگران هرکدام شان دقیقاً چه نظری در رابطه با خودرو های مورد علاقه من دارند ، و هرگز نمی توانند عقیده و سلیقه شان را به من تحمیل کنند .

    موافقم 0
    مخالفم 5
  8. جمشید

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (389 ديدگاه)

    جلو پنجره جدید خیلی بدترکیبش کرده

    موافقم 2
    مخالفم 1
  9. mahan

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (2324 ديدگاه)

    زیباست و چشمنواز و صد البته باکیفیت.الکتریکی ام می خواید بسازید باپدرومادر بسازید مثله پورشه و بی ام و باشید

    موافقم 0
    مخالفم 3
  10. سینا راد

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (7 ديدگاه)

    خدایی تعصب بذارید کنار، جلو پنجرش خیلی شبیه پوزه سگ شده، مخصوصا الان که از نیمرخ و پهلو به ماشین نگاه میکنی جلوترین بخش ماشین شده

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا